Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53585

Szóval, az erősebb tükörvilágítással lesz elég fény a verda körül sötétben.

A rendszámtáblának majd lejjebb veszem a fényerejét, mint általános világítás, de meghagyom full fényerőre, mint coming home/leaving home.

 

Ezek tetszenek, de a tükörszétszedéstől fázom, főleg így télen (lehet, hogy ez a nyári projekt lesz...)

 

A belinkelt T10-est már használtam, sőt, az O1 rendszámvilágítása ilyen már vagy 3-4 éve. Az össz fényereje lehet, hogy kevesebb az izzónál, de az izzó fényéből kevés hasznosul, ennél meg szinte minden az adott irányban, így jóval fényesebb mint volt előtte. Méretre ez kisebb az izzónál, így mindenhová befér (volt sok olyan is a kezemben, ami nem).

 

De az igaz, hogy általában nagy a szórás a minőségben, viszont a normálisabb oldalakon külön veszik a 12V és a 12-14V feszültséghez való izzókat, az utóbbi elvben nem durran el.

 

akkor meg felesleges egy kétoldalra világító ledes cucc, a fele fényerő megy a kukába.

 

Szeintigaz, akkor mégsem ilyenem van (bár innen van), mert én direkt egyoldalast kerestem az általad leírtak miatt.

 

Most meg bennem merült fel a kérdés, hogy miért cserélnél meleg fényű izzót meleg fényű ledre? :)

 

Alapvetően három oka lehet: ha több fényt akarok, de izzóból nem mehet bele erősebb (vagy mert nincs, vagy mert megolvasztja), ill. olyan esetekben, amikor fontos, hogy ne terhelje az akkut (pl. ha gyakran kell olyan helyen parkolni, ahol az egyik oldalon rajta célszerű hagyni a világítást), ill. ha koncentrálni akarom a fény irányát.

 

 

Előzmény: (M)Ákos (53581)
oleek15 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53584

Rönyóéknál mindennaos dolog....

Előzmény: Paragon1985 (53563)
nohab Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53583

én is próbáltam, csak nem volt tartós a bevonat.

Előzmény: stevie-13 (53576)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53582

Elég ha az egyik kerék a kamionok nyomtáván megy.  Az út úgy van készítve, hogy a víz lefolyon róla, bogárhát. Ne foglalkozz vele.

Ha nyugodt akarsz lenni, menj el a szakszervízbe, tegyék fel a lézeres padra és adjanak egy bizonylatot a mérésről.  A lézeres pad nem hazudik, olyan érzékeny, hogy ha egy kicsit megnyomod a villáskulcsot, a kormányösszekötőn kontraanyáján már azt is mutatja. A padon be tudják állítani a kormányt is.

Van beesési szöge is az O2-nek, ami nem állítható, szerintem az O3-nál sem az egy ilyen korú autónál tökéletesen szimetrikus kell legyen.

 

De szerintem hagyd, mert ha nem vérprofik, akkor elrontják. 

Előzmény: Paragon1985 (53579)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53581

Belülre nem kerül a hidegfényű ledekből, nekem se tetszene.

A további 4 pár led sorsa: első helyzetjelző, csomagtér, külső tükör világítás (ezt szép lesz szétszedni, de van videó a jutyubon).

A maradék 1 pár ledet vagy elteszem tartalékba, vagy megy az első ajtókba.

Ha a külső tükör világítást ledesítettem, szerintem ki is fogom kapcsolni elöl a xenon-t, mint coming home/leaving home világítást.

Igaz, hogy céges a verda (mindegy lenne, mikor megy tönkre a xenon a sok kapcsolgatástól), de fáj a szívem, amikor fél percekre le-felkapcsolgatja.

Szóval, az erősebb tükörvilágítással lesz elég fény a verda körül sötétben.

A rendszámtáblának majd lejjebb veszem a fényerejét, mint általános világítás, de meghagyom full fényerőre, mint coming home/leaving home.

 

Nézegettem én is ilyesmi 5050 ledes "égőket", de ezekért dobtam az ötletet:

- túl kékes fényű a fehérnek titulált led

- tele a jutyub megsült "égőkkel", amin ilyenek vannak

- ezerféle távolkeleti gyártó van, ki tudja, melyik milyen ledet csinál, és én mit kapok

- általában 15 lument tud egy fehér 5050 smd, persze vannak erősebbek, de mondd meg ránézésre...a CREE hamisítványokat legalább könnyű kiszűrni

- általában túl nagy az "égő" (elég kevés hely van ám a lámpatestekben, nézted?)

Amit Te linkeltél, ott is írják ám hozzászólásban, hogy kevesebb a fény, mint a hagyományos égőnél.

Tippem szerint a benti világításokban is oldalazva helyezkedik el az izzó (hátsó lábtér és az ajtó biztos, azokat néztem), akkor meg felesleges egy kétoldalra világító ledes cucc, a fele fényerő megy a kukába.

Nem lebeszélni akarlak :)

Most meg bennem merült fel a kérdés, hogy miért cserélnél meleg fényű izzót meleg fényű ledre? :)

 

Előzmény: nohab (53573)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53580

A tompítottnál is lehet programozni, hogy ne figyelje a kiégést?

 

Igen, lehet.

A gyakorlatban nem próbáltam, csak láttam a lehetőséget. (Az első lámpába most csak belepróbáltam a ledet.)

Tulajdonképpen az összes külső lámpának lehet adni (többféle) funkciót, és mindegyiknél meg lehet adni az izzó, vagy LED fajtáját (van vagy 30 féle lehetőség).

 

Előzmény: nohab (53572)
Paragon1985 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53579

Már kipróbáltam. Guminyomás jó, egyenesfutás rendben, gödröt sehol sem kapott, semmi, de még egy komolyabb bukkanó sem! A kormány viszont egyik napról a másikra jobbra áll néhány fokot. (ahhoz elég, hogy zavaró legyen..) Én is kizártnak tartom a futóművet 2 hét/1000km alatt. Nem kell ellentartani, szép egyenesen megy, csak a középpont nem középen van. Pont olyan mintha pár fokkal jobbra lenne visszatéve a kormány. De múlt héten még tökéletes volt. Nem értem...

Előzmény: Octi19 (53577)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53578

Javaslom, hogy nézd meg az egyenes futást egy kifogástalan minőségű egyenes útszakaszon is.

 

 

A primitívebb problémák között van még az egyenlőtlen guminyomás a két oldalon.

Előzmény: Octi19 (53577)
Octi19 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53577

A futómű elállítódása egyike a legvadabb urbanlegendeknek!!!! A futóművekben biztosított menetes rögzítések vannak minden állítási lehetőségnél ami nem ugrik át! Olyan előfordul, hogy egy komolyabb kátyú hatására valami hajlik, vetemedik és ezt egy futóműállítással lehet kompenzálni. De ilyenkor meg kell keresni a hajlott, vetemedett alkatrészt és ki kell cserélni. Egyébként egy Octavia futóműve nem egy sérülékeny darab. Nekem szinte minden évben görgőztetni kellett a kerekeimet, volt olyan amikor az abroncs is kukázva lett, de a futómű még a legutóbbi méréskor is minden paraméterét tekintve a zöld értékben volt és két (egyébként nem állítható) paramétert kivéve a tartomány közepén, tehát duplán zöld! (most lesz benne 300 000km és most lesz 8 éves... és szinte még gyári állapotú)
Amit viszont észrevettem, hogy a kormány állása meglehetősen érzékeny az úttest dőlésére! Javaslom, hogy nézd meg az egyenes futást egy kifogástalan minőségű egyenes útszakaszon is.

Előzmény: Paragon1985 (53563)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53576

Meg bentre a bézs kárpithoz nekem az izzó meleg fénye passzol, attól lesz otthonos.

 

 

Szobai használatban a képmegvilágító lámpa ledesre cserélt izzójára kutyaközönséges alkoholos filccel húztunk narancssárga csíkokat, és egész jó lett a végeredmény. A vetített kép nem lesz csíkos.

Előzmény: nohab (53573)
stevie-13 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53575

Tényleg könnyebb és erősebb mint a hagyományos aluk?

 

 

Van nekik is olcsó szériájuk meg drága szériájuk. Az olcsó széria "hagyományos alu" (= valamilyen aluminíniumot is tartalmazó ötvözet), a drágák között vannak igazi "könnyűfém" (pl. magnézium) felnik, de azoknak az ára új korukban simán hatszámjegyű. És nem biztos, hogy egyessel kezdődik ;-)

 

Tegyél be képet, vagy írjál pontos típusnevet.

Előzmény: Rallyer (53574)
Rallyer Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53574

Használtan mert újonnan elég húzós az ára.

Tényleg könnyebb és erősebb mint a hagyományos aluk?

Előzmény: stevie-13 (53547)
nohab Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53573

Nem felesleges egyébként a 3W-os CREE-LED egy ilyen feladatra? Mondjuk a csomagteret aláírom, esetleg helyzetjelzőnek sem nagy baj, de a többi feladatra szerintem sok. Meg bentre a bézs kárpithoz nekem az izzó meleg fénye passzol, attól lesz otthonos.

 

Én ezt fogom vlszeg kipróbálni:

 

http://www.dx.com/p/t10-1w-100lm-3200k-4x5050-smd-led-constant-current-warm-white-car-indicator-clearance-lamp-pair-138090#.VG40wsmTNl4

Előzmény: (M)Ákos (53571)
nohab Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53572

A tompítottnál is lehet programozni, hogy ne figyelje a kiégést?

Előzmény: (M)Ákos (53571)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53571

Skacok, ha valaki keres egy jó LED alternatívát a W5W izzó helyére (helyzetjelző, belső világítás, csomagtér, rendszámtábla, külső tükör világítás), akkor tudok ajánlani valamit.

Kínából rendeltem, óvatosságból csak 2 db-ot. Azóta még 8-at :D

Eléggé pozitívan csalódtam...

A fényerő minimum kétszeres, de inkább több.

Valódi CREE LED van rajta (azért ez nem egy default dolog ilyen cuccoknál...érdeklődtem is előtte).

Csak oldalra világít (majdnem 180 fokban terít), ami tökéletes.

Pont oda nyomja a fényt, ahova kell.

Még az első lámpámba is jó (xenon + LED DRL), úgy tettem be, hogy lefelé-kifelé világítson.

Ami érdekes, hogy az ajtó belső világításba téve a piros műanyagon keresztül is nagyobb a fényerő, mint a gyári izzóval.

Pedig egy ilyen hideg fehér LED nem túl sokat sugároz a piros tartományban.

A színhőmérsékletet 5000 K körülire saccolom, kicsit kékesebb, mint a gyári 4300 Xenon.

Nem "CAN-BUS friendly", tehát a rendszámtáblához vagy tompítotthoz kell a programozás, vagy a plusz ellenállás.

Melegszik, de hűvösebb, mint a gyári W5W.

A mérete miatt (is) tetszett meg (csak a hossza más) - bütykölés nélkül berakható.

Polaritás mindegy neki.

Ha jól sejtem, van benne egy kis áramkör, ami vigyáz az áramerősségre, nem csak egy sima ellenállás, oszt' jóvan.

Remélem, bírja majd sokáig.

A rendszámtáblánál VCDS-sel le fogom venni a fényerőt, mert kiutálnak a mögöttem jövők...

Az eladó viszonylag kommunikatív, beszélni angol :)

http://www.aliexpress.com/item/2014-hot-sale-real-parking-t10-1smd-high-power-led-reading-light-bulbs-w5w-auto-cree/1968387645.html

 

(M)Ákos Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53570

Ha esetleg leszedik a szervizben a kormányt, kösd a lelkükre, hogy egyenesen kéred vissza...

Nekem a szarozó tempomat miatt bányászták le (kapcsoló csere), aztán ferdén kaptam vissza.

Persze csak 2 nap után vettem észre.

Újabb út a szervizbe, megint ráment egy fél nap...

 

 

Előzmény: Paragon1985 (53568)
robi25 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53569

Egy kolléga szivott ezzel az RS topikban, szerintem ott megtalálod, hogy mi volt a megoldás.

Előzmény: Paragon1985 (53568)
Paragon1985 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53568

Igen, nekem is ez volt az első gondolatom. De a legközelebbi benzikútnál láttam, hogy mindenhol ugyanannyi.. Amúgy az egyenesfutással nincsen nagy gond. Tehát nem húz az autó jobbra vagy balra. Hanem ha egyenesen/közép áll akkor megy balra elég határozottan. Ha félre áll, akkor egyenesen fut, elengedett kézzel is..

Előzmény: Csacsiterelő (53567)
Csacsiterelő Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53567

Levegő nyomást néztél már a kerekekben?

Előzmény: Paragon1985 (53565)
Varshi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53566

Ne elemezgessük. :) Nekem is irtó hamar kellet menni állíttatni. Aztán évekig nem.

Legyen beállítva jól, és onnan figyeld újra az autót.

Előzmény: Paragon1985 (53565)
Paragon1985 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53565

Mármint pontosan milyen? :)  Mert az furi, hogy a "semmitől" elállítódik a futómű... Hacsak nem a kormány "mozdult"?? el...

Előzmény: Varshi (53564)
Varshi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53564

Ne aggódj, megesik az ilyen.

Előzmény: Paragon1985 (53563)
Paragon1985 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53563

Érdekes dologra lettem figyelmes tegnap Pestre menet. 2hét és 1000km után a kormányom nem áll egyenesen. Amikor elhoztam a szalonból, a hazafelé vezető úton tuti gyönyörűen középen állt, meg is jegyeztem. Tegnap viszont ha egyenesbe állítottam elindult a felező felé. Nem durván áll félre, csak pár fokot, de nagyon zavaró. Arra pont elég, hogy ha vízszintben van akkor elég határozottan indul balra az autó. Úgy jellemezném, hogy a bal küllő kitakarja a tempomat karját, a jobb pedig az ablakmosó kar alatt van, akkor megy egyenesen. Ha így érthető..

 

Mivel bejáratós nagyon vigyáztam. Semmi durva gödör, vasúti átjáró, stb.. Tényleg semmi még a fekvőrendőrön is átcsorogtam.

 

Már csak egy dologra tudok gondolni. Itthon a garázs bejáratánál van egy kissebb padka. Egy négyzetvas van lebetonozva köszöb gyanánt. Ez kb 5cm lehet. Ezen kvázi fel kell ugratni az autót. Nyilván szinte álló helyzetben, a legkisebb sebességgel teszem, de közben egy kicsit tekerni is kell a kormányon. Ettől elállítódhat a futómű? 

 

Elégé lesokkolt, hogy 2 hét alatt húz a kormány. Hacsak nem a garázs a ludas... (akkor felhajtó betonozás lesz.. :)

 

Jövő héten viszem Skoda szervízbe, megnézik a futóművet és a kormányt... 

horizsoo Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53562

A Román festék tüsszentő Hapci Benő!!! :-D

Előzmény: Varshi (53558)
_Yasin_ Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53561

A profi.

Hibátlan! :-)

 

 

Főleg ha a lökhárítót lemaszkolta volna...

Bár látszik, hogy nem most csinálta először.

Előzmény: johnny9 (53560)
johnny9 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53560

A profi.

Hibátlan! :-)

Előzmény: Varshi (53558)
meibez6 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53559

persze ő autókárpitos :) a gond az h én az ország legkeletibb városában lakom

ok, szerencsére már kaptam egy tippet a közelben, ahol ha nem vállalják, akkor bemegyek az utókárpitos utcába A Nagy Faluban.

Előzmény: Vill Telmos (53551)
Varshi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53558

Úgy vélem, eljött az ideje ennek a videónak is:

Draganovic Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53557

Erted kabinon kivul? :)

Előzmény: Varshi (53554)
nohab Creative Commons License 2014.11.20 0 0 53556

Bezzeg 10 éve! Csupa tánc- és illemtanár árulta az autókat!

 

:)

Előzmény: stevie-13 (53548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!