Számomra elfogadhatóbb lenne a magyar és/vagy angol és/vagy német nyelvű használati útmutató, mint a cseh. Ez még valahogy nem mindenki által érthető nyelv.
A magyarok által használt SH-ban valahogy több logikát fedeztem fel. Bár lehet, hogy csak a nyelvi probléma az oka...
Találkoztam már vele, de egyelőre kicsit kínai (a magyar megfelelőjével sem vagyok még teljesen tisztában, ráadásul itt ha minden igaz, a vágányút lezárás - jelzőblokk oldás fordított sorrendben történik!) a működtetése.
Ha a jelző előtti vágányszakasz nem foglalt, akkor 5 s a késleltetés. Ha foglalt, akkor
vonat vágányútnál 180 s,
tolató vágányútnál 60 s
az időzítés. A hívójelzés meg 30 s-ig villog, utána vagy újra kivezérled (megint 30 s), vagy törlöd a vágányutat (5 s, függetlenül az előttes szakasz foglaltságától - hiszen a főjelzőn M! jelzés van).
A 741 és 749 sz. vonatokat előfűti, azaz olyan helyre állítsd a szerelvényeket, hogy a gépet rá tudd akasztani, amíg a vonatra osztott gép megérkezik (célszerűen az "S" tárolócsoportra, a 4758 gépe a bak felőli végen).
Azzal lehet bekapcsolni, hogy a jelző automata módba álljon, vagyis a beállított írányba automatikusan újra szabadra áll. Viszont vigyázni is kell vele, mert ha egy elágazásnál be van állítva az egyik irányba és a vonat a másik irány felé menne, valamint ha nem figyelünk a jelzőre és a vonat már a jelző közelébe ér, akkor jön a telefon és/vagy a 2 perces oldási idő.
Különös, a tárolóvágányokról (70-72, 60) érkező szerelvények elvileg HBSBA-ról jönnek, viszont ha küldök arrafelé bejelentés nélkül, akkor STWBA (Baf) reklamál, hogy nem jelentettem be... %)
Azért, mert ez a játék folyamatos fejlesztés alatt áll(t). A szürke mezők még nem funkcionálnak. A 2.4-es verzióhoz egyébként csak ez az egy menetrend készült el, de ha letöltöd a 2.3-at, ahhoz van több is (nagy mértékű változás a személyvonatoknál nincs, inkább a szerelvényösszeállítás az, ami eltérő lehet). A jelzések meg nagyon hasonlóak a magyarhoz. Csökkentett sebességnél a sárga lámpasor 60 km/h-t engedélyez (gyorsan villogó sárga fény az előjelzése). Ahol pedig a főlapon folyamatosan világít egy sárga fény a szabad jelzés mellett, az arra hívja fel a mozdonyvezető figyelmét, hogy a következő jelzőig nincs meg az általános fékúttávolság.
Értem. Még valami. A kezdő menünél ahol ezeket ki lehet választani. A többit miért nem tudom változtatni? Meg még olyan kérdésem lenne hogy a Brnosim 2.4-hez csak az a GVD van amit alapból felajánl vagy lehet valahonnan letölteni másfajta menetrendet? Már csak egy cseh jelzési utasítás hiányzik. :)
Povolit jízdu vlaků PP: külön rendeletre (pontosabban: igény szerint) közlekedő vonatok közlekedése (ha kipipálod, akkor valamivel több tehervonatod lesz).
Alapvetően igazad van. De nincs kőbe vésve a mozdonyforduló. A dupla szerelvénnyel én is találkoztam már, ilyenkor simán összezárom őket, a tolatómozdonnyal meg összeszedem a szanaszét heverő HH-i motorkákat és bevontatom a DKV-ba.
De van olyan is hogy IDS és mellette egy vonatszám. Én arra saccoltam hogy az adott vonatig készenlétes a gép, aztán megy a vonattal. Ezek inkább arra lennének(szerintem) hogy ha a valahol megkotlik valami akkor azt hozza be. Gondolom Te is találkoztál már olyannal hogy az "A" tároló bead egy vonatnak a szerelvényét(általában motorvonatoknál jön ez ki) majd kb. abban az időben Horni Herspice fűtő is bead egy szerelvénymenetet teljesen azonos összeállításban.
Remélem, mindenkinek tudomása van róla, hogy 6-án a vonatmagazin.hu által szervezett virtuális vasúti találkozón hálózatban nyomjuk a SimSig-t. A játék izgalmát fokozandó mindenkit szívesen látunk! Saját számítógép elhozatala nem feltétel, ez nem lehet akadály!
Sehova, tartalék mozdony. Tedd olyan helyre, ahol nem sok vizet zavar, és ha szükség van rá (nincs gép az adott vonatra), akkor csak ráakasztod és gyia'.