Urak, javítható ez a zuhanyfejes mosogató-csatlakozó "bemegyek a boltba és megveszem ami kell" módszerrel, vagy szakemberes-célszerszámos, esetleg kuka az egész?
ha jol van megcsinalva, akkor szerintem nincs kulonbseg az elettartamban. azert mondtam a kulcsost, mert ott egyertelmubb hogy mikor jo, latja mi mitol hogyan mukodik. a pressest osszenyomja, aztan lehet akkor sem ereszt egybol ha elfelejti lepreselni.
A csövek élettartamánál teljesen mindegy hogy milyen technikával készül? egyik sem adja meg magát hamarabb a falban? Férj bármilyen barkácsoláshoz hozzáfog, vizet is szerelt már ,így neki mindegy és szerszámot is kölcsönözhet a boltból. A jobbat választanánk :)
a roppantoshoz speci szerszam kell, a kulcsoshoz nem. a boltban lehet adnak kolcson presgepet. tulkepp mindegy, talan ha meg sosem csinalta akkor inkabb a kulcsos, kicsit tobb a korrekcios lehetoseg.
És még egy kérdés, a fűtéshez is hozzá kell nyúlnunk a fürdő miatt, egyik vízvezeték szerelő szerint a padlóba a visszatérő csőből tekerhetünk le egy kunkort és kvázi padlófűtésünk is lenne, mert lehet hogy 1 radiátor kevés lesz a fürdőbe. Kivitelezhető ez? Nekünk szimpinek tűnik, az aljzat úgy is fel lesz szedve ,egy kis padlófűtés pedig jól jönne :) (azért a visszatérő csövet mondta mert szalmatüzelésű a kazánunk és a visszatérő lenne kb olyan hőmérsékletű ami padlóba jó)
Fürdőszoba felújítás előtt állunk, beépíthető Wc tartályokat nézegettem, Olcsóbb árkategóriában ismeritek a LIV Jog Lagunát?? Német 10év garanciás , 35.000 nyomólap, wc és tartály együtt. Illetve az ALCA PLAST szettben szintén 40körüli ez cseh... Tapasztalatok esetleg? Illetve férj szeretné a csövezést a falban megcsinálni, két fajta módszert mondtak neki amivel szerelheti a csövet, kulcsos és vmi ropantásos? Melyiket ajánljátok?? Köszönöm! Elnézést ha vmit elírtam! :)
nyugi... nem fogom szétdobni az égésteret... általában tudom hol a megállj... (bár nem szakirányú) műszaki végzettséggel egy koszos fúvókáért nem hívok szerelőt...
fejlemény.. bentebb tekertem a szelepet, most szép normális az őrláng csak néha ugrál "puffog" a lefelé álló ág.... a végén a csavar picit erszt gondolom ezt nem kéne úgy hagyni...
amúgy nem tudom milyen anyg ez mert a számba vettem hogy kifújom a fúvókát és borzasztó keserű tömény maró íze van csak egy pici érintésre is....
sziasztok.... lehet nem a legjobb topik de hátha valaki ért hozzá.. egy ÉTI 25 gázkazán őrlángja csak pislákolt, szétszedtem, kipucoltam, mostmeg lángol 10 centire.... hogy lehet szabályozni? van egy rugós fúvóka benne meg a kozepén egy kis zsilip a levegőnek gondolom, de résnyire véve a zsilipet és a szelept csavargatva mindenhol lángol.... ráadásul valami koromszemcse a szemebepattant és úgy éget mint a fene, kimostam bővízzel de még mindig mar.......
valamit az is segit, de pont az lenne a lenyeg hogy a szigeteles parazaro legyen, ne engedje a szoba levegojet a csohoz vagy a csonel cserelodni. amit lattal az otretegun, azt lehet venni tekercsben, nem draga. 3mm koruli a vastagsaga.
Köszönöm, felmerült ilyesmi bennem, de sztem száraz a lakás levegője, és a viz se annyira hideg, mire felér ide. Úgyhogy nem megyek elé a dolgoknak, de ha kell utólag kitalálok valamit! Az igaz, h az alubetétes csövön van valami szigetelés.
egy szempont ami fontos lehet, bar lehet hogy van mar tapasztalat: ha nyaron 10 fokos csapvizet aramoltatsz a 27 fokos lakasban egy szigeteletlen csovon, a cso alatt hamar tocsa lesz. muszaj a csore valami minimal hoszigetelest huzni.
Mert az alapján lehet megállapítani, hogy pl. egy szoba 20 fokra fölfűtéséhez hány watt energia kell, utána winwatt már egyszerű a radiátor kiválasztás, megcsinálnám én neked...
Az a baj, hogy radiátor méretezéshez először megkell, hogy legyen az energetikai számolás (amihez kell sokminden: falak rétegrendje, födém, padló, ablakok-ajtók stb..)
Nohát valami nem jutott eszembe! Ha nem ivóvíz, és nem is meleg, és el is takarom akkor a legolcsóbb, legegyszerűbb a 20 mm-es pvc nyomócső ragasztott könyökökkel. Uszodatechnikásoknál szokott is lenni anyag, meg ragasztó!
Szépek a rajzaid , de az ablak és ajtó jelölése más. Először azt hittem ennyi ajtó nyílik kifelé, de látom azok ablakok akarnak lenni.
magártól a hőleadásról Hát minél nagyobb a hőmérséklet különbség annál nagyobb a hőleadás.
Igaz nem ennyire szép kerek számokkal. Alapvetően az érkező és elmenő víz hőmérséklete befolyásolja a rad hőleadását. Plusz a felület. Valamit a fűtendő helyiség hőmérséklete is számít de ez csak másodlagos. Ezzel általában nem foglalkoznak
Próbálom kiszámolni a fűtési igényét az egyes szobáknak, megvannak már, hogy mennyit adnak le 90/70-en, azt is ki tudom számolni, hogy ha turbós kazánnal akarok fűteni, akkor ugye az előremenő és a visszatérő is alacsonyabb (75/55-tel számolok turbónál, jó az, vagy mi az ideális?). Viszont azt nem értem, hogy van egy 3. érték a szoba hőmérséklete. Gondolom ez azt jelenti, hogy ilyen hőfokon tartja adott watt mellett a szobát. Miért van akkor az, hogy 90/70/20-nál egy teljesítmény mondjuk 1000Watt, és 90/70/18-nál (ugye alacsonyabb szobahőmérsékletnél) meg mondjuk 1200 Watt? Miért ad le nagyobb teljesítményt egy hidegebb helyiség esetén? 90/70/24-nél meg 800 Watt.
Biztos valami a képletben van:) Az is elképzelhető, hogy valamit rosszul gondolok (sőt biztos)
Szval tudnátok ebben segíteni?
Illetve van valaki aki vállal (természetesen nem ingyen kérnem) alaprajz alapján radiátor méretezést?
Tusváltó cserélhető külön? Mennyire kell szétbombázni hozzá a burkolatot? Az addig oké, hogy a takarólemezt le kell piszkálni és újraszilózni. Ezen túl?