Ugye az általam említett megoldás esetén aszfaltra marad az ABS meg a "fékdifizár", terepen meg kapcsolhatsz fixet, és esetleg az ABS-t is kilőheted ha akarod.
Öt éve volt valami Kalahári túra a II Diszkóval. Na ott írkáltak valami olyat az újságíró tudorok, hogy nyomták a homokban ezerrel, aztán ahogy forrósodtak a fékek, úgy álltak le sorban az autók. Az elektronika addig nem engedte az autót továbbmenni, még le nem hűlt a fék, mert a forró fék nem fog, és fő a biztonság. Na ez a szívás, hogy öt kilóméterenként megáll az autó.
A hajtáslánc és a fékdifizár azért sem károsodhat, mert ha a normál difizár fix, akkor az elektronika nem érzékel / het / forgáskülönbséget a kerekeknél, ezért a fékdifizár nem is üzemel /het/.
Nyilván ki van találva jól a rendszer, de én mondjuk nem örülnék neki, ha egy kis terepezés közben difizárat imitálva szépen elmelegednének a tárcsáim, fékeim, aztán egy meredek lejtőn lefelé minden lenne, csak fékhatás nem... vagy amikor meg kéne állni az előttem haladó mögött terepen, vagy tudomisén...
Ha komolyan terepezni akarsz, akkor az a legjobb megoldás, hogy teszel az autóba difizárak, és kiiktatod a kipörgésgátlást - más kérdés, hogy akkor egyből valszeg ABS-ed se lesz, de hát szvsz lehet létezni anélkül is.
Amikor megvettem a zöld szörnyet, épp azért esett a típusra a választásom, mert ABS-es (a hosszú ráadásul még menetstabilizál is fékezgetve a hátsó kerekeken), meg kipörgésgátlós, aztán meglehetősen hamar ki lett iktatva mindhárom rendszer. Most már se ABS, se kipörgésgátló, se traction control. Olyannira nem, hogy az első híd felújításakor már olyan alkatrészeket (ökölfej, kerékagy, féltengelycsonk-állvány, satöbbi) kapott, amik kifejezetten a nem ABS-es típusokhoz való, úgyhogy ez már nem is lesz ABS-es sose. És így is tök jó. :)
A váltózár necces lesz, mert az igazán jó védelemhez túl sokat kéne szerelni. Telefonálj körbe pár forgalmazót (Tytan Dypol, Mul-T-Lock, Bearlock, Defend lock, stb.). Én inkább egy jó riasztót, indításgátlót/trükkös indítást, és egy motortérzárat tennék bele. Kérdezz itt is: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004268
A differenciálzár terepen mindig magasan veri az összes elektronikát. Neked kell eldönteni, hogy mész-e olyan helyre.
Sziasztok! Tud-e valaki olyan helyet ahol 2003-as manuális váltós Discoba tudnak váltó zárat szerelni. Tytan dipolt vagy valami hasonlót... Ja és ha már váltózár... közép difihez lehet/érdemes zárat szereltetni akkor ha egyébként kipörgésgátló van diferenciál helyett?
Egy Land rover DEFENDER-t keresek!!Lahatőleg fekete vagy kék szinben 2 és 4 millió forint között!Irjatok ide ha találtok vmit!!!Kösz szépen a segitségeteket!:)
Hehe:)) Mivel csak a doboz értéke ér ennyit, én a papírok alapján előszőr az okmányiroda/biztosító kombóval indulnék egy tényfeltáró körre, majd papírok nélkül megvenném 500.000- 1.000.000. között.
Konkrétan semmit, de a szöveg sokat elárul. Mivel összeépített autó, ezért egy mindenre kiterjedő átnézés a minimum. Meg hogy az ár áfás, vagy sem, ha számít.
Mind már msáhol írtam, a DiscoII központi difije is zárhatóvá alakítható, illetve a gyárilag beszerelt de kívülről nem kapcsolható zármechanika aktiválható.
Az biztos,hogy vidéken olcsóbb a kötelező. Én a Postánál vagyok ez elég jónak mondható,de a KBE még ennél is olcsóbb! Nézz be és töltsd ki a kötelezöajánlat.hu vagy a kötelező-online.hu-n található adatlapot az kiszámolja Neked,hogy 12 biztosítónak mik az ajánlatai.
Na igen Range Roverban még valóban nem ültem. De Defiben már igen:-)) Én imádom!!! Húúú amit küldtél szakirodalmat,nem birom abbahagyni a nézegetést!:-))