" - szakközépiskola: a tanulók az alapozó első éves képzést követően, mely saját tanműhelyben folyik, a gyakorlat további részét külső gyakorlati képzőhelyen töltik. Szakmai bizonyítvány megszerzése után lehetőség van iskolánkban nappali tagozaton 2 év alatt érettségi végzettséget szerezni.
- 3 éves képzés: közismereti tartalommal töltött (9-11. évfolyam)
- 2 éves képzés: közismereti tartalom nélküli képzés (11-12. évfolyam)
- felnőttoktatás: azoknak ajánljuk, akik az első vagy a második szakmájukat szeretnék megszerezni akár munka mellett is."
patch dugo krimpelesnel igazad van, eleg maceras dolog.
Patch panelre viszont - ha SFP keystone-okkal dolgozol - akkor nem sokkal macerasabb, jobb helyeken a patch panel megoldja a foldelest is azonnal (persze nem art ha nincs a masik oldal lefoldelve, mert ahogy irod konnyen foldhurok lehet belole).
Behuzasnal semmi kulonbseget nem erteztem a 3x1,5 mbcu es az sftp kabel behuzasi nehezsege kozott. Mindegyik szivas :)
Mindent osszevetve manapsag biztosan nem huznek mar arnyekolatlan kabelt ha jovobiztos megoldas kell.
Ha valakit érdekel mikrokontrollerek programozása és azok lehetőségeinek elemezgetése van egy olyan hogy ZELIO SOFT 2 ami ingyenesen letölthető és tesztelhető.
Eleknek csak akkor ha ki tudja számolni hogy egy párhuzamos rezgőkörön LCR 10 mA áram folyik a főágban.
Az elemeinek az értéke L=1H, R= 100KOhm, C=1uF.
Milyen frekvencián valósul meg az a forgalmi állapot hogy a párhuzamos ágak mindegyikében azonos áram folyik?
Mert nem egyszerű jól bekötni az árnyékolást, megfelelő szerelvények kellenek, vastagabb, merevebb a kábel, nehezebb behúzni és könnyű földhurkot csinálni....
Látom, hogy Mutual barátoddal együtt neked sincs halvány fogalmad sem arról, amiről itt szó volt...
Ha ennyire csúcson vagy szakmailag, akkor mondd meg légy szves, hogy durván ány ohmos egy 10.000 mikrofarádos olcsó elektrolit kondenzátor 10 megahertz frekvencián?
De most kivételesen próbálkozz meg valami igazi válasszal és NEM a szokásos mellébeszéléssel.
"Azaz a fázisjavítás csökkenti a meddő teljesítményt de mivel a fogyasztásmérő a hasznos teljesítményt méri a szolgáltatónak az érdeke minél kisebb legyen a cosfi."
A tanulmányozás után javaslom különféle értékek beírását majd esetlegesen és remélhetőleg a nagy rádöbbenést, és legalább egy hét írási szünetet itt...
Ipari iskolába ahol töltjük az időnket láttam is ilyen kondiparkot meg cosfi mérőt ami alkalmasint kondit kapcsolgat a bejövő oldalra hogy szinte csak forgógépek vannak kapacitiv fogyasztók nem.
Pontosan elég az árammérő ami igy megtéveszti a vásárlókat.
Amivel ökörködtünk az annyi volt hogy bedugtunk egy 20W-os (?) neont tarfó nélkül direkt a a konnektorba , na az pukkant is azonnal.
Akkor bedugtuk trafóval simán és az árammérő mutatott mondjuk 550 mA értéket.
Akkor bedugtuk fázisjavító kondival (is) akkor mutatott mondjuk 350 mA értéket.
Akkor bedugtuk elektronikus előtéttel akkor meg volt 260 mA az áram.
Azaz a fázisjavítás csökkenti a meddő teljesítményt de mivel a fogyasztásmérő a hasznos teljesítményt méri a szolgáltatónak az érdeke minél kisebb legyen a cosfi.
Tehát a video latvany alapján nem csalás de neked hasznod nincs csak káérod van belőle hisz vettél egy valamit ami számodra hasznos nem hoz.
Én maradnék az 1-nél és a kapcsolónál, de lehet földkábelt fektetnék az órámtól kifelé is, hogy elkerüljem a ronda az oszlop feljelentelek, szélviharban leszakad mivan, nagyobb keresztmetszet kellene, de azt nincs oszlop ami elbírja, stb problémakört.
A külön órával rengeteg adminisztrációs és mindeféle csörtéd lehet a szolgáltatóval, és végül nagy költséggel elébe mész a az álami bránernek, mert egyfolytában lebegtetik a villanyautó jövedéki agyonb@szását, ha jól dokumentáltan egy külön mérőd van erre, önként behajolsz majd.
(ez természetesen spekuláció, lehet 15-20 évig se lesz semmi, lehet már 2020ban jogilag annyi, a gázautózást és az etanolt is kinyírták pont így, lényegében egy tollvonással...pont mire eléggé fejlett lett a technológia mind2 fronton, hogy megfizethető, biztonságos, és sokkal környezetkímélőbb legyen...)
Köszönöm szépen a válaszokat, ennyi segítséget 1 kérdésre talán még sose kaptam itt a fórumon :)
A helyzet valóban az, hogy én kezdő vagyok a villanyászathoz (gépészmérnök a szakmám), de a
lelkesedés maximális :)
A bolti (kalapsínre szerelhető) impulzusrelékkel az a gond, hogy amint Ti is említettétek, 2500 Ft-tól indulnak
/db (12V-os tekerccsel inkább még drágább), nekem meg most ebből kellene vagy 20 db (budit, speizt, előszobát, lépcsőházat mindent beleszámolva 10 helyiség X 2 féle világítás, lehetőleg különböző fázisokra kötve). Ez ugye lenne min. 50eFt, míg a 20x2 db relé + apróságok kb. 10e Ft, ennyiért már szívesen rászánok inkább 3 óra forrasztgatást :)
Szóval azt szeretném kérdezni, ebben az egyben még segítenétek, hogy az általam linkelt kapcsolást "optimalizáljuk"? Mármint hogy pontosan mekkora ellenállásokkal és kondival lenne szerintetek hosszú távon is működőképes? Ha mindkét relé 12V-os lenne, annak csak örülnék, nem kellene külön 5V táp... A most beszerzett 12V-os relé tekercse 350 Ohmos, az 5V-osé 174 Ohmos. A “rugóerővel való beállítás” gondolom ma már nem játszik, mivel a relék bonthatatlanok, ahelyett gondolom vmi poti játszhat próbára, végelgesre meg az azon mérttel megegyező fix ellenállás?
Hát az 1 az optimális, mert az a szolgáltató bevétele :)
Ipari fogyasztónál sokszor külön mérik a veszteséget, anno konzervgyáras voltam, voltak külön kondi parkjaink, mert az áramszolgáltató büntetett, ha 0,9 alá ment a cosfi, meg volt wattőr ami egyes elosztókat letiltott, ha túl nagy volt a fogyasztás, és nem arra szerződtünk. Meg volt külön veszteség mérő.
Az más, hogy lakossági fogyasztónál az 1f óra nem mér veszteséget, nekünk panelben (gyerekkorom boldog évei) mindenhol fénycső világítás volt, szigorúan kondi nélkül :) Csak egy pattogás elhárító kis kondi volt bennük, a nagy kondi ki volt szerelve.
Az UTP egy szimmetrikus csavart érpáras rendszer ami elég zavarvédett, a riasztó kábele pedig árnyékolt. Ha nagyon biztosra akarsz menni akkor árnyékolt UTP-t vegyél (STP, FTP) de azzal szerintem csak a bajod lesz.
Sziasztok, védőcsőben vezetett erősáramú vezetékektől milyen távol lehet vinni gyengeáramú vezetékeket (riasztó, UTP) keresztezés esetén (azaz nem mennek párhuzamosan, egymás mellett). 5 cm elég lehet ilyenkor? (tetőtérben futnak a vezetékek és az 5 cm-t akkor tudnám növelni, ha az erősáramot lelógatom, hogy ne feszesen menjen a gerendán, hanem egy U alakban lógjon le ott, ahol keresztezi a gyengeáram nyomvonalát... nem lenne túl szép megoldás.