Egyébként nem bontották el a hetvenes években, 1986-ban pl. az egyik (volánsárga) még egész épp állapotban volt a gyárudvaron és még pár évig élt ez a kocsi.
Ha elhisszük a BPV-866-ról a buszok.fw.hu-n olvasott alvázszámot (284.02.009.84), akkor még '84-ben kész lett. Ha nem lenne ekkora keveredés a számokkal, akkor a 009 alapján azt lehetne hinni, hogy ez az utolsó előtti kocsi, még 1984-ból, utána már csak a BPY-150 készült '85-ben, így meg is lenne a tíz. De van még a troli, és sok számot nem ismerünk. Meg ha a BPV-866 a 009, akkor 1981-ben, és 1983-ban nem kezdték újra évenként a számozást, 1985-ben miért változtattak volna a "jól bevált számozási gyakorlaton"?
(A videóhoz meg azt akartam írni az előbb, hogy a hely alapján 435.17 a busz altípusa, de nem jelent meg a hsz.)
A BKV-nál nem próbázott IK-262-es kocsi, csupán tervbe volt ez véve. Az egy vagy két elkészült példányt még az Ikarusban elbontották a hetvenes években.
De végre most van info a video mellett arról is, hogy mi törpént. Nos, mint a címből látszik, a halál alagútjának hívják, ugyanis sok helyen betörik a víz az alagútba, ami köszönhetően az orosz időjárásnak faszán megfagy. Tovább nem kell mondanom.
Az viszont érdekes, hogy noha már hírhedt az alagút, még is van, aki nyomja neki benne, mint az állat. Szláv virtus ugyebár.
Akkor itt komoly hiba csúszott sokunk listájába, következtetésébe. Elsőnek első kocsi, csak nem '84-ben. :-/ Decemberi a padlóváza BPV-866-nak is pl, lehet hogy már ő is átcsúszott '85-re?
Nullás úr valószínűleg kitöröltette a hozzászólásait! Nem találom a régieket Nullás úr gázolaj csempészeten érték tetten. Ezért van csendben, így Mwin olvtárs nyilatkozik helyette aki lelki barátja, szóvivője és alkatrész beszerzője.
Kedves Mihál! A BKV-nál valaha próbázott-e Ikarus 262-es típusú autóbusz? Én ennek egyelőre semmi nyomát nem látom, de egy ex-BKV-és válltig állítja, hogy igen...
Ik 55 topictárs kerekein. Egyéb infóm-nekem- most nincs, Nullás úr egy másik járművének ügyintézéseben van elveszve. Gondolom, ahogyan lesz ideje, jelentkezik.
Idézet a BKV 1985/26 GÜIU (Gépjármű üzemeltetési Igazgatói Utasítás)ból:
"Récsei üzemegység vegye állományba az Ikarus karosszéria és járműgyár által leszállított Ik-284 típusú autóbuszt az alábbi adatokkal: Alvázszám: 284.00-1985/0001, Állományba vétel: 1985 november 25. Az autóbusz a további intézkedésig csak a 7/A viszonylatra osztható be"