A téli gumik vázszerkezete is nagyjából ugyanolyan, mint a nyáriaké. A különbséget a mintázat és az anyagösszetétel adja. A téli gumik bevonata - tehát maga a gumi anyag - a magasabb butilkaucsuk és egyéb adalékok koncentrációja miatt valóban lágyabb, ezzel elérve, hogy hidegben sem dermed meg, ezáltal biztosítva a tapadást.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy az abroncs teherviselő képessége is lágyabb lenne, azaz azonos méretben a téli gumitól sem "himbálózhat" jobban az autó, mint a nyáritól.
Az erősített oldalfal értelme elsősorban az, hogy jobban védjen a mechanikai behatásoktól a gumit, ill. nagyobb a terhelhetősége, ami a rá nehezedő tömeget illeti. Az XL egyébként az extra load (akárcsak az RF = reinforced) rövidítése és többségében peremvédős is.
Nekem 225/45 R18 van fent és remek minden szempontból. Egy hangyányit megfogja a kocsit és pár decivel többet eszik, de cserébe nagyon jó a kocsi úttartása.
Két alu keresztelem sedanhoz. Nem ismerős, mer' ugye neked SW-d van :-)
Cserébe én is kérdezek. Az erősített oldalfalú téli gumi (XL jelölés) kevésbé engedi az autót himbálózni? A standard téli gumik oldalfala lágy a nyárihoz képest azonos méretben, asszem.
Én is cseréltem pollenszűrőt, igen valóban elég macerás helyre rakták az biztos. Olajat is lekéne cserélnem illetve még nem esedékes de szeretem ha nem öreg benne. Már vagy 3 hete megvan mindenem hozzá. :)
Nekem 225/50/R17 Michelin Pilot Primacy gumim van (ez lesz a második szezonja). Előtte 215/55/R17 Pirelli P7 volt fent, de azok konkrétan széthasadtak a gumi belső falán (mintha szikével végig lettek volna vágva) meg már öregek is voltak.
Egyrészt a megnövekedett szélesség, másrészt az új gumi nyilvánvaló jobb tapadás miatt a következőket tapasztaltam:
- minimum 0,5 liter többletfogyasztás.
- érezhetően visszafogja az autót, érezhetően veszít a dinamikájából/gyorsulásból (2.0 benzines)
- a jó hír, hogy korábbi gumikkal ellentétben ezt jó minőségű és száraz aszfalton még egyes fokozatban sem tudom elforgatni. Nyilván a fékezés is sokkal hatékonyabb ezekkel a gumikkal
Ez a gumiméret egyébként 11 mm-vel kisebb átmérőt ad mint a gyári 215/55/R17. Azaz kb fél centivel kerül közelebb az autó az aszfalthoz. Szépen fekszi az utat, de még nem annyira fennakadós mint pl a 205/60/R16 téli mérettel (-25mm), amitől már a hajam is égnek áll...
A kilométerórával kapcsolatban pedig csak annyi, hogy ha szofveresen át van állítva a gumiméret 205/60/R16-re, akkor a 225/50/R17 gumival a végeredmény mindössze 1 km/óra eltérés a mutatott és a valós (GPS) sebesség között (mutató továbbra is siet, de csak 1 km/h-val mutat többet a valósnál.
Azért visszautalva a fogyasztás növekedésre és a dinamika vesztésre, valamelyest nyilván az is "ront" a helyzeten, hogy az autó effektive 3-4 km/h-val gyorsabban megy ua. óra szerint mutatott sebesség mellett...
Ja, és ha valakinek ÚJ gumi kell, abban tudok segíteni. Nem üzleti jelleggel, csupán információval...
Kicsivel alacsonyabb (sugárban 5,5 mm), ezért a km óra csalni fog felfelé kicsit, illetve valamennyi többletfogyasztással érdemes számolni, de meggyőződésem, hogy nem jelentős, maximum 2-3 deci/100 km. Nem hinném, hogy érezhetően visszafogná az autót, ezt korábbi tapasztalataim sem igazolják (előző autómnál 2 kategóriát ugrottam szélességben 185-ről 205-re, és nem éreztem, hogy visszafogná az autót, pedig egy gyengébb benzines volt). HZ2 kollégának a Coupéján ez a méret van, talán beesik ide és elmondja a véleményét.
21cm az elejétől a végéig. Tegnap írtam ismerősnek, hogy foglalkozik e még vele. Igen tavaly volt aki más méretben kérte. Nekem 206 oson volt fent és ez is onnan maradt, majd megnézem hova lehetne 407 en feltenni. Annyira nem akarom kicicomázni. 206 oson a küszöbön volt kétoldalt és beleírva még h 206fanclub.hu
Igen ez ezüst de ha jól emlékszem bármilyen színben lehet kérni, nekem a másik autón úgy van fent h egy oroszlán és a másik fanclub oldalnak a címe. Felveszem a kapcsolatot ismerőssel mi mennyi és utánna össze tudjuk írni kinek milyen és menyi kellene.