Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9417

Először is ez nagyon NEM napelem-töltésvezérlő - hanem egy akkumulátor mélykisülés-gátló, automata fogyasztó-lekapcsoló.

De ezt a mondatot magyarázd már el nekem, mert nem kristálytiszta:

"Most adtam el egyet és még egy van csak nem tud ekkora feszkót, mert 16Ampert bir."


Mi köze is van a feszültségnek - a 16 Amperhez?

Egyébként a 16 A is közel 200 W...ami nem is annyira "törpicsek" fogyasztás az se egy akkuról, nem igaz?
.
Előzmény: Crvoyager (9415)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9416

Hát nézd, ez így itt 15 rongy, euróból átszámítva. Váradinál olcsóbban láttam.

Ha megbízol valakit, hogy megcsinálja, akkor ehhez az anyag van olyan 2.000 Ft, de ez a kisebbik baj.

A nagyobbik az, hogy amig ebből biztonságos, járműre-való késztermék lesz - benne a NYÁK-on az elektronikával, teljesítmény-relével, csatlakozókkal, dobozzal mindennel - addig ezzel egy műszerész elpöcsöl egy álló napot....de 8 órát biztos.

Pláne ha még alkatrészért is járkálni kell....mert miért lenne pont ilyen doboza például raktáron?

Namost mennyi órabért akarunk fizetni egy elektronikai műszerésznek? Tudod mit?
Fizessünk neki annyit, mint egy 8 osztályos hidegburkolónak. Gondolom, az nem túlzás.

Hát akkor máris ott vagyunk, hogy illik cirka 1500-as órabért adni neki - ami kb. 12 rongy lenne a napjáért. Erre még rájön a 2 rugó alkatrész...és hoppááá, hol is tartunk?

Jaaa- és akkor még mindig nem gyári a cuccunk, nem igaz?
.
Előzmény: Törölt nick (9413)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9415
ne má ez nem egy napelem töltésvezérlő. Most adtam el egyet és még egy van csak nem tud ekkora feszkót, mert 16Ampert bir. Igaz az ára sincs ennyi, mert 30 ojro alatt van.
Előzmény: GPS (9408)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9414

A legegyszerűbb gyujtásfüggővé kell tenni a vonohoz a 12V-ot és mondjuk egy kapcsolóval pedig fixre is kapcsolható legyen.

 

Aztán válaszolj ha má lecsesztél a másik topicon.

Előzmény: Törölt nick (9413)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9413

Jóó lehet ez a kütyü,de ennyiért inkább viszem magammal mindenhová az áramfejlesztőt a beépített 8 A-es akkutöltőjével!

Valami ennél sokkal pénztárcabarátabb dologra gondoltam ami nem engedi 12 V alá merülni az akkumulátort.Pl. egy Zener dióda,ellenállásilag egy relével kombinálva vagy valami hasonló.Csak azt még valahogy meg kellene fejleszteni,hogy múúkodjon is...

Az is jólenne,ha átraknám máshova azt a kapcsolót,de azzal a legnagyobb baj az,hogyha meglátok útközben valami szép helyet akkor az a kapcsoló megint úgy marad egészen addig amíg vissza nem megyek az autóhoz.És akkor jön a döbbenet,hogy -hoppá:nincs bateri!Nem indul az autó,mert megint rajta maradt a hűtő.Egyébként a legtöbbet fogyasztó neonvilágításom is rajtamaradt a hűtővel egy időben.A kettő együtt már több volt,mint 120 W.A neon is megy a kukába...

 

Előzmény: GPS (9408)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9412

Nnamáá?Milyen hegyitúrán voltatok?

Aha a Nissanban volt egy relé ami akkor is indította,ha leesett a feszkó 12 V alá.De ebben ilyen még nincs és ilyen malőr még nem is fordult elő velem!De majd megoldjuk ezt is.Keresek bele valamilyen kacatot.

Azért tényleg eljöhettetek volna!Nem vagyunk még H1N1-gyel fertőzöttek...

Meg ez vonatkozik a Caerleonra is!Egész hétvégén itt tobzódott most meg sehol sámli.

Előzmény: patyi. (9411)
patyi. Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9411

 

 Tudod hogy nem mindig  családi program van,most éppen egy hegyi túra volt .....(egy kis technikai segítséggel)

 

 

Nem azt mondtad hogy neked van az autóban olyan bizbasz hogy nem hagyja lemerülni az akksit ?

Vagy az a Nissanban volt?

Előzmény: Törölt nick (9403)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9410
valami konkrétabbat tudnál mert engem is érdekelne.
Előzmény: GPS (9407)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9409
Jól néz ki mik a paraméterei. Egy kis reklámot csinálhatnál a bódédnak.
Előzmény: blacii (9405)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9408

Itt van ni, ez köll neked.
Előzmény: GPS (9407)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9407

Van Váradinál valami errevaló cucc. 11,8 V-nál lekapcsol...vagy valami ilyesmi.

Pont arra való, hogy a főldműves ne mély-merítse le az akkuját a sárga fődig.

Párezer Ft, egyébként.
.
Előzmény: Törölt nick (9402)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9406
Neked valami hasonló kellene, mint ami az inverterekben van. Vagy egy gyerekzár szerű dolog a kapcsolóra.
Előzmény: Törölt nick (9402)
blacii Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9405
Na megjött végre. Természetesen ma vissza kellett mennem dolgozni, ezért esélyem se volt fényképezni. Anikó (nejem) próbálkozott, de az elem lemerüléséig mindössze 3 kép volt hátra, amiből ez az egy értékelhető valamelyest.... Most már csak a tanácsra kell bemenni, hogy rendszám is legyen, de remélem az meglesz gyorsan.

Marabu
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9404

Nnnaaa!Hova lettetek?

Akkor jóccakáát...

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9403

Hát innen a fórumról csak egyetlen képviselője lett volna a QEK-nek:CAERLEON.

De Ő nem szereti a tömeget!-bennünket se!Pedig még nem is ismer szinte senkit!!!

Aztán még vannak itt többen is akik nem kíváncsiak élőben a topicosokra...

Jóó!Tudom nem mindig jön össze meg sokaknak ütközik a program hétvégén a családi dolgokkal.Na,de mindig?Nekik az is elég,hogy itt esténként beszélgetünk?De ugyan-úgy mint,ahogy én csak kíváncsi vagyok rá,hogy kivel beszélgetek...

Hátha BARÁTSÁG szövődik belőle...

 

Ugye IGAZGATÓ-helyettes úr?Bbbuhhahaha....

Szóval mindent egybevéve:szerintem eszméletlenül jól sikerült ez a szezonzáró MHKK-Fórumos tali.5 kilót híztam...

Az a szerencse,hogy előtte volt az extrém barlangtúra nem utána...

Előzmény: temprás (9396)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9402

Necirkuszúújáá!Azért ennyire nem volt életveszélyes!Ez csak a mi közegünk ahol jól elfértünk.Valóban nem mindenhol volt ilyen sűrű a népesség,de sokkal ritkább se...

 

Viszont konkrétan hozzád lenne egy kérdésem!-a hűtőajtó felett van a hűtő kapcsológombja ami egy nyitás-zárás alkalmából véletlenül bekapcsolódott és amikor ezt észrevettem addigra lemerült az akksi,mert 12 V-ra belett nyomva.Tehát innentől az autó nem megy sehova.LEMERÜLT az akksi!Tudom:tegyem máshova.Nem!

Erre van valami találmány,hogy amikor eléri a feszkó azt a minimális állapotot,amikor még az önindítót megtekeri?

Tehát nem mechanikus dologra gondolok,hanem valami elektronikus ketyerére ami autómatikusan leállítja a fogyasztást mielőtt teljesen lemerülök?Tehát állandó 12 V-ról van szó ami a gyújtáskapscsolót megkerüli.Közvetlenül az akksiról.

Előzmény: GPS (9384)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9401
A sátrat+vázat a középső franciaágy alatt tartom, közvetlenül a dupla tengely felett.
Előzmény: GPS (9400)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9400

Az neked elől van, a rúd feletti kasztniban?

Egyébként mindegy, mert a súlyelosztást így is-úgy is hangolni kell pakoláskor.

Arra még nem vetemedtünk, hogy egy ilyen mérleget is vegyünk - mert már annyi ilyen apró-szarunk van a kempingezéshez, hogy az árából kijönne egy szerényebb használtautó is.

Csak az elktromos szir-szarokból van egy jó táskányi....és akkor még hol a többi marhaság?
.
Előzmény: BiaStrom (9399)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9399
:))

Az elősátor vázát alig bírom felemelni....
Előzmény: GPS (9398)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9398

Mikor 75 kiló a terhelése annak a lakónak? Üresen?

Hát öregem, mi (az ilyen egész-szezonos bagázs) amikor belerakjuk az egész évi cuccunkat - ki mondja meg akkor, hogy mennyi is az a 75 kiló?
A haver lakókocsijába még egy hajó is telel.

Rakodáskor úgy ellenőrizzük, hogy néha megemeljük a szarvát. Oszt ha még bírjuk félkézzel - akkor még jó. Ha már nehezen emeljük - akkor onnantól hátrább pakolunk.

Na ennyit a "fix 75 kiló horog-nyomatékról" :-)))))
.
Előzmény: BiaStrom (9397)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9397
Szia! A lakókocsinak 75 kg a terhelése, vonóhorog 80 kg-ot bír, tehát ezzel nincs gond.
Előzmény: Crvoyager (9392)
temprás Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9396
Szép jó napot!

Mi is szerencsésen haza érkeztünk, csak eddig nem volt időm írni.
Ahogy iszugy is írta, eszméletlen mennyi lakókocsi és lakóautó volt egy helyen.
Lehetett csemegézni a legkisebbtől a legnagyobbig.
Érdekes módon Predomból, Qekből, egyet sem láttunk, Basteiből is csak egy képviseltette magát.
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9395
Szerintem a TÜV vizsga a csomitartóra vonatkozik, az hogy egyeseknek az autója kicsi és a lámpát eltakarja az már a tulaj gondja. Németeknél akinek rálóg annak egy külön kiegészitő van rátéve. Valszeg a többi országban ezzel sem foglalkozik a közeg illetve a használó nem ismeri a kreszt.
Előzmény: Törölt nick (9394)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9394

Szevasztok!

 

Ez már offtopic, de ha kresszezünk, szeretném az úri közönség véleményét kikérni az személygépkocsik 5. ajtajára szerelhető kerékpártartókról.

A nagy svéd cég termékein, de az olasz klónokon is ott a TÜV vizsga jele, de nem értem, hogy hogy a manóba lehet úgy közlekedni (hagyni) a népeknek (et), hogy nem hogy az irányjelző, féklámpa, de még a rendszámtábla sem látszik. Ha én próbálnám, tutira kiemelne a közeg érte!

 

Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9393

Hát igen én is az előző autómon a saját bőrömön tapasztaltam. 1600 kg-os horgot rakott fel a buzernyák vonohorgos holott elmondtam ennyi legyen a majdani vontatható súly. Az autó önsúlya 1730 lkg volt ugyhogy simán ki jött volna.

Az akkori lakóm 1300 kg-os volt. Végül a kpm-nél 1332 kg-ot kapott. Ja és ahhoz az auguszt horoghoz jogosan. Végül mivel nekem az is elég volt nem kavirnyáztam. Egy biztos ha kintről hozol autót annál meg simán vizsgálat nélkül el kell fogadniuk.

Előzmény: Törölt nick (9390)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9392
Szia! Bocs nem értem a 75 kg-ot, mert a leirásodban alul a második sorban 80 kg van. Ez azt jelenti, hogy ilyen fejterhelésű horog szerelhető fel rá max. mert akkor ez mégiscsak az autóra vonatkozik. Vagyis a tiedre hiába rakatsz 100 kg-osat akkor sem kap full sulyt, csak annyit, amit ez a tablicsku tartalmaz, mert a kasznid csak max a 80 kg-osat birja. Ez a gyári vonohorog bizonylat. Mellesleg ha 75 kg-os fejed van, akkor az vagy nem gyári vagy a gyári szervizbe spóroltak és gyengébbet utángyártottat raktak rá.
Előzmény: BiaStrom (9389)
GPS Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9391

"Mindig azt kívánom nekik, egy hasonló tudású doki operálja őket, ha oda kerülnek :)"

Lehet róla szó...ha olyankor esedékes, amikor ráérek.

Esett már szó erről, itt a topikban :-)))))
.
Előzmény: Törölt nick (9390)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9390
Ezt a számítási módot találtam meg a vonohorog.hu-n is, amit írsz.
Viszont a kpm-nél nem mindegy, ki van éppen bent a vizsgakor :)
Van a családban 2 egyforma autó, 22 nap eltérés van a forgalomba helyezések között, mind2 újként lett véve. Azonos típus, motor, felszereltség, még a színük is egyforma.
Mindkettőn ugyanaz a típusú horog van. Egyik vontathat 1300 kg-ot, a másik 960-at :)

Tavaly hoztunk be a németektől egy használt autót. Gyári horog van rajta, a német forgalmiban 1300 kg szerepelt fékezett vontathatóságként. Itthon a forgalomba helyezéskor ( műszaki vizsga nem készült, a kinti még érvényes volt másfél évig ), a műszaki adatlapra a kpm-es manyusz az ő általuk használt számítási mód szerint be akart írni 1100 kg-ot. Először nyugodtan, majd emelt hangon követeltem a kinti forgalmi adatainak 1 az 1-ben történő átírását, hamisítás nélkül.
Addig nem volt erre hajlandó, míg a forgalomba helyezés felfüggesztését nem kértem, és ügyvéddel történt egyeztetés utáni folytatását javasoltam. Ekkor beírta az eredeti, 1300 kg-ot.
És ezek az emberek állítólag értenek ahhoz, amit csinálnak. Mindig azt kívánom nekik, egy hasonló tudású doki operálja őket, ha oda kerülnek :)
Előzmény: Crvoyager (9387)
BiaStrom Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9389
75 kg, 3,5 v6 az enyém.
Előzmény: Crvoyager (9386)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.26 0 0 9388
Helyesbitek nem karosszéria, hanem horognál.
Előzmény: Crvoyager (9387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!