Na megnézem magamnak azt a kis szelepet! Ha jól látom, csak ki kell tekerni, 17-19-es kulcsal? Nekem ebben az nem tiszta viszont, hogy ami fölötte jön ki cső (a Te képeiden is látszik), az be van kötve a vastag fekete levegő-szívócsőbe (légszűrő és torok között). Namost ez nekem eleve ki van iktatva, ez lenne a kartergőz visszavezető. Erre nekem egy karterszuszogó van húzva, hogy a motor ne kapjon kartergőzős levegőt. (látszik a képen) Tehát ez a szelep, amit Te lefotóztál, még plussz is vezet vissza kartegőzt, egyenesen a torokba, és ezt szabályozza egy kis szelep? Ha lesz ma rá időm, kikapom, kipucolom, esetleg ki is iktatom, kiváncsi vagyok az eredményre. Üdv!
Vezérműszíj csere 72hónap??? Az 6év! Nehogymá 6évig bírja egy vezérműszíj! Vagy igen...?
Viszont akkor ékszíjat lassan cserélnem kell, meg görgőt.
Érdemes neten körülnézni, és úgy megrendelni motorszám alapján, aztán elvinni a motyót szerelőhöz, vagy egyszerűen guruljak el egy márkaszervízbe, és cseréltessem ki ott? Esetleg Norauto?
Hali! Én is sz*pok az alapjárati motorral. Azt a másik szelepet még sose néztem, sem az EGR-t, azt se tudom, hol van. De nekem is általában a takarítás szokott segíteni. Leszedem, kifújom, üléket kipucolom, visszateszem és kész. Egy ideig megint jó. Persze néha rájön a skálázhatnék, de általában jó. Aztán mikor megint elkezdi rendre pörgetni a motort, akkor megint kiszed, kipucol... De legutóbb már nekem is elég hervasztóan viselkedett, hol leejtette az alapjáratot, hogy majd'le fulladt, hol felpörgette 3000-ig, klímától teljesen megőrűlt, motorfék semmi, guruló helyzetben is 2000körüli alapjárat... kész voltam tőle. De aztán a kipucolás után helyre jött, most egy jó ideje megint "normálisan" működik. Nekem amúgy van egy sanda gyanúm, hogy ez nem a motor hibája, hanem valamiféle vezérlési bibi. Miért skálázna egy kis elektromos motor összevissza magától? Elvégre ez is jel alapján üzemel nem? Az ECU-től kap jelet, hogy nyisson, vagy zárjon. Nem lehet, hogy az ECU-ben kéne keresni a hibát? Persze csak egy gondolat.
Más. 75.000 van az autóban (1.4/16V), és úgy emlékszem, ilyen km környékén szokás ékszíjat, vízpumpát, feszítőgörgőt cserélni? Vagy ez mitől függ? Vezérműszíj cserére mikor érett? Az auto 2003. 10. havi. Még a gyári rajta minden ilyesmi. Amúgy, ezen az alapjárati balhén kívül nekem semmi bajom vele. Szondák sem nyűgösek, legalábbis sárga chek nem világít, fogyasztása 90-100 körüli tempóban, "M0"-on közlekedve 6.1-6.3 közötti. Egyszer volt 5.9, de azt szerintem elszámoltam :)))
Futóművel is minden ok, nem recseg, nem nyüszög, nem kopog. A hátsó kipuff dob bekötő csöve lerohadt a dobról két éve, azt megcsináltattam, más bajom eddig nem volt a kocsival. Fékek is még a gyáriak rajta. Klímára férne rá egy kis töltés, mert kezd langyosat fújni.
Ha valakit érdekel van egy SKF vízpumpám 16 szelepes 1.4 Kaloshoz. Az enyém 8 szelepes és nem kompatibilis a kettő. A neten vettem a Fridcaartól, csak nem lehet visszacserélni, mert túl sok idő telt el a vásárlás meg a beszerelés között, én meg nem néztem meg a dobozt. Szolnokiak előnyben :)
Arra azért ügyelj a vaterásnál,hogy kitöltetlen gyártói papirt adjon hozzá, azt kell vinni a műszakira(természetesen igazolva hogy olyan valakivel rakattad fel,aki jogosult rá)mert az életben nem vizsgáztatják le máshogy!!
Igen, ez ezzel jár, viszont kisebb-nagyobb hasznai vannak, ha fent van(nem tudom szólnak-e érte, ha folyton fent van), de ha ne adj isten nem figyelsz tolatás közben, mögötted meg van valami, a horog előbb odaér mint a lökhárító. Illetve, ha valami sutyerák beléd megy hátulról, szintén a horog púposkodik a hűtőjébe a lökhárító helyett/előtt.
Azért lett volna olcsóbb, ha megvárjuk még a szervíz megkapja a vonóhorogokat, mert ők azt hiszem valami 40-en párezerért csinálták volna meg. Drága suttyó ismerős: Óóó, 30-32-ből meg lesz....
Vagy 2 hétig szerveszkedett, hogy most ez, most az megy, majd közölte, hogy 51.200Ft, vagy valahogy így volt. A szervízben meg mondom valami 44.500 vagy 45.500 lett volna. De mind1, meg lett, meg van. Legalább normálisan van bekötve, nem sufni módon, meg a többi része is aránylag korrekt....mondjuk, hogy 2 évente leveri a tartó konzol a festéket, az már nem baráti, de az gyáriról is jönne szerintem.
Ez nem is néz ki rosszul,bár kár hogy nincs gyári ikon a műszerfalon.Ma elugrottam a szerelőhöz és rákérdeztem az árakra.
Csak a vonóhorog 29000+csatlakozó 2000+kétkörös visszajelző+munkadíj=~40000.Le kell vizsgáztatni mert ez átalakításnak számít ez min.24000+új forgalmi +6000.Persze ez mind a legolcsóbb semmi extra.Kell nekem horog?
Vaterán találtam ~20000-ért horgot csatlakozóval,a műszakim Novemberben jár le.Valószínű hogy megveszem a Vaterást és majd ősszel felrakatom.Miért lett volna olcsóbb a szervízben felrakott horog?
Most szeretnék a Kalosra vonóhorgot és az lenne a kérdésem hogy nincs gyári visszajelző a műszerfalon?Illetve ha nincs akkor mégis hova teszik és hogy néz ki?Ha van valaki akinek van ilyen és tenne fel egy képet akkor nagyon szépen megköszönném.
Nekünk minden részből gond van vele: bele vannak olvadva az izzók, 5 perc mire kifeszegetem, ha ki akarom venni, meg tartó fül is le van törve, egyik ketté van repedve....
Megnéztem, 10 db 180 ohmos 5 wattos (ez fontos, mert elég nagy hő keletkezik, a fizikailag kicsi ellenállások elégnének) ellenállás van párhuamosan kötve és az van a lambda fűtőköre helyén. (Ki nem számolom most ennek az eredőjét, de annakidején az ép szonda ellenállásáról méreteztem, higyjétek el, pont annyi, amennyi kell...)
A kis ellenállások nincsenek bekötve, már nem is tudom, hogy miért kerültek oda (talán nem volt üres nyákom és lusta voltam kiforrasztani?)
Békéscsaba, Wagner autószervíz a Berényi úton. Ott dolgozik most Péter Tibi. Neki van gyári kiolvasó műszere. Talán Scan 100 a neve.Holnap megyek hozzá, mert a kocsi nem javult meg a korábban leírtakhoz képest.
"hogy x ezer km után öntögeted bele a nem olcsó olajakat" --> nincs rá szükség. Mire elérem a 15e km -es csereperiódust, addigra megy le a max. jelről a min. jelre.
Ezt végig csinátam 2*-is és semmit nem ér sztem .Jó az alapjáratm de ha gurul az autó és kinyomom a kuplungot 1400 pörög ha a kocsival megálok szép lassan vissza esik 850 -re ááá !!! Mi lehet a gond és Békéscsabán ki tud komunikálni Kalossal mert kéne egy computeres alap beálítás azt mondták, létezk?De legközelebb csak vásárhelyen van ! Még egy kérdés aki tud segíteni a Töltöttem a klímámat és tök jó és szép csak az normális ,hogy ki be kapcsol 15 másodpercenként ? Az autot msot vettem és nem ismerem ezt a tipust!!! Olyan mintha digitális klímás lenne ,de ez manuális !!! Ha valakinek van hasonló tapasztalata várom a reakciótokat a dologgal kapcsán! Elöre is köszsönez !!!
Az tény, hogy az "utángyártott" vagy más márkájú cuccok többsége, nem sokat ér.
Lambda szonda: 7 évig jó volt, ki lett cserélve, kb 1 évig jó volt ,azóta haló van neki.
Mind 2 oldalt ki lett cserélve stabilizátor rúd rögzítő(kutyacsont), ennek ellenére most már megint úgy kopácsol az eleje mint egy 5 tagú ütvefúrós csoport munka közben. A hátsó dob bírja még..kopp-kopp.
Az meg szerintem a Te döntésed igazából, hogy x ezer km után öntögeted bele a nem olcsó olajakat, vagy "csak" egyszer fizetsz a hengerfejtömítésért. Azt meg nem lehet tudni, hogy milyen, lehet, hogy egy teljesen más márkájú u.o. jó mint a gyári, lehet nem ér 2ft-ot(bár jobb helyeken szólnak, hogy azt nem nagyon ajánlják, ezért meg azért).
Én megpróbálnám a cserét, rosszabb nem igen lehet. Ha meg mégis, akkor ott igen el lehet baszarintva az a tömítés, azért meg lehet asztalt verni :)
Ma lemosattam a motort alul-felül mert tekintélyesen olajcsatakos volt és a szerelők nem tudták megmondani hogy honnan is ered a gond.
Megállapítottuk most hogy a 2. hengernél lévő olajfelmenőnél enged kifelé a hengerfejtömítés. Megmondom mi a bajom, és érdekelne a véleményetek.
Mivel csak kifelé van olajfolyás - kb 15.000 km alatt 1-1,5 liter olaj, nem fogyó hűtővíz, tiszta színű nem olajos hűtővíz, nem forralja, nem vesztett a teljesítményből - azaz semmi más jele nincs a gondnak egyszerűen nem merem szétszedetni és kicseréltetni.
Minden szervíz azzal kezdi hogy szarok a pótalkatrészek és nem vállalnak garanciát a munkájukra, a tapasztalatom pedig pont egyanez.
A 7 év után kicserélt (195.000 km futott) szelepfedéltömítés 10.000 km után taknyosabb mint amit kicseréltünk. A 8 év után kicserélt futómű alkartész (stabilizátor szilent) 4 hónappal később (kb. 8000 km) megint kuka. A kicserél kétoldali stabilizátro összekötő már másnap úgy recsegett mint előtte soha, mivel az eredeti 8 éves csöndben volt pedig már lógott a kopsától. Ki is cseréltettem egy kétszer olyan drágára kiverve a balhét garanciába és azóta is recseg-ropog egy bizonyos hőmérséklet tartomány között. 6 év után kellett fényszóró izzót cserélni, eredeti Daewoo volt benne, most 2-3 hónap típustól függetlenül holott a töltése jó a kocsinak...
Ezek után szedessem szét a motort egy hengerfejtömítés cserére és pár hónap után kezdjen előről min. 60-70e forintért?
Egyszóval félek az egésztől... Vizsgárta kell vinnem, ahol kiszúrták az olajfolyást és ha nem nyílt nap lett volna kivágnak. Lemosatom előtte és áttolom úgy...