Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2005.05.02 0 0 15850

Sziasztok!

Zoli, a foti tapasztalatok alapjan a Bekesi Vecses nyugodtan mernem mondani, de a ceglediekrol se hallottam rosszat, bar nekem nem eri meg oda vinni, mivel csak szombaton, vagy vasarnap vagyok arra, igy szamomra az kilove. A Delpestet passzolom, szemelyes tapasztalatom nincs.

 

ui.: ha esetleg Cegledre vinned, szolj es rakerdezek, hogy esetleg egy kis szervizes hatszeled legyen, ha meg ott dolgozik az ismeros...

Előzmény: dohonyiz (15848)
Vulkan16V Creative Commons License 2005.05.02 0 0 15849

1. megoldás: Menj valahová, ahol emelővel meg tudják emelni és forgasd meg kézzel a kerekeket, hátha kiderül, hogy esetleg valami gaz van a felni, vagy a gumi belső felén.

2. megoldás: Ha szerelő aknára tudnál állni és végignéznéd a felni és a gumik belső felületét, az se lenne rossz.

3. megoldás: Ha nem jössz rá mi okozza, akkor szerviz, hiszen még garanciális.  

Írd meg mi okozta!

Előzmény: dohonyiz (15845)
dohonyiz Creative Commons License 2005.05.02 0 0 15848

Én is gyanakszom a fékre, mert hetek óta csikorgott, amikor fékeztem, most nem csikorog, de suppog :o) Próbáltam már, hogy menet közben picit a féket is nyomni, de nem változott semmi....

 

Mind1, 1 hónap múlva úgyis megyek az éves átnézésre, majd ott szólok, hogy nézzék már meg, hogy mi ez a hang.

 

Az alábbi szervizek közül melyiket ajánljátok?

 

- Renault Délpest

- Renault Békéss Vecsés

- Renault St-Mobile Cegléd (itt vettük az autót)

Előzmény: mzdude (15847)
mzdude Creative Commons License 2005.05.02 0 0 15847
Pl. fékbetét hozzáfér egy picit a tárcsához. Állítólag. Én mondjuk nem értem, annak hogyan lehetne ilyen hangja. :-)

Nekem is csinálja új kora óta, rohadtul idegesít. Szerelő, gumis megnézte, nem találtak semmit. A héten remélhetőleg lemennek róla a gyári gumik, majd kiderül, hogy változik-e valami.
Előzmény: dohonyiz (15845)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.05.02 0 0 15846

Fék?

 

Fel kellene emelni a kocsit és külön-külön megnézni a 2 kereket és futóművet.

Előzmény: dohonyiz (15845)
dohonyiz Creative Commons License 2005.05.02 0 0 15845

Sziasztok!

 

Szombat óta egy kicsit idegesít az autóm.

 

Ugyanis a bal oldaláról (vagy az első, vagy a hátsó keréktől) ahogy megyek, a sebességtől függő gyakorisággal hallatszik egy olyan hang, hogy "Supp---supp---suppp". Ha lassabban megye, ritkábban suppog, ha gyorsabban, akkor gyakrabban csinálja.

 

Megnéztem, kavics, vagy ilyesmi nincs a kerekekben, kátyúba nem estem vele.....nem tudom. Szerintetek mi lehet?

 

Zoli

kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15844
Ja, úgy már jó :-D
Előzmény: Anonymus23 (15842)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15843

Javítandó a 15825. hozzászólásomat:

 

175/65_____185/60_____195/60_____195/55

583,1______577,6______589,6______570,1

1830,9_____1813,7_____1851,3_____1790,1

0__________-17,2______+20,4______-40,8

100%______99,1%_____101,1%_____97,7%

 

1. Abroncs méret

2. Átmérő mm

3. Kerület mm

4. Kerület különbség mm

5. Kerület különbség %

Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15842
KERÜLETBEN! Nem átmérő!
Előzmény: kzkzkzkz (15840)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15841

Miért is?

1830,9 - 1790,1 az szerinted mennyi?

Én akárhogy számolom, nekem mindig 40,8 mm jön ki.

;)

Előzmény: kzkzkzkz (15840)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15840

A negyedik sort is elcseszted :-)

Nincs -40 mm különbség az első és az utolsó között!

Előzmény: Anonymus23 (15839)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15839

Elírtam mert annyira az átmérő járt a felyemben (kerület = 2r x pí azaz d x pí).

Meg a kollegák is, és a külföldi partnerek is folyamatosan zaklatnak itt a gyártással, nem hagynak nyugodtan fórumozni, mintha az fontosabb lenne!

:DDDD

Na megyek kajolni.

Előzmény: kzkzkzkz (15838)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15838
Igen, közben nekem is beugrott, hogy elírhattad :-D
Előzmény: Anonymus23 (15837)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15837

Péntek van és hülye olaszok (ezt csak én értem de mindegy)! :DDDDD

 

Természetesen KERÜLET!

Hisz ez az alapja a megtett útnak, megtett út/fordulatnak, sebességmérésnek stb.

Garfield007 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15836
En mar elvesztem lassan a fonalat! :-)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15835
Igen, erre én is rájöttem párral lejjebb :-)
Előzmény: Anonymus23 (15833)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15834

A 3. sorban ezt írod átmérőnek 1830,9mm. Azaz 183cm! Nem sok kicsit?

 

Előzmény: Anonymus23 (15832)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15833

Nem is arra válaszoltam amit kérdeztél!

:D

Természetesen a szerelt kerék magassága megegyezik ugyanazon kerék átmérőjével!

De ha ezt a magasságot/átmérőt megváltoztatod, akkor a változás mértékének felével egyezik meg a kocsi magasságváltozása.

Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15832

Az OK, de ha növeled a kerék átmérőjét / magasságát, az még mindig csak a tengelyt emeli és az a kerék közepén van, nem pedig a kerék tetején!

Ha az átmérő 10 centivel nő, az akkor is csak 5 cm-t emel a tengelyen!

Előzmény: kzkzkzkz (15829)
Garfield007 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15831
kzkzkzkz, a gumiabroncsnak, van egy magassaga, amit pl. a 176/65 ad meg, az atmero meg a kereked atmeroje...
Előzmény: kzkzkzkz (15829)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15830

Tehetsz rá 16"-os gumit + felnit is, megfelelő perrel, de akkor meg lőttek a rugózásnak, nagyon feszes lesz a futóműved!

Mert azt a rugózást, amit eddig a gumi elnyelt, azt mindet a rugónak, teleszkópnak, illetve a futómű többi teherviselő alkatrészeinek (szilentek, gömbcsuklók) kell "megennie". Ez nem igazán hasznos, szépnek szép, de jelentősen növekedni fog a futóművel kapcsolatos javítási költségeid.

Ez a futómű meg nem sportfutómű, hogy az ilyen guminagyságra legyen felkészítve.

Előzmény: kzkzkzkz (15820)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15829

Ezt nem értem a magasság (2) miért nem egyenlő az átmérővel (3)?

 

A kerék átmérője = a kerék talajtól a legfelső pontjáig mért távolsággal. Nem?

Előzmény: Anonymus23 (15825)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15828

>>175/65R14 vagy 185/60R14 minden tovabbi nelkul rakhato az autora.
A tobbi meretet inkabb csak 15-s alufelnire tedd ra, lemezfelnire ne, mert nagy lesz a tomege.

 

Mennyi az eltérés egy acél és egy könnyűfém felni között? Több kiló? Miben számít a kerék tömege (stabilitás, kanyarodás??)???

Előzmény: tws1 (15813)
tws1 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15827
visszaterve a realitasok talajara: 175/65R14, 185/60R14, 195/60R14, 195/50R15 az autora teheto es megfelelo valasztekban rendelkezesre allo gumik, a tobbi mar doccenonel vagy alaszedve beleerhet a kaszniba illetve nem nagy valasztekban kaphato.

a gyarilag engedelyezett 2 meret a 175/65R14 es a 185/60R14. torveny szerint ezeket rakhatodra. ha mast raksz ra, akkor az mar atalakitasnak minosul es igy engedelykoteles. persze senki se fog engedelyt kerni es a rend eber ore sem szokta tul gyakran ezt nezegetni, de ha felraksz egy olyan meretet ami nagyon kier a kerekivbol, akkor az azert feltunhet a kozegnek :)))

en 185/60R14 Michelin Pilot Exalto-t tettem ra nyarra, mert nem kedvelem az alufelnit (tudom szebb az alu :))) )
Előzmény: kzkzkzkz (15824)
nagya2 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15826

Hi Bezsi!!

 

Nekem se világitott, de némi ütögetéssel helyreráztam, azóta jó!!

 

Üdv Nagya!!

Előzmény: bezsi1 (15802)
Anonymus23 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15825

Én a legelején a szerelt gumi magasságának a növekedését írtam.

Ennek a fele a kocsi magasságának a csökkenése vagy a növekedése, mert a tengelyhez képest csak a fele jelentkezik.

 

A másik méret a felni szélessége, de abban nem vagyok biztos, hogy az coll lenne, mert az kevésnek tűnik.

 

Én ezért nem javaslom a 195/55-ös gumit:

 

1., Egyrészt amit előttem is mondtak, hogy nem igazán járatos méret.

 

2., A gumi kerülete mintegy 4 cm-el lesz kisebb, ez kb 2,3%. Ami talán belefér, de mindenki döntse el maga.

 

Ez a különbség a többinél:

 

175/65_____185/60_____195/60_____195/55

583,1______577,6______589,6______570,1

1830,9_____1813,7_____1851,3_____1790,1

0__________-17,2______+20,4______-40,8

100%______99,1%_____101,1%_____97,7%

 

1. méret

2. magasság mm

3. átmérő mm

4. átmérő különbség mm

5. átmérő különbség %

Előzmény: kzkzkzkz (15816)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15824
Tényleg, a kisebb átmérőjű kerék többet forod adott távolság alatt. Csak nem tudtam milyen óráról van szó :-)
Előzmény: Garfield007 (15821)
kzkzkzkz Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15823

JA már látom: mert /50-ig megy rá azonos hasmagasságnál az 5,5-ös felninél.

 

Előzmény: kzkzkzkz (15820)
Garfield007 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15822
Ra lehet valoszinuleg, de akkor mar szenas szeker lesz... Mert gumi magassag nem sok lehet mellette...
Előzmény: kzkzkzkz (15820)
Garfield007 Creative Commons License 2005.04.29 0 0 15821
Ora, az a sebesseget mutato, mert egy adott kerek atmerohoz kalibraljak, ertelem szeruen ha ettol eltersz az ora meresi pontossaga is oda... Nem veszesen, de tud csalafinta dolgokat okozni.
Előzmény: kzkzkzkz (15812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!