Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9286

Én komolyan nem értem ezt a parát. Az én bódém 4,5 méteres - de ehhez képest cseppet sem "pehelysúlyú"...mert fix 1.000 kiló. Üresen.

De most, amikor elvittük a telelő-helyére az egész nyári lom benne volt - ami saccra + 150 kiló, minimum.

Nakéremszépen: ezt a bódét a barátommal úgy betoltuk centi pontosan oda, ahová akartuk, mint a sicc. Ketten, azaz 2 darab ember - összesen.

Én a vonórudat fogtam és kormányoztam - a barátom meg hátulról tolta-húzta, ahogy mondtam neki.
De senki sem szakadt meg, éppeghogy neki kellett feszülni egy kicsit - és már gurult is ahová akartuk.

Én úgy gondolom, hogy azért ritka az az ember, aki tök-egyedül megy kamperolni.
Viszont ha van ott még 2-3 ember (akár női személy is), akkor olyan nincs, hogy egy bódét ne lehessen kézzel a helyére tessékelni.
.
Előzmény: patyi. (9284)
patyi. Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9285

 

.....marad a motorozás......

Előzmény: Törölt nick (9278)
patyi. Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9284

 

 Minden luxus amiért külön pénzt kell kiadni,de például az ismerősöm is úgy vette jó áron a lakóját hogy rajta volt a mover s szerintem nem hülyeség,van olyan szituáció amikor jól jön. 

 

B.füreden olyan szükek a parcellák egyes részeken,hogy esély sincs betolatni....

Mondjuk én nem nagyon tudok vezetni,meg főleg parkolni.....

GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9283

Úgy, hogy a mover-nél az autó-parkolási logika nem nagyon működik.
És ha az egyik keréknél még egy kis huppanó is van a talajon...akkor meg még annyira sem.

Nem túlzok: 15-ször ment neki...legalább. Vagy oldalra nem stimmelt a dolog a parcellán...vagy ott már rendbe lett volna, viszont akkor rohadt ferdén állt - szóval agyrém volt.

Annyit a mentségére, hogy a parcella előt jó ha volt összvissz egy 2 méteres járdája - több tere nem volt.
Tehát nem volt helye szép-egyenesen iránybaállítani a dolgot....mindenképp kanyarból, olyan 45 fokból kiindulva kellett előadja a mutatványt.

Bizonyára ezt olyan országokra fejlesztették ki, ahol nem illik, nem lehet, vagy nem ajánlatos átszolni a szomszéd bódésoknak, hogy "ugyan gyertek mááá, segítsetek betolni ezt a dobozt a helyére"
.
Előzmény: BiaStrom (9282)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9282
Aki egy Mover-el tököl az egy b@l f@sz. Hogy nem lehet vele beparkolni?
Előzmény: GPS (9276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9281
Ez igaz:bbuhahahaha
Előzmény: Gruau (9280)
Gruau Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9280
Iszugy: Barlangtúra felsőfokon lent a mélyben.Csak azért hogy a felsorolás teljes legyen.....
Előzmény: Törölt nick (9278)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9279

Eltudomképzelni!Gyakorló lakókocsizó kerekei alatt szörnyet halt egy dán túrpista!Úgy vergődött,mint giliszta a falevelek alatt...

Ez jó reklám lesz a múvernek!

Előzmény: blacii (9277)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9278

A nyugdíjasok leköltöztek Kiskőrösre!Ki lesz a következő?

 

Möglich:Ti még mindig Agárdra mentek?Elvileg jó idő lesz.

 

Caerleon:hahóóóó!élsz még?Mi lesz a hétvégi progi?Jöttök-mentek kiskőrösre?Meglesz a villámlátogatás vagy a szokásos program marad?-számoljuk a költségeket...(bocs)

Gruau:üzletelni megy+Kiskőrös acskóáztatás.

Sanyi:dógozik.Nem jól osztotta be magát...

Temprás:bemutatja a legújabb motorcsónakot a kiskőrösi termál gyerekmedencéjében a szülők legnagyobb örömére...

Aki kimaradt ők meg még ,,megfigyelők".

blacii Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9277
Láttam, hogy viccelsz, de ismerve a saját manőverezési képességeimet, talán elférne egy mover, meg még a dán fószer is :))
Előzmény: GPS (9276)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9276

Én viccnek szántam, teeeeee !!!!

Amennyi bénázást láttam én a mover-el - csak ezen a nyáron - megértenéd, hogy miért nem becsülöm én két fillérre se ezeket a parasztvakító hülyeségeket.

Hát olyat láttam, hogy egy félóráig nintendo-zott a pali a bódéval - hol előre, hol hátra...csak a helyére nem akart beállni.
Már 30-an állták körbe, amikor egyszer csak az akku feladta....aminek utána 3 ember+a gazdi, 2 másodperc alatt betolta a lakót kézzel a helyére.

Na, erről ennyit.

Viszont láttam egy olyan 70 éves, dán fószert, aki az 5 méteres LMC-t egy szúrásból !!! úgy betolatta a helyére...hogy már csak az ékek kellettek a kerekek alá.
Egyetlen hátra-kanyarból.

Egy ilyennek biztos nem adnak el egy ilyen "bénázó extrát" - az biztos.
.
Előzmény: blacii (9274)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9275
Alul Mover jó akkukkal, beül a család a lakóba távirányítóval a kézben, autó sem kell, ami húzza.
Elektromos lakóautó :))))
Előzmény: GPS (9273)
blacii Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9274
Tolatókamera az lesz majd, ilyesmit tudok bizniszelni.. Viszont a mover az jelentősen emelné a bódé értékét, ezért kimarad :))
Előzmény: GPS (9273)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9273

Áhh, ne szarozzál - tolatókamerát neki - az a frankó.

Meg mover-t a bódé alá, az is menő manapság :-))))
.
Előzmény: blacii (9270)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9272
Emuk.
Létezik univerzális, de a járatosabb autótípusokhoz van kimondottan az adott típus tükörformájához tökéletesen illeszkedő is
Semmi rezgés, visszahajlás, 100 km/h környékén is stabil.
Előzmény: blacii (9270)
temprás Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9271
Üdv.

Én ilyet használok, de ez is hajlamos a behajlásra.
Úgy állítom be, hogy nagyobb sebességnél álljon jól, és így nincs vele problémám.
Előzmény: blacii (9270)
blacii Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9270
Üdv!

Milyen kiegészítő tükröt érdemes venni? A nyáron a bérelt lakó mellé kaptam egy olyat, amit a tükörre lehetett felerősíteni két műanyag talpas csavarral, meg egy gumi akasztóval. Ez 80 környékén már szeretett visszahajlani a széltől, szóval jellemzően nem ilyet szeretnék.

Gruau Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9269
Nekem már múlthét szerdától, téli gumi van felrakva.De azért remélem nem fog havazni Kiskőrösön.
Előzmény: Törölt nick (9265)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9268

Nem váltottál Fájerfox-ra? Mert ha igen, azzal nem nagyon mennek ezek a parancsok.

Hát a tervezgetéssel én is így vagyok - most rajzolgatok nagyban - de most az egyszer hamarább el akarom kezdeni a megvalósítást is - mint a tavaly.

Lehet mondtam, lehet nem - de arra 2 komolyabb projekt néz be nekem

1) A komolyabb (5x3m + 2x3 m) pavilon
2) Egy valóban használható, hosszabb tartózkodásra is alkalmas, lapszerelt, kemping-konyha az elősátorba.

Ezt a két dolgot hiányoltam (de nagyon) az idei szezonban.

A baj csak az, hogy az elsődleges számításokkal is, mindennek az ANYAG !!!-bekerülése nincs messze a 100 ezer Ft-tól.
És akkor ismétlem: az utolsó lukfúrásig mindent én csinálok, Nulla órabérért.

De megnyugtatlak, hogy a te bódétetőd - ha rendesen akarod megcsinálni - az se lesz sokkal olcsóbb.

Azt nem mondtad, hogy 1600 Ft/m2 -ért komplet legyártva kapod-e a ponyvát...vagy csak ennyi az anyag-ára, tekercsben?
.
Előzmény: Törölt nick (9267)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9267

Majd készítek róla fényképeket amikor eljutok vele odáig.Aztán akkor visszatérünk a témára.Mert biztos lesz szükségem néhány ötletre.Télen tervezünk,tavasszal kivitelezünk,nyáron meg világgá megyünk...

 

Én miért nem tudok vastag betűt kijelölni innen felülről?Hiába kattintok rá bármire,nem reagál...

Pedig régebben múkodott!

Előzmény: GPS (9266)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9266

Az elősátor igénybevétele és bódétetőé az NEM ugyanaz. Megmondom miért:

1) Az elősátor szépen, egyenletesen 5-6 méter hosszra egyenletesen elosztva tépi az alu-sínt.
Ha 500 kiló erőt is nyom a széllökés rajta - az centinként nem több 1 kilónál - ami tényleg nem sok.

2) Amit mi csinálunk, az viszont mindössze 5-6-7 ponton érintkezik csak a bódéval - ahol a lábak vannak - ezért a teljes erő arra a pár pontra koncentrálódik.

Ugyanaz az 500 kilós széllökés itt már tetemes erőt jelent lábanként mivel hogy csak pár pontra van koncentrálva.
Ráadásul még nem is egyenletes a szél-terhelés, hanem jó nagy lórúgásokban jön - ami pont remek arra, hogy bármit kilazítson a helyéről.

De tegyük fel, hogy bírja a díszléc.

Nekem akkor se világos, hogy arra a díszlécre hogyan rögzíted mégis a lábakat? Menetet fúrsz bele, vagy hogy?
.
Előzmény: Törölt nick (9264)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9265

Ti már felraktátok a kocsira a téli gumit?Igaz most enyhülést mondanak,de leht hogy jobb lenne azzal menni a bakonyba a hétvégén.Nektek meg Kiskőrösre,Agárdra...

Caerleon megy a Kiskőrösre?

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9264

Jóreggelit!

Szóval úgy mondom,hogy érthető legyen.Nekem ilyen ,,díszléc" ami ezen a bódén van csak a sátorfelőli oldalon tartózkodik.A másik oldalon egy valódi díszléc van enélkül a fekete csík nélkül.Namármost:mivelhogy a sátrat ehhez kell rögzíteni a rudazatot meg a bódé oldalánál kell kitámasztani,hogy feszes legyen a ponyva abból arra következtetek,hogy az rendesen oda van rakva!Sőt!A lakókocsis boltba még feszítő szerszámot is lehet kapni,hogy jobban megfeszíthesd.Tehát az elősátor az már eleve tépi a tetősínt lefelé amit annak ki kell bírni még akkor is,ha szélvihart kap.

Szerintem akkor az full stabil és lehet rá alapozni.Megcsinálom aztán majd elmondom a tapasztalataimat róla...

Előzmény: GPS (9263)
GPS Creative Commons License 2009.10.20 0 0 9263

Először is: amit a kép jobboldalán látsz, az csak egy aluminium díszléc - és nem az elősátor behúzója. Az a másik oldalon van.

Annak a díszlécnek sok ereje nincs - ha arra rögzítsz ilyesmit - azt az első komolyabb hirig úgy kitépi a helyéről - hogy csak sepregethetsz utána.

Arra munka-sínt rögzíteni felejtős.

Hidd el nekem - az átmenő-csavarnak és belülről a nagyméretű alátétnek párja nincs....ezen nincs mit variálni.
És ha nem smucigoskodsz 2600 Ft-on - és veszel egy fasza tömítőanyagot - ott az életbe soha-semmi nem folyik be - ha azt nyomod a sín alá, ahol a fúratok vannak.

1.600 Ft nem rossz ár - kérdés, hogy milyen anyagról van szó?
Ha a standard, 650 grammos, UV-álló kamion-ponyváról...akkor jó az ár.

Onnan ismered meg, hogy az egyik fele fényesebb - a másik fele nem annyira. És 650 grammos legyen/m2 legalább.

Az "vasbeton" - azzal nem lesz gondod.
.
Előzmény: Törölt nick (9262)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9262

Amit küldtél képet azon is nagyon jól látszik!A kép jobb oldalán a lakókocsi élén amibe bele kell fűzni az elősátrat van egy alu sín.Azon látható egy fekete csík ami a csavarokat takarja.A régi nem ragasztott szélvédőknél is ilyet használtak és ez tartja a kasztniban fixen az üveget.Na ez alatt lehet csavarozva az a tartósín.

Azt még nem írtad,hogy nálatok mennyi m2-re a ponyvának.1600-ér jó áron veszem?

Előzmény: GPS (9261)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9261

A lábakat maga a ponyva tartja üzemi helyzetben. Ugyanis minden láb-helynél van egy-egy kisméretű ponyvakarika - és aabba jön egy csavar+alátét - amelyik a ponyvát odarögzíti minden keresztrúd végeihez.

A ponyva 2 végén a vég-keresztrudak csak be vannak csusszantva a felhajtható vég-lábakba - és a spaniferek állítják be a poziciót és a feszességet is.

Télire a ponyva lekerül - és feltekerve bent lakik hosszában a bodéban. Ez különösen így van a barátomnál - akinek a tavaly bugyit is varrtunk a bódéjára - így hát semmiképp nem maradhat fent a vendég-tető.

Ne feledd, üzemi állapotban 30-30 centit kilóg mindkét hosszanti oldalon - hogy az eső ne tudjon aláverni.
Szállításkor viszont a konstrukció színel a bódéval...mert a kilógó 30 centiket egyszerüen be lehet tolni a keresztrúdba.

De amit az általad "behúzógumi"-nak nevezett valamiről írtál....hát arról fogalmam sincs, hogy mire gondolhattál.
.
Előzmény: Törölt nick (9259)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9260

Esik az eső!-megnéztem:van.De csak azon az oldalon amelyikbe az elősátrat kell befűzni.A másikon,ha jól láttam ebben a sötétben csak ragasztva lehet egy ,,L" alakú síndarab,mert azon nincs az a takarógumi.

De ez logikus!Elvégre amibe belehúzzuk az elősátrat oda azért elég komoly rörzítést kell gyárilag csinálni nem?Viszont át kell gondolnom az ellenkező oldalon a rözítést.Bár elvileg ugyanott lehetnek rögzítési pontok,mit a másik oldalon ahol csavarozták a sátorrögzítő sínt.

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9259

A kéménynél hogyan oldottátok meg a magasságot?Vagy pl. ezek a lábak hogyan maradnak nyitott állapotban amikor ráteszitek a ponyvát?Van valami stift ami középállásban rögzíti?Télire visszateszi rá a ponyvát?Kérdezek ám,mint az állat...

Na amúgy ezen is látszik az a behúzógumi amiről beszéltem.Hát mindjárt hátramegyek megnézem,hogy van-e az enyémen is ilyen...

Előzmény: GPS (9258)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9258

Na, kéremszépen - így néz ki - menetkészen. A talpsín kb 80 centinként kapott egy-egy 6-os átmenő csavart - majd megmutatom milyen szerkezetben történt a rögzítés.

A cucc remekül vizsgázott a szezonban - pedig kapott a pofájára rendesen - hol Északról, hol Délről.
Erre fel mondtam - hogy a rögzítés nem vicc, azt komolyan kell venni - és akkor nincs baj egy szál se.

A tetőablaknak semmi bánata sincs - úgy lettek megállapítva a keresztrúdak poziciói, hogy az ablak használatát egyáltalán nem zavarja.

A lábmagasság-kiosztás a rajzon látszik, hogy a tetőablakot nem éri zavar.
.
Előzmény: Törölt nick (9257)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9257

Nincs semmi probléma,csak én elfelejtettem,hogy ezekből a garázsajtókitámasztókból csináltátok meg a lehajtós részét.Ennek ellenére én megcsinálom a saját verziómat.

Hogyan vizsgázott a viharokban amit gyártottatok?Mert ha jól emlékszem pont úgy állt a bódé,ahogy vihar szempontjából a legrosszabb.Vagy a déli szél kaphatott bele ami a tó felől jön vagy az északi ami a Bakony felől zuhan a tóra.

Aztán meg arra sem emlékszem,hogy a tetőablak nyitását hogyan oldottátok meg?Vagy nem használta a tetőablakot a klíma miatt?

Na ezeket még nem tudom...

Előzmény: GPS (9256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!