Öreg (84-es) Ascona-m Y leömlője mint a nagylyuku szita. A falubéli szerelőm csak akkor tudja megjavítani, ha hozok másikat. Már összetelefonáltam a környék valamennyi bontóját, magán és márkaszervízét, semmi. Kérem segítségüket, hova forduljak. Nem akarnám a kocsit kidobni, mert nagyon szeretem, megbízható, kényelmes jószág. Köszönöm válaszukat. Üdvözlettel Hay András
Keresek 84-es , 1.6-os C-hez gyujtótrafót, meg a következők is érdekelnének: fordulatszámmérős műszeregység, vagy csak egy működő benzinszintjelző, jh kapaszkodó, jobbos visszapillantó, légszűrőház, csomagtérajtó kéder gumit (4 ajtós sedan, csak jó állapotú érdekel)...
Ha elhozod miskolc mellé, segítek. De megróbálom leírni. Először megemeled az autót. Alábakolod a küszöb elejénél. . Nem. legelőször meglazítod a féltengelyek anyáit. Ehhez hosszú 30-as dugókulcs kell. Barbárok leflexelik a tengely végét, hogy rámenjen a sima 30-as.... Utána kerékcsavarok lazítása. Majd a bakolás. Ja, a féltengely anyának lehet majd rendesen nekifeszülni....Tiszta menet, csavarlazító. Tehát lent a két nagy anya, lent vannak az első kerekek. Kitekered a kormányt valamelyik irányba. Villáskulccsal letekered a talpas anyáját. beteszel egy nagyobb forma spajszert a lengőkar és a tartója közé, és miközben feszíted, (vagy valakivel feszítteted lefelé) miközben egy rendes kalapáccsal határozottan odakúrogatsz a csonkállvány aljának, hogy a kúpok szétpattanjanak. ezután ha sikerül akkor a stab. kar hosszú M8-as csavarját is kiveszed. Ez lehet hogy elszakad majd. Aztán 22-es meg 17-es kulccsal kihajtod a tartó három csavarját. Menetrögzítős lesz, kéreti majd magát. Ha kijöttek a csavarok, vagy leütöd, vagy lespajszerolod, mert illesztett hüvelyen van. Kihúzod a csonkállványt, hogy kibukjon a féltengely. Nem javaslom a kivételét a váltóból, mert kifolyik az olaj. Ezt mindkét oldalon eljátszod. (a jobb oldalon nem kell a tartót levenni, csak a talpast leütni, hogy kicsússzon a féltengely az agyból) Alul az olajteknő felől leveszed a fedelet, három hetes csavar, 11-es kulcs. Leengeded a vizet, hogy kivehesd a kiegyenlítő tartályt, hogy legyen helyed. A rudazatot a stift kiszerelésével szedd szét, a bilincset ne lazítsd fel, mert akkor lehet beállítani a váltókart. Kitekered a spirált is. Kicsit ráemelsz a motorra alulról, fával krokodillal a teknőnél. 17-es dugóval kicsavarod a hátsó váltótartó bak anyáit. Ne a váltóról vedd le a konzolt. Az első tartónál 15-ös dugóval kihajtod a váltóból a három, a bakból a kettő csavart. előzetesen föllazíthatod a motor-váltó csavarjait. Ja, akaszd ki a kuplung bowdent is. Ha kint a bakból a csavar, kint vannak a motor-váltó csavarok(19-es dugó) elkezded mozgatni a váltót. Viszonylag könnyen le kell jöjjön. Ha ez megvan, hozzáférsz a kuplunghoz. Körbe hat csavar. talán 11-es kulcs. ha teszed föl az újat, központosítani kell, különben nem fog felmenni a váltó. bebújsz, és belenézel. a rugó(k) és a tárcsa kell központos legyen.
ha valami nem világos kérdezz. Összeszerelés fordított sorrendben.
Heves Megyében lakom Hatvan mellet Zagyvaszántón. Egyébként nem vagyok jártas autó szerelésben ,villanyszerelő vagyok de viszont javítottam 350es jávát simsonokat ami persze az utolsó alkatrészig szét volt szedve motorikusan, alapvetően van fogalmam dolgokról, a kuplungot szerintem meg tudom oldani abban nem lehet nagy bonyolultság csak férjek hozzá, illetve hát legyen időm rá. Apróbb hibáit javítottam már, fékbetét csere fékcső csere, (mindegyik keréknél) ki cseréltem a gyujtás elektronikáját , önindítót javítottam, generátorban csapágyakat+ elektronikát cseréltem a kefe tartóval, alváz védelmet csináltam rajta ,tehát idő és tanulás kérdése. Max kap egy másik váltót+motort :)))) De én biztos vagyok magamban ha valamit ugye szétszedek, nekem ez egy igazi élmény volna ha például sikerülne megoldani mondjuk egy gyűrű sor cserét, amit már láttam hogy csinálnak, de én még nem csináltam. Egyenlőre ez még tárgytalan. A lengő kar tartó nyulványon lévő csavarokhoz nem mertem nyúlni nem tudom be van e rohadva, bár teljesen ép arra felé minden része az autónak , és azért sem vettem le mert nem tudom hogy a le vétel után kell e futóművet álítatni. Nos a javítás nem mostanában esedékes 2-3hét még lesz pár nap szabad időm , adig is utánna járok dolgoknak és megnézek szét szedve valahol motort +váltót, de pályázok a méh telepről szerezni valami le pukadt motort tanulmányozási szerelésre is . Tehát ha a nyulvány le vételében gondolkoznák ,ehez van ithon krovám is, és villás kulcsom is, de lehet csilagban is találok. A váltó le vételéhez rögzíteném a motort , felülről vagy kötélel átvéve valami bakhoz ,vagy talán a motor alá bakolni nem tudom azt hogy ehez szerintem az olajteknő elég stabil. majd feloldanám a motor rögzítő csavarokat, de nem hajtanám ki. A váltó rögzítését oldanám a csavaroknál, de én nem a gumi bakról, a váltóról csavaroznám le a tartó kengyelt, Féltengelyeket gondolom szükséges le kötni Illetve a bal oldalit ki húzni , és ha szét csavarozom a motort és váltót akkor le kell jönie, ahogy írod nekem. Ha lengőkar tartó nyulvány és stabilizátor pálca nics a helyén, a váltó oldal irányban nagyobat mozdulna,és ugye ki jön a helyéről, szépen megtisztogathatom. Ez az én elgondolásom de a véleményedet ehez kérném most.
Ha le akarod venni a váltót akkor tök fölösleges a tengely kihúzásával trükközni. Az 1.3-mas motorról úgy lejön a váltó mint annak a rendje! Ha könnyíteni akarsz a dolgodon, akkor leveszed a bal oldali lengőkart tartóval együtt. három darab csavar. (meg a stab pálca a lengőkarból meg a talpas alul a gólyalábnál).
Viszont a szavaidból azt veszem ki, nem sokat szereltél autót. Nem ártana ezeket a dolgokat valaki segítővel aki már látott hasonlót művelni, mert csak meg fogsz akadni.
Köszönöm a választ! Anyi volna a kérdésem hozzád még hogy ez a 3db U alakú lemez esetlegesen le gyártható e ithon fényképet tudnál küldeni róla? És az általad közölt thorx csavar egy csavarbehajtó bit készletben megtalálható e vagy vásárolnom kell ilyen fejet hozzá. Ez a csavar jobb vagy bal menetes ? Úgy néz ki a dolog hogy a váltót lehet le kellene vennem mert olaj folyás is van szerintem szimering. 1.3S tipus de nem igazán látok elegendő helyet a váltó elhúzásához (természetesen a féltengelyek ki húzása után ) de ha sikerülne az általad közölt megoldás akkor simán le jön a váltó mert gondolom így nem kell anyira elhúzni a motortól. Még nem tudom milyen megoldást választok, a váltót mindenesetre szeretném le mosni bregeceolal elégé olaj sáros Szeretném a későbbiekben a motort is átnézni hidegen csatognak a szelepek , megpróbálnám a hengerfej le vétele után ki tisztítani az olaj járatokat, és szerintem nem ártana a szelepeket csiszolni is . És gondolkozom még egy gyűrű sor cserével is. Egyenlőre a kuplungot szeretném megoldani . Ha tudnál nekem adatokat közölni a hengerfej csavarok meghúzási nyomatékáról és sorrendjéről megköszönném.
Vegyél bele új kuplungot. Ha szerencséd van, akkor benne lesz a szettben a három darab U alakú lemez amit föl kell tenni a szerkezetre hogy a rugókat annyira visszanyomja, hogy a kinyomó csapágy "csövére" ne lógjon rá, és így lejöjjön.
A váltó végén van az a nagy anya. Ha nincs ekkora kulcsod, akkor ráhegesztesz egy 12-es anyát és máris ki tudod tekerni 19-es kulccsal. Ha ez megvan, akkor kiveszed a zéger gyűrűt. Alatta kicsavarod a sűrű torx (nem tudom a nevét) csavart. M7-es csavar kell majd a nyelestengelyhez. kb 60-80 hosszú. lehet hogy rángatni kell majd, vagy erősen kell húzni, mert nem akar jönni. Van hogy könnyen kicsúszik.
Sziasztok! El kell adnom, gondoltam először ide teszem fel. 83-as, 1.3 S motor. Bal küszöb, javító ív szükséges. Van hozzá rengeteg dolog, és van egy roncs mellé, amiből használható a motor (1.6S),váltó, generátor, stb. Csak adásvételivel. Kicsi pénzért.
Sziasztok! Kérném a segítségeteket opel asconám tengelykapcsoló problémájával.
85Évjáratú 1.3S motorral. A kuplungnak az volt a problémája miután be melegszik a motor nem emel ki . A szerelő azt mondta hogy ki cseréli van neki egy használt 10ezerért de utánna sem emelt ki ha be melegedett a motor. Erre föl azt mondta hogy a bowden nyúlik azért nem jó, amit ha szemre megnézek semmi baja, számomra elképzelhetetlen hogy a bowden be melegedés után nyúljon, és ráadásul olyan mértékben amitől ne lehesen hátra menetet kapcsolni mert recseg a váltó. Mostmár akkor úgy döntöttem neki álok és ki cserélem, bár én a nyomlap rúgó hibájára vetek, mert nem lehet olyan szerkezeti része csak ez, ami a be melegedés hatására csökentené a kiemelést. Kérdésem az hogy kérnék egy hozzá értőtől leírást, és hogy milyen szerszám kell a kuplung cseréjéhez, ha azt a váltó le csavarozása nélkül a motor és a váltó közti dekli eltávolításával azon keresztül csinálnám. Úgy tudom a váltó job oldali kerék mögöti csavar eltávolítása után, egy kulcsal ha be nyúlok a tengelybe és ki csavarom a csavart a nyeles tengely a váltó felé húzható és a kuplung el távolítható. Kérdezném még hogy ez a csavar , jobb illetve bal menetes e . és hogy milyen kulcs szükséges ehez
Sziasztok. C Kadettem fékjét szeretném kicsit jobbá hatékonyabbá tenni. Azt a jó tanácsot kaptam hogy a B Ascona féknyerge erre alkalmas lenne. Szeretném megkérdezni hogy lenne e valakinek jobbos balos féknyerge eladó?