Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9350
Egy kis KRESZ:
Ha jól értem, itthon B kategóriás jogsival, 3500 össztömegű járműszerelvényt vezethetek. Az EU-ben is mindenütt ez a szabály?
Másik kérdés: a 750kg feletti lakók forgalmijába az van írva, hogy nehézpótkocsi, vagy az szabadon választott, hogy a bódét ki minek tartja?


B kategóriás vezetői engedély birtokában személygépkocsival vontathatunk ú.n. könnyű pótkocsit, de ügyelnünk kell, hogy annak össztömege nem haladhatja meg a 750 kg-ot, illetve a járműszerelvényünk együttes megengedett legnagyobb össztömege maximum 3500 kg lehet. Gépjárművel ú.n. nehéz pótkocsi (750 kg megengedett legnagyobb össztömeg fölött) a hatályos KRESZ szabályok szerint csak abban az esetben vontatható, ha a vontatott pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonójárművünk önsúlyát, de a járműszerelvényünk együttes megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-nál nagyobb nem lehet.
caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9349
Nekem  jobban bejön a hagyományos vastag sátor.  Nehéz, de jól árnyékol, és mi fűtöttük is.
Előzmény: patyi. (9348)
patyi. Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9348

 Tök jó az az elősátor......

 

 Bakker,nekem van egy "ezer" éve nem használt teljesen hasonló (még a szín összeállítás is) sátram.

 

 Van egy előtetőm a lakóhoz, teherautó ponyva anyaggal s azon gondolkodtam hogy le kellene cserélni valamilyen sátoranyagra.......s lám mit tesz egy kép.

caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9347
caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9346

Esetleg ha valaki kiköltözik az elősátorba......

Mert az nagy és erős....

Még szocialista anyag,  erős , vastag, és jól hőszigetelhető.

 

Előzmény: Törölt nick (9345)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9345
Akkor a Qek nekem felejtős, négyen vagyunk és a lányok fázósak. A gyerkőcöket egyébként is szeretem külön ágyban tudni, mert reggelre mindíg valaki a számban van, vagy lerúgja a vesém...
Pedíg nagyon szimpatikus a fém váz, és a masszív felépítés.
Előzmény: caerleon (9344)
caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9344

Négy ember ? Egyszerű, mert sehogyan sem.

Fekvő felület 190 x 210 , esetleg ha csinász bele az ágy felé 1 emeletes ágyat...., de túl kicsi.... felejtős.

 

Fűtés :

1 Villanyosan a kempingből.

2 Kidobod a hőtőt és annak a helyére

3 Elől leszeded a dobozt , a pótkereket és onnan csinálsz valami konvektoros, hőlégbefúvásos rendszert.... // ehhez vettem is GPS-től egy konvektort, és kibróbáltam egy álló ventillátor, és 1 pc ventillátor... //

Előzmény: Törölt nick (9343)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9343
Caerleon!
A Qek 325-ben 4 ember hogy fér el? Több helyütt azt olvastam hogy négyen elférnek benne, de a fekvőfelöletről adatot nem találtam. Mondjuk sátorban a négyszemélyes ott kezdődik, hogy 200x240cm. A Qek-be lehet gázfűtést pakolni?
Nekem az nagyon hiányozna belőle.
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9342
Én gyári vonóhorgot kértem a kocsihoz, mert az utólagosan felszerelt tip. valószínűleg olcsóbb, de ha hozzáadjuk a plusz műszaki vizsga ártát már ugyaott vagyunk, nem beszélve arról, hogy sokkal szebben néz ki a gyári, legalább is az én Renaultomnál nem is látszik a csatlakozó, meg a vonóhorog tartószerkezete, ha le van szerelve a horog.
Előzmény: Törölt nick (9340)
caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9341

az sem baj ha esős úton lefele megfogja a lakót...

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9340
Bizony, ez jelent némi rizikót Neked!

Egyébként amikor én vettem a Fabia-t, kérdezték, hogy kell-e gyári vonóhorog, vagy nem.
Soknak találtam, 2001-ben kb 80eFt-volt. Azt monták, hogy a vonóhorgos összeállításhoz nagyobb hűtő és erősebb (hátul tárcsa?) fékek jártak volna. Ez persze lehetett kamu is. Én akkor ennyiért nem kértem.
Bizonyára nem mindegy, milyen a vonóhorog felerősítése, tehát lehet, hogy ezért lett a Tied 700kg-ra vizsgáztatva.

Nézegettem az előbb ajánlott oldalt, egy 100LE-s diesel Zafira vagy Astra caravan már elég virgonc tud lenni egy 850kg-os Adriával.
caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9339
qek... nagyon üresen 440 kg
Előzmény: Törölt nick (9337)
loti6 Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9338
Elég érdekesnek tartottam én is, mivel az egyik ismerősöm 1000-s Suzukijával is 800 kg-t húzhat. Amikor az autót vettem, lehet akkor kellett volna nagyobb hangsúlyt fektetni a kérdésre, lehet, hogy a vonóhorog típusa tud csak ennyit.
Régebben olvastam 2001-es kiadású cikkben, hogy a gyártó hasonló típusra 900 kg-t ajánl. mást nem igazán sikerült kideríteni. Igazából akkor vagyok gondban, ha tengelyterhelés ellenőrzésre félreállítanak, mivel biztos, hogy több a súlya megrakottan.
Előzmény: Törölt nick (9335)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9337
Köszi Möglich!

Az oldal nagyon jó, az eredmény kevésbé.
Weight ratio: = 62% - Speedindex: = 80 km/h - Max steep incline: = 9%
Your Predom is 50 kg too heavy for this car!!!!

Ezek szerint egy pillesúlyú Predom n126 is komoly kihívás öreg barátomnak.
Nincs vita, első lépés a bódézás felé egy izmosabb verda.
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9336
http://www.zugwagen.info/

Autótípust, lakókocsitípust kiválasztani, majd ad jópár adatot a szerelvényről.
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9335
Hahó!

A Fabia tömege elég tekintélyes (pl rérgi Swift-hez vagy a kisebb Fiat-okhoz képest) , tehát szerintem nem is az a szűk keresztmetszet, hanem az alulméretezett motorteljesítmény. Nekem a fékek megbízhatónak tűnnek, ABS is van, tehát ott nagyjából rendben minden.
A Te kocsid hogy-hogy "csak" 750kg-ot vontathat? A típusnak enny"jár"? Úgy gondoltam, hogy az önsújt jobban megközelítő (akár 900kg) vontatható tömegre is kiadják a diplomát. Vagy nem ráfutófékes a lakód és ezért kicsi a megengedett legnagyobb vontatási tömeg?
Előzmény: loti6 (9334)
loti6 Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9334
Szép napos időt- szeretnénk mi is.

A lakókocsi vontatással kapcsolatban - kb 500 km vontatás után - annyit tudok neked mondani, hogy a lakókocsink 680 kg önsúlyú, a skodával 750 kg-ig vontathatok. Én is úgy vágtam neki, hogy felakasztottunk egy 1000 kg önsúlyú 5 m feletti lakókocsit és kipróbáltuk, hogy avval hogy viselkedik. Persze ehhez kellett egy vállalkozó szellemű ismerős, aki ebben benne volt. A súllyal nem volt gond, a fékezést is próbálgattam. Igazán sok km-t nem mentünk, de elég volt ahhoz, hogy valami fogalmam legyen arról, hogy milyen korlátai vannak az autónak. Ezek után mertem én is csak vásárlásba belefogni.

Autópályán 1 alkalommal utaztunk kb 150 km-t, 90-95 között is stabilan tudtunk közlekedni. Vonófejstabilizátorral van felszerelve, azonban a kamionok így is mozgatják a szerelvényt, igazán azt hiszem a kocsi 1132 kg-os önsúlya az, ami ezt okozza.

Általában mi 5-en utatunk. Autópályán kivül 75-80 az igazán megfelelő sebesség, ezt különösebb erőlködés nélkül tudja, a megállással sincs semmi probléma. Mivel a lakókocsink sem mai példány (1991-es ), elég is ez a sebesség.

Magasabb helyen még nem voltunk, azonban szeretném már én is megtudni, hogy ott hogy viselkedik.
Előzmény: Törölt nick (9332)
patyi. Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9333

 

 A rövidnadrág az stimmel,csak az fürdőnaci legyen......az bírja a termált.

 

 Egerben esik.......

Előzmény: Crvoyager (9311)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9332
Szevasztok!

Loti6, egyébként hogy boldogulsz a Fabiaval? Nekem egy 68LE-s MPI kombi van, de még mindíg tipródok, hogy rakassak rá vnóhorgot, és próbáljak találni hozzá egy könnyű bódét, vagy inkább spóroljak előbb egy 100LE feletti kocsira?
4-en vagyunk, uticél nagy átlagban az Adria szokott lenni (autópálya), nem vagyok sem hegyiember típus, sem offroad fanatikus, tehát csak szép szolídan.
Vélemény?
Előzmény: loti6 (9313)
GPS Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9331

Nem nem, nem lesz ilyen reakció (pláne, hogy a reakciósokat különben is mindig üldözték) - szóval az van, hogy az én cuccom nem pont olyan, mint amilyet te ismersz.

Ezekszerint, egy sóhajjal okosabb annál.

A válasz-méjlben leírtam hogy van ez mifelénk....szóval nem pont úgy van, ahogy azt a tolvaj-urak, az erotikus álmaikban azt megálmodni szeretnék.

Lehet, hogy amit te láttál azt a játékosztályon árulják...de amit én ismerek és nekem is van - annak az elktronyikája egyáltalán nem a letéphető (?), műanyag, vezérlőpanel alatt van - hanem nagyon is bent, mélyen a vas-kasztniba.

Kint csak a "bepötyögő" van - de azzal szart ér, ha nem tudja a PIN-t.

Sokkolóval játszadozni meg nem nagyon érdemes, mert attól azonnal elszáll a bemenet...és onnantól már nemhogy a hekkelt... de még a jó kódot se veszi már be az életbe.

Azért ezek a gyártók sem annyira zsír-hülyék, hogy mindez ne jutott volna az eszükbe nekik is - pláne, hogy még valamilyen szinten minősíteni is kell a cuccukat ahhoz, hogy árulhassák.
.
Előzmény: fekvőrendőr (9330)
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9330
GPS!
Megküldöm mailban a megoldást, csak annyi reakciót kérek itt, hogy: Jééé, tényleg!
Előzmény: GPS (9329)
GPS Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9329

Mondta ez már más is. Ez is kb. annyira igaz, minthogy egy félbevágott teniszlabdával 2 másodperc alatt ki lehet nyitni az S-Klasse centrálját. Pedig nem is pneus a centrálja.

Én szétszedtem - és egy olyan buta, bolondbiztos, eccerű mechanika van benne, hogy ott csak a nyerserő segíthet - dehát az zajos és macerás.
Pláne ha szar helyre van besumákolva, ahol még hozzá se lehet férni.

De induljunk ki abból, hogy ekkora "mesés zsákmányra" - mint ami egy vadkamperos lakókocsiból kinéz ...nem igazán a szuperképzett, nemzetközi csúcsmaffiózzók csapnak le - hanem a piti kistolvajok.

Ezekből meg nehezen nézem ki, hogy kajakból meghekkelnék azt az elektronikát - mégha csak 4 számjegyű is - elvégre a hitelkártyánk PIN kódja sem áll több számból.
.
Előzmény: fekvőrendőr (9328)
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9328
Ha akarod magánban megírom, hogyan lehet néhány másodperc alatt a dobozodat nyitni... :-)))
Előzmény: GPS (9327)
GPS Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9327

Ezt a biztonság-dolgot már tárgyaltuk itt régebben ...de sajnos, ahogy telik az idő és nő a lakosság életszínvonala - egyre aktuálisabb lesz a téma.

Egy elsődleges bódé-védelem az az infrás, távirányítos csipogó-ordibáló kütyü, amit 2.500 Ft-ért lehet venni a Vaterán, vagy bárhol.

Ez arra jó, hogy amikor valaki illetéktelenül betolja a pofáját a bódéba - akkor kap a nyakába egy kis 110 decibelt, ami nem nagyon tesz jót az amúgy is feszült idegállapotának.
Ráadásul nem azonnal kapja - ahogy betette a lábát - hanem rá vagy 5 másodpercre...hogy a meglepi még teljesebb legyen.

Persze, a kütyüt nem szemmagaságba, a betörő orra alá kell szerelni...hanem úgy, hogy elteljen egy kis idő amig megtalálná és hatástalanítaná.
Csakhogy addig bírni kell a "fűlsiketítőt"....és a velejáró stresszt, hogy "hátha mégis jön valaki a nagy rinyálásra".

Ne feldjük: ő van bent a bódéban, onnan a menekülésre kevés az esélye, ha kint a furkossal várják - és ezt ő is tudja.

Ez az eccerű kis védelem garantáltan elriasztja a piti-betörők zömét...mert igazi nehézfiúk nem nagyon csapnak le olyan "mesés zsákmányra" - mint amit egy kempingben, egy lakókocsiban találhatnak.

MÁSIK AJÁNLÁS: Emlékeztek ti még Horváth Ágnes kórház-széfjeire? Na kérem, nekem vagy 8 éve van olyanom. Az egy nagyon kemény vas-kasztni, belső zsanérokkal (tehát leflexelni nem lehet) - és amit több ponton oda lehet csavarozni 8-as csavarokkal bárhová.

Kulcs nem kell hozzá (bár tartozék, ha kifingana az elem, vagy az elektronyika) - de egyébként nagyon egyszerűen és biztonságosan működik.
4 számjegyű a kód - és a harmadik próbálkozásra letilt 10 percig.

Nakéremszépen - egy ilyet minden vadkamperosnak ajánlok. Ezt becsavarozni kapupánt csavarral (az anyával belül) valahová egy kemény részéhez a bódénak - és ebbe elfér az egész társaság összes irata, pénze, mobiltelója, kotton-tartaléka, meg minden egyéb értéke.

Jaaaa, az ára. Legutóbb 7.999 -ért láttam egy áruházban - de alapból se drágább egy 10-esnél.
.
Előzmény: loti6 (9326)
loti6 Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9326
Hát szép napot.

A Zirc, mint célpont - nekem igazán a kemping miatt került terítékre. A múlt hétvégén felhívtam a kempinget, de már bezártak erre az évre valami családi probléma miatt. Igazából először én is Bakonybélben keresgéltem, de mivel ott csak házaknál lehet szállást találni, azok közül is csak egy helyen írtak arról, hogy a kertben sátrat is fel lehet állítani - ezért elvetettem az ötletet. Egyébként a 70-es években mi is Bakonybélben sátortáboroztunk, a patakban fürödtünk. Hát innen az ötlet.

Amikor a természetben csak úgy megfelelő helyet találtok és onnan elmentek túrázni - akkor mindent pakoltok a kocsiba, lakóba, vagy csakúgy otthagyjátok a sátrat, egyebet? Az erdélyi beszámolóidon olvastam, hogy több helyre mentetek túrázni. Ott persze nagyobb tömeg volt, talán ott nem voltak, akik illetéktelenül behatolni szándékoztak (kivéve a zászló esete).
Amikor csak úgy egyedül vagytok, akkor is ott hagyjátok a dolgaitokat? Ilyesmi aggályaim vannak. Persze ha ez esetleg nagyobb tömegben történik,akkor valaki marad főzni, a tüzet, házat őrizni?
Előzmény: Törölt nick (9317)
GPS Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9325

Hát, itt a helyzet most (09:00) a következő:

Hőmérséklet: 11,4 °C
Hőérzet: 9,8 °C
Légnyomás: 1009 hPa - erősen csökkenő
Páratartalom: 62%
Szélsebesség: 13,9 km/h, D-DK irányú
Felhőmagasság: 855 m
Globálsugárzás: 72 W/m2

Ebből a pár primitív adatból bárki kisakkozhatja magának a prognozist.
.
Előzmény: Törölt nick (9324)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9324

Annyira azért ne rakjátok el a melegítőt.Itt egyenlőre 13 fokra ébredtünk,de már gyülekeznek a felhők.Kb. dél körül ideér egy kis csapadékfelhő a Bakony irányába meg már elég komolyan be is van borulva.Komoly lehülést viszont nem mondanak.

GPS megtudja mondani,hogy Veszprémben mi a helyzet.

Előzmény: Crvoyager (9318)
GPS Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9323

Mese nincs, a kenyérgőz-meghajtást nem nagyon lehet kiküszöbölni egy telepítéskor.

Pláne, ha a parcella-hely is szük és a hosszanti egyenesbe-állításra sincs elég tér....akkor igazán "daliás" a művelet.

Kis-köríves pályáról, szép-egyenesbe-párhuzamosba bevágni a bódét úgy - hogy aztán az pont oda kerüljön, ahová kell - ezt csak az becsüli le, aki még nem csinálta.

Mindennek dacára, le merem fogadni, hogy nincs már messze, amikor a mover-ekhez lehet majd venni automata parkolót is....mint amilyen a Lexus-okba van, például.

Gondolom, hogy lesz majd vagy 6.499 €...de ezért cserébe 10-ből 8-szor jól be fogja küldeni a bódét a helyére.
A maradék 2 esetből meg majd a lakókocsi karoszéria-javítók fognak tisztes jövedelemre szert tenni :-))))
.
Előzmény: Crvoyager (9322)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9322
Persze az keményebb, de még kézzel egy ügyes rántás a rúdra és hamarabb és könnyebben kilendül belőle, ha esetleg megrekedne.
Előzmény: GPS (9321)
GPS Creative Commons License 2009.10.22 0 0 9321

Az rendben van, hogy asfalton feltol egy ilyen lejtőn - de a kátyú az kemény dolog ám.

Ott, egy meredekfalú gödörben - nagyítóval vizsgálva - akár 60-70 %-os emelkődőnek megfelelő erőre is szükség lehet...meg ha rövid távon is. Ez már nem vicc azért.
.
Előzmény: Crvoyager (9320)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!