Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2011.10.24 0 0 45858

...sehol nem írtam 12 cm fehér vagy 10 cm graftosnál kevesebb habról.

(ezek azonos hőszigetelő hatásúk)

 

De, 15 fehérről ill. 12 grafitosról írtam :-)

 

És ez nem véletlen...

 

A hőszigetelés 5-6000 Ft/m2-es árában az 1 cm hab többlet csak ~120 Ft/m2

 

Azaz még +5 cm is csak 10-12%-al drágítja az elején az összköltséget.

A hatása viszont örökkön-örökké tart... 15-20 év múla is amikor, netán

jóval drágább lesz az energia és inkább költenél másra.... mint gázra.

Főleg, ha éppen a jövedelmed is vissza esett...

 

------------

 

Ma még az emberek sok esetben ferdeszemmel néznek a "vastag" hőszigetelésre.

Értelmetlennek tartják és drágának.... horribile dictu >> pézkidobásnak.

 

Pedig... egy ilyen szerkezetű háznál, mint a Tiéd is, (és ebből jó sok van ám)

mint látható cirka 4-5 éves megtérülés várható és utána állandó "megtakarítás".

 

Ez pedig másként nézve, bizony évi ~20-25% netto tiszta pénz a befektetett tőkére vetítve.

Hány hasonlóan jó hozamú befektetésbe tudsz még beszállni, ezen kívül... ?

 

-------------

 

Szóval, lehetőleg ne lefelé alkudj magaddal hőszigetelés ügyben, hanem inkább felfelé, ha csak tudsz.

 

Közben, gondolj arra, hogy Te már most jobban látod ezt a dolgot, mint az emberek zöme,

és a jelek szerint pl. az említet statikusod se gondolta még át a dolgot mosatnában, hanem

csak a korábbiakban kialakult (10-15 éve), és akkor optimális megoldást ajánlja, csuklóból.

(kicsit süket lett az idők szavára.... szerintem)

 

Pedig, hol van már a 10 évvel ezelőtti gázár ?! és mennyivel is nőtt jobban a béreknél...?

 

-------------

 

A mai helyzetben és várható közelebbi jövőben, jópár "számításon" túl, azt mondom, hogy:

 

Az ilyen szerkezetű házakra... (B30 fal, beton lábazat, "eredeti korú" födém)

 

1. a már ésszerű megoldás

 

- 20 cm gyapot a padlásra

- 12 cm fehér (10 cm grafitos) hab a falra

- 10 cm XPS a lábazatra

- ablakok rendhozása, felújítása, esetleg cseréje

- ha padló bontás is van, akkor hab a padló alá is

  (alapesetben 10 cm minimum, padlófűtés alá 15 cm minimum)

 

2. a gazdasági optimum

 

- 30 cm gyapot a padlásra

- 15-18 cm fehér (12-14 cm grafitos) hab a falra

- 10 cm XPS a lábazatra

- ablakok cseréje Uw<= 1,0 képességűre

- ha, padló bontás is van, akkor hab a padló alá is

  (alapesetben 14-15 cm, padlófűtés alá 20 cm)

 

 

3. minimális megoldás

 

- 20 cm gyapot a padlásra

- 10 cm fehér (8 cm grafitos) hab a falra

- 8 cm XPS a lábazatra

- ablakok cseréje Uw<= 1,0 képességűre

- ha, padló bontás is van, akkor hab a padló alá is

  (alapesetben 14-15 cm, padlófűtés alá 20 cm)

- ablakok rendhozása

- ha, padló bontás is van, akkor hab a padló alá is

  (alapesetben 6-8 cm, padlófűtés alá 10-12 cm)

 

4. az elején sporólos

 

A 3.-tól is kevesebb hőszigetelés, valamilyen indok mentén, ami már

jelentősen segít ugyan a mostanihoz képest, de később bánja az ember, mert

csak kicsivel többért, sokkal jobbat is csinálhatott volna.

 

Ez különösen a fal+lábazat esetén érdekes, mert ezeken utólag vastagítani nehézkes és főleg drága.

A padlásra ledobni még 10 cm gyapotot az ugye nem annyira vészes...

 

 

5. az eltúlzott

 

Amikor 2. esetnél is erősebb hőszigetelés készül.

Ami igazából, már csak a botrányos energiaár ill. energia hiány esetén éri meg, esetleg.

De, ha ezzel most komolyan számolunk, akkor nagyon sötéten kell látni a következő éveket...

 

Illetve, akkor "éri meg", ha túllépümk a gazdasági dolgokon és más, pl. környezetvédelmi szempontok

is elég fontosak számunkra, ahhoz, hogy még több pénzt adjunk ki miattuk...

 

------

 

Így látom ezt kérdést, most a magyar ugaron nézelődve.

Gyurco78 Creative Commons License 2011.10.24 0 0 45857

Ha csak 2 millád van, a fűtéshez ne nyúlj, elvinné min. a felét, de akár az egészet is...

Előzmény: Törölt nick (45856)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45856

Megnézem a rétegrendet, és köszönöm a részletes információt!

 

Most bekerült az a bizonyos "bogár" a fülembe ezzel a szigeteléssel, lesz mit olvasnom, tanulnom...

(a statikus is mondta, hogy a hőhidak ellen tegyek egy min. 5cm-es homlokzati szigetelést a födémtől lefelé min. 50-60cm-es magasságban a külső falazatra, akkor már legyen lúd és kerüljön rá 8-10cm-es - amelyik épp akciós..., majd körbeérdeklődök a tüzépeken, stb.)

 

Köszönöm addig is az infókat!

Előzmény: nopánick (45854)
nopánick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45855

Hopp a legfontosab kép kimaradt... (a duplázás helyett)

Pedig, vélhetően éppen ez a Te eseted.


nopánick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45854

Pontosam mi a födém rétegrend? Ilyesmi?

 

- padlástér

- ... itt agyag vagy más takarás vagy akármi van-e a deszkán?!

- látszó deszkázat

- látszó gerendák

- lakótér

 

A választól függhet a lerakás módja, de jó eséllyel  elég lesz csak lerakni a 2x10 cm-t.

Persze a rétegeket fél sorral eltolva egymástól, hogy a "toldási rések" ne essenek egybe.

Aztán mehet rá a tarkaró páraÁTERESZTŐ fólia és kész is....

 

Ha, járni is akarsz néhol oda kell egy alátámasztó váz, közte a gyapottal.

A váz teteje 3 cm-el legyen magasabban a gyapot+fólia szintjénél.

Egy sor bramac léc lapjára szögelve a vázra pont jó....

Aztán erre lécre mehet a járófelület.

Amiben szintén legyenek pár mm-es hézagok helyenként, vagy furatok.

Ez a megoldás (légrés+rések/lyukak) engedi az alatta lévő gyapotot kiszellőzni.

A járó rész így cirka 2000-2200 Ft/m2 áron jön ki, szemben a nem járós rész max. 1000-es árával.

 

Lehet persze padlapozni is, ami 16 cm esetén cirka 4500 Ft/m2 lesz

ill. a padlapot leutánzni is házilag... párazáró fólia, 16-18 cm hab és rá forgácslap borítás ragasztása.

Ez így cirka 100+1800...2000+600+100= ~2700 Ft/m2 áron már kihozható.

 

--------

 

Fontos, hogy a padlás aljáról átfordulj a falra IS a hőszigeteléssel.

Azaz a fal teteje + a talp gerendák és fal teteje is a BELSŐ plafon szint alattig

szintén a hőszigetelésen belülre kerüljön.... a plafon-fal sarok penészedése ellen.

A plafon alsó síkja még általában az ereszben van, ha nem akkor gallér

az eresz alá körben a falon.

 

Aztán majd innen folytatódik lefelé a falon a hőszigetelés...

Így valahogy... a helyzettől függően...

 

Előzmény: Törölt nick (45850)
hangok a /dev/null-ból Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45853

Megint tanácsot szeretnék kérni, ezúttal statikai jellegűt...

Építettem egy kerítésszakaszt, ami egy lebetonozott terület mögött húzódik, a hátsó szomszéd kerítésére van felfalazva. Kb 8 méter hosszú, a két szélén, illetve a belső részt három felé osztva további két oszlop található. Az oszlopok (és maga a kerítés is) nagyméretű bontott téglából lettek felfalazva, üregesen, a belső 30×(15-20) centis rész pedig folyamatosan betonnal kiöntve. A betonoszlopban két darab 8-as betonvas fut párhuzamosan, az oszlop alatt alappal. 

Erre a négy oszlopra szeretnék később tetőt ültetni, úgy, hogy az oszlopok vonalában fagerendával folytatom a magasságot, arra helyezem a keresztgerendát, amiről lefele futó féltetőt helyezek. A tető alsó felét a lebetonozott placc szélébe rögzített gerendatartó kapcsok által tartott gerendák tartják majd. 

Remélem, érthető volt a leírás. A kérdésem az lenne, hogy milyen módon rögzítsem a kerítésoszlopok tetejére a később odaszerelendő (felfele futó) gerendákat. Behelyezhetnék oda is kapcsokat (vagy talpakat, nem tudom, mi a hivatalos neve), de ez elég költséges (jó, nem egy vagyon...), és eléggé félek, hogy sikerül-e pontosan beállítani. A másik lehetőség, hogy két szelemencsavart ültetek a betonbélés tetejébe, erre később egy rövid vizszintes gerendát rögzítek, amire rá lehet ácsolni a függőleges gerendákat. Biztos lennének egyéb módok is, de nekem egyelőre ez a kettő jutott eszembe. Minden tanácsra és ötletre vevő vagyok!

Köszi!

 

botsinkai Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45852

Padlapnak nincs értelme, érdemesebb lépésálló eps-t (ragasztóhabbal összeragasztva) lerakni, majd erre egyben, nagyobb táblában leragasztani a furnért vagy vékony osb, mfp, stb lapot.

Előzmény: Törölt nick (45850)
botsinkai Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45851

Habbal ragasztás erősen macerás egyenetlen/nem függőleges falnál. Ezt csak közbevetőleg, múlt heti tapasztalat.

Előzmény: elemes2 (45846)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45850

Elektromos fűtést el is vetettem, köszönöm a meggyőző érveket, számításokat - nekem, mint volt panelpatkánynak - eddig nem mondtak túl sokat a különböző fűtési formák de majd most ezekről is sokat olvasgatok..

 

Az ablak felújítási ötletet köszönöm, már meg is feledkeztem róla, hogy van ilyen is - a régi cégemnél is egy nap alatt "áthúzták" az összes nyílászárót és nem volt cúg többé... - ez meg már jó régen volt, ki is ment a fejemből, köszönöm még1x!

 

Megnézetem asztalossal a tokozat állapotát, mert ha nem feltétlen kell, akkor nem leszek a pénzem ellensége és nem cserélem ki a teljes ablakot hanem megoldás lehet az említett csak belső hőszigetelt üveges ablak csere is...

 

Egy "jó" kérdés: a borított gerendás fafödémet hogyan szigeteljem: egyszerűen csak magára a födémre terítsem le - ha járni nem akarok majd rajta - a 20cm-es gyapotot? (üveg v. kőzet) + a tetejére a páraáteresztő fóliát és kész vagy van valami speckó művelet rá? - esetleg a gyapot közé valami fából készített kis fabakokat, amire pallót lehet fektetni, hogy közlekedni lehessen a későbbiekben? - vagy ez túl macerás és akkor már nézzem meg az Austrotherm Padlap-szigetelő rendszerét (árat annak sajna nem találtam...) ?

Előzmény: nopánick (45848)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45849

Nem, nem döntöttem el előre, mert akkor nem is kérdeztem volna semmit...

Igen, így a táblázatot látva már látom, hogy csak "parasztvakítás" az elektromos fűtés vagy olyan helyere való, ahol eleve "passzív-ház" követelményeknek megfelelő szigetelés van és pl. van napelem+szélkerék, esetleg kiegészítő fűtésnek...

 

Igen, a szigetelés, most épp annak olvasgatok utána, hogy környékünkön kit ajánlanak, mint kivitelezőt, mert a padlásra gyanítom Én is el tudom teríteni a gyapotot de a homlokzatot már vakolja szakember..., meg az alap szigetelése - járószint - sem teljesen világos még, de enek is utána olvasok...

 

Mindenesetre Nekem az jött le, hogy a hőveszteség (valahol láttam is egy ábrát) a legtöbba födémnél szökik ki, tehát a villanyszerelés mellett lehetne terítenem is a födém szigetelését de most még várom majd a kéményseprői szakvéleményt is a kémények állapotáról/felhasználási módjáról...

 

Szóval még nem döntöttem csupán "körbejárom" a témát és ebbe még belefér a tömegkályha, mint fűtési lehetőség is...ha már a fa/vegyes tüzelés árainál tartunk...

Előzmény: joevagyok68 (45845)
nopánick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45848

> felmerült bennem a norvég elektromos fűtés is,

> esetleg infra paneles fűtés is de eddig nem győztek meg

> a "számok", hogy jobban megérné...

 

Láttad az imént  a direkt villany fűtés árát.

Még az erősen szigetelt esetben is 192 eFt/év !!!!

Szigetelés nélkül pedig, bizony 21000*32=672 eFt/év, de 500+ eFt biztosan...

 

Szóval ez lazán kiesik, asszem...

 

 

>Edig javasoltak már nekem komplett túrbókazános megoldást, csövezéssel, radiátorokkal

>- de valamiért "félek2 a gáz árától, hogy a közeljövőben el fog szállni és akkor, hogyan tovább...

 

A mondott turbó kazán nem tudom, hogy azonos e a kondenzációs kazánnal, mint technika.

Ha, nem akkor a kondenzációs kell Neked....

 

Viszont gondolkozz ...

 

A gáz ár elszállása ellen IS !!! a minél erősebb hőszigetelés a megoldás.

Hisz azt a gázt amit nem kell elhasználni, mert jó a hőszigetelés  >> kifizetni sem kell!!!!!!!

Igaz-e...?

 

 

Szóval, ha ilyen félelmeid vannak akkor az ELSŐ lépés pláne a HŐSZIGETELÉS kell legyen.

MÉg azon az áron is, ha más felújítás csúszik emiatt vagy akár hitelből is megéri...

 

Mivel a hitel fedezet a megsporólt gáz ára lesz!

Amit a hőszigetelés nélkül évente úgyis kifizetnél a meg nem spórolt gázra... igaz-e?

 

------

 

Az eddigi pár írásod alapján biztos vagyok benne, hogy nagyot hibázol, ha nem a hőszigeteléssel kezdesz!

Hanem a burkolatokkal és más ilyen halogathatókkal....

(sőt ilyen aggodalmakkal, még jobb hőszigetés kell, a padlásra 30 cm,  a falra  15 cm fehér (vagy 12 cm grafitos) kell)

 

 

A hőszigetelés gyorsan (4-5 év) megtérülő BERUHÁZÁS!

A burkolat és társai ...kidobott pénz a szépség érdekében.

 

Az erre való pénzt segít megtakarítani a hőszigetelés :-)

 

Lássuk csak a várható gázszámlád hőszigetelés nélkül legalább 300 eFt/év lesz.

 

Van 1 millió a zsebedben, ebből 700 elmegy burkolatra, örülsz mert szép.

A 300 pedig kell a gázszámlára.... puff, már üres is zsebed...

 

E helyette veszel egy mély levegőt és elhalasztod a burkolást.

A 700 elmegy a hőszigetelésre, a 300-ból viszont megmarad ~200 eFt már ez első évben!

Hopp! ezt máris ellehet költeni burkolásra, azaz egy része kezdésnek megcsinálható...

A következő 2-3 évben pedig, a többi... ha nem akarsz hitelt felvenni.

 

Vagy előrehozod a dolgot és hitelből készre csinálod a burkolatot is.

Mert tudod, hogy a hőszigetelés által megtakarított fűtési költség fedezni fogja hitel törlesztést.

 

Igazából kockázat sinsc az iylen hitelben, mert a részletre valót, nélküle is

ugyebár mindenképpen elő kellene keríteni ...csak éppen fűtési költségre :-(

 

A megfontolandó különbség az, hogy

jövedelem kiesés esetén a fűtést javarészt abba lehet hagyni,

a hitel törlesztését meg nem igazán...

 

------

 

Az ablakoknál a tömítést a szilikon csöves módszerrel érdemes megoldani.

(ügyes kezű, barkácsolónak házilag  is megy... de asztalosnak rutin melo)

 

 

 

Illetve, a jó állapotú gerébtokos szerkezetnél megfontolandó

CSAK a belső ablak szárnyak cseréje hőszigetelt üvegezésűre.

Akár később is....

 

Jóval gazdaságosabb tud lenni a teljes ablak cserénél.

 

Tömítések beépítése a belső szárnynál, üveg csere kétrétegűre a belsőben.

Olvasmány a 15-20. oldal körül...

http://ablakprofilok.hu/images/ablakok_gyakorlati_utmutato_magyar.pdf

 

Előzmény: Törölt nick (45842)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45847

AZt tudtuk, hogy nopanick-nak mindig igaza van...:-))

Csak érdekesség képpen...

 

"csak a hőszigetelés hatására vetítve az említett 4-5 éves megtérülés a mértékadó)"

és

az "eredmény"  5,3 év

http://apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=0.640&wall_thickness=30&insulation_type=0.048&insulation_thickness=12&insulated_area=130&fuel_type=18&insulation_specific_cost=6000&t_average=20

Előzmény: nopánick (45843)
elemes2 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45846

10 centis homlokzati EPS kb 1300 Ft/m2, tytan 753 ragasztóhab 1700 Ft, ez 6-10 m2-re elegendő, vagyis kb 200 Ft/m2

tehát 1500 Ft/m2-ből lényegében házilag fel lehet rakni a szigetelőréteget, akár most, a fűtési idény kezdetén, a gázszámlán megspórolt pénzből tavasszal felugrik a háló+ralgasztó.

Előzmény: nopánick (45837)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45845

Azért az érdekes, hogy kérdeztél valamit úgy, hogy már szinte mindent eldöntöttél előre...:-)))

Milyen vélaszt szerttél volna hallani ?

vegyél x-y tipusó kombi kazánt, v-z teljesítménnyel ?

 

"felmerült bennem a norvég elektromos fűtés is, esetleg infra paneles fűtés is de eddig nem győztek meg a "számok", hogy jobban megérné... "

ez nem győzött meg ????

Fűteni manapság az alábbi árakon lehet energia egységre visszaszámolva.

 

fa/vegyes tüzelés:                  6-7 Ft/kWh  

pellet/fabrikett:                   10-14 Ft/kWh 

gáz, kondenzációs kazánnal:  15-16 Ft/kWh

gáz, hagyományos kazánnal:  19-20 Ft/kWh

villany, "éjszakai" árammal:     33-34 Ft/kWh

villany, rendes árammal:         48-52 Ft/kWh

levegő-víz hőszivattyú:         10-14 Ft/kWh

 

Hallottad....Hőszigetelj.....

akár azon az áron is, hogy burkolatok olcsóbbak lesznek (azt bármikor kicserélheted, sőőőt 5-8-10 év múlva úgyis kifogod ).....

és szín nélkül kerül fel a hőszigetelés.......esetleg....

melegvízre meg beraksz egy 120literes egyhőcserélős indirekt tárolót, amiben van elektromos patron. Azt később használhatod gázkazánhoz, vagy vegyeshez is !

 

a te dolgod.....:-))  de a szép-új-drága burkolattól nem lesz jobb a hőérzeted és kevesebb a fűtésszámlád !

 

Előzmény: Törölt nick (45842)
topikolos Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45844

Nekem is kb. ekkora a ház alapterülete, igaz ikerház, így az egyik fallal nem kell foglalkoznom. 2-3 évbe telt, de mindent sk. leszigeteltem (ha egyszerre lett volna pénz és idő is, akkor mehetett volna egyszerre). Ez úgy sacc/kb 700e Ft-ba került, csak anyagköltség, mert mindent én csináltam. Ebben benne van a falakra 24 cm eps (~80m2), lábazatra 10-12 cm xps (~16m2), födémen 30 cm üveggyapot (~72m2), ablakok cseréje (~7-8m2). Így az éves gázfogyasztás 1700 m3-ről 600 alá csökkent.

Nagyon érdemes szigetelni. Ami a legeszerűbb, az üveggyapot leterítése a padlásra, ahogy nopánick is írta, az akár 1 tél alatt visszahozza a befektetést.

Előzmény: Törölt nick (45842)
nopánick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45843

Ezigaz... átsiklottam a konvektoron  ...

 

Talán mert, ismerek pár házat, ahol a konvektorokat már nem használják bár vannak.

Hanem fali gázcirkó+központi fűtés fűt, mert kényelmesebb, és talán picit olcsóbb is.

 

 

------

 

Ettől függetlenül ez nem sokat befolyásol, mert ez esetben

minden központi jellegű fűtéshez ugyanúgy kell a csövek+radiátorok beépítése is.

(vagy mégjobb lenne a padló fűtés, kellő hőszigeteléssel (18-20 cm hab) a padló felé)

 

Csakhát,  az összköltség lesz magasabb a hőleadó cucc árával.

 

Teljesen új fűtési+melegvíz rendszernél, meg végképp

nem nagyon van jobb megoldás, szűkös keretek esetén

a kombinált kondenzációs kazánnál....

 

------

 

A ház ajánlott hőszigetelése, munkadíjasan, cirka 80x1(plafon)+90x5(falak)+22x7(lábazat)+50(ablakok_rendberakása)=~700 eFt.

 

Ezzel

- a plafon U<=0,20 lesz ami csúcsban max (-15/+20 fok) 0,2*75*35/1000=~0,53 kW

és szezon átlagban (+4/+20 fok) 0,2*75*16= 0,24 kW fűtési teljesítményt kíván ...

 

- a falazat U<=0,27 lesz ami csúcsban max ~0,85 kW és szezon átlagban 0,39 kW

 

- a lábazat U<=0,35 lesz ami csúcsban max ~0,27 kW és szezon átlagban 0,12 kW

 

- ablakok-ajtók U<=3,0 és mondjuk 15 m2 van, ami csúcsban 1,58 kWh, átlagban 0,72 kWh

 

- van még a kakukktojás a szigteletlen padló, ami elvisz mondjuk ~1,0 kW-t ...

 

- a szellőzési vesztesége egy ekkora háznak, csúcsban valahol 0,7 kW körül lehet fajlagosan.

 

Összesen: csúcsban így ~4,9 kW kell és szezon átlagban ~2,8 kW is elég lesz.

 

Azaz legalább 5 kW-os kazánt kell beépíti, hogy minusz 15 fokban is elég legyen a fűtés.

 

Egy fűtési szezont 180 napnak véve és napi 12 óra kazánnal fűtést feltételezve,

így 180*12*2,8=~6000 kWh kell egy szezonban a fűtéshez.

 

Ami nagyjából...

- villanyból pont ennyi és 6000x32=192 eFt/év

- kondezációs kazánnal 6000/9,44= ~635 köbméter és 635*140=90 eFt/év

- fával/vegyessel 6000/3,89=1542 >> 15-16 mázsa és 16*2100=34 eFt/év

- levegő-víz hőszivattyúval (COP=2,4) 6000/2,4=2500 kWh villanya és ez 2500*32=80 eFt/év

 

A jelenlegi szigeteletlen ház ~ 5,5 kW-t kér átlagosan és legalább napi 16 óra fűtést.

Plusz a több napon kel fűteni is, ,omdjuk legyen 192 nap a szezon, a  jó esetben

mondjuk 80% hatásfokú konvektorokkal.

 

Ami 5,5*192*16/0,8=~21000 kWh/év >> 2240 m3 gáz és 314 eFt-os fűtési költség!

Avagy fával/vegyessel fűtve helyette cirka 55-60 mázsa fa, ami 120-130 eFt...

 

Ha, már ennyi számunk van akkor látszik az is hogy gázzal fűtés esetén

700/(314-90)=3,27 év adódik, azaz már a 4. tél elején megtérül a hőszigetelés.

(ebben már persze benne a van a kondenzásiós a kazán jobb hatásfoka is, szóval

csak a hőszigetelés hatására vetítve az említett 4-5 éves megtérülés a mértékadó)

 

--------

 

Viszont, ha gáz undorom lenne, akkor ismerve a két fontos adatot

- max 5 kW elég lesz és

- évi 6000 kWh kell energiából

 

Eltűnödnék a napelemes rendszer plusz levegő-víz hőszivattyú fűtés+melegvízen

 

Csak a fűtéshez ~2500 kWh/év kell, amit egy 2,4 kWp méretű napelem rendszer már tud.

Ennek az ára manapság cirka 2,6 millóFt

Plussz mellé a levegő-víz cuccos mondjuk 1,2 mFt

Plussz a hőszigetelés 0,7 mFt

 

Szóval 4,5 millió körül tartunk.... de, cserébe INGYEN lesz a fűtés !!!!

 

Ez még így nem nagy durranás, hisz mondjuk 20-25 évre elosztva, kb. egálban van pl. a gázfűtéssel.

Az előnye, csak az hogy soha többet nem lesz fűtés számla...

(legalábbis amíg tart az oda-vissza mérős áram elszámolás a napelemre)

 

DE!!! napelemre és hőszittyaúra is lehet (időnként és előre) pályázni.

Amin, ha nyer az emberfia, akkor állambácsi visszaad ~ 1,5-1,8 milliót a költségekből.

Ezzel viszont már igen barátságossá válik a dolog egy ÚJ fűtési rendszer kialakításakor.

 

 

(a melegvíz hasonló módon (napelem+hőszivattyú) újabb 1,0-1,5 kW napelemet kér)

 

---------

 

A realitás talaján maradva, pedig erőteljes hőszigetelés és kondenzációs kombikazán és kész :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45842

Ez így elsőre jó sok infó, köszönöm!

 

Kicsit bővebb infó:

- tehát maga a ház a régi B30-as blokktéglából épült, emelt lábazatos (kb. 50-60cm-rel magasabb a talajszintnél, mert lépcső vezet fel hozzá..., gondolom, hogy földfeltöltéses lehet...)

 

- nincs külön szigetelés a házon, lábazaton, födémen - maga a födém úgynevezett borított gerendás fafödém...

 

- per. pill. gázkonvektorok vannak a szobákban, ezenkívül mind a három szobában van kéménynyílás is + van kéménynyílás az előszobában és a fürdőben is...

 

- a használati melegvizet eddig egy általam még nem látott, gondolom jó régi - belső/zárt égésterű, kéménymentes 2bazinagy" bojler adta, a fürdőben volt eddig, mellette pedig a régi gázfűtéses házakból is ismert fali kéményes gázmelegítő van/volt felszerelve szintén a fürdőben...

(mondjuk nem is teljesen értem, hogy az egyik kéményes a másik meg nem de biztos valakiknek akkor ez így jó volt...)

 

- a nyílászárók fából vanak, redőnytokos, 6 szárnyas nagy ablakok (alattuk a konvektorokkal)...

 

A keret sajna max., azon szépíteni nem tudok, ez van, ebből kell főzni...

 

Gondolkodtam az úgynevezett "tömegkályhás" v. téglakályhás fűtési megoldáson is, de abból is 3db kellene és úgy már nagyon drága...

 

A házon teljesen át lesz húzva az elektromos hálózat - itt felmerült bennem a norvég elektromos fűtés is, esetleg infra paneles fűtés is de eddig nem győztek meg a "számok", hogy jobban megérné...

 

Edig javasoltak már nekem komplett túrbókazános megoldást, csövezéssel, radiátorokkal - de valamiért "félek2 a gáz árától, hogy a közeljövőben el fog szállni és akkor, hogyan tovább...

 

Agyalok egy vegyestüzelésű kis kazánon, mivel magának a háznak viszonylag kicsi az alapterülete és csak egy szintet kell kifűteni, lehet elegendő lenne egyszerűen letenni a ház melletti tárolóba de ekkor még nincs megoldva a használati melegvíz...

 

Igen, a szigetelés egy sarkalatos kérdés de most "egyszerre" nincs ennyi pénzem, sokat elvisz az elektromos hálózat, meg a belső burkolások anyagköltségei, stb...

 

Azt mindenesetre meg tudom tenni, hogy a nyílászárókat átnézetem, hogy jól, pontosan zárjanak + kap minden ablak egy szigetelő csíkot is körben, a bejárati ajtó meg cserélve lesz egy hőszigetelt bizt. ajtóra, erre esetleg még egy tetőfödém gyapotos szigetelés még beleférhet de egyszerre ennyi, mert még nem fűtök, nincs melegvizem, stb...

 

 

 

 

 

Előzmény: nopánick (45837)
botsinkai Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45841

Első mindenképp a szigetelés, az "kitermeli" a kazán árát (is).

Előzmény: Törölt nick (45840)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45840

Igen, az egy "jó" kazánnak tűnik de csak eddig ér a takaróm...

Előzmény: botsinkai (45836)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45839

Akkor már inkánn hőszigetelni, úgy mint írtad....vagy egy picit jobban...

Majd 2-3 évet "kihúzni" konvektorral

Majd ha annyira nem jön be a konvektor -lehet őrlánggal kifűti a lakást :-)))- és van "kedv" is, akkor vegyes-de inkább faelgáz +1500literes puffer...

esetleg

Előzmény: nopánick (45837)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45838

öööööö

"gázkonvektoros fűtéssel"

vs.

"A beruházási költségek (a meglévő cső+radiátor marad) durva saccolással."

Előzmény: nopánick (45837)
nopánick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45837

 

Ennyi infó alapján... ez egy még hőszigeteletlen ház?!

 

Ha igen , akkor,

 

Ennek a felújítását... a HŐSZIGETELÉSSEL KELL KEZDENI.

Amitől lecsökken az energai igénye úgy 60-70%-al... és akkor fűtése költsége már nem lesz vészes.

 

--------

Ha, hőszigeteletlen, akkor gondolkodás nélkül kell erre a házra....

 

- a padlás aljára 20 cm gyapot terítés, a gyapot tetején  páraÁTERESZTŐ fólia takarással

  anyagköltség, cirka max. 1000 Ft/m2

  munkadíj.... saját kezüleg akár

 

- a falakra 12 cm fehér hab, vagy 10 cm grafitos hab

  anyagköltség, cirka max. 3000 Ft/m2

  munkadíj 2500-3000 Ft/m2

 

- a lábazatra a belső padlószint alá legalább 60 cm-rel lemenve kívűl

  (vagyis akár föld alá is, ha alacsonyabb a lábazat 60 cm-nél)

  anyagköltség, cirka max. 4500 Ft/m2

  munkadíj 2500-3000 Ft/m2

 

- ablakokat átvizsgálni, szükség szerint a tőmítésüket és a zárásukat megoldani-megjavítani.

  (vagy kicserélni őket Uw=1,1 vagy kisebb képességűekre)

 

Ezek után már csak egy 3-4 kW-os fűtés rendszer kell majd, a mostani 12-15 kW-os helyett!

A fenti hőszigetelés, ezért gázzal fűtve, nagyjából 4-5 tél alatt hozza vissza az árát.

Utána pedig igen olcsón fűthető lesz a ház, tehát onnantól spórol majd, évi sok tízezer Ft-ot...

 

Hőszigetelésből ebben a fórumban tudsz kikupálódni:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9084059

Az utolsó egy évet érdemes megemészteni belőle.

Utána AKARSZ hőszigetelni... ha most nincs.

 

----------

 

Visszatérve a fűtésre...

 

Fűteni manapság az alábbi árakon lehet energia egységre visszaszámolva.

 

fa/vegyes tüzelés:                  6-7 Ft/kWh  

pellet/fabrikett:                   10-14 Ft/kWh 

gáz, kondenzációs kazánnal:  15-16 Ft/kWh

gáz, hagyományos kazánnal:  19-20 Ft/kWh

villany, "éjszakai" árammal:     33-34 Ft/kWh

villany, rendes árammal:         48-52 Ft/kWh

levegő-víz hőszivattyú:         10-14 Ft/kWh

 

A beruházási költségek (a meglévő cső+radiátor marad) durva saccolással.

 

fa/vegyes kazán         300-400 eFt  (+ fa tároló helye)

pellet/fabrikett kazán:   500-900 eFt  (+ pellett tároló helye)

gáz kondenzációs, a szükséges kémény variával együtt:    450-600 eFt

gáz hagyományos... nem jó ötlet...

villany kazán/puffer : 300-600 eFt

levegő-víz hőszívattyú 900-1500 eFt

 

Aztán még melegvizet is kell ám csinálni valahogy!!!! nem csak fűteni.

Ezen is érdemes tűnödni a fűtés választásnál....

 

------------

A már meglévő gáz bekötés miatt, mindent összvetve

az optimális választás a kondenzációs gázkazán+melegvízkészítő

....és az ERŐTELJES HŐSZIGETELÉS !

------------

Előzmény: Törölt nick (45834)
botsinkai Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45836

Fűtés: faelgázosító kazánnal érdemes.

2 milka igen karcsú lesz ezt felújítani...

Előzmény: Törölt nick (45834)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45835

Még infók: tehát egyszintes mház, hasznos (netto) alapterület 75nm, 3 szoba, 1 előtér/konyha + 1 fürdőszoba.

Törölt nick Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45834

Sziasztok!

 

Nem tudom, hogy ez a jó topik-e de feltenném a kérdéseimet:

 

 

Adott egy 70-es években épített "kocka" egyszintes magánház, blokktégla falazattal (B30-as), régi, 6 szárnyas redőnytokos ablakokkal, gázkonvektoros fűtéssel, 3db kéménnyel - a szobákban vszl. voltak kályhák is...

 

Ezt a házat szeretném felújítani, statikust hívtam, falazatilag rendben van, a tetőhöz sem kell nyúlni, az is jó állípotban van.

 

Amire gondoltam: elektromos hálózat felújítása, fűtési rendszer "gazdaságosabbá" tétele, festési-burkolási munkálatok...

 

Mit javasoltok, milyen fűtési rendszerre "lenne" érdemes váltani a konvektoros helyett?

(van egy kis szerszámos a ház oldalánál, akár kazánház is lehetne belőle, de nem tudom, hogy "érdemes-e" gázban gondolkodnom?)

 

A lényeg: max. 2 misi van rá, ebből kell gazdálkodnom (annyi segítség van, hogy a burkolást meg a festést a családban van Aki elvégzi).

 

 

Várom az ötleteket, véleményeket és köszönöm előre is!

zozomax Creative Commons License 2011.10.23 0 0 45833

Köszi a válaszokat mindenkinek, látom azért megoszlanak a vélemények... 
Egyébként milyen ez a thermoblock technológia?

Jó lehet ilyenben lakni?  

(Az oké, hogy legalább stabil beton szerkezet, de fűtési szempontból nekem olyannak tűnik, mint a könnyűszerkezetes épületek, vagyis gyorsan felfűthető, de nincs hőtároló képessége, mert az ilyen tömegek el vannak szigetelve a belső polisztirollal.)

Előzmény: KömKel (45782)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.22 0 0 45832

Na jo tényleg ezen személyautó megy csak.

 

Igaz van benne egy vizóraakna is de annak a tetejét áthidaltuk 2 db beton vasuti talpfával ... ;))

Előzmény: elemes2 (45831)
elemes2 Creative Commons License 2011.10.22 0 0 45831

igazad lehet, kapubejáróhoz annyi bőségesen elég. ez egy utca, egyrészt 10% körüli a lejtés, másrészt rendszeres teherforgalommal (rendszeres = naponta néhány), a biztonság irányába akartunk tévedni.

Előzmény: Törölt nick (45830)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.22 0 0 45830

Én rotakapával fellazitottam majd azt a földet elhordattam.

 

Elteritettem 30-40 cm hasznalt de nem földes vasutikavicsot. Azt vertem bele lapvigrátorral. Erre ment a furedi a terkő és ujra végigverve gumilappal.

 

Ekkora és ilyen szilárdságú alapra felesleges volt betonozni.

Előzmény: elemes2 (45827)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.22 0 0 45829

Na most azert 80K ért nem fog senki talajtömörségmérést rendelni.

Előzmény: ép-it-ész (45828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!