A ventilátoros rád fújja a meleget nem felfelé.ha odébb mégy, odébb viszed, felteheted az ablakba is ha ott fér el. Az a lényeg , hogy ott legyen meleg ahol te vagy, 1 méterrel odébb csak másodlagos.Régi trükk, hogy a csajok a hivatalban az iróasztal alá eldugnak egy ventis hősugárzót. Ülnek a jó melegben ,nem fáznak fel, az ügyfél meg ugyis kabátban jön be az utcáról.
A membránnak van egy füle. Ha az eldugul valamiért, akkor ez is azt okozza, hogy nem kapcsol le a gáz. Ez inkább akkor szokott előfordulni, ha rosszul lett összerakva.
Érdemes szétszedni a membrán házat és mindent kicserélni benne. Pár Forint az egész.
Tudja -e valaki mi lehet az oka annak hogy a Vaillant WuW242/3 kombicirkó ( turbós )
amikor fűtésnél indulna kétszer háromszor elkezdi a begyujtási folyamatokat, pár másodpercre elindul az előszellőztetés , majd vagy sikerül másodjára begyujtania, vagy kigyullad a piros hiba led, és hiba törlésig nem is indul el.
Lehet ez valami termosztát baj ? A legegyszerűbb Vaillant VRT40 van ( nem programozható ) Vagy a keringető szivattyú áramlásérzékelőnél lehet gond?
Melegvízcsap megynyitásnál viszont azonnal begyujt és ha 20 percig zuhanyzom akkor sem kapcsol ki.
Tehát csak fűtésnél indul betegesen, a használati melegvíznél azonnal és biztosan indul.
a beepitett tarolosok plane dragak. ha van helyed, persze hogy mezei kulso tartaly kell es mezei futo kazan. a legtobb mai kazannak legalabb a vezerloje egybol kezeli a kulso valtoszelepet es tartalyt, de van amelyikekben a valtoszelep is bennevan helybol, csak ra kell kotni a tartaly csokigyojat meg homerojet.
Indirekt tárolós kondenzációs kazánból viszont nem nagyon láttam még két hőcserélős kivitelt. Akkor már nem lenne jobb egy mezei kondenzációs kazán, ami a fűtés mellett egy külső váltószeleppel dolgozik a külső tárolóra, HMV prioritásos vezérléssel?
- ha van gaz, azzal barmikor lehet vizet melegiteni, nincs ertelme sokat tarolni belole
- a napkollektorhoz mindenkeppen kell a nagy tartaly, ha kell a ketfele melegviz is, akkor kb nincs mas megoldas mint amit irsz
- amit irsz az nem kombi kazan. a kombi az, ami atfolyos vizmelegito egyben. a te rendszered futokazan indirekt boylerrel nevre hallgat.
- jol gondold meg hogy lesz-e napkollektor. en is azt hittem hogy lesz, es mara kijott hogy nem lesz sosem, mert nem eri meg. potyara vettem 300l tartalyt.
Családi ház teljes felújítása előtt vagyok, az egyik még megoldatlan problémám, hogy nem csak ivóvízből, hanem kútvízből is szeretnék meleget, szerencsére elég jó minőségű fürdéshez, két gyerekkel pedig fogyasztunk is rendesen.
A házban kondenzációs kazános padlófűtéses rendszer lesz, így az eddigi legjobb ötletem, hogy
egy kombi kazán HMH része közvetlenül fűtene egy tárolót fix hőfokra, abból venném ki egy-egy hőcserélővel a meleg ivóvizet és a kútvizet. Emellett szól, hogy később tervezek napkollektort HMV-re, így a tároló harmadik hőcserélőjével a kollektor körét is be lehetne vezetni a tárolóba.
Kérdéseim, problémáim, amiben segítséget kérnék:
-Működik-e ez így? Nem lesznek túl nagyok a tárolt víz lehűléséből adódó veszteségek? A későbbi kollektorra gondolva ugyanis elég nagy tárolót (200-300l) kellene beépíteni. Vagy legyen egy kisebb tároló és egy nagyobb külön a kollektornak?
-Csökkenti-e a veszteséget, ha tároló nélkül, két külső hőcserélő lenne sorba kötve a kazán HMV körére,
ezekből menne a két meleg víz kör, és a vízmelegítőt a két körbe helyezett áramlásérzékelők indítanák?
Ez esetben hogy lehetne később integrálni a napkolis rendszert?
-Létezik jó gyári megoldás a problémára, pl. két melegvízkörös átfolyós melegítő?
Urak, ha egy FÉG V-4 átfolyós fali vízmelegítő főégője égve marad a víz elzárása után, akkor mi a leggyakoribb hiba? Olyasmikre tudok gondolni, mint pl. a kombinált gázszelep rugója, vagy mondjuk vízkövesedés a vízcsapházban. Ti mire tippeltek?
(tudom, hogy nem játék, de nem volt gond, azonnal elzártam a gázcsapot, és újra megnyitottam a vizet, hogy hűljön ki)
2kW az 2kW, akár ventilátoros hősugárzóval, akár olajradiátorral, akár kenyérpirítóval fűtesz.
Bojlert mindenképp cserélnem kell, nem sokkal drágább az indirekt sem, innen jött a gondolat, hogy 120 helyett 160literesre cserélem, úgy talán már rá tud segíteni a fűtésre is, és meleg vizem is marad, később pedig akár egy levegős hőszivattyút, akár napkollektort rá lehet kötni a bojlerre. Persze ehhez nem árt ha két hőcserélős.
Már bocs de ez (hülyeség) butaság. Szart sem ér, 2 KW a max. teljesítménye , meg lehet fagyni mellette, nappali árammal megy (40/kw)x2=80 ft /óra ! Ez a legrosszabb amit tehet ! Ettől minden megoldás jobb.( Ha már mindenáron villanyt akar akkor 4000 ft egy ventilátoros hősug. az is 2 kW. és oda viszi , oda irányítja a levegőt ahol épp van. (1 kg a súlya).
Egy kis segítséget, illetve véleményeket szeretnék kérni a hozzáértőktől az alábbi, (kisegítő) fűtési rendszer működőképességét illetően.
Kis, 40nm-es lakásról van szó, aminek fűtése klímával megoldott, az tökéletesen bevált, egyedül a légmozgást tudom hátrányként említeni. Illetve -15°c alatt, még nem kellett bizonyítania az elmúlt enyhe tél miatt.
Kiegészítő, tartalék fűtésként a tervem a következő:
Indirekt bojlerre cserélném a jelenlegit, és a csőkígyóra fűtési kört alakítanék ki, ellentétesen a hőcserélő eredeti funkciójával. Láttok ennek valami akadályát?
A levegőt bevezető cső a fürdőszoba keleti oldalán van, igaz hogy a hegyoldalban(Farkasrét) lakunk, tehát meglehetősen szeles a vidék. A füstelvezetőt megnéztem, egy kúp alakú szerkezet, a füstáramlást nem akadályozza semmi a közelében. A kémény kiemelkedik a környezetéből.
Amit mondtál, ( a légterelő felszereklése) az jónak tűnik, de gondolom ezt a rendszeresen karbantartó szervízzel ( Krakatau kft) kellene megbeszélnem. Én nem akarok barkácsolni.
Felvetődött, hogy ez a probléma más cirkótipusnál is előfordul-e? Gondolom, a nyomáskülönbség figyelése más tipusú cirkókészülékeknél is be van építve. Tehát nem megoldás, hogy kicserélem a készüléket, mert egyébként jól működik.
Szia! Amikor a szél fúj, akkor a friss levegő utánpótlás csövébe bele tud fújni? Úgy értem, elképzelhető, hogy direktbe kapja a friss levegőt, nagyobb nyomással? Illetve a kéménybe, ahova be lett húzva a füstgáz elvezetéshez a cső, a tetején mi található? Van rajta valami "kalap", vagy dísz? (amibe a szél bele tud kapni? )
Elvileg a cucc egy nyomáskülönbség kapcsolóval nézi, hogy a kimenő levegő nyomása illetve a belső oldal hogyan alakul. Ha ez a viszony megborul, akkor a cirkó leáll, mert azt hiszi, nem megy a ventilátor, nem vezeti el a füstgázt, és emiatt megfulladnátok :) Ezért tilt..
Ennek 2 oka lehet.
1., A friss levegő oldalba akkora légáram tódul bele, ami összemérhető a kimenő oldali propeller szállításával
2., A kimeneti oldalon van valami, ami meggátolja a levegő távozását (egy szélkakas, vagy olyan kémény dísz, ami féloldalas, és pechedre onnan fúj a szél..)
ha a bejövőbe bele tud fújni a szél, valami gombát, kupakot, légterelőt kell eszkábálni oda, hogy direktbe ne úgy fújjon bele, mint kezdő kisiskolás a furulyába...
ha a kéményes szitu van, akkor meg a díszt le kell szedni, vagy olyan "gomba" kell rá, ami nem pofázik vissza...
Van egy Immergas (Eolo mini24) tipusú kombikazánom. Fontos, hogy egy 3 szintes társasházban lakom a földszinten. A füstelvezető csövet a kéménybe helyezték el ( 11 m hosszú) a légbeszívó csövet pedig a fürdőszobából ( f.sz) vezették ki a szabadba, vagyis innen kapom a fűtéshez szükséges levegőt.
Nagyon gyakran, amikor erős szél van, egyszerűen nem ad meleg vizet a cirkó. A kijelzőn un. 11-es hiba jelenik ami a kézikönyv szrt. füst presszosztát meghibásodást jelent. Ez akkor fordul elő a kézikönyv szrt., ha a csövek eltömődtek, vagy a ventillátor leállt.
Ellenőriztem ,a csövek nem tömődtek el, valószínű a ventillátor leáll. Ez a hiba a szél elmultával megszűnik. Gond az, hogy az ember beszappanozva nem várhatja meg míg a szél eláll.
Kérdésem hogy tapasztaltak-e ilyen hibát, és mi a megoldás? A szerelő kitérő válaszokat ad, mintha ez természetes jelenség volna.
Még egy dolog jutott eszembe. Milyen iszapszűrőt érdemes venni, ami kis helyen elfér, még jobb lenne, ha egy Y szűrő helyén elférne, mert 18cm helyem van, a csappal együtt.. :(
Ma 2 óra vakarózás után, és a kazán szétszedése után úgy tűnik, megtaláltam a hiba forrását. A forrás pedig iszap. Nem is kevés.
Szétdöntöttem az egészet, átmostam rendesen. Mivel ma amolyan "kamumunkanap volt", más nem volt közelben, betettem 1 nagyobb Y szűrőt a cirkó elé. Elindult, kezdett változni hamar a hangja, szörcsögni. Leállítottam, szétszedtem az Y szűrőt, és kb 5 perc járatás után már a közepe, vagyis a rosta közepe is tele volt szutyokkal, de nem éppen hogy, hanem tömve, csavarhúzóval piszkáltam ki, úgy egybeállt.
3 ilyen kör után úgy tűnik, ez volt a nyűg forrása. Elkezdtem belőni a visszatérőket, a felső szelepek teljes nyitvatartása mellett, és láss csodát, úgy tűnik megy :) Nagy széles mosoly :)
Sokat nem járattam, mert jönnöm kellett dolgozni éjszakára, de 2 órát ment, és nem állt meg, alsó körök is felmelegedtek szépen.
Hosszútávú tapasztalatom még nincs.
granov: Igen, valami Baxi kazán ez is, Honeywell a bele. Sajnos a szivattyú fix, nem lehet állítani, az elektronikát kivettem, a cirkó indulásakor közvetlenül megadja az elektronika a 230V-ot a szivattyúnak. Nincs semmi szabályozás benne, a szivattyú is csak szimpla tekercses, kapcsoló nincs rajta. Fix.
paplanfa: 30 év? Hát ha ez kibír 30 évet, megeszem a kalapom :) Bár.. 1986-ban, amikor Anyámhoz felakasztottuk a falra a Fég ZC18-at, nem gondoltuk volna, hogy ilyen karriert fut be. Össz hibalista 1, azaz 1db hőkioldó, de az is elrepedt takarítás közben :) Évi puceválás, és teszi a dolgát.
nixon70: Az alsó szelepbe nincs öntve semmi, még gyártó se. Se alúlra, se felülre. Lebontva egyet, teljesen átereszt, nem kever semmit, csak a csavarral egy "O" gyűrűvel zárja el a bejövő víz útját. A felsó szelepek is simák, nincs állítási lehetőség, csak a tüske benyomása.
Legközelebb a hét második felében tudok kimenni a házhoz meló miatt, remélem nem lesz meleg :) és megjáratom rendesen.
Annyit vettem észre, hogy 70 fokos víz esetén a lángot igen tisztességesen rángatja, rendesen "vuff-vuff" hangja van, de a hőfok stabil. Olyan 60-100% között jár ütemesen a láng. Ilyen széles tartományban tudja a lángot szabályozni, vagy a gáz szelep is tiszta retek lehet? Ha hideg a víz, akkor teljesen stabil a láng. Indításkor felemeli amolyan tesztként 100%-ra lassan, majd innen vissza az üzemire. Ahogy melegszik a víz, és eléri a beállított maximumot, akkor kezdi ezt a játékot. Gondolom, normális, de az ördög nem alszik. Jól gondolom?