"Vasúti bélyegzőt kértem, remélem elfogadják igazoláskor. Kb. 10 perc után ahogy a vá.-hoz értem, már koromsötét volt. "
Elfogadjuk az igazolást, sajnáljuk a két eltévedést.
"Középső-hajag (az adótornyok) után a jelzés gyatra, megtévesztő, az út ki tudja hol visz"
A Hajagról a műúton kellett volna lemenni, ahogy az igazolófüzetben is szerepel, higgyétek el, amit leírtunk!
A térképen szereplő sárga, bejáráson szerzett tapasztalaatink szerint járhatatlan, ezért az új térképeken is a műútra lesz jelölve. Sajnos eddig még nem volt időnk és energiánk megfesteni ezt a szakaszt, de amint lesz rá lehetőségünk megfestjük.
Gratulálunk a teljesítéshez és várjuk az igazolófüzetedet.
Ha készítettél képeket, örrömmel vennénk ha elküldenéd (e-mail: osvenytaposo@fw.hu), illetve megírnád hol található meg a neten. Köszi.
Behalás.. Ma keresgéltem a hétvégi Tortúra miatt a Bükk térképet, és találtam egy Alföldi Kék Túra igazolófüzetet 1995-ös évjárattal, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei részről :))
Hát igen.. Kicsi voltam, megkaptam, aztán besüllyesztettem vhova a polc legaljára.. De most tök furcsa így megtalálni.. Még fekete-fehér térkép van benne, ám az útvonal jól követhető.
Tiszakanyártól a Gánás-hegyig van benne útvonalleírás, azaz 17,3 kilcsire. Mit meg nem talál az ember..
Sziasztok! Régen nem jelentkeztem már, az OKT-t októberben fejeztük be, nem teljesen 3 év alatt. Rengeteg szép emlékkel, néha az eltévelyedések miatti plusz km-rekkel. A kitűzőt ma kaptuk meg, 4156.;4157-es sorszámú. Tavasszal a DDK-t szeretnénk elkezdeni. Az igazolófüzet és a könyv már tanulmányozás alatt van, a megközelítés, és a közlekedés kicsit nehézkesebbnek tűnik. Tőletek azonban kapunk mindíg ötleteket! Mindenkinek kellemes túráket kívánunk!
Némileg off, de börzsönyi mozgalmárokat (meg persze minden turistát) érdekelhet:
Még a kórházban bejött hozzám látogatni a kisvasúti főnök, és a jelek alapján jövőre megnyílik a nagybörzsönyi kisvasút Márianosztra-Szob része, majd két év múlva össze is kötik a meglevő vonallal.
Kap az ember belső infót, csak balesetet kell hozzá szenvedni :ppp
Érdeklődve olvastam a fejtegetésed a "Kőrösi úttal" kapcsolatban. Nos, megerősíthetem, helybeliként, hogy nyertél! :-) Rengeteget bicikliztem anno ezen a környéken. Ez a Kőrösi út egy fogalom volt régen, mert ezen jártak a piacozók, vásárosok BP-re. Ugyanis a távolság ellenére a mezőgazdasági termékek fő felvevője már akkoriban is BP volt. Megérte a hosszú utat megtenni.
Most, ha a térképen megnézed az Ócsa-Üllő közötti alsóbbrendű utat, van egy leágazó szintén alsóbbrendű út Gyálra, az M5 után (Ócsa felől). Ennek a leágazó útnak a folytatása egy széles most is jól járható út Csévharaszt felé. Bár, nyári melegben, szárazságban nem épp kerékpárbarát.
Ehhez hasonló, nagyjelentőségű út lehetett a részben a Hortobágyon átvezető is, amit az idevonatkozó Kerekek és Lépések filmben bemutatnak. Most már azt se használják, mert a főút nyomvonala nem ezen vezet.
Amit kifogtál, az a 4601 sz. közút, melynek nagy része nincs leaszfaltozva. Igen, vannak ilyen közutak az országban, bár elég csekély számban és hosszban (főként a Duna-Tisza-közén egyébként), már ha a teljes közúthálózat (kb. 30 ezer km) hosszához viszonyítunk.
Szerencséd volt, hogy száraz idő volt, esős idő után erősen ellenjavalt a közlekedés ezeken az utakon - erről egy barátom tudna mesélni, akinek kocsiját egy UAZ húzta ki végül, de egy első rendszámtáblája így is bánta.
Kösz, nem, bár csípem a típust, de van gépjárművem (1997-es Ford Escort 1,4), más kérdés, hogy nem rajongok érte, de elmegy, különösebben nem érdekel, milyen kocsim van, hétköznap, munkába nem járok vele, felőlem akár Trabantom is lehetne.
Úgy látszik, időnként nem árt aktualizálni ismereteinket.
Lássuk a történetet!
Egy új mozgalom (Templomromok a Dunán innen) indította el a lavinát.
Volt már egy gyenge kíséreletem a lajosmizsei templomrom megtalálására, ezért úgy döntöttünk, igénybe vesszük az autó szolgáltatásait, irány tehát Lajosmizse (múlt héten, szombaton).
Bár csak a "nem ismert" pontok izgatnak, azért beugrottunk Pusztavacsra, egy kávéra, és igazoltuk a templomrom felkeresését.
Egy apróság.
"Alapvetően kétféle anyagból építették, az alsó részét kőből, a felső részt téglából".
A füzetben mellékelt képen is jól látszik, alul tégla, felül kő.
Apróság, hisz ha fordíva nézzük, akkor igaz is lehet:o)
Kávé után vissza a sztrádára, irány Lajosmizse.
Megtaláltuk a romot, erről esetleg máskor, majd indultunk tovább, Nagykőrös irányába.
A jobbos kanyar után egy furcsa jelenségre lettem figyelmes. A kilométerköveken a számok 60 felettiek voltak. Ennyi kilométer már Budapest, gondoltam, de emlékeim között nem találtam az M5-ös úttal párhuzamos országutat. A térképen sincs hasonló.
Szerencsésen eljutottunk Nagykőrösig, onnan egy pici kitérő Kocsér, majd vissza.
Nagykőrösön az volt a hír, hogy vasárnaptól megáll az IC és a vasutasok épp tanulgatták a menetjegykiadó gép működését.
Ez a "gép" ugyanaz a spéci PC, mint máshol, de Nagykőrösön eleddig nem volt ilyen. A helyjegy miatt kellett telepíteni!
Hogy mit kerestünk autóval a vasútállomáson?
Lehet találgatni:o)
Beugrott egy fura "párhuzam":
Gyula - Békéscsaba
Nagykőrös - Kecskemét
Nagykanizsa - Zalaegerszeg
Karcag - Szolnok
Folytathatnám a sort, a lényeg az, hogy a város, ahová közvetlen országút vezetett, Nagykőrös volt. Nem Kecskemét!
Mint később kiderült, Negykőrösre vezetett a Nagykőrösi (Kőrösi) út. Ki hinné!
A hiányzó láncszem tegnap "ugrott be", Csévharaszton jártam.
Ez a rom is megér egy misét, a VENDÉGVÁRÓ szerint a Nagykőrösi úton van, de ilyen utca nincs Csévharaszton.
Alapos előkészítés után azt vélelmeztem, hogy a rom a Pusztatemetőben van, ez épp a térkép alján található (GÖDÖLLŐI-DOMBSÁG, MTSZ kiadvány).
Rendben megtaláltam, igaz, két helybéli gombászó segítsége pont a legjobbkor jött.
Apró érdekesség, hogy Újlengyel felől Z+ jel vezet a romhoz, a pici ligetbe.
Hasznos segítség a vezeték, de ez nincs a térképen:o(
A terület csak közigazgatásilag Csévharaszt!
Visszafelé nem volt kedvem ugyanazon az úton menni, belőttem tehát a térképen Kőrösi útként azonosított utat.
Ez egy jól járt homokos országút.
Gond nélkül visszataláltam a keresztező úton, ez a csévharaszti Kossuth Lajos utca folytatása, nyugati irányba.
Hogy kerül a csizma az asztalra?
Ez az út bizony az az országút, mely a Határ úttól indul, Budapesten Nagykőrösi útnak hívják.
Egészen Nagykőrösig követhető, de csak ritkán aszfaltos. A kilométer tehát a jelek szerint független az út minőségétől.
A csévharaszti romtól nincs messze, Pusztavacsot is érinti, na és a lajosmizsei rom sincs messze az úttól.
Összeállt tehát a kép:
Csévharaszt
Pusztavacs
Lajosmizse
Kocsér
Mindez egy út mellett. Biciklivel talán, de autóval nem ajánlanám.
Egy sportszakmai kérésem lenne. Lesz ez a zánkai konferencia, ahol nem mindenki tud ott lenni. A szervezőknek írtam, de az előadások anyaga nem lesz elérhető a weben vagy emilben (hiszen még csak 2006 van és egy kormányzati szerv rendezi az adófizetők pénzén :-(( ).
Ha egy rövid beszámolót írna valaki a jelenlévők közül, hogy elhangott-e valami tényleg fontos, azt megköszönném és szerintem mást is érdekelne. Nem egy teljesen hiteles jegyzőkönyvre gondoltam, hanem arra az összesen 8-10 mondatra, ami ilyenkor ténylegesen új információ. Pl. jövő évi pályázati lehetőségek: lesz-e valami hasonlóan nagy kampány, mint idén volt a kék kör festés.
Ilyesmire gondoltam, tehát ami egy teljesen mezei turistaegyesületnek is érdekes vagy fontos lehet. Előre is köszönöm!
Az Alföldi Kék igazolófüzete igen szép, színes-szagos térképet tartalmaz. Örök kár, hogy sok helyütt használhatatlan, vagy mert módosult az útvonal, vagy eleve nem is ott ment, vagy egyéb okból. 1:70 000-es térkép egyébként.
Mielőtt nekivágsz, érdemes megnézni kvte kartács honlapját, valamint olahtamas, Visztula és Güsziológus beírásait a témában, valamint utánanézni a turistautak.hu-n, hátha fenn van az adott szakasz.
Ha minden jól megy, nem olyan sokára én is nekivágok, akkor majd tudok írni személyes tapasztalatokat is.
Hétfőn voltam MTSZ-ben térképvásáron, kérdeztem hogy lesz-e alföldi kékröl atlasz. Azt mondta a hölgy hogy hacsak nem magánkiadásban, de cartographia biztos nem fog csinálni (pedig szerintem szépen illeszkedne a kétkötetes OKT + DDK mellé, nemdebár?)
Korábban viszont itt egy-két hozzászólásban atlaszt emlegettetek. Most akkor kinek higyjek? Vagy amikről itt szó volt azok valami megyei kiadványok? Nem mintha mostanában aktuális lenne nálam az alföld, de azért furdal a kíváncsiság.
Más. Az MTSZ pontokat hogy szokás gyűjteni? Annyit tudok hogy túrajelentéssel, de ennek mik a tartalmi formai követelményei?
Királykapunál ki volt rakva a viharvert tábla egy fgyelmeztetéssel, mely szerint tilos és életveszélyes továbbmenni, a jelzés megszűnt.
A tábla október 28-án is ott volt, sőt a Királykapunál érkezett balról egy (új) sárga jelzés. Vélhetően erre fog vezetni jövőre a CATS új, Pápa körüli teljesítménytúrája.
Akkor azt valószínűleg nem vettük észre, mivel éppen csoportosan haladtunk beszélgetve. Mi minőségi javulást tapasztaltunk Királykapu után a jelzéseket illetően.
"Októberben biciklivel Királykapu-Pápavár között aszfalton végigbicikliztem, de ott nem voltak piros jelek."
Pedig vannak. Ahogy a lentebbi hsz-ben írtam. Igaz, a műút Pintér-árok alatti nagy kanyarjától Királykapuig már igen elenyészően. Előtte viszont határozottan (Pápavár felől nézve).