Keresés

Részletes keresés

erga45 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 73040

Urak, köszönöm szépen a segítséget, megjavítottam a V4-est, most már elalszik a főégő a melegvízcsap elzására után. A szelepemelő rúd szorult.

 

Előzmény: sjohn (72990)
vaclav Creative Commons License 2014.05.26 0 0 73039

Hahó!

Köszönöm mindenkinek az infókat, azt hiszem máris kicsivel okosabb lettem. Az a helyzet, hogy a garázs fölött is fűtött szoba van, a szigetelések meg kicsit vaskosabbak lesznek Vajk becsült számításához képest, de ha meglesznek a pontos paraméterek, akkor átszámoltatom egy gépésszel a hőveszteséget és abból kalkulálunk majd.

Üdv,

 

Előzmény: Törölt nick (73025)
motorolaj Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73038

Sziasztok!

 

A telet kibírta, de muszáj cserélnem gázkazánt, legyetek szívesek a tapasztalatok alapján segíteni.

60+40(tetőtér) nm a ház, fal szigetelve, tető minimálisan, radiátoros a rendszer.

Kombi kazán kellene, jelenlegi is az, kéményes, 24kW-os. 

Kérdések:

- turbós elég-e vagy inkább kondenzációs?

- tudom kényes, de márkát ill. pontos típust tudnátok-e a megbízhatóság alapján figyelmembe ajánlani?

 

 

Köszönöm előre is.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73037

Nem tudom, ilyen gázos szabályzókat, legyen az konvektor is például, még műszerészként sem szoktam szerelni (más a szakterületem), de most rákeresve ezt a képet találtam róla, ahol látszik alulról a csap, ami nyitja a gázt:

 

 

Kép forrása:

 

http://olx.hu/hirdetes/feg-gazszelep-gazarmatura-c12-c40-ig-k18-k24-v4-zv4-zc18-IDU7y5.html

 

Előzmény: erga45 (73036)
erga45 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73036

Ok, köszi. Egyébként ha már itt tartunk, hogy van tömítve a gázszelep ennél a nyomógombnál? Valamiféle membrán lehet ott?

Előzmény: Törölt nick (73031)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73035

Szerintem, ha nem produkál hibát, akkor felesleges. Már azt is észre lehet venni, ha minimális hajszálrepedés keletkezik a gumiperemnél, mert még ha működik is, de nem a megszokott módon.

 

Legalábbis az enyémnél normális esetben van egy jellegzetes nyomásváltozás, ahogy a vizet megnyitom. Először jobban jön, majd rögtön visszaszabályoz, az áramlásszabályzóval beállított szintre. (Vagyis a forgatógomb, ami nekem mindig ütközésig be van tekerve.)

 

A gumi hibája esetén először csak ez a leszabályzó hatás szűnik meg, később már be sem bírja indítani a gázégőt.

Előzmény: Beer Monster (73034)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73034

Apropó, mennyi időnként ajánlatos, illetve szükséges-e cserélni a membránt egy V4-esben akkor, ha magától nem megy tönkre?

Beer Monster Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73033

A gázarmatúra alján van egy "nyomógomb", egyszerűen összeér a tömszelence pöckével. Ettől nyugodtan leveheted, nem bontasz meg vele semmit.

Előzmény: erga45 (73030)
sjohn Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73032

De ha mégsem, akkor egy ugyan olyan hernyócsavar van szemben is, azt is lazítsd meg!

Előzmény: Törölt nick (73028)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73031

Teljesen elhatárolódik a kettő egymástól, pontos részletekre már nem emlékszem, sok éve volt a legutóbbi karbantartás. Csavar helyét is csak onnan tudtam felidézni, hogy belenéztem előbb.

 

De arra emlékszem, hogy alulról én is be tudtam nyomni valamivel, amitől a gázégő begyújt. Természetesen vigyázni kell ilyenkor, mert kicsaphat a láng, illetve nem is fontos ezzel szórakozni.

Előzmény: erga45 (73030)
erga45 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73030

Köszi, elvileg holnap el tudom kezdeni a munkát. Még egy apróságot kérdeznék:

 

a vízarmatúrából kiálló kis rúd mozgatja ugyebár a gázszelepet annak függvényében, hogy a Venturi-furaton mekkora a nyomásesés. De ez a kis rúd ugye nem megy bele közvetlenül a gázos részbe? Akkor nyilván nehéz lenne gáztömörré tenni a gázos részt. Hogy van ez megoldva? Gondolom, a gázos rész teljesen zárt. Akkor mit mozgat ez a kis rúd?

Előzmény: Törölt nick (73028)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73029

Mivel azt még nem állítottam, lehetne egy kis távsegítség? Nem vagyok képbe, google sem a barátom. Kösz!

Ez a konvektor mint írtam zsír új, még semmihez nem nyúltam. 

Előzmény: sjohn (73026)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73028

Vízcsöveket bontani, szemből nézve a gázos szerelvény jobboldalán látsz 1 db csavart, amit csavarhúzóval oldani kell, utána leesik a vizes rész.

Előzmény: erga45 (73027)
erga45 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 73027

Sziasztok, lassanként nekiállok szétszedni a FÉG V4 fali átfolyós vízmelegítőt. Érdeklődnék, hogy a vízarmatúra és a gázszelep között van valami kötés, amit meg kell bontanom, vagy elég a négy vízcsőcsatlakozását oldani, és már ki is tudom venni a vízcsapházat?

 

Köszi!

Előzmény: sjohn (72990)
sjohn Creative Commons License 2014.05.24 0 0 73026

Rosszul van beállítva a békazár, szabályozd be!

Előzmény: Törölt nick (73017)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.24 0 0 73025

A hólé ki tud folyni amikor leolvad? Szigeteld le az ajtót, fúrj egy lyukat a falon amin szükség esetén ki tudod vezetni a kipufogógázt, ha kocsit bűvölnél. Fűtésnek meg, ha nincs bent a kocsi és nagyon kell vegyél egy gázpalackra szerelhető hősugárzót.

Előzmény: vaclav (73014)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73024

Az 55W biztosan helyes??

Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73023

Ugyanmár. Nem volt még fűtetlen szobád? Azt észre se veszed a szomszéd helységből.

Előzmény: halaloszto (73022)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73022

ha a szobat direkt hotovabbitonak hasznalod, akkor abban mindenkeppen lesz egy homersekletkulonbseg a hoforras es a kimenet kozott, mert attol megy a ho. es ez nem tul komfortos.


Vajk

Előzmény: Beer Monster (73020)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73021

"érdemesebb kontrollált módon beküldeni némi hőt"

 

Biztosan nem érdemes akkor, ha az energiatakarékosság a cél. Egy alaprajz sokat segít az ötletelésen, ha itt valami bonyolultabb elrendezés lenne.

Előzmény: vaclav (73018)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73020

A szoba felőli válaszfal együtthatója mintha nem stimmelne.

 

 

"a hideg falat ellensulyozzuk"

 

Hideg fal volt dédanyáinknál, amikor kint -10 fok volt, és nem létezett hőszigetelés. Na de egy 15 fokos helység felé... ;)

Előzmény: halaloszto (73019)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73019

Ez nagyon nem igy mukodik.

 

1. a garazsnak van hovesztesege. ki lehet szamolni.

 

kellenek hozza a feluletei, es azok minosege. hiaba szigeteled komolyan, a feluletek nagyok, es ott van a garazskapu, ami maga alsohangon 4m2 es a falhoz kepest eleg szarul szigetelt. 

 

a szigetelesen es a feluleteken kivul a veszteseg fugg meg a kinti-benti homersekletkulonbsegtol. minnel melegebb van a garazsban, annal nagyobb.

 

2. akkor allandosul a homerseklet a garazsban, ha a hoveszteseg megegyezik a bejovo hovel. 

 

ha pl nem futesz, akkor oda all be a homerseklet, ahol pont annyi hot lop a lakasbol mint amennyit elveszit kifele. 

tehat ha nem futod, akkor mindenkepp a lakas futi, ami plusz futesi igenykent jelenik meg a hataros lakoteri helyisegekben. nem tul komfort novelo tenyezo ha egy szobat azert kell izombol futeni hogy a hideg falat ellensulyozzuk.

 

Hevenyeszett szamitas:

 

Garazs 6x4m, 2.6 belmagassag, 2.1x2.5m kapuval. A garazsban 15 fok van, a lakasban 22, kint 0. Egy hosszu fal hataros a lakoterrel, tobbi kulso fal, felette padlas.

 

Alul 10 fokos talaj fele 5cm hoszigeteles: 24*0.8*5=96W.

Felul 0 fokos szellozott padlas, 20cm gyapot szigeteles: 24*0.2*15=72W

Korben 10cm eps teglafalon: 31*0.3*15=140W

Garazskapu 3cm purhab, korben kicsit szellos zarodas: 5.25*2*15=158W

 

Ez osszesen 467W

 

Lakoter fele szigeteletlen fal, ajtoval nem is szamolok: 15.6*0.5*7=55W - ennyi jon a lakoterbol

 

Tehat ahhoz hogy fenntartsd a 15 fokot a garazsban kell 400W futes. Ez kb napi 1m3 gaz, azaz napi 130 forint. Es csak 0 fok van kint, hidegebb idoben aranyosan no.

 

 

A fenti szamolas igen sok becslest tartalmaz, arra valo az epuletgepesz hogy ezt konkret szamokkal igazibol kiszamolja, es ez alapjan igazi megalapozott dontest lehessen hozni. 

 

Vajk

Előzmény: vaclav (73018)
vaclav Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73018

Azt nem tehetem meg, hogy nem szigetelem rendesen a padlót is, mert

akkor számtalan hőhídon át szipkázná ki a garázs a lakótérből a hőt. Azt

gondolom, hogy ha felkerül a teljes hőszigetelés és nem fűtöm a garázst,

akkor is lesz benne mondjuk 23 fokos lakáshőmérséklet mellett kb. 17-18

fok. Ami egyébként teljesen megfelelő.

Nem állandó szobahőmérsékletre gondolok, csak arra, hogy lehet, hogy

érdemesebb kontrollált módon beküldeni némi hőt a garázsba, mintsem

hagyni, hogy maga szívja ki a lakóterekből, ahol tudja.

Üdv,

Előzmény: halaloszto (73016)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 73017

Üdv Néktek!

 

Vadi új FÉG 8.50 parapetes konvektor ha 4-5 közötti fokozat fölé állítom a szabályozót, akkor ki- és visszakapcsolásnál kattogó, rezonáló hangot ad. A lángot nézem, az is kikapcsoláskor és visszakapcsoláskor is egy-egy pillanatra elalszik, majd belobban. Nehezen fogalmazom meg jobban, gyakorlatilag a többi konvektorunk határozottan kapcsol ki és be.

 

Katt és belobban, vagy katt és csak az őrláng.

Ez az új nem ilyen.:((

 

Tudom, jöjjön a gázos, de esetleg tipp?:)

Előzmény: halaloszto (73016)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73016

De, abszolut az a kerdes hogy hany fokot akarsz a garazsban, es hogy mennyire allandoan. A lakassal hataros falat kicsit hoszigetelni, meg rendes ajtot tenni a lakas fele sokkal olcsobb mint evtizedekig futeni a garazst.

 

Egy hoszigetelt garazskapu is sokkal rosszabb hoszigetelo mint a szigetelt fal, es plane sokkal huzatosabb. Es nem kicsi. Allando szobahomersekletet tartani teljesen irrealis elvaras szerintem. Marmint baromi nagy pazarlas. Ha viszont csak a fagymentesseg a cel, lehet hogy az also hoszigeteles inkabb akadalyoz mint segit!

 

Szoval tessen csak eldonteni hogy hany fokot kell tartani, es hogy igeny-e hogy barkacsolas vagy egyeb celjara par ora alatt feljebb lehessen futeni a garazst.


Vajk

Előzmény: vaclav (73014)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73015

Természetesen a legenergiatakarékosabb, ha nem fűtöd a garázst. (Ez még akkor is így lenne, ha külön épület volna.)

15 fok alá egyébként nem fog hülni így, én kezdem elveszíteni a fonalat, hogy itt mi lesz a szerepe a fűtésnek.

Előzmény: vaclav (73014)
vaclav Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73014

Hahó!

 

Ha nem lenne egyben a házzal, nem problémáznék rajta :-)

Teljesen egybeépítve a házzal, belül a teljes hőszigetelő

burkon, van lakótérbe vezető ajtó, a garázskapu meg új

lesz, természetesen hőszigetelt. Tehát nem az kérdés, hogy

hány fokot akarok a garázsban, hanem, hogy mi a

legenergiatakarékosabb megoldás.

Üdv,

Előzmény: halaloszto (73011)
nixon70 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73013

Én már meg sem merek szólalni...........tudod,az ügy óta.:-D

Előzmény: sjohn (73012)
sjohn Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73012

Ha egyesen is 80 fokos a víz, akkor alighanem meghalt a termosztát, vagy csak kicsúszott a helyéről és a levegő hőfokát méri.

Előzmény: leslie195612 (73010)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73011

Ez mar egy ujabb szint. 

 

1. egybe van-e epitve, szigetelt-e, van-e kozvetlen lakoterbe atvezeto ajto, mennyire szellos a garazsajto

2. a fentiekbol lehet eldonteni hogy hany fokot akarunk tartani, es mennyire allandot

3. a fentiekbol lehet eldonteni hogy milyen holeadot kell beepiteni.

 

Vajk

Előzmény: Beer Monster (73009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!