Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

45714 Creative Commons License 2018.06.04 0 0 6743

Sziasztok!

Ha vki-t érdekel, akkor a benzines turbós Ulysse-ből maradt cuccokat ingyen elviheti, de érte kell jönnie, és mindent el kell vinnie. :-)

Van 2 db komplett első ajtó, 1 db komplett tolóajtó, kipuff darabok, padlókárpit, gyújtáskapcsoló+kulcs...

coferasta Creative Commons License 2018.05.29 0 0 6742

Üdvözlet!

 

2.1 td ventilátor kiegészítő ellenállásra lenne szükségem. Ez a ventilátorok között középen felül helyezkedik el. 

 

Köszönettel!

  

Geeoc Creative Commons License 2018.05.27 0 0 6741

2.0hdi alpjáraton szépen jár fordulaton tökélete alapon lenáll kontrol nem világit

Kimiki Creative Commons License 2018.05.27 0 0 6740

2.0b alpjáraton szépen jár fordulaton tökélete alapon lenáll kontrol nem világit.

csabas24 Creative Commons License 2018.05.27 -2 0 6739

2.1td alpjáraton egyenetlenül jár fordulaton tökélete alapon lenáll kontrol világit

 

zetaman Creative Commons License 2018.05.25 0 0 6738

Egyelőre úgy tűnik, lásd 4-gyel lejjebb...

 

De azért még aggódom, majd ha 200 km múlva is ott van, megnyugszom - ez ügyben.

Előzmény: Kimiki (6737)
Kimiki Creative Commons License 2018.05.25 0 0 6737

Na és a szíj kérdés megoldódott?

Előzmény: zetaman (6736)
zetaman Creative Commons License 2018.05.25 0 0 6736

Fez, köszönöm a tippet, remélem, a tmk-sok segítségével megoldom. :-)

 

Mellbevágott a bowdenszett ára, távlatilag vélhetően az a megoldás, de már nagyon fáradt vagyok ettől a hibahalomtól. :-(

Előzmény: FeZ_ (6735)
FeZ_ Creative Commons License 2018.05.24 0 0 6735

Szélvédőragasztóval elvileg vissza lehet applikálni a belsejét, de a simának egy nap a teljes száradási ideje és jól ki kell takarítani mindkét felét. (aktivátor sem árt hozzá)

Nekem nem volt kéznél, így karosszéria tömítő-ragasztóval csináltam meg (az gyengébb, mint a szélvédőragasztó) és csináltam hozzá fém lemezből egy rápattintós kengyelt, ami megakadályozza, hogy le tudjon ugorni a a fejről, ha esetleg mégsem bírná a ragasztó.

Összegezve: ha elég kreatív vagy, megoldható a javítása is . :-)

 

 

Előzmény: zetaman (6734)
zetaman Creative Commons License 2018.05.24 0 0 6734

Az ág is húz. :-(

 

A váltóbowden faudi fejre csatlakozó betétje kiszakadt a fémgyűrűből.

 

Van ennek valami javítási módja, vagy csak a komplett bowdenpár cseréje?

zetaman Creative Commons License 2018.05.24 0 0 6733

Szia!

 

Lekopogom, lehet, megvan a megoldás. Legalábbis tegnap este mentem vele huszonx városi km-t és meg sem moccant (kopp, kopp!).

 

A szervoszivattyú alsó, a szíjtárcsájával átellenes, belső oldali csavarján állítottam keveset, először az indítás közben leugrasztotta, utána még kis állítás, és - egyelőre - a helyén van, oldalirányban nem megy el a szíj.

 

Ma a busszal megyek melózni (40 km), ha ezt is abszolválja, akkor azt hiszem, okés.

 

Kösz!

Előzmény: coferasta (6732)
coferasta Creative Commons License 2018.05.23 0 0 6732

Szia,

 

Persze nem megoldás, csak amikor minden jó lesz, azzal lehet beállítani:

addig excenterezel, amíg a rugós feszítőn lévő furaton át "nem" csúszik a majd alá érkező lyukba  a  hengeres fém tüske, de az átmérője méretben közel legyen a furatéhoz.

Ha megvan a régi rugós feszítő, akkor azon mindent lehet látni.

 

Üdv!

 

 

Előzmény: zetaman (6731)
zetaman Creative Commons License 2018.05.23 0 0 6731

Szia!

 

Igen, ismerem a jelenséget, tizenéve a 806-ossal jártam így... Aggódom is erősen, de az nem megoldás, magunktól meg nem sikerül már második hete megtalálni a jót.

 

Ezek szerint, ha jól értem, a rugós feszítőn - és nem az excenteren! - kell furatnak lennie. A rugóson csak a négyzetes lyuk belsejében rémlik valami, de nem értem, hiszen a rugó adja ott a feszítést.

 

Véletlenül nem az excenteresre gondoltál mégis? Mert ott lehet szabályozni a forgatással a feszítést. A rögzítőcsavarja alatti furaton átstiftelve elhiszem, hogy lehetne pozíciót fogni. De ez a megoldás is háromkezes...

Előzmény: coferasta (6729)
gezu369 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6730

Szia. Azzal nincs bajom, nekem gyorsításnál dadog be néha és mostanában az első indítás után lefullad, de utánna jár szépen.

Előzmény: arany40 (6728)
coferasta Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6729

Üdv!

 

Ha a vezérlés felé dobja le, azzal óvatosan, mert  képes úgy begyűrni az ékszíjtárcsa a szíjat, hogy szakítja a vezérműszíjat.

Akinek megadtam az elérhetőségét,  így járt, ezért bontott Evasiont.  Bocsánat a pesszimizmusért.

 

A rugós feszítőn van egy furat, ami az alatta lévő házon kialakított szintén furattal, amint egy vonalba kerül, lesz jó a feszítettség. Ez jól jön bontásnál is. Asszem 6 v. 7mm átmárőjű valami pont bele illeszkediik.

 

 

Előzmény: zetaman (6725)
arany40 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6728

Húú, 2000-es turbód van????

Alapjárata rendben van??..ezzel szívok augusztus óta..(806-os)

Kimiki Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6727

Valami hasonló banális okra gondolok én is.

Előzmény: gezu369 (6726)
gezu369 Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6726

Szia. Az enyémen (2000turbo benzin) is cseréltek szíjat. A szervo szìvatyu felfogatásnál van valami hézagoló alátét ami a szerelésnél leeshetett úgy, hogy a szerelő nem vette észre. Néha visított a szíj, aztán le is dobta. Motorkerékpár szerelők raktak rá az új szíjat (ők voltak kéznél), nem láttak semmi rendelenest. Megint visított a  szíj. A generátor cserénél vettek észre, hogy nincs síkban a szivattyú. Hátha csak ennyi lesz neked is.

Előzmény: zetaman (6725)
zetaman Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6725

Délután csinálok pár képet, ha hazaértem.

 

Napközben Csepel, egyébként Észak-Pest.

Előzmény: Kimiki (6724)
Kimiki Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6724

Csinálj esetleg pár képet róla. Főleg fentről, ahonnan rájuk látni, hogy egy síkban vannak-e, illetve szemből (már amennyire tudsz) feszítôről, stb. Meg bárhonnan, hátha valaki észrevesz valami rendelleneset, mert így elég nehéz kitalálni mi lehet az oka. Hátha... Helyileg egyébként merre vagy?

Előzmény: zetaman (6723)
zetaman Creative Commons License 2018.05.22 0 0 6723

Semmi baj, nem éreztem cinizmust, mindössze azt a homály, ha összeraktuk ugyanúgy, és mégsem ugyanaz a végeredmény (egy megbízhatóan működő részegység), akkor mi a túrót nézzünk.

 

Csavarok meghúzva (biztosan), és ami zavaró, hogy most, mikor az excenter gyakorlatilag végállás környékén van - tehát a lehető leghosszabban vezeti a szíjat -, befelé ment el egyet, csak a főtengely tárcsáján.

 

Eddig mindig kifelé jött le (a motortól távolodva) - mindegyik tárcsán több bordát mozdulva.

 

Menet közben nem tudom, mit csinál és főleg, hogy mikor, ha járó motornál álló helyzetben az adagoló gázkarjával túráztatom össze-vissza, percekig semmi (csak a megsüketülés veszélye a hangos járástól, nem egy Lucas ez a Bosch).

Előzmény: Kimiki (6722)
Kimiki Creative Commons License 2018.05.21 0 0 6722

Nem cinikusan írom, hanem én biztos ott keresném, ha előtte jó volt, utánna ledobja. Számomra nem kérdés, hogy ott valami gebasz van. Vagy valami kosz került valamelyik alá, vagy a cserélt alkatrész nem jó, lóg, nincs a helyén, nincs meghúzva, stb... Persze látni kéne, de így látatlanba erre a hibára ezzel az előzménnyel bárki azt mondaná, hogy ott kell keresni a hiba okát ahol bolygatva lett. 

Előzmény: zetaman (6721)
zetaman Creative Commons License 2018.05.21 0 0 6721

Próbálom felfogni, de nehezen megy.

 

Ha leveszem a klímakompresszort, utána meg visszateszem ugyanoda ugyanazokkal a csavarokkal ugyanúgy, kicserélem a rugós feszítőt, ami koppra a helyére megy (egy csavar tartja), akkor mitől hol ki, hol be?

 

Melyiktől? Ferdíteni kell? Mivel? Hogyan? Mennyit? :-o   Komolyan kérdezem, mert nem látom át.

Előzmény: Kimiki (6720)
Kimiki Creative Commons License 2018.05.21 0 0 6720

Ha azóta dobja le a szíjat, mióta ezekhez hozzányúltatok, akkor szerintem megvan hol kell keresni a hiba okát.

Előzmény: zetaman (6718)
zetaman Creative Commons License 2018.05.21 0 0 6719

Ma a lehető legjobban megfeszítettem az excentert, így most kibírt 40 km-t (nem durva gázpedál-kezeléssel).

 

A jelenség most annyiban változott, hogy befelé (a motor felé) ment el egy bordát a főtengely tárcsáján.

A többin viszont a helyén fut most is. :-o

Előzmény: zetaman (6718)
zetaman Creative Commons License 2018.05.21 0 0 6718

Nyiszogás nem hallatzsott.

 

Szerelve a klímakompresszor és a szervószivattyút tartó konzol - amin a lengéscsillapító rugós elem is van - volt.

Előzmény: coferasta (6716)
Leo150 Creative Commons License 2018.05.21 0 0 6717

Üdv az uraknak!

Végre volt idő kompressziót mérni.

Íme az eredmények:

Mi lenne a normál érték?

 

Tudom hogy sok a 2 henger közötti érték,hengerfej felújítás?gyűrűzés?mi lenne a megoldás?

Gondolkodtam hogyha meg lesz bontva a motor érdemes e lenne újracsapágyazni az egészet?

Gondolom ha még gyári a méret akkor minden alapméretes marad az új alkatrészekkel.

Ahol tudja ott szerintem ereszti az olajat ,minden szimering és tömítés csere lesz amúgy is hamarosan,ezért gondolkodom a csapágy cseréken is.

Meg mindenképpen a hengerfej felújítása!

Minden infót szívesen várok!

1996 Ulysse 2.0 turbo benzin

 

coferasta Creative Commons License 2018.05.20 0 0 6716

Olyan probléma is létezik, hogy a főtengely ékszíjtárcsa gumiágyon kívüli tárcsarész el tud fordulni, amihez kell a több nyomaték. Ez még az elején nem derül ki egyértelműen.

 

Történt szerelés a szíjhajtás körül korábban, mondjuk kompresszor le fel vagy  valami?

 

Van nyiszogó hang?

  

Előzmény: zetaman (6715)
zetaman Creative Commons License 2018.05.20 0 0 6715

Szia!

 

A szíj hátoldalán látszik némi barázdáltság, mintha valami finoman karmolta volna (tizedmilliméterek). Viszont a használtat is, a szűz újat is ledobja, nem válogat. :-(

 

A rugós csillapító futókerekének palástját megtisztítottam, a fém excenteré tiszta. A rugós tagot cseréltem kompletten korábban.

 

A főtengely végi szíjtárcsa gumibetétje még hiánytalan.

 

Szemrevételezni biztosan lehet, részemről nincs akadálya, ha neked jó valahol, de igazából szerintem valahogy mérni kéne inkább síkokat, mert szabad szemmel látható difi nincs.

Előzmény: coferasta (6714)
coferasta Creative Commons License 2018.05.19 0 0 6714

Szia,

 

a ledobott ékszíjon van milyen mértékű és jellegű károsodás mindkét felén, vagy nincs?

 

mert ha nincs valamilyen bevágódás, akkor szerintem egy erősebb fordulatszám változás ledobja. De mitől:

 

Esetleg /sajnos csak találgatok/a főtengely ékszíjtárcsa gumi ágyazása rendben lehet, esetleg gumi por a felületeken ?

 

Mióta csinálja: történt valamilyen javítási munka a szíjhajtás környezetében?

 

 

Szóval a még rövid életű 806 javítgatási  tapasztalatom azt mondja, hogy igen alaposan szemügyre kénne venni a gépet...

 

Üdv!  

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: zetaman (6711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!