Keresés

Részletes keresés

IkarusEAG Creative Commons License 2014.01.01 0 0 18608

A BOX-806 is 2013-ban került ki az állományból.

Előzmény: JOXis.csajszi (18603)
IkarusEAG Creative Commons License 2014.01.01 0 0 18607

A felújítás összköltsége már meghaladta a 30 milliót, így úgy döntöttek decemberben, hogy hivatalosan is leselejtezik, és kiveszik az állománylistából.

Előzmény: M41 6212 (18604)
7es villamos Creative Commons License 2013.12.31 0 0 18606

Ma délelőt az egyik  mercedes conekto kanyarodott a MARstér üzlett sorról a Rókusi teplom felé és ép láttam hogy egy kis darabja a hátsó szélvédőnek kizuhant.  A megállóban is ott volt az üvegdrabok. Rendszmot nem sikerűlt  megnéznem nem arra figyeltem meg gyorsan elment a busz.

joe962 Creative Commons License 2013.12.31 0 0 18605

A lángok martalékává vált.

Előzmény: M41 6212 (18604)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.31 -1 0 18604

FJG 543-ast miért kellett leselejtezni?

Előzmény: JOXis.csajszi (18603)
JOXis.csajszi Creative Commons License 2013.12.31 0 0 18603

Ez történt 2013-ban:

 

Az idei évben felújítást kaptak: HPD-085, 083, 082, 081, 084, HRE-973, HRE-907, FJU-310

 

A kisebb - nagyobb felújítás után már teljesen fehéren „kicsi tiszás” logóval kerültek ki:

AZB-529, FJU-310, EVL-475, HPD-084, HRE-907, KBS-646, + majd a későbbiekben KMB-548, és a most teljes felújítás alatt álló HXG-923

 

A helyi járatos szolgáltató cég megszűnése miatt a TV Zrt. 6 db helyis 260-ast vezényelt át Baja helyi járatra dec. 08 - dec. 22 közt: BOS-578, BOX-808, CCP-868, CCP-871 CJN-033, CJN-283, CJN-405

 

 

Egy hónapos szolgálatra a Szabolcs Volánhoz kerültek: KAY-557, DUD-894, BOS-770, BOS-247, CLY-142, GUF-971

 

2013-as selejt: FJG-543, EOG-358, CMX-981, CCP-866

 

Tesztelés céljából nyár közepén pár napra Algyőre érkezett :

 

 

2013.12.21-től megszűnt a 10-es jelzésű autóbuszjárat:

 

 

Tisza Volántól a Partiscum Buszhoz került:

BOS-252, EVL-472, KNY-502 

 

Bárkinek, bármi eszébe jut ami kimaradt, írjátok :D

 

 

KZR-283 Creative Commons License 2013.12.31 0 0 18602

FLX-319@Algyő-Ady Major

lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18601

Fasza, köszi. 

Előzmény: IkarusEAG (18600)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18600

2012-es selejt. A selejtezésre az év első felében került. Ősszel került fel az eladásra váró selejtes autók közé. 2013-tavaszán került eladásra.  

Előzmény: lobbanórotor (18597)
Ikarus 280 fan Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18599

Nálam 2012-esnek van elkönyvelve.

Előzmény: lobbanórotor (18597)
verval Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18598

Hmm, az addig ok, hogy a Conectok után lett S, de hogy mikor.. Az biztos, hogy 2011 márciusban még a tartalékok között volt, így a fordákat nézegetve. Én 2011-es selejtnek mondanám.

Előzmény: lobbanórotor (18597)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18597

Ezt én is megtaláltam, de nem ismerve behatóbban a szegedi állományt, csak arra tudok következtetni belőle, hogy legkorábban 2010-ben lett selejt. Véglegesen pedig senki nem írta be azóta sem. 

Előzmény: harajukushinobi (18596)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18596
Előzmény: lobbanórotor (18595)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.30 0 0 18595

BPZ-769 melyik évben lett selejt? Próbáltam visszakeresni a topikban, de nagyon nem volt egyértelmű. 

M41 6212 Creative Commons License 2013.12.29 -1 0 18594

Kinek a pap, kinek a papné. Mivel szerencsére mostmár bőven akad választási lehetőség a vonalon, ezerszer inkább fogom választani a Kisalföld Credoját vagy a Balaton 386-osát...Pont. Ti meg utazzatok a hiperszuper B10B.n.

Előzmény: buszosjocó (18592)
Waliby Creative Commons License 2013.12.29 0 0 18593

Véleményem szerint ha egy busz elvisz A pontból B pontba, és maga a busz megfelel bizonyos igényeknek (nem koszos, büdös, nem zakatol össze-vissza, távolsági járatként kellő befogadóképessége van, elegendő nagyságú a csomagtere, stb.), akkor már elérte célját. Annak is örülni kell például, hogy vannak ilyen nagy távolságú járatok (pl. Szeged-Sopron), hiszen saját tapasztalatomból tudom, hogy néhol 10-20 km-es távolságra nincs buszjárat települések között, pedig lenne rá igény bőven. Tehát ha van busz, ami elvisz egyik helyről a másikra, és a busz erre megfelel, akkor innentől kezdve az, hogy maga a jármű tetszik-e az utasnak vagy sem, már nem elsődleges szempont.

 

Remélem nem gond, hogy hozzászóltam, csak ezt le szerettem volna írni.

buszosjocó Creative Commons License 2013.12.29 0 0 18592

Remélem, befejezed az ámokfutásod.

 

miért nem inkább valamelyik KBS jár?

 

Mi nem kéne még neked?

Talán, mert nem a távolsági park állományában vannak ezek a buszok, hanem a helyközinél, ahol a zsúfolt elővárosi járatokon vannak. Azokon, ahol régen a fűtetlen, kiöregedett csuklós Ikarusok jártak, emlékszel? Továbbá nincs csomagterük. Azt sem gondoltad végig, hogy mi történna, ha megrohamoznák a járatot a kollégisták, a táskáikkal, meg bőröndeikkel. A Volvo B10B-k teljesen megfelelnek arra, amire használja a cég őket. Jó a fűtésük, jó a klímájuk, nagy a csomagterük, le vannak vizsgáztatva álló utas szállítására. Fürgék, lehet velük tartani a menetidőt. Megbízhatóak, így nyugodtan elmehetnek messzire is. Kényelmes nagy ajtajaik vannak, illetve könnyű a fel le szállás, nem sok lépcsőt kell megmászni. Intercity jármű.

 

Szóval sokan, akik olvassuk az Index fórumát, fellélegeznénk, ha befejeznéd ezt.

Előzmény: M41 6212 (18591)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.29 -1 0 18591

Ha meg ennyire Volvo pártiak itt sokan,akkor miért nem inkább valamelyik KBS jár? Azzal tényleg semmi baj, hatalmas, rengetegen elférnek rajta és kényelmes! Nehogy a túl nagy táv legyen az indok, a sulivasárnapos Tiszafüredin is az jár :)

M41 6212 Creative Commons License 2013.12.29 -1 0 18590

Hozzáteszem szombaton a soproni Szegedről tíz (!) utassal indult el...Persze ezt nem azért írtam, mert előtte szombaton meg teltház volt. SZóval kiszámíthatatlan. Gyanítom egyetem,főiskola idején lesz fullos, főként pénteken, szombaton visszafelé meg vasárnap.

Előzmény: hxg-924 (18589)
hxg-924 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 18589

Nyilván, te sem csuknád be az ajtót, meg én sem, de vannak olyan soförök akik megteszik, azt majd reklamálnak az utasok, hogy miért az a busz ment arra a járatra. Most nem a bácsalmási járatrol beszélek hanem a nagyon vitatott soprini és társairól. Másik részröl meg sirnak, hogy kékvolvo megy, inkább örülne hogy egy olyan busz ment ami álló utasokat is szállíthat, és még ö is felférhetrá. Szivem szerint semmi bajom a kékvolvokkal, lényelmes buszok. Nem véletlenül nem mennek az isteitett MAN-ok arra a vonalra mikor a volán is tudja, hogy mennyi utas szokott azon lenni.

Előzmény: IkarusEAG (18556)
NZA Creative Commons License 2013.12.28 0 0 18588

Annó a szegedi elektromos nagyprojektet érte mindig az a támadás, hogy a kötöttpálya költségei földbe fogja állítani a teljes szegedi tömegközlekedést finanszírozási szempontból. Ez persze nem volt igaz, de jó volt annó mondogatni egyeseknek.

 

Nos, ennek a pályázatnak a végeredménye ténylegesen esélyt ad arra, hogy a teljesen fejreállítsa az egész szegedi tömegközlekedést. Ha elmennek az árak lényegesen a mai szinthez képest, akkor probléma lesz, mert a város nem fogja tudni finanszírozni. És most már hitelt sem lehet felvennie csak úgy az önkormányzatnak.

 

És erre jó esély van, mivel a tendert mindenki által jól érzékelhetően a Tisza Volánra írták ki.

Előzmény: RIKA424 (18587)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 18587

Óvatosan azzal az 5*-gal Rika...

 

Ne legyél olyan biztos, hogy bárki bármit végigszámolt előre a kiíró önkormányzatnál...

 

Mi alapján? 

 

Egyáltalán mi ma Magyarországon a reális árszintje egy ekkora flotta költségeinek?

 

----------------

 

Ahogy Szeged szépe írta alább, visszafogottan fogalmazok.................:-))

 

Igen, bennem is van némi (kicsike) naivitás, amikor az n+1-ik szakmai csalódás után is mindíg bízom benne, hogy egyszer csak lesz egy n+2-ik önkormányzat, ahol a közlekedési referens odafigyel arra amit csinál.

 

Miért ne lehetne épp Szeged az n+2-ik?

 

-----------------

 

Talán a szakember (ha tényleg az?) az elmúlt 5 évben összegyűjtötte Salgótarján, Komló, dombóvár, Dunaújváros, Baja, stb. ez ügyben szerzett negatív tapasztalatait, és még a döntéselőkészítés fázisában a szegedi polgármesternek és a közgyűlés ez ügyben illetékes tagjainak, rövid dolgozatban bemutatta, hogy :

 

 - vigyázat emberek mert ha olyan tendert írunk ki, hogy kérünk 100 új buszt, akkor lesz 2-3 jelentkező, de a dolog kb. kétszer annyiba fog kerülni mint ma.

 

Hogy honnan lennének számai?

Nem túl rózsás a helyzet ez ügyben, de azért vannak nyilvános számok Debrecenből is, a VT Transmann ügyből is, tehát van mit bemutatni.

 

 

Előzmény: NZA (18586)
NZA Creative Commons License 2013.12.27 0 0 18586

Úgy írták ki a tendert (nem túl korrekten), hogy a Tisza Volán nyerjen."

 

Vagy úgy írták ki, hogy előtte számoltak. Kiszámolták, mi lehet a költsége a jelenlegi TV flotta továbbüzemelésének, emellett kiszámolták, mennyi lehet egy vadi új flotta költséghatása (üzemeltetési költség, amortizáció, tőkeköltség országkockázatostúúúúúl 

 

Óvatosan azzal az 5*-gal Rika...

 

Ne legyél olyan biztos, hogy bárki bármit végigszámolt előre a kiíró önkormányzatnál...

 

Mi alapján? 

 

Egyáltalán mi ma Magyarországon a reális árszintje egy ekkora flotta költségeinek? És ebből mit vallanak be azok az állami vállalatok, amik a mai Magyarországi autóbusz közlekedés nagy részét ma üzemeltetik?

Előzmény: V42 515 (18578)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 18585

Magány vélemény szerint - mai állapotában - ez egy lefutott tender.

A Tisza Volán nyeri.

 

Amennyiben a városi közgyűlési politika,  kap országos támogatást (mondjuk hódmezőlázárhelyről) akkor elképzelhető, hogy a ....LIV Intertrans Kft. (alias Wáberer):........tarol.

 

Ugyanis a helyi képviselők,  ha kérik, a 9 minősített közül csak a LIV Intertrans Kft. (alias Wáberer) képes arra, hogy a mai naptól számítva a 2014-es önkormi választásokig (2014 október) leszállítson és üzembe állítson 100 db zsír új, korszerű buszt Szegeden.

 

Minden attól függ, hogy a 2014-es budapesti 150 db-os új tenderen a VT arriva vagy ők nyernek.

 

Amelyik nyer az valószínűleg nem indul harcba a szegedi boltér.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.27 0 0 18584

5*

Előzmény: V42 515 (18578)
NZA Creative Commons License 2013.12.27 0 0 18583

Engem az érdekelne, hogy a BKK előminősítési rendszeren átesett cégek honnan szerezték meg az alábbi, kötelezően bemutatandó referenciát:

 

Alkalmatlannak minősül a jelentkező (közös jelentkező), ha: M1) nem rendelkezik az előminősítési kérelem benyújtásától visszafelé számított megelőző három év során

legalább nettó 1 200 000 000 HUF értékű, legalább 24 hónapon keresztül, legalább 50 db autóbusszal nyújtott, menetrend szerinti, helyi és/vagy helyközi szinten megvalósuló, járművezetővel történő járatok üzemeltetéséről szóló referenciával.

 

Aszonygya:

- a VT-Arrivának biztosan megvan, hiszen BKV-s alvállalkozó és ha jól tudom, Fejér megyei szolgáltató volt

 

-Kravtex Kft. és Panoráma Tourist Kft: na ők honnan hozták ezt a referenciát? A Panoráma Tourist Kft. csinál menetrendszerintit a Jászkun volánnak 50 db. autóbusszal? Kétlem, a saját weboldalunk 29 járműről tud.

 

- T & J Busz Projekt Kft.: ez ugyebár a Volánbusz érdekeltségi köréből jön (micsoda referencia...)

 

- Kontakt-Busz Kft: dettó (éljen a "hosszú király" = King Long).

 

- Volánbusz: no comment

 

- Orangeways City Kft.: megvan nekik az 50 busz menetrendszerintiben?

 

- COLOR TOURS Idegenforgalmi és Szállítmányozó Kft.: ez is valami Volánbusz spinoff cég lesz, nekik megvan az 50 busz?

 

- LIV Intertrans Kft. (alias Wáberer): kamion, kamion, kamion - nade 50 db. menetrendszerinti busz? A kamion annak számít :)?

 

- INTER TAN-KER CITY Kft.: nekik ugyebár biztosan megvan a referencia.

 

 

 

Egyébként véleményem szerint lesújtó a piac állapota. Én ezek közül még mindig alig látok szakmai tőkeerős befektetőt (mondjuk ki az, aki pénzét ma magyar állami szektorban megkockáztatná, a jó magyar állam bármikor kicsinálja őket egyik pillanatról a másikra), inkább csak a mutyizás művészeit, vagy szélhámosokat. Alig van olyan, aki nem lenne érintett valamilyen botrányban. Az pedig, hogy állami cégek magáncégekkel versenyezhetnek (Tisza Volán, Volánbusz), az önmagában megkérdőjelezi az egész értelmét.

 

Természetesen azért érdekes mindez, mert a szegedi busztenderben hasonló referenciát kell teljesíteni.

Előzmény: Snake-Mojzi (18572)
Normann Backs Creative Commons License 2013.12.27 0 0 18582

Nehogy majd lessünk, hogy a Conectoraink BKK-ás szinben az aglós vonalakon fognak majd szolgálni, ez akár simán megtörténhet ha elbukja a szolgáltatást a TV.

Na meg ugye jövőre van még egy fontos tényező, hogy megtörténik majd az összeolvadás (DAKK).

http://dakk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=123

Előzmény: Snake-Mojzi (18572)
KZR-283 Creative Commons License 2013.12.26 0 0 18581

Ó akkor ezek szerint már elkészült! Bocsi :)

Előzmény: M41 6212 (18575)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.12.26 0 0 18580

Értem, nagyon szépen köszönöm a válszokat, persze ez ügyben ha folytatódik a csevegés olvasom és informálódom innen . :)
 "Orengeways City zrt" a bajai téma után hagyjuk a narancsokat :D

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.26 0 0 18579

Az.

Előzmény: V42 515 (18577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!