Ha valakinek az ismerőse ellenállhatatlan vágyat érez, hogy Fluence tulajdonos legyen, itt egy szép megkímélt darab, aminek az előélete a fórumon is a kezdetektől lekövethető... :-)))))))
Mivel a január 21.-i tankolás óta nem kellett kimozdulni a városból, a Flu azóta nem volt indítva vagy mozgatva. Ezért a hétvégén mentem vele egy 10 km-es kört a városban, majd 2 hónap állás után. Az első főtengelyfordulatra már ketyegett a dCi, kis melegítés után el is indultam. Mivel elég jó idő volt (11 fok) a klímát is bekapcsoltam, hogy az is megjáródjon és kapjon némi kenést. Nagyon patent az autó, nem lesz könnyű elengedni... Az utód Duster március 25.-én vizsgázik, valamikor a rákövetkező napokban tudjuk átvenni. Azt kell mondjam, hogy a Fluence-nál jobb autóm csak az F Astra volt, mert a Fluence esetén már kellett egy stabilizátor pálcát cserélni 71 ekm-nél, az Astra esetén pedig 150 ekm-nél kellett a futóműhöz először (és eddig utoljára, mivel azóta is a családban van) hozzányúlni, két hátsó lengéscsillapítót és a gyári első fékbetétek+tárcsa cseréje miatt.
7 év és 100.600 km távlatából azt kell mondjam, sose hozzak rosszabb döntést, mint amikor ezt az autót megvettem... :-)
Egyszer én is jártam így, feltehetőleg "rossz szögben" akadt be leállítást követően az elekromos kormányzár és nem tudta kioldani indításkor, kicsit mozgattam a kormányon és jó lett. Ennek 2 éve, azóta sem volt ilyen hiba.
Power steering fault hibával találkozott már valaki?
Tegnap reggel kaptam ezt az üzenetet (STOP lámpával együtt), miután egy alig 10 perces út után újra beindítottam a masinát. Az üzenet alapján egyből a kormányt próbáltam forgatni, de erős ellenállásba ütköztem.
Szervóhibára gondoltam, de mivel pár perccel azelőtt tökéletesen működött a gépezett, leállítottam az autót és újraindítottam reflexszerűen. Az álmoskönyv szerint ez rossz ötlet volt:
Azóta már többször is használtam a Flu-t, de nem jött elő a fenti hiba.
Mivel nem az egyik ablakemelő romlott el, hanem mégis a kormányzással van/volt valami gubanc, nem szeretném elbagatellizálni a dolgot, viszont a szerelőhöz se rohannék feleslegesen, hisz azóta nyoma sincs a hibának.
tudnátok adni támpontot, hogy hol lehet megnézni az éves szervízeket?
(melyik évben mit kell csinálni az autón)
jelenleg 6 éves az autóm (1.6 benzines - 56ezer km) és vezérlést kell cserélni az autón ez a 6 éves szakszervíz keretein belül - 177ezer fotint) erre jön az olajcsere 50ezer meg műszaki, szóval nem örülök :)
Vezérlés jól összerakva,motor szépen indul,alapjáraton szép hang.
Fordulatszámot emelve kb.2000-től 2800-ig nem durva,de kerepelő hang,fordulatszámot emelve elhallgat,majd amikor esik vissza a fordulatszám,akkor szintén a fennt említett tartományban kerepelés.
Találkozott már valaki ilyennel?
Lehet szar az új okoskerék,lehet computer probléma?
Tuningoltam én is ma :) Gyengének éreztem a gyári fényt (facelift, projektoros, hagyományos Renault izzó). Mármint semmi baj nem volt vele, de a kíváncsiság is hajtott, hogy mit tudhat egy növelt fényerejű izzó.
Redneltem Tungsram Megalight Ultra H7 +150% izzókat és ma tettük bele. Ég és föld... :) Valamivel fehérebb is a fénye, meg baromi jól világít. Lehet nem bír 5-6 hónapnál többet de annyival jobb, hogy annyit megér. Egyébként is országúton is csak menetfénnyel megyek nappal, így eleve nem megy sokat a fényszóró max ha kapcsolja az automata itt ott, szóval nálam lehet többet fog bírni, vagy nem :D
Eleve tök gáznak tartom a chiptuningot. Majd Ti biztosan jobban be tudjátok állítani a motort, mint a gyárban. Tuti ugyanolyan tartós marad a plusz X lóerő ellenére, és naná, hogy kevesebbet fog fogyasztani. Mese. És persze a gyári garanciát is bukjuk vele, ezt miért nem reklámozzátok?
Az meg külön problémás, hogy ilyen reklámok, ilyen formában már bekerülnek ebbe a fórumba is...
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Ez a "billegés nálunk bő 1,5 éve tartott.. Nálunk is nehezen született meg a döntés, hiszen a Flu tökéletes állapotú, szép, és gyakorlatilag egy újszerű autót adunk el majdnem féláron. De be kellett látni, hogy a hétvégi nyaralóba utazáshoz, ott helyben a tré erdészeti és földutakon, majd hétközben a városi 2-5 km-es távokhoz már nem a Flu lesz az egyszerre megfelelő autó. Attól függetlenül nagyon szeretném ha jó helyre kerülne, és nem a Bp-i dugóban végezné sárgára átfóliázva...
Mi 2019 végén már majdnem elhatároztuk magunkat, akkor 5MFt-ért majdnem megvettünk egy készlet TCE 140 Kadjart, de olyan alacsony beszámítási árat mondtak, hogy nem lett üzlet. Valami miatt még akkor nem volt annyira megérve az elhatározás, hogy mégis megvegyük, a Flu-t pedig meghirdessük a HaHu-n...
Az áremelkedés egyébként a használtautó árakat is fentebb húzta, az a Kadjar most 1 évesen használtan többet ér, mint amennyiért újonnan megvettük volna... :-)
A folyamat már tavaly elindult... Minden autónak elszaladt az ára. Egy új alap Clio tavaly a 65 LE motorral 3,5MFt körül volt, most 4,4MFt. 2019 decemberében alkuban voltunk egy alap Renault Kadjar megvételében 5MFt-ért, most ugyanaz minimum 6,5MFt. Suzuki Swift nincs 4MFt alatt. A kifutott Sandero alapára nemrég még 2,3MFt körül volt, az új alap klíma nélkül most 3,4MFt. A Vitara GL nemrég még 4MFt alatt volt, most 5,6MFt...
Ezért döntöttünk úgy, hogy most váltunk új autóra. Már így is elkéstünk 1,5-2 évvel. Lassan jön az új Duster, ami a régiből jó felszereltséggel még most megvan 5,5MFt-ból, szerintem az újból nem áll meg 6,5-7,0 alatt...