akkor ki? az állam, mert emeli a vonatjegyeket, és drágábban kell utazzak? Akkor azt mondom, hogy nem éri meg már Békéscsabán dolgozni _és_ mindig hazajárni. vagy leköltözöm Békéscsabára, vagy munkahelyet váltok.
Nekem végülis min1 hogy ki adja, ha ad; csak nagyon utálom hogy olyanokárt a vasutat, a MÁV-ot fikázzák, amiről nem ő tehet.
Életszerű, biztos sok egyetemistának van kocsija. De ha már itt tartunk, akkor a munkába járok is csinálhtanák ezt. És szüntessük meg az össze vasutat mint Dél-Amerikában, és nem lesz több gond vele. Ha nagyon akarsz utazni, akkor úgyis megoldod valahogy.
Oszt' mi a különbség, hogy a MÁV adja, vagy az állam? Így is, úgy is az adófizetők zsebéből megy. Sőt, a MÁV kedvezményekre szerintem jól ráillik a "más botjával ütlegeli a növényt" mondás...
Amúgy kíváncsi vagyok, mikor találják fel magukat a T. Egyetemisták!
Várom a "2007. ..... hó .......-án a délutáni miskolci gyorsra diákigazolvánnyal rendelkező utastársakat keresek. Jelentkezésni lehet a ............. telszámon. Jelige: Csoportos utazás - 50% kedvezmény " jellegű hirdetéseket a neten.
Nem Egerbe veszek jegyet. Egy Győr-Bp buszon (Győrből nem megy Eger felé közvetlen busz, vasárnaptól már vonat sem) csak a Győr-Bp viszonylatra tudnak jegyet adni; én ezt megveszem féláron, mondván h Egerbe utazok, haza. És muszáj lesz így kiadni a jegyet, én meg maradok Pesten. Bp-Eger (vagy Bp-Győr) már neccesebb; mert esetleg kérhetnék az előző busz jegyét.
(Lehet, hogy nem utazol sokat. Vagy találsz majdnem tele kocsit. De ezt ne fejtegessük, tegyük fel hogy Te is annyit utazol mint én, tömegközlekedéssel.)
Kicsit belegondolva aki eddig is TÁ jeggyel ment (pl Te), annak "csak" 40%-os emelés lesz májustól; a diákoknak iskola-egyetem között több mint dupla; egyéb esetben a mostanihoz képest több mint négyszeres árat kell fizetni. Nem mindegy, hogy 40 vagy több mint 300%-os emlés. Téged ezért érint annyira; alapból nekem sem magával a tarifaemeléssel, hanem a kedvezménymegvonással van bajom.
Remélem, annyival lehet trükközni egy Bp-i útnál majd, hogy azt mondom a buszon pl Győrben, hogy Egerbe megyek; de a buszok csak Pestig mennek, és arra is kénytelenek lesznek kiadni a félárút; mert azt nem tudják meg hogy nem megyek Egerig. De ez is csak Bp felé működik (Győrből).
nincs céges autóm.Nincs sok pénzem. Sőt még autóm sincs. Mégis teljesárú jegyet veszek, ha vonattal/busszal utazok. A vonalbezárásoknak nem örülök, van pár vonal amit megérné megmenteni. Van pár vonal, amiben sajnos igaza van annak aki azt mondja, hogy be kell zárni. Ez mondjuk vasutastopik kérdés... Lehet számokkal dobálozni, egyikünk sem dolgozik a vezig.-en, tehát beszélhetünk a levegőbe, de mi értelme lenne? Szeretem a vonatokat, mégis ha odajönne hozzám minden hónapba valaki, hogy adjak neki mondjuk 500 forintot, hogy Kalocsára járhasson továbbra is 12 ember bz-vel, hát nem adnék neki.
Az hogy Neked 4000 lesz oda-vissza? Hát akkor rá lesznek kényszerítve az emberek, hogy telekocsikat hozzanak össze, és olcsóbb lesz. Most ha én nem otthon Bp-n dolgozom, hanem Békéscsabán, és sokat kell kiadjak utazásra, akkor hibás a vasút?
Hát ha egy picit olvasol ttúra-topikot, azért vannak GyMS megyeiek is, akik néha mennek túrázni.. Igaz, talán már nem olyan gyakorisággal, mint régebben..
na igen, durva, de akkor maradjon a lükepék fajta verzó, amint azt a topik avatott közgazdasági szakembere megmondta, ez egy értelmes ötlet. Valahogy nem tudok együttérezni azoknak a siránkozásaival, akik csak azért húzzák-nyúzzák az egyetemet, hogy minél tovább utazhassanak olcsón.
Érdekes, a párhuzamosság megszüntetése elsősorban abból áll hogy a vonatokat tönkreteszik. A buszokból több pénz van, pl a benzinből. Attól nem félek, hogy nem lesznek Bp-Győr között buszok.
Győrből nem lesz könnyű telekocsit találnom. Egyébként tényleg úgy (lesz) a legolcsóbb, leggyorsabb, főleg TÁ jeggyel utazóknak.
Lehet, hogy csak nekem volt újdonság, de azért leírom, hátha más sem tudta. A Szugló utcai térkép boltban (Térképkirály) lehet kapni "Laminált" turistatérképeket, ami azt jelenti, hogy a térkép mindkét oldalára egy műanyag fóliát "tesznek". Ugyan a térkép kicsit vastagabb lesz, és az ára is a duplája, de sokkal tartósabbnak néz ki, és így a térképes oldal cseppálló lett.
Sajnos a turistatérképekből nem kapható az összes így, és az sem biztos, hogy a legújabb van laminálva, de valószínüleg ők csinálják ezt, és lehet rendelni tőlük (ezt nem kérdeztem meg, csak így logikus számomra).
Izé, édesanyám a 60-as évek végén, 70-es elején havi 1x, írdd és mondd, egyszer ment haza (Bp-Sopron), noha anyagilag megtehette volna a minden hétvégés utat. Így a 4000 Ft azért már nem olyan brutál. Szerintem.
Ha következetesen véghezvinnék a párhuzamtalanítási koncepciót, amiben nem hiszek, akkor egy-két éven belül már nem fogsz Győrből Budapestre buszozni (max. vonatozni).
Úgy tűnik, hogy a túrákra eljutás legolcsóbb módja a telekocsi lesz, ha sikerül megszervezni az adott alkalomra. Kisfogyasztású autónál eddig is két teljesáru jegy körül már egyenlő volt a költség a benzinnel (tudom, hogy egy autó fenntartása nemcsak ebből áll).
Ezek szerint a vonalbezárásoknak is örülsz, ugyanis azokat a vonatokat is a te pénzedből finanszírozták. Ok, rendben. A mostani 19 vonal szerintem még egész korrekt, ha már meg kell szüntetni vonalakat. Csakhogy ha pl ha ilyen 40%-os emelések lesznek, akkor a még meglévő vonalakon is erősen fogy majd az utaslétszám -> lehet azokat is megszüntetni. Jó reggelt. Vagy ez neked egyáltalán nem számít? Persze he nekem lenne autóm (esetleg céges), vagy sok-sok pénzem, akkor engem sem nagyon érdekelne. Feltételezem hogy neked van.
Nem azt mondom, hogy az emberek egy ideig diákkal, majd közvetlen utána nyugdíjas jeggyel utazzanak, de azért kicsit durva, hogy májustól nekem 4000 Ft körül lesz egy oda-vissza út haza... Persze lehet járni stoppal, ok. A héten is már mentem így Bp-re, de ma is így fakarok. Ezután meg majd még gyakrabban. Ha csak Pestre mennék, az is vagy 3000 Ft lenne nekem szabályosan Győrből oda-vissza (és ebben nincs semmi BKV). Ez azért durva. Remélem, annyival lehet trükközni egy Bp-i útnál majd, hogy azt mondom a buszon pl Győrben, hogy Egerbe megyek; de a buszok csak Pestig mennek, és arra is kénytelenek lesznek kiadni a félárút; mert azt nem tudják meg hogy nem megyek Egerig. De ez is csak Bp felé működik (Győrből).
b) a nappali tagozatos diákok csoportos utazása esetén 10 fő diákonként legfeljebb egy fő kísérő;
c) a költségvetési szervek és intézmények - beleértve az önkormányzati költségvetésből gazdálkodó szerveket is - közalkalmazotti vagy közszolgálati jogviszony (ideértve a bírói, az igazságügyi és az ügyészségi szolgálati viszonyt is) keretében foglalkoztatott - valamint a közigazgatási szerveknél 2001. június 30-ig ügykezelőként, illetve fizikai alkalmazottként foglalkoztatott és 2001. július 1-jétől munkaviszony keretében továbbfoglalkoztatott - dolgozója;
f) a legalább négyfős csoportban utazó sportolók (sportegyesületek, szövetségek, szakosztályok versenyzői, valamint a közreműködő sportvezetők, játékvezetők, versenybírók, edzők, orvos, gyúró, szertáros) és a szervezett természetjárók, ha a versenynaptárban kiírt versenyre, illetőleg hivatalos túrára utaznak, a részükre kiállított igazolvány, illetőleg utalvány alapján. A játékvezetők, versenybírók egyénenként is jogosultak a kedvezményre. A sportolók kedvezményét sportáganként legfeljebb 30 fős csoportok vehetik igénybe, amelyen belül a kísérők száma nem haladhatja meg az 5 főt;
Kedvezmények a helyközi (távolsági) menetrend szerinti autóbusz-közlekedésben
14. § Korlátlan számú - a Fát. mellékletének 5. pontjában meghatározott, díjszabási övezetektől függő összeggel csökkentett - kedvezményes menetjegy igénybevételére jogosultak a 8. § (1) bekezdésének a)-b) és g) pontjaiban felsorolt személyek, az ott, valamint a 8. § (2) bekezdésében meghatározott feltételek szerint.
Az általános 67,5%-os jegykedvezmény viszont 50%-ra esik, az egyetemisták ráadásul azt se vehetik igénybe, csak oktatási intézményük és lakhelyük között. Hacsak nem utaznak legalább öten, az ugyanis már csoportnak számít majd (most ehhez tízen kell lenni), és ilyenkor jár a félár. http://index.hu/gazdasag/magyar/kokakozlref/