Szélvédőragasztóval elvileg vissza lehet applikálni a belsejét, de a simának egy nap a teljes száradási ideje és jól ki kell takarítani mindkét felét. (aktivátor sem árt hozzá)
Nekem nem volt kéznél, így karosszéria tömítő-ragasztóval csináltam meg (az gyengébb, mint a szélvédőragasztó) és csináltam hozzá fém lemezből egy rápattintós kengyelt, ami megakadályozza, hogy le tudjon ugorni a a fejről, ha esetleg mégsem bírná a ragasztó.
Összegezve: ha elég kreatív vagy, megoldható a javítása is . :-)
Lekopogom, lehet, megvan a megoldás. Legalábbis tegnap este mentem vele huszonx városi km-t és meg sem moccant (kopp, kopp!).
A szervoszivattyú alsó, a szíjtárcsájával átellenes, belső oldali csavarján állítottam keveset, először az indítás közben leugrasztotta, utána még kis állítás, és - egyelőre - a helyén van, oldalirányban nem megy el a szíj.
Ma a busszal megyek melózni (40 km), ha ezt is abszolválja, akkor azt hiszem, okés.
Persze nem megoldás, csak amikor minden jó lesz, azzal lehet beállítani:
addig excenterezel, amíg a rugós feszítőn lévő furaton át "nem" csúszik a majd alá érkező lyukba a hengeres fém tüske, de az átmérője méretben közel legyen a furatéhoz.
Ha megvan a régi rugós feszítő, akkor azon mindent lehet látni.
Igen, ismerem a jelenséget, tizenéve a 806-ossal jártam így... Aggódom is erősen, de az nem megoldás, magunktól meg nem sikerül már második hete megtalálni a jót.
Ezek szerint, ha jól értem, a rugós feszítőn - és nem az excenteren! - kell furatnak lennie. A rugóson csak a négyzetes lyuk belsejében rémlik valami, de nem értem, hiszen a rugó adja ott a feszítést.
Véletlenül nem az excenteresre gondoltál mégis? Mert ott lehet szabályozni a forgatással a feszítést. A rögzítőcsavarja alatti furaton átstiftelve elhiszem, hogy lehetne pozíciót fogni. De ez a megoldás is háromkezes...
Ha a vezérlés felé dobja le, azzal óvatosan, mert képes úgy begyűrni az ékszíjtárcsa a szíjat, hogy szakítja a vezérműszíjat.
Akinek megadtam az elérhetőségét, így járt, ezért bontott Evasiont. Bocsánat a pesszimizmusért.
A rugós feszítőn van egy furat, ami az alatta lévő házon kialakított szintén furattal, amint egy vonalba kerül, lesz jó a feszítettség. Ez jól jön bontásnál is. Asszem 6 v. 7mm átmárőjű valami pont bele illeszkediik.
Szia. Az enyémen (2000turbo benzin) is cseréltek szíjat. A szervo szìvatyu felfogatásnál van valami hézagoló alátét ami a szerelésnél leeshetett úgy, hogy a szerelő nem vette észre. Néha visított a szíj, aztán le is dobta. Motorkerékpár szerelők raktak rá az új szíjat (ők voltak kéznél), nem láttak semmi rendelenest. Megint visított a szíj. A generátor cserénél vettek észre, hogy nincs síkban a szivattyú. Hátha csak ennyi lesz neked is.
Csinálj esetleg pár képet róla. Főleg fentről, ahonnan rájuk látni, hogy egy síkban vannak-e, illetve szemből (már amennyire tudsz) feszítôről, stb. Meg bárhonnan, hátha valaki észrevesz valami rendelleneset, mert így elég nehéz kitalálni mi lehet az oka. Hátha... Helyileg egyébként merre vagy?
Semmi baj, nem éreztem cinizmust, mindössze azt a homály, ha összeraktuk ugyanúgy, és mégsem ugyanaz a végeredmény (egy megbízhatóan működő részegység), akkor mi a túrót nézzünk.
Csavarok meghúzva (biztosan), és ami zavaró, hogy most, mikor az excenter gyakorlatilag végállás környékén van - tehát a lehető leghosszabban vezeti a szíjat -, befelé ment el egyet, csak a főtengely tárcsáján.
Eddig mindig kifelé jött le (a motortól távolodva) - mindegyik tárcsán több bordát mozdulva.
Menet közben nem tudom, mit csinál és főleg, hogy mikor, ha járó motornál álló helyzetben az adagoló gázkarjával túráztatom össze-vissza, percekig semmi (csak a megsüketülés veszélye a hangos járástól, nem egy Lucas ez a Bosch).
Nem cinikusan írom, hanem én biztos ott keresném, ha előtte jó volt, utánna ledobja. Számomra nem kérdés, hogy ott valami gebasz van. Vagy valami kosz került valamelyik alá, vagy a cserélt alkatrész nem jó, lóg, nincs a helyén, nincs meghúzva, stb... Persze látni kéne, de így látatlanba erre a hibára ezzel az előzménnyel bárki azt mondaná, hogy ott kell keresni a hiba okát ahol bolygatva lett.
Ha leveszem a klímakompresszort, utána meg visszateszem ugyanoda ugyanazokkal a csavarokkal ugyanúgy, kicserélem a rugós feszítőt, ami koppra a helyére megy (egy csavar tartja), akkor mitől hol ki, hol be?
Melyiktől? Ferdíteni kell? Mivel? Hogyan? Mennyit? :-o Komolyan kérdezem, mert nem látom át.
Olyan probléma is létezik, hogy a főtengely ékszíjtárcsa gumiágyon kívüli tárcsarész el tud fordulni, amihez kell a több nyomaték. Ez még az elején nem derül ki egyértelműen.
Történt szerelés a szíjhajtás körül korábban, mondjuk kompresszor le fel vagy valami?
A szíj hátoldalán látszik némi barázdáltság, mintha valami finoman karmolta volna (tizedmilliméterek). Viszont a használtat is, a szűz újat is ledobja, nem válogat. :-(
A rugós csillapító futókerekének palástját megtisztítottam, a fém excenteré tiszta. A rugós tagot cseréltem kompletten korábban.
A főtengely végi szíjtárcsa gumibetétje még hiánytalan.
Szemrevételezni biztosan lehet, részemről nincs akadálya, ha neked jó valahol, de igazából szerintem valahogy mérni kéne inkább síkokat, mert szabad szemmel látható difi nincs.