Alkatrész az van de nem azonnal hanem 1-2 hónap ,de ezt csak hallom ,hogy mi az igaz azt nem tudom ,de ha japán akkor csak a 22 LE-től felfelé, ami alatta van az csak kertitraktor ! a zetort azért mondtam mert jobban ismerem mint az _MTZ-ket ,bár dolgozni meg az MTZ-kel dolgoztam többet de az én véleményem szerint nem jobbak mint a zetorok ,mondjuk ezt nem is lehet igy összehasonlítani ,inkább a azt tudom mondani hogy az MTZ: fékek ,gardán nagyságrendekkel rosszabb megoldású mint a zetoré ! A zaj a két gépben a zetor moci csendesebb sokkal ,a fogyasztás is a zetoré jobb ,a fülke tömítése megint a zetoré a jobb ! Van aki ezt szereti van aki azt szereti ,én inkább zetoros vagyok 3011-van !
Mondjuk azt hogy ha 25 körül lesz mind,akkor még elmegy.De kár szórakozni vele(ameddig indul meg megy rendesen),mivel ha régi,vagy gyorsított önindítóval próbálod akkor is 4-5 bár különbség lesz.Ha meg 3 hengerel be indítanád akkor 10-zel is.
Ha már porlasztó beállításról volt a szó, linkelek egy videót, egy otthon készült porlasztóbeállítóról. Egy kifuserált hidraulikus emelőből készült porlasztó beállító. Egész jól működik :D
Igazából nekem a kicsi traktor is jó, sőt még jobb is mint a nagy, mert jobban elfér a csemete sorok között, csak viszonylag nagy legyen a hasmagassága. Mennyire van alkatrész ezekhez a japán kis traktorokhoz? Azért kérdeztem a japán traktorokat, mert elég sok az eladó belőlük. Amúgy miért ajánlod inkább a Zetort mint a többit? annyival jobb? Vagy ebben az árban csak ez használható?
Na de mégis akkor mekkora végnyomást kell mérnem a hengereken 82es mtz esetében ha betekerek egy mérőórát? Ahogy sokan csinálják videokban láthatóan. Azért arra mégis jó hogy összehasonlítsam minden rendben van-e.
A kompresszió viszony a felső holtponton lévő dugattyú fölötti légtér vagy égéstér (hengerfej, dugattyúkamra, stb.) térfogata ami egy egység, és az alsó holtponton lévő dugattyú fölötti tér viszonyát jelenti. 1:16 kompresszióviszony esetén az alsó holtponton lévő dugattyú fölötti tér 16szorosa a felő holtponton lévő dugattyú fölötti térfogatnak. A sűrítési végnyomás amit nyomásmérővel mérünk, csak az egyes hengerek állapota közötti különbségről tájékoztat. Veszteségméréssel, a hengertérbe vezetett nagynyomású levegővel vizsgálható a henger, és a gyűrűk állapota. Ezzel az eljárással a dugattyú több pozíciójában is lehet következtetni a tömítettség állapotára.
Remélem érthetően fogalmaztam:D Szóval egy hétköznapi kompressziómérés sok mindent nem árul el egy motor állapotáról.
Ha kompresszió mérővel méred és 20 bárt mutat már be sem indul a traki ! Ezt a 1:16 arányt nem a kompresszió mérőn mérik hanem a dugattyúgyűrű tömítettségét mutatja ha a porlasztó helyén bele fújunk egy kompresszorral ,de ilyet nem nagyon csinálunk a gyakorlatban ! A porlasztó akkor nyit amikor a felső holtpont előtt áll a dugattyú kb 1-1,5 cm-rel és a porlasztás addig tart amíg a porlasztó felér a felső holtpontba !
Ez egy fogas kérdés ,és a baj az 1,2 milió forint ! Japánt csak kicsit kapsz ,a t-25 magas ,ha ennél maradnál csak az irányváltóst vedd az jobb ! A zetorok jó gardánnal rendelkeznek de ennyiért nem kapsz fiatal gépet ,az alkatrészeket az agrobíró megküldi postán ,jó áron ! Én inkább a zetort választanám !
Köszönóm a segítséget nektek. Wuzetem porlasztókról írt bejegyzések nem túl meggyőzőek. Egy kategória lehet minőség szempontjából az eredeti orosszal ami azonos áron van.Hogy ennek mi lehet az oka ?! Talan az hogy mindenki maskepp allitja be.
Amit még nem tudok es szeretnem megkerdezni itt! Motor kompressziót hogyan mérünk? Az a 16:1 hez mit takar?
Azt hogyha szív az (1) akkor ehhez mérrten kell (16 ) szorosan többnek lennie összenyomott hengertartalom mellett?
Gondolom a porlaszto akkor nyit amikor szív a henger es a szelepek is zarva vannak
Mtz porlasztó javítás előtt állok! Beszerzés alatt, porlasztóbeállító, és csúcsok, illetve akksival kapcsolatok dolgok , mint a feszültség monitorozás kijelzővel (akksinként) vagy mélykisülés védelme (figyelése-olcsóbb!) Párhuzamkapcsóló sincs a gépbe , az adagoló is elengedi a nyomást gondolom az ac pumpanal. Mivel folyik belőle pumpálás alkalmával. Ezenkivül majd minden csövet kicserélek rajta. ami hajlítható :)
NA DE A LÉNYEG!
Nehéz ám dönteni / találni megfelelő porlasztót a 82-es ,Mtz-hez 2002 es évjárat.
Befecskendezési szög a kamramérettől függ gondolom! Azt nem találtam meg. Erre a Habi weboldala hívta fel a figyelmem! De most ott tartok, hogy a 82-es kamramérettet kellene kinyomozni és azalapján porlasztócsúcsot választani! Tehát mennyi is a dugattyú kamraméret? Esetleg tudja valaki? 38mm vagy 55mm?
"A 01 és a 120-as végű cikkszámmal rendelkező porlasztócsúcsok az 55 mm-es kamráshoz valók, a 02 és a 130-as pedig a 38 mm-es kamrához."
Sziasztok! Nem tudom jó helyre írok-e, de nem találtam másik fórumot, úgyhogy remélem nem gond, hogy itt teszem fel a kérdésemet.
Szóval traktor vásárlása előtt állok, mivel szeretném a vállalkozásomat fejleszteni.
Sajnos nem nagyon értek a traktorokhoz, ezért titeket kérdezlek, hogy milyen márkájút, típusút érdemes nézni. Nekem fontos, hogy tudjak vele erdei körülmények között csemetéseket kaszálni, és esetleg fát szállítani. Tehát fontos a jó kardánkihajtás, és a lóerő. Továbbá fontos a jó alkatrész ellátottság. Kabinos szerintem jobb lenne, de ha kabin nélküli az sem baj. Ismerősök olyan gépet ajánlottak, ami legalább 20-30 lóerős, (nem tudom, hogy ez elég-e?) ezért ezek között néztem körül a neten, és találtam pár ilyen traktort, pl. Yanmar, Kubota, Shibaura, Vlagyimirec t25, t30, Zetor. A keret rá max 1,2M Forint, fontos hogy műszakis legyen és rendszámos. Ilyen árban szerintetek ezek a trakik milyen vételnek számítanak, mennyire van hozzájuk még alkatrész, mennyire bírják a napi 6-8 óra folyamatos munkát? Mert azért ezek már elég régi gépek, 70-es 80-as 90-es évek eleji gyártásúak. Vagy esetleg van valami más alternatíva?
Tanácsot szeretnék kérni, 7 ha napraforgót akarok permetezni Expressz 50 SX gyomirtóval és Trend 90 segédanyaggal. Valaki használta már? Milyen arányban kell keverni?
Kérdés, hogy a kormányoszlopos megoldásnál, mint a képen is van maradhat-e a csigamenetes csigatengely? Nem fog ellenállásba ütközni, ha az orbit mozgatja majd a fogaslécet?
Igaz félmegoldás orbitkormányzás terén, de leállt motornál, rézsü kaszálásnál még mindig lenne kormányzás és a gyári vezérlésnél azért kifinomultabb megoldás még így is.
Amikor az olajnyomás mérőt kiakasztja hidegen az olajnyomás akkor nem belevaló az olaj ,hidegen túl sűrű ,melegen meg túl híg ! 10 W 30 olajat kéne kipróbálnod első körben ! Gondolom 14W 40 van benne! Vagy sűrűbb ?
Még mielőtt szét szednéd ! Ird már le milyen olajat használsz bele ! A centrifugál szürőt én ha lehet átszerelném patronosra ! Ezt azért tenném mert a mostani olajak már lebegtetik a szennyeződéseket ,és ezt a centrifugál szűrő nem tudja kiszűrni a tapasztalatom szerint, fél év után sem volt benne semmi ,aztán már nem is szedtem szét csak egyszer egy évben !
Örülünk hogy benéztél kedves gazda !! Én sem mindig járok MTZ-vel de hirtelen sok tapasztalatot szereztem a tsz-ben, ahol dolgoztam ,de a sok romból elegem lett 1,5 év után ! Aránylag jó képességű lennék, de mindig a legrosszabb gépet adták, hogy kimazsolázzam a hibákat belőlük, ezért nem igazán kerestem semmit, csak a szerelés jutott nekem mint tapasztalat !
Hát szóval a szerelést vagy megtanulod vagy ne vegyél traktort ,vagy olyat vegyél ami japán, azt ha nem agyonhasznált akkor nem kell annyit szerelni ,de a többi trakit rendszeresen javítani kell másként egy sorscsapás lesz ! Rendszeresen ápolást igényel akkor is ha áll a gép ! Rendszeresen be kell indítani ,máskülönben állandó lesz a porlasztók hibája ,az akku lemerülése ,a fékek hibái ,meg még a rozsdásodás okozta egyébb hibák beragadások ! A zetoromon legutóbb a fék ragadat meg áltában !! A gardánt látom fogod használni hát nem tudom hogy fogja bírni az MTZ gardán része nem olyan híres holmi ,ezt biztos javítani kell rendszeresen ,vagy állítgatni !
Üdv mindenkinek! Egy MTZ 80-ason szolgált ez a TLT - egybetengely. Segítséget szeretnék kérni , hogy mi vezethetett a bordák ilyen szintű kopásához. Nem megfelelő csatlakozóval vitték tovább a hajtást? Nem vagyok ismert a témában, csak az alkatrészt vizsgálom. Előre is köszönöm! :)
Ez 2004-es évjáratú, majd 7000 órával, bontatlan motorral, gyári csúcsokkal. A váltót, felezőt, meg úgy nagyjából az egész hátát tavaly újítottam fel. Akkor próbálkozzak először egy olajszivattyú, szűrő cserével?
A 2001-2002-es szériáknak új korukban is 0.5-1.5 bár között volt az olajnyomás.Szerintem kevés volt az olajpumpa a dugattyú fúvókás blokkhoz.De viszont ezek a szériák még 10000 órákat eltudtak menni.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy kinek mi a véleménye a következő problémáról. A 892.2-esemnek alacsony az olajnyomása. A szűrőn teljesen fel van véve, így hidegen le is akasztja az órát, viszont melegen, főleg nehéz munkáknál fordulaton is lemegy egy bár alá. Alapjáraton szinte nulla. A vészjelző nem sípolt, világított még soha, de ez akkor is kevés. Lehet a szűrővel gond? Érdemes lenne felrakni egy szűrőt, esetleg egy rendes patronos szűrőt a centrifugálszűrő helyére? Ha ez sem segít érdemes-e esetleg továbbmenni és olajszivattyú cserével próbálkozni? Vagy egyből kezdjem főtengellyel? Gondoltam arra is, hogy csak csapágycserével kezdem, nyilván miután látszik a főtengely csapok állapota. Vagy gondolkodjak teljes motorfelújításban, annak ellenére, hogy kompresszió, erő van benne, nem melegszik, stb.
Helyesen akkor működik a fékszelep , ha lenyomod a fékpedált akkor elengedi a levegőt a kutyafejtől/ pótkocsitól. Neked valószínüleg fordítva van bekötve !
Heló,nagYon rég irtam énis ide,nemtudok egy dolgot,leirást nem találtam,a kérdésem :mtz 50 -en a lábfékszelepnek mi a bekötése?találtam a szelepen a két csöcsatlakozásnál egy F és egy T jelölést. A gépen az F re van kötve a tartályról a cső.A T röl megy hátra a kutyafejig.Ha fékre lépek a traktor levegöje sziszega fékszelepen,fogy is a levegő.Nem forditva van bekötve a szelepünk?