Én komolyan nem értem ezt a parát. Az én bódém 4,5 méteres - de ehhez képest cseppet sem "pehelysúlyú"...mert fix 1.000 kiló. Üresen.
De most, amikor elvittük a telelő-helyére az egész nyári lom benne volt - ami saccra + 150 kiló, minimum.
Nakéremszépen: ezt a bódét a barátommal úgy betoltuk centi pontosan oda, ahová akartuk, mint a sicc. Ketten, azaz 2 darab ember - összesen.
Én a vonórudat fogtam és kormányoztam - a barátom meg hátulról tolta-húzta, ahogy mondtam neki. De senki sem szakadt meg, éppeghogy neki kellett feszülni egy kicsit - és már gurult is ahová akartuk.
Én úgy gondolom, hogy azért ritka az az ember, aki tök-egyedül megy kamperolni. Viszont ha van ott még 2-3 ember (akár női személy is), akkor olyan nincs, hogy egy bódét ne lehessen kézzel a helyére tessékelni. .
Minden luxus amiért külön pénzt kell kiadni,de például az ismerősöm is úgy vette jó áron a lakóját hogy rajta volt a mover s szerintem nem hülyeség,van olyan szituáció amikor jól jön.
B.füreden olyan szükek a parcellák egyes részeken,hogy esély sincs betolatni....
Mondjuk én nem nagyon tudok vezetni,meg főleg parkolni.....
Úgy, hogy a mover-nél az autó-parkolási logika nem nagyon működik. És ha az egyik keréknél még egy kis huppanó is van a talajon...akkor meg még annyira sem.
Nem túlzok: 15-ször ment neki...legalább. Vagy oldalra nem stimmelt a dolog a parcellán...vagy ott már rendbe lett volna, viszont akkor rohadt ferdén állt - szóval agyrém volt.
Annyit a mentségére, hogy a parcella előt jó ha volt összvissz egy 2 méteres járdája - több tere nem volt. Tehát nem volt helye szép-egyenesen iránybaállítani a dolgot....mindenképp kanyarból, olyan 45 fokból kiindulva kellett előadja a mutatványt.
Bizonyára ezt olyan országokra fejlesztették ki, ahol nem illik, nem lehet, vagy nem ajánlatos átszolni a szomszéd bódésoknak, hogy "ugyan gyertek mááá, segítsetek betolni ezt a dobozt a helyére" .
A nyugdíjasok leköltöztek Kiskőrösre!Ki lesz a következő?
Möglich:Ti még mindig Agárdra mentek?Elvileg jó idő lesz.
Caerleon:hahóóóó!élsz még?Mi lesz a hétvégi progi?Jöttök-mentek kiskőrösre?Meglesz a villámlátogatás vagy a szokásos program marad?-számoljuk a költségeket...(bocs)
Gruau:üzletelni megy+Kiskőrös acskóáztatás.
Sanyi:dógozik.Nem jól osztotta be magát...
Temprás:bemutatja a legújabb motorcsónakot a kiskőrösi termál gyerekmedencéjében a szülők legnagyobb örömére...
Amennyi bénázást láttam én a mover-el - csak ezen a nyáron - megértenéd, hogy miért nem becsülöm én két fillérre se ezeket a parasztvakító hülyeségeket.
Hát olyat láttam, hogy egy félóráig nintendo-zott a pali a bódéval - hol előre, hol hátra...csak a helyére nem akart beállni. Már 30-an állták körbe, amikor egyszer csak az akku feladta....aminek utána 3 ember+a gazdi, 2 másodperc alatt betolta a lakót kézzel a helyére.
Na, erről ennyit.
Viszont láttam egy olyan 70 éves, dán fószert, aki az 5 méteres LMC-t egy szúrásból !!! úgy betolatta a helyére...hogy már csak az ékek kellettek a kerekek alá. Egyetlen hátra-kanyarból.
Egy ilyennek biztos nem adnak el egy ilyen "bénázó extrát" - az biztos. .
Emuk. Létezik univerzális, de a járatosabb autótípusokhoz van kimondottan az adott típus tükörformájához tökéletesen illeszkedő is Semmi rezgés, visszahajlás, 100 km/h környékén is stabil.
Milyen kiegészítő tükröt érdemes venni? A nyáron a bérelt lakó mellé kaptam egy olyat, amit a tükörre lehetett felerősíteni két műanyag talpas csavarral, meg egy gumi akasztóval. Ez 80 környékén már szeretett visszahajlani a széltől, szóval jellemzően nem ilyet szeretnék.
Nem váltottál Fájerfox-ra? Mert ha igen, azzal nem nagyon mennek ezek a parancsok.
Hát a tervezgetéssel én is így vagyok - most rajzolgatok nagyban - de most az egyszer hamarább el akarom kezdeni a megvalósítást is - mint a tavaly.
Lehet mondtam, lehet nem - de arra 2 komolyabb projekt néz be nekem
1) A komolyabb (5x3m + 2x3 m) pavilon 2) Egy valóban használható, hosszabb tartózkodásra is alkalmas, lapszerelt, kemping-konyha az elősátorba.
Ezt a két dolgot hiányoltam (de nagyon) az idei szezonban.
A baj csak az, hogy az elsődleges számításokkal is, mindennek az ANYAG !!!-bekerülése nincs messze a 100 ezer Ft-tól. És akkor ismétlem: az utolsó lukfúrásig mindent én csinálok, Nulla órabérért.
De megnyugtatlak, hogy a te bódétetőd - ha rendesen akarod megcsinálni - az se lesz sokkal olcsóbb.
Azt nem mondtad, hogy 1600 Ft/m2 -ért komplet legyártva kapod-e a ponyvát...vagy csak ennyi az anyag-ára, tekercsben? .
Majd készítek róla fényképeket amikor eljutok vele odáig.Aztán akkor visszatérünk a témára.Mert biztos lesz szükségem néhány ötletre.Télen tervezünk,tavasszal kivitelezünk,nyáron meg világgá megyünk...
Én miért nem tudok vastag betűt kijelölni innen felülről?Hiába kattintok rá bármire,nem reagál...
Az elősátor igénybevétele és bódétetőé az NEM ugyanaz. Megmondom miért:
1) Az elősátor szépen, egyenletesen 5-6 méter hosszra egyenletesen elosztva tépi az alu-sínt. Ha 500 kiló erőt is nyom a széllökés rajta - az centinként nem több 1 kilónál - ami tényleg nem sok.
2) Amit mi csinálunk, az viszont mindössze 5-6-7 ponton érintkezik csak a bódéval - ahol a lábak vannak - ezért a teljes erő arra a pár pontra koncentrálódik.
Ugyanaz az 500 kilós széllökés itt már tetemes erőt jelent lábanként mivel hogy csak pár pontra van koncentrálva. Ráadásul még nem is egyenletes a szél-terhelés, hanem jó nagy lórúgásokban jön - ami pont remek arra, hogy bármit kilazítson a helyéről.
De tegyük fel, hogy bírja a díszléc.
Nekem akkor se világos, hogy arra a díszlécre hogyan rögzíted mégis a lábakat? Menetet fúrsz bele, vagy hogy? .
Ti már felraktátok a kocsira a téli gumit?Igaz most enyhülést mondanak,de leht hogy jobb lenne azzal menni a bakonyba a hétvégén.Nektek meg Kiskőrösre,Agárdra...
Szóval úgy mondom,hogy érthető legyen.Nekem ilyen ,,díszléc" ami ezen a bódén van csak a sátorfelőli oldalon tartózkodik.A másik oldalon egy valódi díszléc van enélkül a fekete csík nélkül.Namármost:mivelhogy a sátrat ehhez kell rögzíteni a rudazatot meg a bódé oldalánál kell kitámasztani,hogy feszes legyen a ponyva abból arra következtetek,hogy az rendesen oda van rakva!Sőt!A lakókocsis boltba még feszítő szerszámot is lehet kapni,hogy jobban megfeszíthesd.Tehát az elősátor az már eleve tépi a tetősínt lefelé amit annak ki kell bírni még akkor is,ha szélvihart kap.
Szerintem akkor az full stabil és lehet rá alapozni.Megcsinálom aztán majd elmondom a tapasztalataimat róla...
Először is: amit a kép jobboldalán látsz, az csak egy aluminium díszléc - és nem az elősátor behúzója. Az a másik oldalon van.
Annak a díszlécnek sok ereje nincs - ha arra rögzítsz ilyesmit - azt az első komolyabb hirig úgy kitépi a helyéről - hogy csak sepregethetsz utána.
Arra munka-sínt rögzíteni felejtős.
Hidd el nekem - az átmenő-csavarnak és belülről a nagyméretű alátétnek párja nincs....ezen nincs mit variálni. És ha nem smucigoskodsz 2600 Ft-on - és veszel egy fasza tömítőanyagot - ott az életbe soha-semmi nem folyik be - ha azt nyomod a sín alá, ahol a fúratok vannak.
1.600 Ft nem rossz ár - kérdés, hogy milyen anyagról van szó? Ha a standard, 650 grammos, UV-álló kamion-ponyváról...akkor jó az ár.
Onnan ismered meg, hogy az egyik fele fényesebb - a másik fele nem annyira. És 650 grammos legyen/m2 legalább.
Amit küldtél képet azon is nagyon jól látszik!A kép jobb oldalán a lakókocsi élén amibe bele kell fűzni az elősátrat van egy alu sín.Azon látható egy fekete csík ami a csavarokat takarja.A régi nem ragasztott szélvédőknél is ilyet használtak és ez tartja a kasztniban fixen az üveget.Na ez alatt lehet csavarozva az a tartósín.
Azt még nem írtad,hogy nálatok mennyi m2-re a ponyvának.1600-ér jó áron veszem?
A lábakat maga a ponyva tartja üzemi helyzetben. Ugyanis minden láb-helynél van egy-egy kisméretű ponyvakarika - és aabba jön egy csavar+alátét - amelyik a ponyvát odarögzíti minden keresztrúd végeihez.
A ponyva 2 végén a vég-keresztrudak csak be vannak csusszantva a felhajtható vég-lábakba - és a spaniferek állítják be a poziciót és a feszességet is.
Télire a ponyva lekerül - és feltekerve bent lakik hosszában a bodéban. Ez különösen így van a barátomnál - akinek a tavaly bugyit is varrtunk a bódéjára - így hát semmiképp nem maradhat fent a vendég-tető.
Ne feledd, üzemi állapotban 30-30 centit kilóg mindkét hosszanti oldalon - hogy az eső ne tudjon aláverni. Szállításkor viszont a konstrukció színel a bódéval...mert a kilógó 30 centiket egyszerüen be lehet tolni a keresztrúdba.
De amit az általad "behúzógumi"-nak nevezett valamiről írtál....hát arról fogalmam sincs, hogy mire gondolhattál. .
Esik az eső!-megnéztem:van.De csak azon az oldalon amelyikbe az elősátrat kell befűzni.A másikon,ha jól láttam ebben a sötétben csak ragasztva lehet egy ,,L" alakú síndarab,mert azon nincs az a takarógumi.
De ez logikus!Elvégre amibe belehúzzuk az elősátrat oda azért elég komoly rörzítést kell gyárilag csinálni nem?Viszont át kell gondolnom az ellenkező oldalon a rözítést.Bár elvileg ugyanott lehetnek rögzítési pontok,mit a másik oldalon ahol csavarozták a sátorrögzítő sínt.
A kéménynél hogyan oldottátok meg a magasságot?Vagy pl. ezek a lábak hogyan maradnak nyitott állapotban amikor ráteszitek a ponyvát?Van valami stift ami középállásban rögzíti?Télire visszateszi rá a ponyvát?Kérdezek ám,mint az állat...
Na amúgy ezen is látszik az a behúzógumi amiről beszéltem.Hát mindjárt hátramegyek megnézem,hogy van-e az enyémen is ilyen...
Na, kéremszépen - így néz ki - menetkészen. A talpsín kb 80 centinként kapott egy-egy 6-os átmenő csavart - majd megmutatom milyen szerkezetben történt a rögzítés.
A cucc remekül vizsgázott a szezonban - pedig kapott a pofájára rendesen - hol Északról, hol Délről. Erre fel mondtam - hogy a rögzítés nem vicc, azt komolyan kell venni - és akkor nincs baj egy szál se.
A tetőablaknak semmi bánata sincs - úgy lettek megállapítva a keresztrúdak poziciói, hogy az ablak használatát egyáltalán nem zavarja.
A lábmagasság-kiosztás a rajzon látszik, hogy a tetőablakot nem éri zavar. .
Nincs semmi probléma,csak én elfelejtettem,hogy ezekből a garázsajtókitámasztókból csináltátok meg a lehajtós részét.Ennek ellenére én megcsinálom a saját verziómat.
Hogyan vizsgázott a viharokban amit gyártottatok?Mert ha jól emlékszem pont úgy állt a bódé,ahogy vihar szempontjából a legrosszabb.Vagy a déli szél kaphatott bele ami a tó felől jön vagy az északi ami a Bakony felől zuhan a tóra.
Aztán meg arra sem emlékszem,hogy a tetőablak nyitását hogyan oldottátok meg?Vagy nem használta a tetőablakot a klíma miatt?