Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9276

Én viccnek szántam, teeeeee !!!!

Amennyi bénázást láttam én a mover-el - csak ezen a nyáron - megértenéd, hogy miért nem becsülöm én két fillérre se ezeket a parasztvakító hülyeségeket.

Hát olyat láttam, hogy egy félóráig nintendo-zott a pali a bódéval - hol előre, hol hátra...csak a helyére nem akart beállni.
Már 30-an állták körbe, amikor egyszer csak az akku feladta....aminek utána 3 ember+a gazdi, 2 másodperc alatt betolta a lakót kézzel a helyére.

Na, erről ennyit.

Viszont láttam egy olyan 70 éves, dán fószert, aki az 5 méteres LMC-t egy szúrásból !!! úgy betolatta a helyére...hogy már csak az ékek kellettek a kerekek alá.
Egyetlen hátra-kanyarból.

Egy ilyennek biztos nem adnak el egy ilyen "bénázó extrát" - az biztos.
.
Előzmény: blacii (9274)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9275
Alul Mover jó akkukkal, beül a család a lakóba távirányítóval a kézben, autó sem kell, ami húzza.
Elektromos lakóautó :))))
Előzmény: GPS (9273)
blacii Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9274
Tolatókamera az lesz majd, ilyesmit tudok bizniszelni.. Viszont a mover az jelentősen emelné a bódé értékét, ezért kimarad :))
Előzmény: GPS (9273)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9273

Áhh, ne szarozzál - tolatókamerát neki - az a frankó.

Meg mover-t a bódé alá, az is menő manapság :-))))
.
Előzmény: blacii (9270)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9272
Emuk.
Létezik univerzális, de a járatosabb autótípusokhoz van kimondottan az adott típus tükörformájához tökéletesen illeszkedő is
Semmi rezgés, visszahajlás, 100 km/h környékén is stabil.
Előzmény: blacii (9270)
temprás Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9271
Üdv.

Én ilyet használok, de ez is hajlamos a behajlásra.
Úgy állítom be, hogy nagyobb sebességnél álljon jól, és így nincs vele problémám.
Előzmény: blacii (9270)
blacii Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9270
Üdv!

Milyen kiegészítő tükröt érdemes venni? A nyáron a bérelt lakó mellé kaptam egy olyat, amit a tükörre lehetett felerősíteni két műanyag talpas csavarral, meg egy gumi akasztóval. Ez 80 környékén már szeretett visszahajlani a széltől, szóval jellemzően nem ilyet szeretnék.

Gruau Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9269
Nekem már múlthét szerdától, téli gumi van felrakva.De azért remélem nem fog havazni Kiskőrösön.
Előzmény: Törölt nick (9265)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9268

Nem váltottál Fájerfox-ra? Mert ha igen, azzal nem nagyon mennek ezek a parancsok.

Hát a tervezgetéssel én is így vagyok - most rajzolgatok nagyban - de most az egyszer hamarább el akarom kezdeni a megvalósítást is - mint a tavaly.

Lehet mondtam, lehet nem - de arra 2 komolyabb projekt néz be nekem

1) A komolyabb (5x3m + 2x3 m) pavilon
2) Egy valóban használható, hosszabb tartózkodásra is alkalmas, lapszerelt, kemping-konyha az elősátorba.

Ezt a két dolgot hiányoltam (de nagyon) az idei szezonban.

A baj csak az, hogy az elsődleges számításokkal is, mindennek az ANYAG !!!-bekerülése nincs messze a 100 ezer Ft-tól.
És akkor ismétlem: az utolsó lukfúrásig mindent én csinálok, Nulla órabérért.

De megnyugtatlak, hogy a te bódétetőd - ha rendesen akarod megcsinálni - az se lesz sokkal olcsóbb.

Azt nem mondtad, hogy 1600 Ft/m2 -ért komplet legyártva kapod-e a ponyvát...vagy csak ennyi az anyag-ára, tekercsben?
.
Előzmény: Törölt nick (9267)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9267

Majd készítek róla fényképeket amikor eljutok vele odáig.Aztán akkor visszatérünk a témára.Mert biztos lesz szükségem néhány ötletre.Télen tervezünk,tavasszal kivitelezünk,nyáron meg világgá megyünk...

 

Én miért nem tudok vastag betűt kijelölni innen felülről?Hiába kattintok rá bármire,nem reagál...

Pedig régebben múkodott!

Előzmény: GPS (9266)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9266

Az elősátor igénybevétele és bódétetőé az NEM ugyanaz. Megmondom miért:

1) Az elősátor szépen, egyenletesen 5-6 méter hosszra egyenletesen elosztva tépi az alu-sínt.
Ha 500 kiló erőt is nyom a széllökés rajta - az centinként nem több 1 kilónál - ami tényleg nem sok.

2) Amit mi csinálunk, az viszont mindössze 5-6-7 ponton érintkezik csak a bódéval - ahol a lábak vannak - ezért a teljes erő arra a pár pontra koncentrálódik.

Ugyanaz az 500 kilós széllökés itt már tetemes erőt jelent lábanként mivel hogy csak pár pontra van koncentrálva.
Ráadásul még nem is egyenletes a szél-terhelés, hanem jó nagy lórúgásokban jön - ami pont remek arra, hogy bármit kilazítson a helyéről.

De tegyük fel, hogy bírja a díszléc.

Nekem akkor se világos, hogy arra a díszlécre hogyan rögzíted mégis a lábakat? Menetet fúrsz bele, vagy hogy?
.
Előzmény: Törölt nick (9264)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9265

Ti már felraktátok a kocsira a téli gumit?Igaz most enyhülést mondanak,de leht hogy jobb lenne azzal menni a bakonyba a hétvégén.Nektek meg Kiskőrösre,Agárdra...

Caerleon megy a Kiskőrösre?

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9264

Jóreggelit!

Szóval úgy mondom,hogy érthető legyen.Nekem ilyen ,,díszléc" ami ezen a bódén van csak a sátorfelőli oldalon tartózkodik.A másik oldalon egy valódi díszléc van enélkül a fekete csík nélkül.Namármost:mivelhogy a sátrat ehhez kell rögzíteni a rudazatot meg a bódé oldalánál kell kitámasztani,hogy feszes legyen a ponyva abból arra következtetek,hogy az rendesen oda van rakva!Sőt!A lakókocsis boltba még feszítő szerszámot is lehet kapni,hogy jobban megfeszíthesd.Tehát az elősátor az már eleve tépi a tetősínt lefelé amit annak ki kell bírni még akkor is,ha szélvihart kap.

Szerintem akkor az full stabil és lehet rá alapozni.Megcsinálom aztán majd elmondom a tapasztalataimat róla...

Előzmény: GPS (9263)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9263

Először is: amit a kép jobboldalán látsz, az csak egy aluminium díszléc - és nem az elősátor behúzója. Az a másik oldalon van.

Annak a díszlécnek sok ereje nincs - ha arra rögzítsz ilyesmit - azt az első komolyabb hirig úgy kitépi a helyéről - hogy csak sepregethetsz utána.

Arra munka-sínt rögzíteni felejtős.

Hidd el nekem - az átmenő-csavarnak és belülről a nagyméretű alátétnek párja nincs....ezen nincs mit variálni.
És ha nem smucigoskodsz 2600 Ft-on - és veszel egy fasza tömítőanyagot - ott az életbe soha-semmi nem folyik be - ha azt nyomod a sín alá, ahol a fúratok vannak.

1.600 Ft nem rossz ár - kérdés, hogy milyen anyagról van szó?
Ha a standard, 650 grammos, UV-álló kamion-ponyváról...akkor jó az ár.

Onnan ismered meg, hogy az egyik fele fényesebb - a másik fele nem annyira. És 650 grammos legyen/m2 legalább.

Az "vasbeton" - azzal nem lesz gondod.
.
Előzmény: Törölt nick (9262)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9262

Amit küldtél képet azon is nagyon jól látszik!A kép jobb oldalán a lakókocsi élén amibe bele kell fűzni az elősátrat van egy alu sín.Azon látható egy fekete csík ami a csavarokat takarja.A régi nem ragasztott szélvédőknél is ilyet használtak és ez tartja a kasztniban fixen az üveget.Na ez alatt lehet csavarozva az a tartósín.

Azt még nem írtad,hogy nálatok mennyi m2-re a ponyvának.1600-ér jó áron veszem?

Előzmény: GPS (9261)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9261

A lábakat maga a ponyva tartja üzemi helyzetben. Ugyanis minden láb-helynél van egy-egy kisméretű ponyvakarika - és aabba jön egy csavar+alátét - amelyik a ponyvát odarögzíti minden keresztrúd végeihez.

A ponyva 2 végén a vég-keresztrudak csak be vannak csusszantva a felhajtható vég-lábakba - és a spaniferek állítják be a poziciót és a feszességet is.

Télire a ponyva lekerül - és feltekerve bent lakik hosszában a bodéban. Ez különösen így van a barátomnál - akinek a tavaly bugyit is varrtunk a bódéjára - így hát semmiképp nem maradhat fent a vendég-tető.

Ne feledd, üzemi állapotban 30-30 centit kilóg mindkét hosszanti oldalon - hogy az eső ne tudjon aláverni.
Szállításkor viszont a konstrukció színel a bódéval...mert a kilógó 30 centiket egyszerüen be lehet tolni a keresztrúdba.

De amit az általad "behúzógumi"-nak nevezett valamiről írtál....hát arról fogalmam sincs, hogy mire gondolhattál.
.
Előzmény: Törölt nick (9259)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9260

Esik az eső!-megnéztem:van.De csak azon az oldalon amelyikbe az elősátrat kell befűzni.A másikon,ha jól láttam ebben a sötétben csak ragasztva lehet egy ,,L" alakú síndarab,mert azon nincs az a takarógumi.

De ez logikus!Elvégre amibe belehúzzuk az elősátrat oda azért elég komoly rörzítést kell gyárilag csinálni nem?Viszont át kell gondolnom az ellenkező oldalon a rözítést.Bár elvileg ugyanott lehetnek rögzítési pontok,mit a másik oldalon ahol csavarozták a sátorrögzítő sínt.

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9259

A kéménynél hogyan oldottátok meg a magasságot?Vagy pl. ezek a lábak hogyan maradnak nyitott állapotban amikor ráteszitek a ponyvát?Van valami stift ami középállásban rögzíti?Télire visszateszi rá a ponyvát?Kérdezek ám,mint az állat...

Na amúgy ezen is látszik az a behúzógumi amiről beszéltem.Hát mindjárt hátramegyek megnézem,hogy van-e az enyémen is ilyen...

Előzmény: GPS (9258)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9258

Na, kéremszépen - így néz ki - menetkészen. A talpsín kb 80 centinként kapott egy-egy 6-os átmenő csavart - majd megmutatom milyen szerkezetben történt a rögzítés.

A cucc remekül vizsgázott a szezonban - pedig kapott a pofájára rendesen - hol Északról, hol Délről.
Erre fel mondtam - hogy a rögzítés nem vicc, azt komolyan kell venni - és akkor nincs baj egy szál se.

A tetőablaknak semmi bánata sincs - úgy lettek megállapítva a keresztrúdak poziciói, hogy az ablak használatát egyáltalán nem zavarja.

A lábmagasság-kiosztás a rajzon látszik, hogy a tetőablakot nem éri zavar.
.
Előzmény: Törölt nick (9257)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9257

Nincs semmi probléma,csak én elfelejtettem,hogy ezekből a garázsajtókitámasztókból csináltátok meg a lehajtós részét.Ennek ellenére én megcsinálom a saját verziómat.

Hogyan vizsgázott a viharokban amit gyártottatok?Mert ha jól emlékszem pont úgy állt a bódé,ahogy vihar szempontjából a legrosszabb.Vagy a déli szél kaphatott bele ami a tó felől jön vagy az északi ami a Bakony felől zuhan a tóra.

Aztán meg arra sem emlékszem,hogy a tetőablak nyitását hogyan oldottátok meg?Vagy nem használta a tetőablakot a klíma miatt?

Na ezeket még nem tudom...

Előzmény: GPS (9256)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9256

Na álljunk meg egy polgári szóra. Illetve kettőre.

1) A tetősín kötelező - mert mint mondtam-vót: ezek a tetők PONT-SZERÜEN nem terhelhetők - csak jól elosztva a terhelést.

Más kérdés, hogy azt a tetősínt nem lehet "rálehelni", vagy pillanatragasztóval ráragasztgatni vagy más módon "ráolvasni" a tetőre - hanem igenis, csavarokkal - méghozzá legalább vagy 6-8 darabbal, (oldalanként) keményen oda kell rögzíteni.

Különben elszáll - illetve ha nincs elegendő rögzítési pont - akkor még egy darab tetőt is magával visz, mert nem oszlik meg a terhelés.

Megint más kérdés, hogy a furatok körül jóminőségű (nem TESCO-akciós), időtálló, nem keményedő, Sicaflex-el (vagy ilyesmivel) tömíteni kell. Nem olcsó - de megéri.

2) A gyors összepakolással meg nyitott kapukat döngetsz. Amit én csináltam, az egy személynek 15 perc leszerelni és menetkészre állítani.

A kinyúló keresztrúd-hosszabítók teleszkópikusan bemennek a helyükre - vagyis oldalra nem lógnak ki - a rudak meg szépen lefekszenek a tetőre - és rugó tartja őket a helyükön.
A barátom az egészre rá is húzta a tavaly-varrt ponyváját és úgy vitte teleltetni.

A felszerelés szintén 15 perc - 1 személynek. Mi akkor a probléma?
.
Előzmény: Törölt nick (9255)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9255

Na akkor beszélgessünk róla!

Jól elmagyaráztad a mondanivalódat.Abban azért meg is egyezhetünk,hogy a fenyőléces megoldás az számomra is gagyizásnak tűnik.Viszont a tetősínes dolog azért nem annyira.Igaz azt nem én javasoltam,de nekem is van egy olyan elképzelésem,hogy az lesz a rögzítés alapja.Ugyanis:azon a soron ahol Ti voltatok ott láttam hollandusokat akik telepített bódéval voltak és azon láttam hogyan van a tetősínhez rögzítve.Nekem az sokkal szimpatikusabb!Nem azt mondom,hogy a Te megoldásod nem jó,hanem azt,hogy:SZIMPATIKUSABB!!!Ha jól emlékszem van a sínben valami behúzógumi,ami valószínüleg csavarokat takar.Ezt nem állítom 1000%-ra,de amint odaérek megnézem.Mert nem tartom valószínünek,hogy csak ragasztva lenne.Tehát,ha igaz az én verzióm akkor elég egy csavart kitekerni az adott ponton és már van is egy rögzítési hely.És így tovább amig nics megfelelő számú biztos pontod.Tehát én arra alapozom ezt a verziót,mert én nem a telepített bódés vagyok,hanem az amelyik megy,mint a mérgezett egér!Magyarul:nekem az is fontos,hogy adott esetben levegyem amikor indulok valahova vagy letelepedek pár napra és árnyékolni akarom a tetőt.Vagy egyszerűen téli takarónak akarom.Egyszóval:teljesmértékbenmobilislegyen!

Ha meg tudom úgy oldani,hogy ne fúrjam ki a bódém tetejét akkor én nyertem!Jóóó?

Előzmény: GPS (9250)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9254
Igen ezt láttam csak nem néztem a minimálárat.
Előzmény: caerleon (9253)
caerleon Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9253
Előzmény: Crvoyager (9247)
caerleon Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9252

lehetetlen.......

most nézem a még használhatókat...

Előzmény: Crvoyager (9249)
Gruau Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9251
Demjénben Sanyikékal voltunk. Nagyon szépen ki van épülve a fürdő,készen van az a rész, amit tavaszi talin láttál. Jegyárak 1190Ft felnőtt jegy gyermek 980Ft lakókocsi helyért 1500Ft +áram 300Ft, személy díj nincsen.
Előzmény: Törölt nick (9246)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9250

Najó, beszélgessünk egy kicsit a bódétetőről - tapasztalatokról, tévhitekről, miegymás. Szóval, 2 darab dologból kell kiindulni - a többit majd meglátjuk:

1) A szél az nem vicc. Egy olyan viharban, amikor a műanyag kertibútorok embermagasságban repkednek a levegőben (és ebből kettő is volt csak az idén nyáron) - ott egy ekkora "vitorla", mint egy bódétető - olyan erővel tud tépni, hogy megrángatja az 1 tonnás, lábakra-állított bódét is... emberekkel benne.

Tehát aki úgy véli, hogy komoly befúrás-nélkül rögzített !!!!, ilyen-olyan kis ráhelyezett rudacskákkal vagy fenyőlécecskékből ácsolt szerkezettel fogja meg és rögzíti azt a rohadt-nagy erőt - arra igen "izgalmas" pillanatok várnak az első komolyabb viharban.

2) A másik probléma az, hogy a bódéink teteje - szilárdsági szempontból ! - egy nagy halom szar.
Úgy vannak tervezve, hogy a saját súlyúkat éppeghogy kibírják - pontszerűen!!!! semmilyen terhelést nem lehet rábizni a tetőszerkezetre.

Ez nem rosszindulatból van így, hanem azért, mert a gyártónak követni kell a minél kisebb önsúlyt és a minnél alacsonyabb bekerülési árat...így hát csak ennyi szilárdságra futja.
Persze, fa-szerkezet helyett lehetne aluminum-struktúrát is használni - csakhát az 100 évig bírná...ami ugye nem lehet érdeke egy gyártónak.

Az is csak legenda, hogy "a tető éle a legerősebb".
Persze, lehet, hogy ott a legszilárdabb - de próbált már valaki a tető-élbe rögzíteni bármit is?
Mit talált ott, amikor befúrt? Hogyan nyúlt alá, a másik oldalra - csavaranyát, alátétet, bármilyen teherelosztót rögzíteni?

Mert ha az élbe fúrunk - ott bizony a szendvics-fal két lemeze között találjuk magunkat...az üregben. Ez viszont nem nyerő hely, nem jár érte hangszorró.

Na, gondolatébresztőnek egyelőre ennyi, kibányászom a fotókat, oszt majd folytatjuk.
.
Előzmény: Törölt nick (9233)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9249
Ja azt nem is néztem. Annyiért meg fiatalabbat is talán lehet venni.
Előzmény: caerleon (9248)
caerleon Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9248

250 a minimálár.......  szóval annyiért..... nem adják :) 

 

Előzmény: Crvoyager (9247)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9247

Jó reggelt bódésok!

 

El sem hiszem a vakerán 90 e ft-ért van egy bastei lakókocsi. Csak hogy a régi bódékra nosztalgiázzunk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!