Ha így néz ki a csukló akkor nem tudod cserélni.Meg kell nézni mert renault-nál van ilyen is meg hagyományos csukló is.Abs esetén lehet eltérés az abs gyűrű fogszámában is.Ricni téma,szerintem ha kocsihoz rendelsz normális helyen akkor csak jót adnak.
Kanyarban elkezdett kopogni a jobb oldali féltengelycsuklóm.
Visszaolvasva a fórumban próbáltam összegyűjteni az ezzel kapcsolatos információkat, de hálás lennék, ha valaki összefoglalná nekem a válaszokat a következő kérdéseimre:
Azt olvastam, hogy a jobbos féltengely csuklót nem lehet szétszerelni/cserélni.
Ezt hogy kell értni?
Komplett féltengelyt kell cserélnem?
Semmilyen módon nem lehet külső csuklót cserélni rajta?
A másik ez a ricni téma.
Olvasom, hogy különböző ricni számok léteznek.
Ezek melyik csuklóra értendők?
Csak a belsőre, vagy a külsőnél is vannak eltérések?
Nem arra gondoltam, hogy a doksit nem értem meg, hanem arra, hogy oroszul nem tudtam volna rákeresni és rátalálni erre. :) Tényleg nagyon szemléletes és nagyon jó az egész doksi. Az általad adott szám nélkül bogarászhattam volna az oldalon, hogy melyik az ami nekem kellene. :)
Próbáltam én a google-t, de nem jártam sikerrel, azért kérdeztelek Titeket. Oroszul még talán tudnék jelenteni a tanáromnak az osztály létszámról és be tudnák mutatkozni. Még jó, hogy van fordító a neten. :)))
Igen, a tudásom elég szerteágazó. Ennek megvannak az előnyei amit elég sűrűn tudok kamatoztatni. De bevallom az autószerelés mélyebb válfaját, nem régen kezdtem.11 évet Pesten dolgoztam szervizben, de ott csak gyors szerviz volt. Véleményem szerint egy autószerelő csak akkor lehet jó, ha az konkrétan specializálódik egy adott márkára. Vagy csak fék és futómű szerelésből él. Az én főnököm 13 évig dolgozott Renault márkaszervizben ebből a tudásból tud átadni, képezni. Javarészt ez a márka a csapásiránya is a cégnek, ehhez vannak speciális szerszámok.
Arra biztos fel kell készülni hogy a patentok, kárpitbolhák, csavarfogadó műanyag dugók többsége ennyi idősen egyszer használatossá válik. Így ha lehet arra előre fel kell készülni és bevásárolni belőle. Sok az olyan lelkiismerethiányos szerelő aki szívbaj nélkül összerakná törött patentokkal vagy anélkül.
Szóval ilyen munkára csak normális szerelőt keressen még ha drágább is lesz. Már ha belevág ebben a nem kevés szereléssel járó átalakításba. Az egész műszerfalat ki kell venni és a kocsi elejét is szét kell "robbantani".
....a jelenleg "kifogástalanul" működő, gyári állapotú rendszert megbontják, na az nem lesz soha többé olyan mint előtte.
Azért vannak kivételek :) Láttad az enyém mennyire szét volt döntve belül de utána is olyan lett mint a gyári szerelés. Sehol egy nyöszörgés, recsegés vagy nagyobb illesztési hézag. Odafigyeléssel (!) rendes munkát is lehet végezni. Nem először szedtem már le az első lökőst is de senki nem mondaná meg, hogy az a gyári szerelés után már volt leszedve.
Az álmoskönyvek szerint ez a művelet a nagy szívások előszobája :)
Nem mondom, hogy lehetetlen, de a használt cuccok szerintem 100%-l megnövelik a gazda ráncainak gyarapodását...
Nekem pl az is nagy aggályom, hogy a fentieken túl a jelenleg "kifogástalanul" működő, gyári állapotú rendszert megbontják, na az nem lesz soha többé olyan mint előtte. Nem néztem utána, ám minden bizonnyal nem lesz egyszerű beszerezni mindent. Ha te szerzed be és gond van a műhely paráztathat, ha ők akkor nehezen kérheted számon a dolgokat, hiszen számla nélkül olcsóbb, gondolom számlásan az autó jelenlegi értékét mutatná, vagy kicsivel alatta.
Hogyan lehet leszerelni egy 2005-ben készült Thalia (tehát mér a fehér index lámpás) hátsó lökhárítóját? Bármi segítséget szívesen elfogadok: leírás, robbantott kép, videó, stb. Kell hozzá valami speciális szerszám, esetleg van olyan "patent", ami ilyenkor törik és előre be kellene szereznem. Előre is köszönöm a segítséget.
Ez nem egyszerű feladat, itt nem csak bele kell szerelni, hanem programozni is kell. Szerintem az UCH tudja csak kezelni. Amikor kapcsolod a klímát emeli a motor fordulatszámot, stb. Szóval csak olyanhoz vidd aki Renault-al foglalkozik.