Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9378
Egy kép gyorsan arról,hogy mennyien voltunk.Ez csak a mi placcunk,de ilyen szorosan állt mindenki hogy elférjen a sok jóó ember...
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9377
Nem, a kocsi 2 t vontathat, a lakó csak 1800 kg. A forgalmiba írnak kevesebbet, mert azt gondolják, hogy 700 kg-al megterhelem, mert 7 személy ül a kocsiba állandóan. Kikérem magamnak a feltételezést, hogy 100 kg-os feleséget tartok! Gyerekeim sem bírnak összesen sem 70 kg-nál többet nyomni... :)
Előzmény: Crvoyager (9372)
Gruau Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9376
Szerintem, ha iszugynak az össztömege ténylegesen nem haladja meg 750 össztömeget, akkor nem nagyon szólhat érte a hatóság csak abban az esetben szólhatna ha meghaladná és túl lépne a 750Kg-ot akár 1kg- al is. Én így értelmeztem a jogszabályokat.
Előzmény: Crvoyager (9372)
Gruau Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9375
Jó reggelit Elnök úrrrr!!!!!!-)))))))
Előzmény: Crvoyager (9372)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9374
Ez Renault sajátosság. A kezelésiben nekem is 2 érték van megadva a fékezett pót vontatására. Egy magasabb érték, ha pl. egyedül a vezető ül az autóban, valamint egy alacsonyabb arra az esetre, ha minden ülőhelyen ül valaki + a csomagtartó is fullon van. Itthon általában az alacsonyabbat írják be, szerintük mindig fullra van rakva az autó, és így vontat.
A Renault ezzel azt szeretné jelezni, hogy oda kell figyelni az össz. gördülő tömegre ( jobboldali B oszlopon vannak a különféle értékek, köztük ez is ), műszakilag vontathat maximum x kg-ot, viszont ahogy az ember pakolással terheli az autót, úgy kéne csökkentse a pót tömegét. Ezt kultúrországokban a vezetőre bízzák, annak a felelőssége ennek betartása. Itthon minimumot húzhatsz és kész :(
Előzmény: Crvoyager (9372)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9373

Szia Manac!

 

A forgalmiba csak azt irják pótkocsi és a lakókocsi vagy utánfutó össztömege határozza meg hogy 750 kg-ig könnyű pótkocsi 750 kg felett pedig nehéz pótkocsi.

 

Könnyű pótnál a max súlyod 3500kg+750kg azaz 4250kg lehet, amit B jogsival huzhatsz.

 

Nehéz pótnál viszont azaz 750 kg össztömeg feletti futóval B jogsival maximum 3500 kg össztömegű lehetsz. Ha átléped a 3500kg-ot de a futód össztömege nem haladja meg az autód önsúlyát és az autód vontathat is ekkora súlyt akkor B+E -vel lehet vontatnod. Nehéz pótnál el kell felejteni a 4250kg-ot, az ott nem érvényes.

Előzmény: Törölt nick (9350)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9372

Jó reggelt Mindenkinek!

 

Épségben hazaértünk mi is Kiskőrösről. Szerintem jó volt a tali és jól sikerült ha jól számolom a harmadik fórum tali is.

 

A vontatásra annyit, hogy szerintem iszugy mesternek csak 20 kg, amivel túllépi a B kategóriás értéket, mert ha 750 lenne a lakója akkor simán huzhatná, mivel könnyű pótnál (750kg-ig) B kategóriára 4250 kg lehetne az összsúlya. Mivel azonban 770kg az összsúly igy már nehéz pótnak számit igy alapértéknek a 3500kg-ot kell tekinteni, akkor meg 70 kg a többlete.

Rá kellene érdeklődni egy összsúly változtatásra. Mondjuk pl az adriásoknál érdeklődni és ne agy isten egy igazolást szerezni és módositani. Ennyi éves lakónál meg lehetne oldani. Más kérdés mennyibe fájna.

 

Biastrom! Irásaidból ugy vettem ki sokat fogsz járni külföldön. Érdemes elgondolkozni azon, hogy ha ennyivel túlléped a súlyt akkor azon túl, hogy esetleg egy hegyi uton az árokba vagy szakadékba landolsz a gyerekeiddel jó e hogy egy igazoltatásnál, ami az osztrákoknál hamar megesik lakó nélkül folytatod az utadat.

Ugyanis a nyugatabbra lévő szervek nem ugy üzemelnek,mint a hazaiak.

Ott nem engedik a lakót tovább és a saját költségedre elviszik megőrizni, majd ha a minimum 100 euro büntetést és a szállitási költségeket kifizetted és megjelentél ott egy vontatási szabályoknak megfelelő autóval megjelensz vissza is adják szerencsésebb esetben. Ugyanis Te a papiron és a gyártó által megengedett össz vontatási súlyt léped át, ráadásul nem kevéssel és azt nagyon szigorúan veszik.

 

Ha jól olvastam a Te autód a lakó önsúlyát sem vontathatja.

Gruau Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9371
Ha Te se jelentkezel be többé, akkor felborult a vitorlásod,vagy elősátor vasaid rád estek..-))))
Előzmény: GPS (9370)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9370

Aki nem jelentkezik itt többet, az vélhetően nem ért haza épségben :-)))))
Előzmény: Gruau (9369)
Gruau Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9369
Jóóó reggelit!!!
Remélem, mindenki épségben hazaért Kiskőrösről...
Gruau Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9368
Hát, aki nem jött a mostani talira az sajnálhatja. Nagyon szép időjárás volt Kiskőrösön.
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9367

Szépjóestét mindenkinek!

Látom megy itt a fórum nélkülünk is ezért úgy gondoltam,hogy a jövő héten is úgy csinálok mintha itt sem lennék...

A régi topikosok végre kibontakozhattak és adhatták a tanácsokat az érdeklődőknek.

De nem mentség arra,hogy a kiskőrösi talin nem voltatok ott!Most akkor ti minden összejövetelről hiányozni fogtok?-nem baj ezt így is lehet...(kivétel ez alól akinek telepített lakója van éppen nincs semmije)

Egyébként nem kellett fűteni,mert nagyon jó idő volt!

 

Naszóval:nekem nincs B+E-m,de nagyon nem is érdekel.A 2800+770 kg szerkezetemmel éppen 70 kg a többletem.Ha ezért megbüntet akkor legyen vele boldog egészen karácsonyig...

 

Aki nem volt ott ezen a talin:csak megjegyzem,hogy ilyet nagyon ritkán látni,hogy egy teljesen üres kempet csak a lakókocsisoknak tartanak nyitva és azt teljes egészében ki is töltik!De olyan szinten,hogy szinte egymáshoz érnek a bódék.Fantasztikus látvány volt!Ennyi lakókocsit egyszerre  egy kiállításon sem lehet látni!

Majd lesznek képek is amint feltöltöttem a gépre.

 

Előzmény: Törölt nick (9350)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9366

Köszi!

 

A Vár@dit meg benéztem, az árak többnyire szett árak és nem darabárak.  :-)

GPS Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9365

Jandó Ferenc 8175 Balatonfűzfő, Harmat utca 1

tel. 20/941-4553
Előzmény: Törölt nick (9362)
GPS Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9364

Váradi szintén a Jandó-ét árulja, 200 -ért. 50 Ft az árrés.
.
Előzmény: Törölt nick (9362)
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9363
Szerintem homokba hosszú és széles cövek kell. Ha nekem kellene csinálom én 30X30X3 milliméteres L vasból kb. 40 centis darabot vágnék, az egyik végét V alakúra flexezném, a másik végébe a kötélnek rögzítőhornyot flexelnék, és már kész is lenne.
Előzmény: Törölt nick (9360)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9362

Ha 150,- Ft-ért tényleg leht kapni a gyári (kecsua) cöveknél jóval komolyabbat, nem nagyon éri meg bajlódni vele. Mondjuk a Vár@dinál ennél jóval húzósabban mérik.

 

A vas és acél országában nőttem fel, kaptam is némi fémipari alapképzést, tehát inkább flexelek és hegesztek egy kicsit, mint vagyont áldozzak pár kiló vasért.

 

Jjandó Úrnak nem találtam weblapját, de ha arrafelé járok, benézek hozzá... a nyáron.

 

 

 

 

GPS Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9361

Jandó ponyvás Balatonfűzfőn. Profi cövekeket gyárt, 150-ért darabját.

Fasza, galvanizált, kemény mint az állat. Ugyancsak tőle veszik a lakókocsisok is - csak náluk drágább, természetesen.
.
Előzmény: Törölt nick (9360)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 9360

Üdv mindenkinek!

 

Pavilonhoz szeretnék masszív sátorcöveket hekkelni, az előzményekben  már olvastam, hogy valaki 8-as betonvasból készítette. Gondoltam kell egy garnitúra normál/sziklás talajhoz de célszerű készíteni homokos talajhoz is (pl. olasz tengerpart).

 

Van valakinek bevált receptje? Olyanra gondolok, hogy miből gyárt hozzá szemet, milyen hosszú legyen stb. Előre is köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9359
Hazaértünk innen: http://www.aquantis.hu/
1 napos kirándulás volt, de megérte. Szép új minden, jó volt a víz is. Belépéskor adnak 1 "karórát", amihez egy szekrényt lehet társítani.
Van 1 nagyobb és 1 kisebb medence, mindenféle dögönyözőkkel és vízköpőkkel. A nagyobb medence 2 helyen össze van kötve egy még nagyobb kinti medencével, ebben van sodrófolyosó is. 1 gyerekmedence csúszdával, vízköpő delfinnel, gombáról lezúzuló vízzel.
Emeleten szintén 1 kisebb és 1 nagyobbacska medence, itt is van pár élményelem beépítve. Középen üvegfenekű kis halastavacska. Ezt a bejáratnál fölfelé nézve látni lehet, a halakkal együtt.
Legalul bárpultos medence, ha valaki megszomjazna, nem kell kimenjen a vízből :)
Hátul a sarokban 2 csúszda, teljes cső mindkettő.
Kicsivel 10 előtt érkeztünk, délig a csúszda volt a sztár :) Csak mi használtuk, az egész fürdőben talán 20-an voltunk ekkor.
Dél körül telt meg az összes nyugágy, de még mindig nem voltunk sokan. Dögönyözőknél, pezsgőágyaknál mindig volt hely, sosem kellett várni.
Hogy negatívumot is írjak, fél 1-kor már elfogyott a 2 menüből az egyik :) Nem számítottak ekkora tömegre :) Ezek szerint a mostani vendéglétszám csak kevesebb szokott lenni, úgy még jobb :)
A jó magyar precíz munka itt is megtalálható: szinte mindegyik medence lépcsőjéről hiányoznak mozaikcsempe darabok, biztos kikezdte az "idő vasfoga". Nem éles, nem vág, csak csúnya.
Árak nagyon rendben vannak: belépő 800- ft, 6 éves kortól ( öltözőszekrényestől, élményfürdőstől, csúszdázástól cakk-pakk ). 6 év alatt ingyenes.
Déli menü: 650- ft.
Szaunajegy külön van, de ha együtt veszed a belépővel, akkor olcsóbb.
Tőlünk 135 km, de télen még biztos, hogy párszor megyünk 1-1 napra.
Gyerekeknek nem piros a szeme, tehát biztosan nem klórral kezelik a vizet.
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9358
..a vitorlázásnál ugye, a kék-szalag versenyen, ami egy hosszútávú "sebességi " verseny, nem indulhattak többtestű hajók+ kajüt nélküli hajók? Nem néznek körbe a világba mostanság? Talán 2010-től lehet, csakhogy úgy sikerült megfogalmazni a kiírást, hogy a dög nagy 100 millás többtestű hajók jöhetnek szóba....:(
Előzmény: GPS (9357)
GPS Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9357

Majd kitalálják, hogy egy nagybódéba befér(hetne) akár 10 ember is - így hát kell a D is.
.
Előzmény: BiaStrom (9356)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9356
...de, legalább a B+E jogsim van. Kíváncsi vagyok hogyan magyarázom ki az osztrákoknál..., ha megállít.
Előzmény: BiaStrom (9354)
GPS Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9355

"Azt nem értem, hogy miért feltételezik itthon, hogy a kocsival maximális terheléssel akarok vontatni?"

Azért, mert ez egy "papír-ország". Itt a valóság és a dolgok valódi tartalma a kutyát sem érdekli - itt a papírforma és a hivatali út betartása a fontos.
Ez egyébként meg is látszik a dolgaink alakulásán - úgy általában.

Például, én hiába teszek kisebb vitorlát a hajómra...és fizikailag, a valóságban, azzal is hajózok ...ha a gyártó annakidején nagyobbat írt be a hajó papírjába.
Mert csak a papír számít...a valóság az nem.

Hiába halt meg 2 ember a szarráment, ócska körhintán...senki nem hibás, mert a körhinta papírjai rendben voltak.
Pecsét dátum, aláírás minden volt a vizsgálati jegyzőkönyvön - innentől minden rendben volt.

Hogy mit takart az a vizsgálat valójában - végeztek-e anyagfáradtsági, vagy hegesztés-vizsgálatot ??? - az már a valós élethez tartozna, így hát nem érdekli a Hivatalt.

Csak legyen jól kivehető a pecsét a papíron....és akkor minden rendben van....a 2 halálos áldozat is.

Nahát ezért.
.
Előzmény: BiaStrom (9354)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9354
Azt nem értem, hogy miért feltételezik itthon, hogy a kocsival maximális terheléssel akarok vontatni? 7 személyre van vizsgázva, 98,8 kg/fő+önsúllyal, így a forgalmi szerint csak 1570 kg-ot húzhatok. A gyári könyv szerint a kocsi a vezetővel 2,0 t-húzhat, a lakókocsim 1800 kg. Egy ismerősöm osztrák frsz. Espace-ban 2,0 t van megadva, maximális vontatható súlyként. Gyakorlatban 5 személy és 1920 kg+1800kg=3720 kg-al járunk, illegálisan, a maximális 4250 kg helyett ami maximális terhelhetőséget jelenti.
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9353
Köszönöm, így már világos.
Előzmény: caerleon (9352)
caerleon Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9352

Ha könnyű a pótkocsid akkor az össz lehet :

3500+750 is !!!!!!

Nehéznél 3500 alatt kell maradni.

Előzmény: Törölt nick (9350)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.24 0 0 9351
Jessz, a szabály az egész EU-ban így van.
Régebben lakókocsi került a forgalmiba, most O1( könnyű pótkocsi ), vagy O2 ( nehéz pótkocsi ) kerül beírásra, attól függően, mennyi az össztömege.

Egy 2003-as Dethleffs magyar eredeti forgalmijában lakókocsi szerepelt, tulajdonosváltás után forgalmi cserekor már O2 szerepelt.

Második rész teljesen korrekt.
Előzmény: Törölt nick (9350)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9350
Egy kis KRESZ:
Ha jól értem, itthon B kategóriás jogsival, 3500 össztömegű járműszerelvényt vezethetek. Az EU-ben is mindenütt ez a szabály?
Másik kérdés: a 750kg feletti lakók forgalmijába az van írva, hogy nehézpótkocsi, vagy az szabadon választott, hogy a bódét ki minek tartja?


B kategóriás vezetői engedély birtokában személygépkocsival vontathatunk ú.n. könnyű pótkocsit, de ügyelnünk kell, hogy annak össztömege nem haladhatja meg a 750 kg-ot, illetve a járműszerelvényünk együttes megengedett legnagyobb össztömege maximum 3500 kg lehet. Gépjárművel ú.n. nehéz pótkocsi (750 kg megengedett legnagyobb össztömeg fölött) a hatályos KRESZ szabályok szerint csak abban az esetben vontatható, ha a vontatott pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonójárművünk önsúlyát, de a járműszerelvényünk együttes megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-nál nagyobb nem lehet.
caerleon Creative Commons License 2009.10.23 0 0 9349
Nekem  jobban bejön a hagyományos vastag sátor.  Nehéz, de jól árnyékol, és mi fűtöttük is.
Előzmény: patyi. (9348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!