Mondjuk én a GPS-től vártam a szakszerű véleményt...
De már az is valami,hogy maga is tiszteletét tette a fórumon.Haragszol ránk vagy sok a meló.Majd nem állok veled szóba a szkájpon aztán akkor többet leszel itt!
Hát képzeld el mit műveltek azzal a szerencsétlen Citroen Visa alaprajzzal - ami nem volt rossz egyébként.
Ceao okos mérnök-közgaszdászai kitalálták, hogy nagy faszság kétféle futómű-alkatrészt gyártani - ezért ha már ott a Dacia, akkor miért ne lehetne annak a futóművét az Oltcit alá tolni?
Eszed megáll, mi? Dacia futóművet egy torziós-tengelyű autó alá?
És akkor átrajzolták az alját Dacia féltengelyekre, Dacia fékekre, kerékagyra és felnikre és úgy általában mindenre - ami miatt a kerekek kiebb is kerültek úgy 5-5 centit az eredetihez képest.
Agyrém, mi? Na, ezek voltak az R és az RM szériák (Românesc es Românesc Modernizat) - ha ezek egyáltalán megérdemlik a "széria" elnevezést.
Egyébként az eredeti Visa-Oltcit egy nagyon kulturált és kényelmes, torziós-rugózású kis autó volt - amelyik bizonyos dolgaiban mondhatni hogy megelőzte a korát. Bár ez "Citroméknál" már hagyomány volt - mert kevés cég mondhat magáénak annyi forradalmi autós-újítást, mint ők. .
Puccos autósin? Halkan megjegyzem a tető legerősebb része a pereme ugyhogy szerintem felesleges a hosszanti sin. A lakókon látható sin az max a csomag ugymond kalodába zárásához jó. Szerintem az osztrákok, németek által készitettet érdemesebb mintának venni. Nekik van vagy 30 év előnyük a téli kamperolásról illetve általában a letelepitett kamperolásról.
Egyszer talán beszéltük is, hogy szerintem náluk a zsebtelkek hiánya miatt van ekkora kultusza a letelepülésnek. Nálunk meg ugye mindenkinek lehet vikendtelke akár pár tizezer forintért is.
Na jól elbeszélgettem magammal ugyhogy megyek dógomra.
Gruau,Temprás!Kiskőrösre közös kajának akarunk e halászlét, vörösborban főtt kolbászt. Gézáék(lakóautósok) dobták fel és bevállalták a beszerzést is ha megfelel.
Sanyi érdeklődöm akkor jöttök e vagy nektek kilőve.
lehet emiatt álltak is az olcitok egy pár évet a merkur telepén. Jómagam a XI ker Hauszmann uti telepen legalább 1000 db-ot láttam, amikor még arra fele melóztam. Eladni is csak azért engedték, mert állami cég volt abban az időben. Ugyan olyan ez mint anno a suzuki swiftek, azokat sem lehetett volna árulni európában,mert nem lehetett minősiteni a törésteszten, de MO-n azokat is eladták.
Még le sem esett a hó és már ez a sláger téma. Nálunk ma reggelre -1 fok volt ugyhogy az első jégkaparáson átestem( még jó hogy nem másfajtán).
Ma hazahuztam a telepről a lakót mert lassan itt a kedd. Útközben kicsit néztek a falubéliek, hogy télen szaladgálok a szekérrel illetve, mert a bolt előtt leparkoltam hogy vegyek egy kis husit rántani.
Téli tetővel kapcsolatban szerintem annak aki mozgatja is a lakót tök fölösleges kifurkálni. Mondjuk élére állitott keresztbe rakott lécek és azokat a lakó peremén kivül a végeit összefogatni teljesen jó. A tetőanyag meg akár hullámlemez is lehet.(szerintem a hullámlemez olcsóbb mint a ponyva) A léceket kell csak lerögziteni a talajhoz pl.
A cikk jópofa...csak éppen nem teljesen tárgyilagos. Vagy lehet, hogy nem kellőképen dokumentált.
Mert a teljesség kedvéért, azért illet volna odabökje a szerző, hogy EZ a dák-átok - amit a cikkben ecsetel - ez valójában NEM az az Oltcit, amit annak neveznek és amit annakidején ezen a néven bejegyeztek .
Az R és az RM jelzésű verziók a Citroen Visa alaptípus gyökeres !!! és önkényes módosításai voltak - ezek soha, sehol nem kerültek minősítésre és bejegyzésre.
Gyakorlatilag ezeket a MERKUR-nak nem is lett volna szabad beimportálnia - ugyanis ezeknek nem volt egy szál nemzetközi bejegyzésük és azonositójuk sem. Egy elméletileg NEM LÉTEZŐ, trükkösen beimportát autó fikázásáról szól a cikk.
Illett volna azt is feszegetni, hogy vajon milyen KPM engedély alapján lehetett ezeket M.o.-n forgalomba helyezni?...mert ebben az esetben tipus-engedélyről szó sem lehetett.
Az eredeti tervek után gyártott első szériás Oltcitoknak - valamint a rendszerváltás utáni 93-ig gyártott 1300-as, ötsebességüeknek az égvilágon semmi bajuk nem volt (a léghűtés sajátosságain kivül) - dehát a VW-bogár is olyan volt, nem?
Mi 3 darabot használtunk cégautóként, javarészt hölgyvezetőkkel a TRS-ből...és egyetlen garanciális előnyt se tudtunk érvényesíteni - mert egyszerüen nem akartak elromlani. Tették a dolgukat, mentek - télen, rövid utakon fogyasztottak mint az állat...és kb. ennyi. .
Azért az a Sladmingi pályarendszer nem olyan rossz!-én is eltudnék hömbölögni 1-2 hónapot..Vagy legalább csak addíg lehetnék ott amíg meg nem útálom a síelést!
Nagyon nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki, megvettük a lakót. Képek sajna csak akkor lesznek, ha kézhezkapjuk, mert a nagy kapkodásban itthon maradtak a fényképezők, a telefonnal meg nem akartam idétlenkedni. A jövő héten megy műszakira, addig marad az előző tulajnál. Mostantól megnyílt a lehetőség a lakó alkatrészek beszerzésére :)
Ezt a védő tetőt azért az Osztrákok sem spilázzák túl. Láttam, hogy fenyőből vágtak íves léceket, azt keresztbe feltették a tetőre, rácsavarozták a ponyvát a végeit lekötötték. Viszont a téli elősátor alá raklapot+osb lemezt raknak....
Igen számolom a napokat. Az őszi szünetben telepítjük. Visszük a bringákat is, meg a síléceket is. Schladming nem olcsó. Mi Mura völgye bérletet veszünk. Itt is érvényesül a szezonbérletek megtérülése, gyakorlatilag a 11. naptól ingyen síelsz. Az azért összejöhet 5 hónap alatt. A lakókocsi bérlet (6 hónap) meg 1 hét (olcsó) apartmanozás után megtérül...:)
Hát erre nagyon kíváncsi leszek!De jól alapozd meg az eszmefuttatásodat...
Már megvan,hogy mit kell holnap keresnem a piacon:kályhához való 120-as füstcsövet.Takarítottam a garázsban a kályhát,aztán atomjaira hullottak a csövek.Gyorsan elszakadtam a boltba és 1990 Ft 1db 80 cm-es zománcozott cső.A múltkor meg láttam a piacon valaki árulta inox-ból.
"én inkább először egy hosszanti tartósint raknék fel,mint amilyen a puccos autókon van és arra szerkesztenék ilyen tetőt.De csak azért,mert sajnálnám kifúrni a tetejét!Ahány lyuk annyi gócpont.."
Hát ez azért nem pont így van. Mondhatni: egyáltalán nem így van.
Most van egy kis melóm, de később előkotrok fotókat is - és majd elmesélem, hogy ez a tető-ügy miért van teljesen másképp - mint ahogy azt sokan gondolják. .
Azt akarom ezzel mondani,hogy én inkább először egy hosszanti tartósint raknék fel,mint amilyen a puccos autókon van és arra szerkesztenék ilyen tetőt.De csak azért,mert sajnálnám kifúrni a tetejét!Ahány lyuk annyi gócpont..
Meg a vontatható lakón nem mehetek ezzel az árnyékoló tetővel,mert széttépné a szél mire odaérek a valahova.Tehát mobilisra kellene csinálni.De amikor már rajata van egy ilyen hosszanti tartó onnantól a többi már szinte gyerekjáték.És ez szerintem hasznos télen-nyáron.Nyáron a napsütéstől véd télen meg a ráeső hótól.
Az első ablakom elé már készül a védőtakaró.Elsősorban a menetközben felverődő kavicsok ellen.Ugyanis a szezonban már kaptam egyet rá és nem szeretnék még egyet.Nem utolsó sorban meg nyáron árnyékolónak.
És vajon miért is ne lehetne kifúrni a bódé tetejét?
És aztán komolyan, szakszerűen odarögzíteni két teherhordó és súlyelosztó talpat (sínt)...amihez aztán később azt lehet hozzáépíteni, amit csak akar az ember?
Ne feledjük -a lakókocsi is csak egy használati tárgy és nem valamiféle szentély, életmű, vagy kegytárgy. Ezt is úgy alakítja az ember - ahogy az neki a legmegfelelőbb. Még egy lakásban is átalakítjuk a konyhánkat vagy a fürdőszobánkat - és nem úgy használjuk, ahogy anno az épitő kitalálta. Hát akkor?
Persze, az megint más kérdés, hogy némi szakértelem és szakmai tapasztalat szükségeltetik az ilyen műveletekhez...és olyanoknak tényleg nem ajánlott, akik életükben még egy csavart se tekertek be...de azt is ferdén.
Nyugodtan ki lehet fúrni a bódé tetejét, utána kivűlről-belülről olyan esztétikusan és főleg: üzembiztosan el lehet dolgozni - hogy ember nem mondja meg, hogy nem a gyár szerelte olyanra.
Megfeleő anyagokat és alkatrészeket kell használni - és akkor gond egy szál se...legalább 100 évig. .
Látom nagyon készülsz a téli szezonra!Én kipróbálnám.Nagyon tetszik!Főleg a téli képek a galériában.Egészen komoly hó esett ahol hófalak között mennek oda a bódéhoz.
A síbérletek árai viszont nem gyengék! 41 ójró egy napra..))
Ha abból indulok ki,hogy mi itt a St.Coronán is megállás nélkül megyünk reggeltől estig akkor ennél többet nem lehet egy nap alatt síelni.És ez mégiscsak 25 ójró.
Jó!-tudom annak teljesen más a hangulata,de azért ami sok az sok.
GPS:figyelmedbe ajánlom a képeket.Nézd meg azokat a tetőket.Nem fúrták ám át a bódé tetejét!.))Sőt ennek a hirdetésban bemutatott lakónak a tetején még sátorformára is vannak hegesztve a bordák a két szélső kivételével.