Zoli, a foti tapasztalatok alapjan a Bekesi Vecses nyugodtan mernem mondani, de a ceglediekrol se hallottam rosszat, bar nekem nem eri meg oda vinni, mivel csak szombaton, vagy vasarnap vagyok arra, igy szamomra az kilove. A Delpestet passzolom, szemelyes tapasztalatom nincs.
ui.: ha esetleg Cegledre vinned, szolj es rakerdezek, hogy esetleg egy kis szervizes hatszeled legyen, ha meg ott dolgozik az ismeros...
1. megoldás: Menj valahová, ahol emelővel meg tudják emelni és forgasd meg kézzel a kerekeket, hátha kiderül, hogy esetleg valami gaz van a felni, vagy a gumi belső felén.
2. megoldás: Ha szerelő aknára tudnál állni és végignéznéd a felni és a gumik belső felületét, az se lenne rossz.
3. megoldás: Ha nem jössz rá mi okozza, akkor szerviz, hiszen még garanciális.
Én is gyanakszom a fékre, mert hetek óta csikorgott, amikor fékeztem, most nem csikorog, de suppog :o) Próbáltam már, hogy menet közben picit a féket is nyomni, de nem változott semmi....
Mind1, 1 hónap múlva úgyis megyek az éves átnézésre, majd ott szólok, hogy nézzék már meg, hogy mi ez a hang.
Pl. fékbetét hozzáfér egy picit a tárcsához. Állítólag. Én mondjuk nem értem, annak hogyan lehetne ilyen hangja. :-)
Nekem is csinálja új kora óta, rohadtul idegesít. Szerelő, gumis megnézte, nem találtak semmit. A héten remélhetőleg lemennek róla a gyári gumik, majd kiderül, hogy változik-e valami.
Ugyanis a bal oldaláról (vagy az első, vagy a hátsó keréktől) ahogy megyek, a sebességtől függő gyakorisággal hallatszik egy olyan hang, hogy "Supp---supp---suppp". Ha lassabban megye, ritkábban suppog, ha gyorsabban, akkor gyakrabban csinálja.
Megnéztem, kavics, vagy ilyesmi nincs a kerekekben, kátyúba nem estem vele.....nem tudom. Szerintetek mi lehet?
Tehetsz rá 16"-os gumit + felnit is, megfelelő perrel, de akkor meg lőttek a rugózásnak, nagyon feszes lesz a futóműved!
Mert azt a rugózást, amit eddig a gumi elnyelt, azt mindet a rugónak, teleszkópnak, illetve a futómű többi teherviselő alkatrészeinek (szilentek, gömbcsuklók) kell "megennie". Ez nem igazán hasznos, szépnek szép, de jelentősen növekedni fog a futóművel kapcsolatos javítási költségeid.
Ez a futómű meg nem sportfutómű, hogy az ilyen guminagyságra legyen felkészítve.
>>175/65R14 vagy 185/60R14 minden tovabbi nelkul rakhato az autora. A tobbi meretet inkabb csak 15-s alufelnire tedd ra, lemezfelnire ne, mert nagy lesz a tomege.
Mennyi az eltérés egy acél és egy könnyűfém felni között? Több kiló? Miben számít a kerék tömege (stabilitás, kanyarodás??)???
visszaterve a realitasok talajara: 175/65R14, 185/60R14, 195/60R14, 195/50R15 az autora teheto es megfelelo valasztekban rendelkezesre allo gumik, a tobbi mar doccenonel vagy alaszedve beleerhet a kaszniba illetve nem nagy valasztekban kaphato.
a gyarilag engedelyezett 2 meret a 175/65R14 es a 185/60R14. torveny szerint ezeket rakhatodra. ha mast raksz ra, akkor az mar atalakitasnak minosul es igy engedelykoteles. persze senki se fog engedelyt kerni es a rend eber ore sem szokta tul gyakran ezt nezegetni, de ha felraksz egy olyan meretet ami nagyon kier a kerekivbol, akkor az azert feltunhet a kozegnek :)))
en 185/60R14 Michelin Pilot Exalto-t tettem ra nyarra, mert nem kedvelem az alufelnit (tudom szebb az alu :))) )
Ora, az a sebesseget mutato, mert egy adott kerek atmerohoz kalibraljak, ertelem szeruen ha ettol eltersz az ora meresi pontossaga is oda... Nem veszesen, de tud csalafinta dolgokat okozni.