Nem tudom sajnos. 1999-2000-ig voltak itt 266-osok, nem biztos hogy ez az utolsó. 2004 körül több ex Zalás 266-ost láttam országszerte, pl Dunaújvárosban, Debrecenben, Budapesten. Mind amit láttam magán kézben volt szerződéses járatként.
"16:15-kor 1188 vonalon mentesítőt adva az alapjáratnak. Ezzel Keszthely-Héviz irányába is egész jó menetrend alakulna ki."
16:15-kor indítva szerintem még nem venne le annyi utast az estiről, hogy le lehessen állítani egy-egy rásegítőt csütörtök, péntek, szombat, vasárnap. Ennél valamivel később kellene hazaküldeni.
"Vagy mehetne 19:00kor is, és akkor az egerszegi kocsit be lehetne gyorsítani 1185-re. De attól tartok, hogy a harmadik, egyben legrosszabb verzió van, hazament üresen valamikor..."
A 19:00 szerintem nem olyan kitüntetett időpont, hogy mindjárt duplázni kelljen a kocsikat, egyszerűen csak azért utazik olyankor rengeteg keszthelyi, mert 14:15 után nincs normális járat (csak 71-es főúti szüttyögés vagy hosszú átszállás).
Ez hasonló, mint amikor a 2008-as nagy kanizsai bővítés előtt néha már kedden is álló utasok voltak a 14:00-s járaton - ekkor sem ide tettek állandó másodrészt, hanem nagyon helyesen indítottak előtte egy 12:00-t, amitől egy teljesen normális, átlagos járattá szelídült vissza (és mellé a jobb időbeli lefedettség jónéhány új utast is behozott a rendszerbe).
19:00-s járatot nem célszerű Sármellék felé vinni, mert napi utolsó járat, és Keszthelyen mindig szoktak felszállók lenni.
Kérdés, hogy a JWC-t helyettesítette, vagy csere történt, LHR viszi a reggeli kört, JWC meg a délutánit...
A 11:40-es mentesítője mikor ment végül haza? Mondjuk helyet lehetne találni neki, két jó megoldás is van:
16:15-kor 1188 vonalon mentesítőt adva az alapjáratnak. Ezzel Keszthely-Héviz irányába is egész jó menetrend alakulna ki. Vagy mehetne 19:00kor is, és akkor az egerszegi kocsit be lehetne gyorsítani 1185-re. De attól tartok, hogy a harmadik, egyben legrosszabb verzió van, hazament üresen valamikor...
Érdekes, hogy az eredeti rendszámával sikerült ezt a buszt "megmenteni", mert amik a ketrecbe kerülnek, azokról leadják a rendszámot, és ha új életet kezdenek, akkor általában új rendszámmal teszik ezt.
Igen a szívós gépek jó kis felhőt árasztottak. De ez nagyon pozitív, hiszen eredeti motor, gyönyörű kasztni, egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen szépen rendben tartják!
Van róla több fotó is?
(Ha itt off akkor mail címre is szívesen fogadom, ha kapok.)
Tegnap lett fotózva Nagykutason. Ott lakik az év nagy részében kíváncsi szemek elől elzárva fedett helyen. A kasztnija első osztályú, rohadás sehol sincs rajta. Eléggé füstöl, de aki emlékszik még ezekre a motorokra az nem lepődik meg rajta.
Amúgy ex Zalás 266-osok talán még vannak elszórtan valahol.
Jó lenne tudni erről a gépről, hogy hová valósi volt...
"két együtt utazónak ugyanazt a jegyet két példányban kinyomtatni, mégsem élnek vele vissza az utasok (ha sok ilyen eset lenne, már rég pipálnák a sofőrök az utaslistán a jegyszámokat)"
Mármint ez csak megérzés, ahogyan ismerem a cégeket, már léptek volna - illetve még pletykaszinten sem hallottam olyan esetet, hogy valaki jegyduplikálással próbálkozott volna.
"gondolom azt kell a sofornek egyeztetnie az utaslistaval"
Mint a nyomtatott papírost is... talán egyszer mintha már előfordult volna, hogy összenézte a jegyszámomat a lappal a sofőr. :(
De ha összenézi, akkor milyen többletet ad, hogy kötelezően fel kell mutatni a PDF-et? Sokaknak nincs erre alkalmas telefonja, és egy papírdarab is bőven megfelelne rá. Sofőrnél és az ellenőrnél ott az utaslista, amin rajta van a jegyszámhoz tartozó kedvezmény is.
Egyetlen hátány, hogy az érvényes számot le lehet lesni, vagy bármi egyéb módon megszerezni - de ez nehezebb, mint két együtt utazónak ugyanazt a jegyet két példányban kinyomtatni, mégsem élnek vele vissza az utasok (ha sok ilyen eset lenne, már rég pipálnák a sofőrök az utaslistán a jegyszámokat).
Az IT szakmában bevált módszer, hogy minden esetben 3 variációt adnak ajánlatként:
olcsó és technikailag "fapados"
közepes ár és technikai megoldás
legdrágább megoldás és technikailag high-tech
A fapados megoldás az egyszerű HTML alapú szöveges jegy megjelenítés, ahol vizuálisan olyan apró csak a sofőrök számára értelmezhető jelek vannak amivel kétségtelenül megállapítható a jegy érvényessége.
A közepes megoldás tartalmazza a PDF alapú jegy bemutatását. Ezzel olyan gond van (vagyis volt 2010)-ben, hogy a felhasználókat is tekintetben véve:
- nem volt ingyenes PDF nézegető Androidra
- a felhasználók mobil keretét nézve a PDF nagyobb adatforgalmat generál
Nem tudom, próbálta-e már valaki, de nekem a volánbuszos kommunikációból nagyon úgy tűnik, hogy nem QR-kódos lesz, hanem a PDF-et lehet majd mutatni a képernyőn...
QR-nek egyébként is sok hátránya lenne, mindjárt az, hogy eszköz kell hozzá minden sofőrnek... annak is, aki külső telephelyes kocsival segít be ünnepi pénteki sokadrészeken, és annak is, akit keszthelyi tartalékként felküldenek pótolni az M7-en lerobbant budapesti járat utasaiért, mikor visszafelé annak a járatán jön le Népligetből.
Szerintem még mindig a kódos megoldás lenne a legjobb, ahhoz még okostelefon sem kellene, hanem csak egy darab papírlap, és még csalni is nehezebb lenne vele, mert a sofőrök ezzel rá lennének kényszerítve a pipálgatásra.
Ettől függetlenül örülök neki, a fiatalok között elég sok utas van, akinek nincs otthon nyomtatója, viszont okostelefonja igen. Várhatóan sokan élni fognak a lehetőséggel.
"Mondjuk bennnem az LHR-249 fel sem merült, mint lehetséges kocsi a két új járat egyikére"
Ez vasárnap volt, amikor már a régi rend szerint is ez járt Pestre, legalábbis az utolsó héten biztosan (korábban a KKA, tehát egyértelmű minőségi csere).
"A 9:40-esen melyik kocsi ment?"
Nyilván az, amelyik 14:15-kor ment haza (tegnap GBS vagy HDC). Más nem nagyon tud. :)
Komolyan, mintha nem erről beszélnénk már 4 napja...
A 9:00-s hévízi Volánbusz átkerült 2 órával későbbre, és hétköznap átvette a Zala Volán, mivel ehhez gyakran amúgy is volt fent kocsija, ami üresen ment haza. A fordákat meg szanaszét kavarták.
A szomszéd jelzése alapján ma 11:00h-s járaton a modern busz mögött (erre vette a jegyet meg) volt egy régebbi fehér busz is. Tehát ma volt valamiért még egy busz?