Hát igen....én tavasszal iszonyúan megszívtam ezt a porlasztócsúcsos problémát. Leírom okulásképpen. A dolog úgy kezdődött, hogy ingadozott az alapjárat néha, aztán egyre sűrűbben (terheléskor nem éreztem , hogy nem menne és soha sem állt le). Be peug.-hoz, haverom autójába be és úgy gondoltam nap végégn vihetem is el, mert valami üzemanyag eltömődés lesz. Hát nem! Megyek be és a közlik, hogy porlasztó csúcs probléma (sajnos a spanom aznap pont nem dolgozott) és hármat ki is vettek és már el is küldték kiskunmajsára a specialistához, de a 4.iket még nem sikerült kivenni. Nos a 4.-iket már nem is sikerült sehogy csak darabokban kivenni és ráadásúl egy darabik úgy nézett ki, hogy a hengerfej is rámegy (!!!!!). Aztán az megúszta, de egy új csúcs 100-sért már kellet. Persze majsán is a peug.-tól kapott három csúcs is nyílván "mind hibás volt" (vastagon számoltak, mert nem én voltam a közvetlen ügyfél aki alkudozik, meg nem kér számlát, stb.), így ez 3*50 körül lehetett, erre jött az új 100-ért egy kis munkadíj min 20, így (a végösszegre emléxem) 270.000 .- ft-ba került nekem ez a buli. És halakan megsúgom, szerintem nem lett olyan mint előtte, úgyhogy ha meg akarod tartani az autót még legalább 1 évig szerintem vegyél újat Ottofon! 40-ért nagyon jó!
Ha jól emléxem Halacs nem sokat tudott segíteni, bár nem látta csak telefonon beszéltünk.
Egyébként ha jobban belegondolok a 150.000 km-er alatt volt ez a balhém amit egy 100-assal olcsóbban megúszhattam volna,így 270.000 volt, még egy komplett részecskeszűrős esetem 150.000-ért (mindent cseréltek), egy Ac pumpám 50.000-ért, egy spanoló csapágyam 40.000-ért és kopó dolgok (kötelező, kutyacsontok, egy két kerék csapágy) és ennyi, szerintem jó autók ezek! (2.2 HDI).
Ahoz képest, hogy van egy avensisünk és 30.000 km-er alatt hűtőradiátor 2-szer(!), hengerfej (!!!), vezérműlánc, fogaskerékkel, hidrotóke, bal elsó teló, víppumpa, hűtővíz tartály már cserélve volt . Szerencsére garanciás másképpen kb 1.2 milla körül járnánk. Szóval jó autó a peugeot!
Apropó van 2 db új hátsó féktárcsám és tetőcsomagtartó konzolom, nem kell valakinek?
Aktuális a kérdésed ottofon, ugyanis a minap romlott el az automata váltóm. Már teljesen szét van szedve, holnap-vagy után kezdik csinálni. Ha kész, beszámolok mindenről.
Az alapjárat még nem ingadozik, csak nagy terheléskor áll le az autó és 3. indításra indul újra! A Peugeotnál valóban százas darabja, de Harasztiban 100-ért újítják fel az egészet.
Na még kiugrok Halacs mesterhez ő csak pőzsós guru, megnézetem vele is mit javasol. Nem tudom érdemes-e újat venni (BOSCH-t tudnék 40ezer körül) vagy elegendő-e felújítani.
Volt már valakinek javítva vagy felújítva a dízel befecskendező rendszere? Érdekelne tapasztalat, konkrét hiba és persze mi mennyibe fájt. Automata váltója mindenkinek jó?
Jó kérdés. Valeo majdnem minden elekktomos cucc. Még az ablaktörlő is. Nekem most BOSH üzemanyagszivattyúm van. Vezérműszíj szettet BOSCH-t veszek. Futóműszilenteket franciát vettem, nem tudom ki a gyári beszállító, de nagyon olcsó volt. Gőmbfejből érdemesebb az ismertebb márkákat venni épp úgy ahogy fékbetétből is. QH középkategória. Csapágyat fillérekért tudok (barátomnak csapágynagykerje van, ha kell elérhetőség megadom), de az a baj hogy pl az ékszíjfeszítő is szétszedhetettlen, pedig vettem hozzá nagyon jó csapágyat. egybe van öntve ezáltal meg kell venni az eredetit vagy a drága utángyártottat. amúgy érdemes a márkaképviseletekre is betelfonálni vagy email-ben árat kérni mert van pár dolog ami meglepően olcsó. a gyári gázolajszűrő nincs 4000 ft, és kb 5 perc a cseréje. légszűrő és olajszűrő meg pollenszűrőben is csak utángyártottat érdemes venni, ezer forint darabjuk.
Szeretném ha segítenétek, hogy milyen utángyártott alkatrész márkák a legjobbak gondolok itt pl: (BOSCH,QH,SKF stb...) szeretnék mindent le cserélntetni. Vagy ha valaki tudja ki a gyári beszálító más néven azt meg köszönném!
Ha ez, így van! Már pedig így, akkor két szivattyúnak kell lennie a mosó tartályban!?
Szerintem, bárki neki áll szerelni azt fényképezőgép társaságában tegye, ha nem felejti el. Jobban tudjuk szemléltetni, amiről beszélünk. (én is elfelejtettem)
Hány km van benne? Én most fogok vezérműszíjat és láncot meg feszítőt, stb cserélni, illetve ma egy barátom rádugott egy diagnosztikai műszert és kiderült rossz az egyik izzitógyertyám, valamint a 2-es és 3-as hengeremnél a befecskendező csúcsok el vannak kopva és visszaengedik a nyomást. Csere vagy felújítás. BOSH cucc van benne így az viszonylag korrekt áron beszerezhető. Elvileg valami 860 ft-os tömítés elég kicserélni és 100ezret megint elmegy, csak a munkadíj húzós. Olajat is most fogok cserélni. Itt mindenki más olajjal jár szerintem, és én se tettem bele kétszer ugyanazt. A lényeg hogy a dizelesek 5W40-nel járunk és nekem semennyire nem eszi. 160ezer km-nél járok óra szerint. :(
Szeretnék le cseréltetni mindent mert ugye le kell. Ha tudnátok segíteni az alkatrészekben melyik a legjobb? hozzá persze itt nem csak a gyárira gondolok hanem amit ti is használtok és meg vagytok elégedve minőségileg gondolok itt szijakra, görgőkre, gyertyákra, fékekre, stb olaj fontos!!!! mi a tapasztalatotok mit szeret a legjobban. Várom válaszotok.
Igen xenonos az a fura, hogy nem jelez hibát tehát hol tudám meg nézni, hogy nincs -e lehúzva vagy azt jelezné? vagy kiszedték a biztosítékot? na mindegy másnem itt Veszprémben keresek valami szakit azt kiolvastatom.
Nagyon köszönöm a gyors válaszokat mindenkinek és remélem, hogy majd én is meg tudom veletek osztani tapasztalataimat és tudom viszonozni a sgítségeteket. Már csak arra lennék kiváncsi, hogy lehet a mono kijelzőt ki venni mert az a sanda gyanúm ,hogy valami kábel gond lesz mert ha felmelegszik a kocsi belseje pl:napon akkor már előjön a hiba itt arra gondolok ,hogy a meleg hideg játszik közre ugyanis tök mindegy, hogy használom az autót vagy nem szóval biztos nem alkatrész hanem a kábel környékén nincs redben valami remélem nem szénszálas a kábel mert az szívás 1993-as mondeomban ugyan ez volt a baj de azért mert a mérnökök rögtön a kábelek mögé raktak 2db izzót ami szét égette a kábelokat, ami amúgy sem vastag anyagból készült úgy nézett ki mintha a nap meg ette volna őket ja és forrasztás felejtve azt semmivel nem tudtam javítani arról nem is beszélve az egyik fele a kábelnak rá vólt vasalva a kijezőre.
Én nem rég cseréltem bal tükörtestet. 5000-ért vettem a vaterán. Nekem se hajlott ki-be a régi. A csere nem nagy ügy, belülről fogja egy csavar, de levettem a kárpitot is a kábelek miatt.
A rossz meg van még nekem is, lehet majd télen nekiugrok és szétszedem egy unalmas estén és megkeresem mi okozza a hibát. Amúgy üdv a fórumon új kolléga! Ha fotót akarsz beszúrni ne felejts el rákattintani a feltöltés után a bal oldali beszúr-ra is!