Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 12
elf:
"a munkasok meg kibaszott buszkek voltak a jogaikra, csak nem birtak ketszer ugyanugy osszerakni semmit."
Az egyik LRO-ban van egy olyan fotó, hogy megy a szalag, dolgozgatnak a munkások, és a félkész munkadarab Defendereken ott utaznak a teásbögrék. Csak próbáljon meg valaki egy rendes autógyárban munka közben teázgatni...
Előzmény: elf (9)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 11
poén:
"a házilagos javításra mennyire van lehetőség a Defendernél"
Az én autóm már az új Td5-ös elektronikus vezérlésű motoros, tehát ezen a motorhoz már kell számítógép, de azonkívűl pont úgy szétszedhető és összerakható házilag az autóm mint bármi más.
Én motorgenerált semmin se tudok csinálni, de rugót már cseréltem utcán.

"Az ergonómikusabb kezelőszerv-elrendezéstől (ami szerintem nem csak nem úri huncutság, hanem életbevágóan fontos dolog)"
A vezetőfülke méretei megegyeznek az 1958-as kiadással. Akkor ez volt a közúti traktortól elvárt vezető-tér méret. Nem szabad elfelejteni, ez nem SUV, nem személyautó ez közúti traktor! Ez az angol ARO, ebbe ott belelapátolják a trágyát, a birkát ezzel viszik az állatorvoshoz és akkor festik újra, ha már lekopott az összes gyári fényezés.
Én kényelmesen elférek 180 centivel, és kétszer jártam vele Angliában. Az ülést megemeltem 3 centivel és máris kényelmes a kuplung. Ezen kívül szerintem nincs semmi rossz helyen. A Defender általános utazási kényelmén nem sokat javítana egy szabványos japán személyautó belsőtér. Nagy a szélzaj, itt-ott be is fúj, hangos a motor, kanyarstabilizátor nélkül billeg, gyengécske a fűtés... de ha mindezt átkonstruálják, akkor az eredmény egy Discovery.
Nem japán autó, nem VolksWagen, ez egy teherautó. A legnagyobb fájdalma minden tesztelőnek, hogy a pedálok nagyon balra vannak. Mert szerintük az a normális, ha a vezető elött a kerékdob van, és a pedálok jobbra esnek...

"aligha romlana a kocsi terepjáróképessége, és ez az a pont ahol igazán tettenérhető volt számomra a bevezető hozzászólásban emlegetett konstruktőri nemtörődömség."
A Land Rover egy kicsi gyár, kicsi fejlesztő csapattal. Fejlesztik ők a Defit, de mindig csak részleteket. Ha valakinek a név kell és hozzá a korszerű kényelem, akkor ott a Discovery. A Defenderen pont az a jó, hogy annyira hasonlít a SIII-ra, a SII-re és kicsit a SI-re is.
Másrészt tényleg szükség van arra a fene nagy fejlesztésre, ami ma az autóipart jellemzi?

"Van rendszeres karbantartás mellett is gyakran, és nem csak egyedileg jelentkező, visszatérő hibája a típusnak, ill. van-e igazán célszerűtlennek tűnő megoldás a kocsin?"
Igen. De mi azokat is szeretjük.
Aztán vannak olyan hibák is, amik a nem annyira rendszeres karbantartás jellemző hibái.

Tavaly, tavalyelőtt nagy divat lett Defendert venni, aki nem tudta hogy mit vesz, az nagyon hamar el is adta, aki viszont megszerette, az a hibáival együtt szereti, és sokan vannak, akik mondjuk a 90-esük mellé vesznek még egy 110-est is...

Előzmény: poén (8)
poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10
"Az hogy csak alig valamit valtoztattak a Defenderen azt csak azok az autos ujsagirok mondjak, akik csak a kormanykereket meg a formatervet latjak az autobol."

A motorpaletta többször is megújult, ezt tudom, de ezen túlmenően mit változtattak még? (A kormánykereket, ha jól sejtem ápgrédelték, nem? :-)))

"Egy series II es egy defi kozt nagyon sok kulonbseg van"

Kapcsolható kontra állandó összkerékhatás, a seria II még félig szinkronizált váltója, más erőforrások, stb. Részletesen? (Cím is jó, ahol bőséges, és hiteles adatok lelhetők fel).

"De nem ezek az autok fognak folmenni elsonek a somogybabaodi siratofalon"

Ez is egy konkrét különbség, nem? Amúgy ilyen durva helyzetekbe -gondolom én- normál körülmények között nem túl gyakran kerül az egyszeri terepjárós (hacsak épp nem az ilyenekre vadászik). Főleg ha nem csak a határba ugrik ki terepezni, hanem hosszab időt tölt el emberlakta vidékektől viszonylag távol; olyankor azért épeszű ember nemigen kezd el virtuskodni, és tízszer is meggondolja mit vállal be.

"viszont kalapccsal es egz tizenharmas(na jo, felcolos) kulccsal barhol barmikor meg tudod ugy csinalni hogy tovabbmehess vele"

Ezt meglehet dobni Defendernél?

"Ja, amugy nekem egy husz eves Range Roverem van, aminek ismerem az elonyeit, es hatranyait."

Tetszik az a kocsi nagyon. Annak ellenére, hogy "civilizáltabb" a klasszikus Landyknél valahogy mégis brutálisabban néz ki. Melyek ezek a hátrányok?

poén

Előzmény: elf (9)
elf Creative Commons License 2004.06.20 0 0 9
Az hogy csak alig valamit valtoztattak a Defenderen azt csak azok az autos ujsagirok mondjak, akik csak a kormanykereket meg a formatervet latjak az autobol.

Egy series II es egy defi kozt nagyon sok kulonbseg van.

Az ergonomiaval kapcsolban igazad van. Az angolok ott a Land Rovernel hulyek.
Kesz.
Pont.
Egy csomo munkatarsuk,mernokuk evtizedeken keresztul "orditotta a fulkbe" hogy lehetne az autot jobba tenni.
A land roveres ujsagok torteneti cikkei tele vannak ilyen sztorikkal.

Az LR vezetoi csak ultek az idrodaikban, es nem lattak ki a brit arroganciajuk mogul, a munkasok meg kibaszott buszkek voltak a jogaikra, csak nem birtak ketszer ugyanugy osszerakni semmit.
A ceg vezetese meg folyamatosan felaldozta a vallalat jovojet a mindennapi problemek megoldasanak oltaran.

A 70-es evek fekete evtized volt az angol autoipar szamara. csoda hogy tuleletek, es tudtak azert jo autokat csinalni.

Visszaterve az erdeti kerdesre, a Series II eske meg igazi egyszeru puritan terepjarok. Ha az ember ert hozzajuk, ismeri a korlataikat, es elfogadja okat annak ami, nagyon jok.

De nem ezek az autok fognak folmenni elsonek a somogybabaodi siratofalon, viszont kalapccsal es egz tizenharmas(na jo, felcolos) kulccsal barhol barmikor meg tudod ugy csinalni hogy tovabbmehess vele.

Ja, amugy nekem egy husz eves Range Roverem van, aminek ismerem az elonyeit, es hatranyait.
:)

Ez nem volt egy tul PC hozzaszola, bocs azoktol az angoloktol akik esetleg olvasnak. :)


poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 8
"alkatrészenként javítható"

Ez óriási előny, különösen ha a rendeltetészerű használat tartósan olyan körülmények között történik ahol nincs minden sarkon szervíz. Bár azt nem tudom, hogy a házilagos javításra mennyire van lehetőség a Defendernél, de ez alapján felteszem azért van némi mozgástér, ha nem is olyan sok, mint pl. a seria Landyknál.

Én egyszer ültem Defender volánjánál, és a két méteres magasságommal nem éreztem valami jól magam ott (nem a fenét, vigyorogtam, mint a vadalma :-)). Az ergonómikusabb kezelőszerv-elrendezéstől (ami szerintem nem csak nem úri huncutság, hanem életbevágóan fontos dolog) aligha romlana a kocsi terepjáróképessége, és ez az a pont ahol igazán tettenérhető volt számomra a bevezető hozzászólásban emlegetett konstruktőri nemtörődömség.

Van rendszeres karbantartás mellett is gyakran, és nem csak egyedileg jelentkező, visszatérő hibája a típusnak, ill. van-e igazán célszerűtlennek tűnő megoldás a kocsin?
poén

Előzmény: Alfred (7)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 7
poén:
Land Rover Defender 90 HT Td5

"a hosszú élettartam párosul-e kiemelkedő üzembiztonsággal is"
Nem. Kb olyan problémás autó, mint amilyenek az autók néhány évtizeddel ezelőtt voltak.
A Defenderen sok ódivatú megoldás van, viszont alkatrészenként javítható. Klasszikus teherautó, aki mai személyautóból ül át, annak furcsa lesz, hogy zsíroztatni kell a kardánt, olajozni a zsanérokat. A konstrukcióból eredően időnként utána kell húzni a karosszéria csavarjait, ha itt-ott nyiszorog, akkor WD40-nel kell fújogatni.
Viszont folyamatos karbantartás mellett örök darab!

"a horrorisztikusnak neveztett alkatrészárak valóban megérik-e a pénzüket (már ha tényleg olyan drágák), vagy csak a márka nimbuszát kell megfizetni?"
1. Semmivel sem horrorisztikusabbak mint más ritkább típusé.
2. Igen, megérik a pénzüket, mert ha mással pótolod sem lesz jobb.
3. Igen, a márkanevet meg kell fizetni, meg azt is, hogy nincs annyi Landy min Suzuki vagy Opel, és hogy Anglia messze van.

"Milyen szerelni?"
Mint bármi mást. Balmenet nincs, és szinte minden metrikus már, kivéve egy-két alkatrészt.

"Sokan nem igazán vevők az angol kocsikra azok "hülye" megoldásai miatt,"
Szerintem inkább az ára miatt nem vevők rá, de sokkal elegánsabb mást mondani.

A Land Rovernek, különösen a Defendernek stílusa van, ha valakinek azt mondod, hogy van egy L200-asom, akkor ha az illető nem járatos az ilyen autók világában, akkor nem tudja milyen az. Viszont ha a világ bármely pontján azt mondod van egy Land Roverem, tudni fogják miről beszélsz!

Előzmény: poén (6)
poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 6
Na, ez remek! Milyen autód van pontosan, ha nem indiszkrét a kérdés?
Én elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy pl. a hosszú élettartam párosul-e kiemelkedő üzembiztonsággal is, ill. a horrorisztikusnak neveztett alkatrészárak valóban megérik-e a pénzüket (már ha tényleg olyan drágák), vagy csak a márka nimbuszát kell megfizetni?
Milyen szerelni? Sokan nem igazán vevők az angol kocsikra azok "hülye" megoldásai miatt, igaz én még nem szereltem angol autót. Ezért lennék kíváncsi, hogy pl. ennek az előfeltevésnek van-e alapja.

OFF: Tudom, hogy van Off Road-topik, de én gondoltam megér egy külön topikot a téma, ill. a márka. Hülyeség lenne? (Bár ez idővel úgyis eldől.)ON
poén

Előzmény: Alfred (5)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 5
poén:
Konkrétan mire vagy kiváncsi? Mert én pl élőszóban cirka 17 és félórát tudok beszélni az autómról, és akkor még nem is érintettünk minden témát...
Előzmény: poén (4)
poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 4
Köszönöm a felvilágosítást!
Javalom viszont, hogy térjünk a tárgyra a továbbiakban!
poén

Előzmény: Alfred (3)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 3
poén:
A nullázás egy eleinte nagy vihart kavaró sport volt, még a múltszázad végén, amikor még csak néhány tucat hozzászólás született naponta az Internetto Törzsasztal nevű fórumán (ennek a mostaninak az elődje volt).
A nullázás lényege, hogy a topic nyitása után minél hamarabb adekvát hozzászólást helyezzünk el benne, de úgy, hogy a szöveg karakterisztikusan is tartalmazza a 0 számjegyet.
Ennek legprimitívebb formája, ebben a topicban mondjuk ez lenne:"A Land Rover nem egy 0 autó" Vagy "Nem nulla Land R0vert láttam ma is..."
Sokan félreértették a dolgot, és fölháborodtak, hogy az ő topicjuk nem nulla, és igenis nagyon fontos kérdést feszeget, és volt aki annyira megsértődött, hogy nem is írt soha többet
Voltak, akik annyira utálták a nullázást, hogy a nullázókat megelőzve a topic nyitása után azonnal önnulláztak, ezért a nullázók hagyományosan nagyon utálják az önnullázókat.
Előzmény: poén (2)
poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 2
OFF: Mi is végtére a nullázás, azon kívül, hogy egy hülye vicc?
Ha vannak a nullázásnak erkölcsi konnotációi (hehehe), akkor jó lenne azokat nyilvánosságra is hozni, egyfajta szabálykönnyvel, vagy kiskátéval egyetemben, nem? Az esetben tartanám magam hozzájuk.
Na, ezek után lehetne esetlegesen számonkérni bármit is, és nem egy, az íratlan szabályok bennfentes ismerőjének pozíciójából dörgedelmeket intézni a "külsős" földi halandók irányába.
Egyébiránt meg irígylem a gondjaidat. ON
poén

Előzmény: Alfred (1)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 1
poén:
Az önnullázás erkölcstelen dolog. A becsületes nullázók az önnullázókat megvetik. Remélem ez az önnullázás csak egy egyszeri botlás marad az életedben, mely idővel a feledés jótékony homályába vész...
Előzmény: poén (0)
poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 0
Még néhány témafelvetés: alkatrészárak, kidolgozás, szerelhetőség.
OFF: És végre kipróbálom milyen érzés nullázni :-))
0 ON
poén

poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 topiknyitó
Nagyon régen megtetszettek már a Land Roverek (főleg a seria II), de igazán csak az urban legend kategóriájába tartozó sztorik ismertek előttem e kocsik kapcsán a bárhol hozzáférhető műszaki paraméteren túlmenően.
A műszaki adatok, az egyes évjáratok közötti eltérések nagy vonalakban tiszták, van is egy szakajtóra való képem, ezért inkább az érdekelne, hogy a legendás állóképesség, és az első rendű terepjáró-adottságok valóban megbízható technikát vonultatnak-e fel, avagy akadnak gyenge pontjai a típusoknak.
Ez a kérdés azért merült fel bennem, mert a freelanderes topkion elhangzott ez-az a típus kapcsán, másfelöl az immár több, mint húsz éve alig módosított Defender-család konzervativizmusa mintha egyfajta nemtörődömséget is sugallna (másszóval: talán lenne mit javítani a sokat bizonyított konstrukciókon).
Helye van itt a seria I, II, III, Defender, Range Rover, Discovery, és Freelander-témáknak.
Ortodox landysek, és "ellendrukkerek" egyaránt jöhetnek.
poén

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!