Csere valosagban egyszeru, adminisztrative nemegyszeru. Minden passzol a kemenynel, alul kell szobraszkodni. Viszont mar nem fogadnak el alu egestermekelvezetest, csak muanyagot, ugyhogy azt is cserelni kell komplett.
Utána próbáltam nézni a Te kazánod vázlatának, közben találtam ezt a rajzot az SD oldalán:
Szóval akkor szerintem is 99,9%, hogy jó lesz így, de hát nem is értem, miért nem képesek küldeni valami infót több, normális hangvételű emailre valamint több, szintén normális telefonbeszélgtésre...
Termomax INKA24K kazánom szervize aktuálissá válik. Szeretném tudni pontosan, mit kell csinálni egy komoly szervíz/karbantartás alkalmával. (Egy éves volt a készülék, amikor szevíz gyanánt kiporszívózták.) Most hét éves a készülék.
Amit tudok, hogy meg kell csinálni: Kipucoválni az égésteret (nem drótkefével), kisavazni a kazántest vízoldali részét (mostanában már később is melegíti a vizet), kicseréltetem az összes O gyűrűt a rézcsövek végén.
Ezen kívül még mit kell elvégezni/tesztelni/mérni egy szervíz alkalmával?
HMV "gyártással" kapcsolatban szeretnék kérdezni egy hidraulikai bekötésben jártas szakit. Sajnos a magyarországi Saunier Duval-os szaktekintélyek nem foglalkoznak a kérdésemmel, vagy nem tudják a választ, nem tudom. Szóval a lényeg: A kazán hidraulikai vázlata alapján a fűtővíz és a HMV visszatérő ága a szivattyú előtt közösítve van, ezért gondolom nem gond, ha a kazánon a HMV visszatérő ágon hagyom a záródugót, és egy „T” idommal megcsapolom inkább a fűtési visszatérőt. Ezzel nem kevés csövet is spórolnék. Mellékelek egy skiccet:
Valamint a kazán hidraulikai vázlata: (Saunier Duval Thema Condens FAS25)
nemrég a kéménybélelés kötelezettsége, valamint ennek költségei miatt átfolyós gázos vízmelegítőmet villanybojlerre cseréltem.
A lakásban parapetes fűtés van, az "életveszélyes" kéménybe a szomszéd van meglepő mód bekötve, egyébként az ő csatlakozása bélelve van. Alternatív fűtésként villany padlófűtéssel rendelkezem, cirkó nincs a lakásban. Továbbiakban a kéményt nem használom, viszont hiába értesítettem a Főkétüszt, a kéménybélelésre továbbiakban is köteleznek :-S
Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata, hogy lehet ezektől megszabadulni? Nekem eléggé lehúzásnak fest... Az éves ellenőrzésbe beletörődtem, de csak nem kéne a nem használt kéményt kibéleltetnem vagyonokért...
Azt hittem, kondenzációs kazánt akarsz. Tényleg behúzatnád százezrekért a gázcsövet egy tűzhely miatt, hogy aztán egy életen át szívj a gázművekkel, kéményesekkel, számlákkal?
Igazad van, azt kifelejtettem, hogy gáztűzhelyt szeretnénk, ehhez előírás a páraelszívó, csak azt nem tudom, hogy a teljesítmény, vagy esetleg egyéb elő van-e írva? Egyébként gondolkoztunk a villanytűzhelyen is, de ha jól tudom, az azért jóval többet fogyaszt.
Elektromos bojler kérdés... éjszakairól megy, szinte sose láttam fűteni eddig, de a napokban kipróbáltam az ideiglenes nappali fázisra kötést. Működik, de feltűnt közben, hogy a túlnyomás szelep száraz maradt, nem jött ki rajta semmi. (kb. 20 fokot emelkedett a víz hőmérséklete a próba alatt)
A meleg vízcsapot megnyitva nem érződik hogy nagyobb nyomás lenne benne, viszont úgy emlékszem, hogy a bojerben olyan csatlakozó van, ami visszafele nem engedi a vizet. (festéskor levettük, ehhez leengedtük a vizet, nyomni kellett csavarhúzóval egy pöcköt, mert nem folyt ki belőle a víz különben)
Szóval vajon hová lesz a tágulás miatt keletkező nyomás, vagy miért nem látom a kicsöpögő vizet?
Nemreg koltoztunk csaladi hazba, szeretnek tanacsot kerni a cirko uzemeltetesevel kapcsolatban. Most, hogy jon a tavasz nem kell olyan vadul futeni, mint telen. Ezt alapvetoen ketfele keppen tudom megoldani, az egyik, hogy leveszem az eloremeno homersekletet, a masik, hogy magasan hagyom es akkor ki/be kapcsolgat a cirko. Most az elobbi esetre alltunk be kb 60 fokos eloremenovel, mert ha ki-be kapcsolgat, akkor a hoerzet rosszabb, neha sut a radiator, neha meg hideg van, persze a termosztat folyamatosan 2-3 tized fok elterest mutat a radiatorral atellenes falon. Lassan raterek am a kerdesre is. :) Szoval melyik strategia a jobb gazfelhasznalas, cirko elettartam, stb tekinteteben, illetve van-e ezeknel jobb megoldas? A radiatorokon temrosztatikus szelep van, de mindegyik koppra nyitva van, mert gondolom en a tarmosztatnak kell szabalyozni, nem a szelepnek. A cirko egy turbos demrad, egy koros keringetoszivattyus a rendszer.
Gondolom most valami tok trivialis dolgot kerdezek, dehat egy ujszulottnek ugye minden vicc uj. Eddig lakotelepen laktunk, ott meg a gondnok tekergette a kazant.
a 90/70 az pont a Q60. 90/70/20 eseten idealis esetben a radiator atlagosan 60 fokkal melegebb mint a szoba. (atlag (90+70)/2=80 fokos, a szoba meg 20 fokos)
a 75/55/22 esetben a radiator atlag 65 fokos, a szoba 22, tehat csak 43fokkal melegebb a radiator a szobanal.
a kepletbol (43/60)^1.33=0.64 szoros a teljesitmeny a 90/70/20hoz kepest.
a kepleted ahogy irtad az nemjo, meg zarojelszamra sem passzol. en a Q=Q60* ( ((elore+vissza)/2-20)/60)^1.33 -al szamoltam, ami realisan hangzik.
a lenyeg hogy a holeadas a homersekletkulonbseggel aranyos. ez a kulonbseg van benne a kepletben. a 90/70/20-nal ez 60 fok, a tobbire meg szamolhato.
Köszi a segítséget, és KegMayer-nek is. A visszatérőben nem mindenhol van torló, sőt, a legtöbb radiátoron nincs is semmi. Pont azok zajosak igazán, amelyeknél nincs semmi, tehát az olasz szelepek a visszatérőbe épített torlóval egészen kulturáltak.
Akkor ha kijön a jó idő, leendegem a rendszert, és lecserélem kis ellenállásúra az előremenő szelepeket. Köszi szépen!
meg tudjátok mondani, hogy hogyan lehet átszámítani egy 90/70/20-as radiátor teljesítményét akármilyen más értékre?
Láttam egy ilyet, hogy Q=Q60(előre-vissza)/2/60) az 1,33-on.
azonban ebből nem tudom mondjuk kiszámolni (vagy hogy?) hogy pl 75/55/22 mekkora lenne?
(a 20 illetve a 22 a szoba hőmérsékletét jelöli gondolom, szval ha én 22 fokot szeretnék a szobában,akkor ilyen számmal kell számolnom?)
A probléma: Jelenleg acéllemez 4 oszlopos radiátorok vannak, régi vegyestüzelésűvel, gravitációs módon működő, ahol simán be tudtam durrantani a 90 fokos vizet.
Most egy turbós kazánra lesz lecserélve, ahol ugye olyan 60 körüli az előremenő, legalábbis, ha jól tudom.
A mostani radiátorok teljesítményét megtaláltam egy forumos jóváoltából, szval tudom, hogy kb milyen teljesítményt adnak le ezek a régifajták (90/70/20-on) és az a hőfok teljesen megfelelő is volt.
Szeretném átszámítani a most kapható radiátorokat, hogy a hőmérséklet kifűthető legyen velük.
Köszönöm szépen a segítséget - és bocs, ha teljesen tévúton járok.
Úgy értette, hogy vannak un. nagy ellenállású és kis ellenállású szelepek. A Hertz nyilván nagy ellenállású. Az olasz gyártmányok kis ellenállásúak, persze ez nem gyártmánytól függ! Kérdés, hová kell, alulra, vagy felülre.
Eleve a képen látható radiátorod nagy vízigényű, tehát ha zenél a szelep, az azért van, mert még nyitva is lefolytja az áramlást. Oda nem fél collos, hanem 3/4-es szelep kéne.