A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Mintha némelyik felújított kocsiban újfajta világítás is lenne, legalábbis kékesebbnek tűnt (LED-es?), mint a régiekben. Úgyhogy meglesz az a 150-féle verzió. :-)))
Csak úgy unalmamban összeszámoltam a szembetűnőbb arculati elemeket:
- küszöb (zöld vagy kék)
- kapaszkodók (zöld vagy kék)
- kijelző (zöld vagy narancs)
- tető (fehér vagy kék)
- ablak (eredeti vagy megnövelt nyitható felületű)
- üléshuzat (eredeti vagy új)
- ablaküveg (sötétítéssel vagy anélkül)
Ebből már így is 128 különböző küllemű buszt lehetne összelegózni. Figyelembe véve persze, hogy eleve kétféle utasterű Volvo létezik, az első 50 példány küllemének bármely eltérő elemét beillesztve a megfelelő kategóriába, már rögtön 150-nél nagyobb számú verziót kaphatunk. Tehát lehetséges akár mindegyik buszt különbözően kinézőre felújítani. Hajrá...
NKA-345 (MB Citaro) harmadik ajtaján kiragasztott nyomtatott A/4-es papír hirdeti nemes egyszerűséggel: ROSSZ! Nem vitt utasokat, de így is érdekes megoldás javítás helyett.
A Volvonal pl. hatalmas, de allitolag a tobbinel is hasonlo.
Aztán mi az a hatalmas különbség és mi között? Mert hogy a Budapesten előforduló összes Volvo Wroclawban készült, de ezeket egyébként nem is gyártották máshol. (Szőrszálhasogatók kedvéért: a szólókból gyártottak néhány tucatot Finnországban is a helyi piacra még az első 2-3 évben, amíg be nem zárták a gyárat.)
10 évente veszünk 150 csuklóst (pont a Volvok előtt 10 évvel jöttek a 435-ösök) közte meg minden le van sz@rva... Ahelyett hogy vennénk minden évben 30-at.
Az a legnagyobb baj, hogy ez a 150 csuklós akkor is kellene, ha nem lenne metrópótlás. Egyszerűen a 2004-5-6-os évjáratú kocsikról le kellene venni a terhet. Közlekedhetnek utána, csak érjük már el azt, hogy ne ezekkel akarják a 24-26 órás számokat kiadni. Kár volt az éjszakai járatokba is ennyire beerőltetni az alacsonypadlósokat, ha egyszerűen nincs utánpótlás és ez ugyanúgy szervezői hiba (is).