Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

benkoagi Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15760
Bocs elfelejtettem, hogy ki említettea nyikorgó ajtózárcseéjét. Biztos,hogy ki akarták cserélni? Nekúnk szörnyen nyikorog a csomagtartó rugója vagyvalami azon a környéken. Időnként ég a pofám a parkolóban mikor az ISS el kezd nyikorogni.
v__tibor Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15759
Meglesz! :-)
Előzmény: Anonymus23 (15755)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15758

Hááát, nem irigyellek, azt a kálváriát végigcsinálni...

:(

Előzmény: boszi70 (15757)
boszi70 Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15757

Nem félteértésből írtam, hanem tapasztalatból! :(

 

Előzmény: Anonymus23 (15739)
NEKN Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15756
Köszi a gyors választ! Feltétlen visszanézem a régi hozzászólásokat!
Előzmény: Anonymus23 (15754)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15755

OK!

Köszönöm az Ő nevében is!

Egy dobozt majd hadd kérjek már, ami persze zárható, mondjuk nem kell, hogy légmentes legyen. :DDDD

 

Vagy 1 éve vittem neki egy macskát, a városon belülről, és nyitott dobozban szállítottam, mire hazértem, úgy kellett megkeresni, hogy hova bújt el a kocsiban, mert felfedezőútra indult.

;)

Előzmény: v__tibor (15748)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15754

Hali!

 

Amit úgymond típushibának lehet mondani, az talán a benzineseknél a gyenge minőségű gyári trafó (elég sok mindenkinek kellett már cserélnie), csomagtartó kp zár szokott kinyiffanni (van akinél csak a vezeték, de van, akinél maga a zár).

Most megmondom őszintén, hogy dízelnél nem nagyon emlékszem tipikus hibára, de javítsatok ki ha nem jól mondom.

A kp zár nem erőssége a Thaliának, pl nekem is ha hosszabb ideig állok (reggel, vagy munkából hazafelé) valamelyik záram nyikorogva nyílik (szerintem a bal hátsó), de a második nyitásra már semmi hangja, és kocsi 5 hónapos. Tipikusan ez az a hiba, amit nagyon nehéz lesz a szervízben prezentálni, mert ezért nem fogom otthagyni egy egész estére. Szerintem csak meg kellene olajozni, bár amikor a múltkor benn voltam, akkor egy Clio tulajdonos panaszkodott ilyen hangra (nekem is megvolt már akkor, de hiába próbáltam volna megmutatni), és a szervizes mondta, hogy vigyék be és azonnal cserélik is.

 

Ha számít a fogyasztás, akkor mindenképpen dCi, függően a vezetési stílustól akár 2-3 l különbség is lehet a benzineshez képest. Én ültem 65 lovas dCi-ben is, s nekem elég erősnek tűnt, bár akkor még a 45 lovas 1,4-es dízel Polomhoz voltam szokva, attól meg szinte minden erőteljesebbnek tűnt. :D

 

Amire érdemes odafigyelni: minél kevesebb km legyen benne, volt-e szervizelve (30.000 km-ként kell), felszereltség, mennyire van lelakva, gumik állapota, esetleges olajfolyás a motortérben. Nagyon sok árulkodó jel van, hogy mennyire és hogyan használtak egy autót (belső gumival fedett alkatrészek kopása pl kormány, pedálok, műszerfal, kárpitok állapota, vezetőülés mennyire van kiülve stb).

 

Remélem tudtam segíteni.

;)

 

Innen a fórumról is akarnak egy páran kocsit eladni, vissza kellene olvasni egy pár 100 hsz-t.

Előzmény: NEKN (15751)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15753
Oké, vigyázni fogok!
Előzmény: dohonyiz (15752)
dohonyiz Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15752

Szia kz!

 

Csak vigyázz a kis kút-lámpával! :o) Engem egyszer majdnem megszívatott, mert már vagy 2 napja a piros tartományban volt a mutató, de a kis lámpa csak nem égett.

 

Mondom, még van benne ezek szerint bőven......mentem még vele, majd egy kútnál csak beálltam tankolni.......a kút egy utcasarkon van, az előtte lévő lámpánál villant fel a kis kút, és a tankoláskor 48,9 liter ment bele, azaz kemény 1,1 még volt benne.....

 

Máskor meg ha kigyullad, megyek tankolni, és max. 38-40 liter megy bele, de akkor már csurig van.....szóval nem teljesen magabiztos az a kis kút lámpa :o)

 

Zoli

Előzmény: kzkzkzkz (15743)
NEKN Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15751

Sziasztok!

 

Szeretnék venni egy Thalia-t (nem újat, 2-3 éveset) szerintetek dci vagy benzines a jobb választás? Mire kell oda figyelni a választásnál (esetleg típus hibák)?

HGaabor Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15750
Most olvastam egy felbukkanó hirdetésben, hogy a Renault szervizekben akciós ingyenes futóműátvizsgálás van. Szerintetek érdemes ilyenre bejelentkezni, vagy úgyis azt mondják, hogy ki kell cserélni valamit, és rásózzák az emberre az alkatrészt, meg a munkadíjat?
HGaabor Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15749

Szia Danyi!

Jól választottál, amikor egy 3 éves thalicskát vettél! Na ezt csak azért mondom, mert nekem is az van, én is 3 évesen vettem:)) Még 1. szériás, szerintem sokkal szebbre sikerült, mint a 2. széria (bocs a 2-esek!-től), bér nekem RT van, azaz duplaoptikás fényszóró, meg ködlámpa + egyebek. De szerintem elég extra van az RN-ben is, egy csomó olyan pl, amit a 2-esből már kihagytak. Én 5 hónap alatt eddig 9000 km-t mentem, és csak apróságok voltak, mint pl leégett az ablaktörlőmotor (ez az én hibám) elgyengült a csomitartó kp zármotorja (1200 Ft-ért cseréltem én magam). Gondolkodok, de mád nem igazán jut eszembe.

Na ez az én tapasztalatom, azzal együtt, hogy a 75 lovas 8V motorom van.

Ja és ma reggel a Mecseken felfelé versenyeztem egy új Megane-nal, azt hitte, hogy nem érem utol:)) De egy kanyar után kénytelen voltam megadni magam, mert a haaatalmaaas, 510 literes, imádott csomagteremben kiborult egy nagy halom apró cucc, és meg kellett állnom!!! ÁÁÁÁÁ!

Előzmény: Danyi22 (15744)
v__tibor Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15748

Ez aranyos ... :-)

OK! A harmadik képen levőt lefoglaltnak tekintem ...

Előzmény: Anonymus23 (15746)
stones Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15747
Thalia RN 1.4 16V, használtan vettem -  15ekm-t tettem bele: a csomagtartó kp.zárt kellett cserélnem. A szervizkönyve szerint az első két évében vmi olajfolyása volt egyszer, kijavították (garanciában).
Előzmény: Danyi22 (15744)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15746

Ha addig nem kelnek el, akkor egyet elhoznék az unokahúgomnak,és ezzel megint kb egy bő évre lekötelezném. Kutya és macskabolond! Szó szerint, és valahogy a kutyák és a macskák is szeretik, pl a múltkor sorbarakta őket (3 macska + 1 kutya) és felolvasott nekik vagy 1 órán keresztül, azok meg hűségesen hallgatták.

Nem is hittem volna ha nem én látom, hogy az udvaron háziállatiskola volt.

:DDDD

 

Mondjuk 1 fekete biztosan tetszene neki.

Előzmény: v__tibor (15745)
v__tibor Creative Commons License 2005.04.28 0 0 15745

OFF:

Három pici négylábú gézengúz gazdit keres ...

 

S hogy ne legyen teljesen OFF, akár a szegedi thalikor elvihetők ...

Danyi22 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15744

Helló mindenki!

Én még új vagyok a thalicskázásban! Egy hete vettem a 3 éves 1.4 RN-emet! Hozzászólni nem tudok a dolgokhoz, inkább kérdéseim lennének! Mennyire megbízható ez az autó, gyakriak a kisebb-nagyobb meghibásodások? Mire kell esetlegesen odafigyelnem, hogy a kocsit minél tovább tudjam használni gond nélkül? Rajtam kívűl itt mindenki elég tapasztalt a Thalia-val kapcsolatban, ezért kérném a segítségeteket, tanácsaitokat! Előre is köszönöm : Dani 

kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15743

Remélem nekem is lejjebb megy a fogyasztás idővel, végülis még 3 hetes sincs a kocsi.

Csak ha nem megyünk vidékre, akkor itt nyomatom BP közepén, ahol vagy cammogás van, vagy utána egyből 80-100km/h körül látom az órát, amikor megindul a forgalom. Ja és amíg beérek a melóhelyre (4-5km kábé), addig fel se melegszik reggelente a motor.

 

Elvileg nálam több, mint 10L van a kocsiban amikor kigyullad a lámpa, az meg még 100km is elég városban.  Most majd kipróbálom, hogy nem tankolok ha kigyullad. Csak le ne rohadjak, valahol a puszta közepén :-D

Most se tankoltam volna, amikor kigyulladt, csak az asszony parázott, és inkább a nyugalmat válaszottam :-D

 

Világítás után villogni is elkezd a benzinjelző lámpa ha mégtovább csökken az üzemanyagszint???

Előzmény: tefi (15741)
fezso Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15742

Nem akarom én ezt megcsinálni, a düh mondatta velem. De abszolút járható út. Ugyanis jogilag más a foglaló, és más az előleg - kérdés, mit irtak a bizonylatra - tehát ha nem adják vissza, perelhető. De mindez csak elméleti játszadozás.

 

Én pénteken viszem a szervízbe a kocsit (ég a légzsák visszajelző lámpa) , és visszakérem az assistance-ért a 7.000Ft-ot, lobogtatva a garifüzetben leírtakat. (majd leírom mi volt a reakció) Ha nem adják, érdemes lenne közös keresetet beadni, mégpedig nem polgárit, hanem büntetőt, ugyanis aszongya a Ptk.: "Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el" Márpedig ez mondjuk 10.000db thalicska esetében 70.000.000HUF, aminél már áll a "különösen nagy értékre"

Előzmény: tefi (15709)
tefi Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15741
Egyszer amikor tele volt (de teljesen felment a mutató), akkor 518km után gyulladt ki először a benzin lámpa. Akkor 7,11L lett az átlagfogyasztás.

Ez érdekes,mert nekem is ilyen gépem van és legtöbbször 600 megtett km után tankolok, de a lámpa még akkor sem gyullad ki - csak a mutató annyira a pirosba fekszik,hogy nem merek tovább menni. A lámpa jó, mert a gyujtás ráadásakor kigyullad és csak indításkor alszik el.

A fogyi az 1. évben 6,7 -a 2. évben 6.6 volt.

A legtöbbet 43,9 l-t tudtam tankolni - ekkor 662 km után tankoltam.
Ha tényleg 50 l-es a tank, akkor még volt benne 6,1 l !!
Előzmény: kzkzkzkz (15724)
Snatch02 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15740

Sziasztok,

Látom elég sok szó esik a garanciáról mostanság. Igazából sokat nem tudok hozzáfűzni, sőt, inkább a véleményetek érdekelne (vagy hát a pontos álláspont). A kérdésem az, hogy miért kötelező egy autón, ami már elmúlt 2 éves a 60000-s szervizelés? Mi szűnik meg az amúgy is kevés engedményből akkor, ha nem szakszervizben viszem az autót?

Üdv,

 Snatch

Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15739

Ne értsd félre, én nem neked címeztem az akkori gondolatomat, hanem azoknak (akik ugyan biztos, hogy nem olvassák) akik ilyen indokokkal küldik el az embert.

Nem nézem le a "gyengébb" nemet, anno a céges autómnál engem is megvágtak egy komplett fékbetét szettel (Opel Debrecen). Mondjuk azt konkrétan nem az én pénztárcám bánta, de akkor is szarul esett, amikor vagy 10ekm után furcsa hangot adott fékezésnél, és immár a cég szerelője mondta, hogy fékbetétcsere +szabályozás volt, és ő meg is mutatta a csontra lekopott fékbetéteket.

Szal ha valaki nem nagyon figyel oda, vagy nem veri az asztalt, akkor sajnos csúnyán lenyúlhatják.

Trafócsere az enyémben meg nem ezsközölhető, mivel dízel.

:)

Persze van más ami elromolhat.

 

Az a legrosszabb az egészben, hogy kezd az ember paranoiás lenni a szervízekkel kapcsolatban. Mindig egy vicc jut eszembe:

 

A róka megy a nyuszihoz, hogy elkérje tőle kaszakövet, mert az övé elveszett. Úton a nyuszi felé egyre dohog magában, hogy a nyuszi amúgy ilyen, meg olyan, meg irígy, meg a múltkor is milyen volt, meg úgysem adja oda neki, és addig hergeli magát, hogy mire odaér a nyuszi házához, felkap egy féltéglát, és ahogy tanítják beveri vele az egyik ablakot. Nyuszi ijedten rohan ki:

- Mi volt ez róka koma?

Mire a róka még visszafordulva:

- Tudod mit nyuszi!? Rohadj meg a kaszaköveddel együtt!

 

:)

Szal eddig még én se mondhatok sok rosszat, azon túl, hogy egy 2 perces melóra 1,5 órát kellett várnom. De azt legalább megcsinálták.

Előzmény: boszi70 (15734)
ÖregMackó Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15738

Szerintem ha nem indul be minden henger akkor úgy táncol a motor hogy majd kiesik a helyéről, legalábbis előző autóm ezt csinálta. Ez meg járt, mint a schafhausen, csak iszonyatosan lassan. Se előtte se azóta egyszer sem történt meg.

 

Assistance ről még csak annyit, hogy a leírás szerint az átvizsgálás egyik pontja a vezérlő számítógép diagnosztikája de az enyémnek még a közelébe sem voltak semmiféle szközzel csavarhúzó és feszítővason kívül. Na majd a 45 ezresnél (talán még garanciális időn belül) odafigyelek.

 

Még egy téma: itt a nyár és beindulnak a klímák. Kinek milyen hőfokú a levegő ami kijön a szellőzőnyílásokon? Én bedugtam egy hőmérő érzékelőjét és az 5 fok körülire mérte. Mégsem érzem elégnek, talán az üvegek nagy hőáteresztése miatt.

Előzmény: Alizé (15718)
boszi70 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15737

Nálam sokat voltam hajdanán :((

Csak a kártyát kérték. Mivel mindig szervizben kötöttem ki, és ott kérték a füzetet is szerintem ott ellenőrizték le, hogy érvényes. Bár nekem mindez az 1.évben történt, akkor meg nem kellett még  felülvizsgálatra vinni.

Előzmény: Vulkan16V (15729)
boszi70 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15736

....és annyi féle kocsi! (lsd. van motorház szigetelés-nincs motorház szigetelés stb...)

Előzmény: kzkzkzkz (15714)
boszi70 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15735
Ez nagy igazság! :)))
Előzmény: Biovadász (15701)
boszi70 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15734

Vidd szervizbe!

Hátha neked értelmesebb dolgot mondanak. Ha megszüntetik a jelenséget kíváncsi lennék mi volt a baja. Tudom, hogy nagyon laikus vagyok, na meg nő is, de a másik kocsink is ezt csinálta, és a végeredmény pár 100 km után trafócsere. Mivel a mi márkánknál  ez egy gyenge pont, nem lehet, hogy ettől csinálja?

Előzmény: Anonymus23 (15694)
boszi70 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15733

Szerintem itt -is- nagy káosz van assistance területén. Én csak abból indulok ki:

  1. Az első thaliámat rendesen 1 év múlva elvittem felülvizsgálatra, visszaküldtem a papírt, erre küldték az "enye-benye" levelet miért nem vittem el.
  2. Papírformaszerint ezt a kocsit eladtam, de küldtek a 2.éves átvizsgálásra is levelet. Nekem! A nyílvántartásban még  én szerepeltem tulajként, pedig bejelentettem a változást
  3. Az új thaliámra meg nem küldtek semmit, hogy kell-e vinnem, és 2 évre szól a kártyám is.
  4. 1 éves korában felhívtam  a szervizt ott azt mondták, hogy nem kell, de az assistance meg azt, hogy de kell!

Mivel ők sem tudják, hogy most mi van attól tartok, hogy ha gond van nem igazán az én előnyömre döntenek.

 

Érti ezt valakí?

 

Előzmény: kzkzkzkz (15691)
kovlui Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15732

"Műszaki hibának minősül a gépjármű bármely hirtelen, előre nem látott hibája, amely a jármű azonnali mozgásképtelenségét eredményezi. Műszaki hibának tekintendő az akkumulátor, az ablaktörlő lapát, a biztonsági öv, az izzók, a gumiabroncs meghibásodása, illetve az üzemanyaghiány is.

 

Nem minősül műszaki hibának a tűz (kivéve, ha garanciális meghibásodásból keletkezik). Balesetet követően Assistance szolgáltatás (autómentés) a gépjármű mozgásképtelensége esetén nyújtható."

Előzmény: Vulkan16V (15727)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.27 0 0 15731

Az assistance szinte mindenre kiterjed (izzócserére is, biztonsági övre is, stb..).

Olvassátok el a garifüzet (amit lejjebb belinkeltem) 18. oldalán a második bekezdést. (most nincs kedvem ide begépelni...)

Előzmény: v__tibor (15728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!