A felújítás összköltsége már meghaladta a 30 milliót, így úgy döntöttek decemberben, hogy hivatalosan is leselejtezik, és kiveszik az állománylistából.
Ma délelőt az egyik mercedes conekto kanyarodott a MARstér üzlett sorról a Rókusi teplom felé és ép láttam hogy egy kis darabja a hátsó szélvédőnek kizuhant. A megállóban is ott volt az üvegdrabok. Rendszmot nem sikerűlt megnéznem nem arra figyeltem meg gyorsan elment a busz.
Az idei évben felújítást kaptak: HPD-085, 083, 082, 081, 084, HRE-973, HRE-907, FJU-310
A kisebb - nagyobb felújítás után már teljesen fehéren kicsi tiszás logóval kerültek ki:
AZB-529, FJU-310, EVL-475, HPD-084, HRE-907, KBS-646, + majd a későbbiekben KMB-548, és a most teljes felújítás alatt álló HXG-923
A helyi járatos szolgáltató cég megszűnése miatt a TV Zrt. 6 db helyis 260-ast vezényelt át Baja helyi járatra dec. 08 - dec. 22 közt: BOS-578, BOX-808, CCP-868, CCP-871 CJN-033, CJN-283, CJN-405
Egy hónapos szolgálatra a Szabolcs Volánhoz kerültek: KAY-557, DUD-894, BOS-770, BOS-247, CLY-142, GUF-971
Hmm, az addig ok, hogy a Conectok után lett S, de hogy mikor.. Az biztos, hogy 2011 márciusban még a tartalékok között volt, így a fordákat nézegetve. Én 2011-es selejtnek mondanám.
Ezt én is megtaláltam, de nem ismerve behatóbban a szegedi állományt, csak arra tudok következtetni belőle, hogy legkorábban 2010-ben lett selejt. Véglegesen pedig senki nem írta be azóta sem.
Kinek a pap, kinek a papné. Mivel szerencsére mostmár bőven akad választási lehetőség a vonalon, ezerszer inkább fogom választani a Kisalföld Credoját vagy a Balaton 386-osát...Pont. Ti meg utazzatok a hiperszuper B10B.n.
Véleményem szerint ha egy busz elvisz A pontból B pontba, és maga a busz megfelel bizonyos igényeknek (nem koszos, büdös, nem zakatol össze-vissza, távolsági járatként kellő befogadóképessége van, elegendő nagyságú a csomagtere, stb.), akkor már elérte célját. Annak is örülni kell például, hogy vannak ilyen nagy távolságú járatok (pl. Szeged-Sopron), hiszen saját tapasztalatomból tudom, hogy néhol 10-20 km-es távolságra nincs buszjárat települések között, pedig lenne rá igény bőven. Tehát ha van busz, ami elvisz egyik helyről a másikra, és a busz erre megfelel, akkor innentől kezdve az, hogy maga a jármű tetszik-e az utasnak vagy sem, már nem elsődleges szempont.
Remélem nem gond, hogy hozzászóltam, csak ezt le szerettem volna írni.
Talán, mert nem a távolsági park állományában vannak ezek a buszok, hanem a helyközinél, ahol a zsúfolt elővárosi járatokon vannak. Azokon, ahol régen a fűtetlen, kiöregedett csuklós Ikarusok jártak, emlékszel? Továbbá nincs csomagterük. Azt sem gondoltad végig, hogy mi történna, ha megrohamoznák a járatot a kollégisták, a táskáikkal, meg bőröndeikkel. A Volvo B10B-k teljesen megfelelnek arra, amire használja a cég őket. Jó a fűtésük, jó a klímájuk, nagy a csomagterük, le vannak vizsgáztatva álló utas szállítására. Fürgék, lehet velük tartani a menetidőt. Megbízhatóak, így nyugodtan elmehetnek messzire is. Kényelmes nagy ajtajaik vannak, illetve könnyű a fel le szállás, nem sok lépcsőt kell megmászni. Intercity jármű.
Szóval sokan, akik olvassuk az Index fórumát, fellélegeznénk, ha befejeznéd ezt.
Ha meg ennyire Volvo pártiak itt sokan,akkor miért nem inkább valamelyik KBS jár? Azzal tényleg semmi baj, hatalmas, rengetegen elférnek rajta és kényelmes! Nehogy a túl nagy táv legyen az indok, a sulivasárnapos Tiszafüredin is az jár :)
Hozzáteszem szombaton a soproni Szegedről tíz (!) utassal indult el...Persze ezt nem azért írtam, mert előtte szombaton meg teltház volt. SZóval kiszámíthatatlan. Gyanítom egyetem,főiskola idején lesz fullos, főként pénteken, szombaton visszafelé meg vasárnap.
Nyilván, te sem csuknád be az ajtót, meg én sem, de vannak olyan soförök akik megteszik, azt majd reklamálnak az utasok, hogy miért az a busz ment arra a járatra. Most nem a bácsalmási járatrol beszélek hanem a nagyon vitatott soprini és társairól. Másik részröl meg sirnak, hogy kékvolvo megy, inkább örülne hogy egy olyan busz ment ami álló utasokat is szállíthat, és még ö is felférhetrá. Szivem szerint semmi bajom a kékvolvokkal, lényelmes buszok. Nem véletlenül nem mennek az isteitett MAN-ok arra a vonalra mikor a volán is tudja, hogy mennyi utas szokott azon lenni.
Annó a szegedi elektromos nagyprojektet érte mindig az a támadás, hogy a kötöttpálya költségei földbe fogja állítani a teljes szegedi tömegközlekedést finanszírozási szempontból. Ez persze nem volt igaz, de jó volt annó mondogatni egyeseknek.
Nos, ennek a pályázatnak a végeredménye ténylegesen esélyt ad arra, hogy a teljesen fejreállítsa az egész szegedi tömegközlekedést. Ha elmennek az árak lényegesen a mai szinthez képest, akkor probléma lesz, mert a város nem fogja tudni finanszírozni. És most már hitelt sem lehet felvennie csak úgy az önkormányzatnak.
És erre jó esély van, mivel a tendert mindenki által jól érzékelhetően a Tisza Volánra írták ki.
Ne legyél olyan biztos, hogy bárki bármit végigszámolt előre a kiíró önkormányzatnál...
Mi alapján?
Egyáltalán mi ma Magyarországon a reális árszintje egy ekkora flotta költségeinek?
----------------
Ahogy Szeged szépe írta alább, visszafogottan fogalmazok.................:-))
Igen, bennem is van némi (kicsike) naivitás, amikor az n+1-ik szakmai csalódás után is mindíg bízom benne, hogy egyszer csak lesz egy n+2-ik önkormányzat, ahol a közlekedési referens odafigyel arra amit csinál.
Miért ne lehetne épp Szeged az n+2-ik?
-----------------
Talán a szakember (ha tényleg az?) az elmúlt 5 évben összegyűjtötte Salgótarján, Komló, dombóvár, Dunaújváros, Baja, stb. ez ügyben szerzett negatív tapasztalatait, és még a döntéselőkészítés fázisában a szegedi polgármesternek és a közgyűlés ez ügyben illetékes tagjainak, rövid dolgozatban bemutatta, hogy :
- vigyázat emberek mert ha olyan tendert írunk ki, hogy kérünk 100 új buszt, akkor lesz 2-3 jelentkező, de a dolog kb. kétszer annyiba fog kerülni mint ma.
Hogy honnan lennének számai?
Nem túl rózsás a helyzet ez ügyben, de azért vannak nyilvános számok Debrecenből is, a VT Transmann ügyből is, tehát van mit bemutatni.
Úgy írták ki a tendert (nem túl korrekten), hogy a Tisza Volán nyerjen."
Vagy úgy írták ki, hogy előtte számoltak. Kiszámolták, mi lehet a költsége a jelenlegi TV flotta továbbüzemelésének, emellett kiszámolták, mennyi lehet egy vadi új flotta költséghatása (üzemeltetési költség, amortizáció, tőkeköltség országkockázatostúúúúúl
Óvatosan azzal az 5*-gal Rika...
Ne legyél olyan biztos, hogy bárki bármit végigszámolt előre a kiíró önkormányzatnál...
Mi alapján?
Egyáltalán mi ma Magyarországon a reális árszintje egy ekkora flotta költségeinek? És ebből mit vallanak be azok az állami vállalatok, amik a mai Magyarországi autóbusz közlekedés nagy részét ma üzemeltetik?
Magány vélemény szerint - mai állapotában - ez egy lefutott tender.
A Tisza Volán nyeri.
Amennyiben a városi közgyűlési politika, kap országos támogatást (mondjuk hódmezőlázárhelyről) akkor elképzelhető, hogy a ....LIV Intertrans Kft. (alias Wáberer):........tarol.
Ugyanis a helyi képviselők, ha kérik, a 9 minősített közül csak a LIV Intertrans Kft. (alias Wáberer) képes arra, hogy a mai naptól számítva a 2014-es önkormi választásokig (2014 október) leszállítson és üzembe állítson 100 db zsír új, korszerű buszt Szegeden.
Minden attól függ, hogy a 2014-es budapesti 150 db-os új tenderen a VT arriva vagy ők nyernek.
Amelyik nyer az valószínűleg nem indul harcba a szegedi boltér.
Engem az érdekelne, hogy a BKK előminősítési rendszeren átesett cégek honnan szerezték meg az alábbi, kötelezően bemutatandó referenciát:
Alkalmatlannak minősül a jelentkező (közös jelentkező), ha: M1) nem rendelkezik az előminősítési kérelem benyújtásától visszafelé számított megelőző három év során
legalább nettó 1 200 000 000 HUF értékű, legalább 24 hónapon keresztül, legalább 50 db autóbusszal nyújtott, menetrend szerinti, helyi és/vagy helyközi szinten megvalósuló, járművezetővel történő járatok üzemeltetéséről szóló referenciával.
Aszonygya:
- a VT-Arrivának biztosan megvan, hiszen BKV-s alvállalkozó és ha jól tudom, Fejér megyei szolgáltató volt
-Kravtex Kft. és Panoráma Tourist Kft: na ők honnan hozták ezt a referenciát? A Panoráma Tourist Kft. csinál menetrendszerintit a Jászkun volánnak 50 db. autóbusszal? Kétlem, a saját weboldalunk 29 járműről tud.
- T & J Busz Projekt Kft.: ez ugyebár a Volánbusz érdekeltségi köréből jön (micsoda referencia...)
- Kontakt-Busz Kft: dettó (éljen a "hosszú király" = King Long).
- Volánbusz: no comment
- Orangeways City Kft.: megvan nekik az 50 busz menetrendszerintiben?
- COLOR TOURS Idegenforgalmi és Szállítmányozó Kft.: ez is valami Volánbusz spinoff cég lesz, nekik megvan az 50 busz?
- LIV Intertrans Kft. (alias Wáberer): kamion, kamion, kamion - nade 50 db. menetrendszerinti busz? A kamion annak számít :)?
- INTER TAN-KER CITY Kft.: nekik ugyebár biztosan megvan a referencia.
Egyébként véleményem szerint lesújtó a piac állapota. Én ezek közül még mindig alig látok szakmai tőkeerős befektetőt (mondjuk ki az, aki pénzét ma magyar állami szektorban megkockáztatná, a jó magyar állam bármikor kicsinálja őket egyik pillanatról a másikra), inkább csak a mutyizás művészeit, vagy szélhámosokat. Alig van olyan, aki nem lenne érintett valamilyen botrányban. Az pedig, hogy állami cégek magáncégekkel versenyezhetnek (Tisza Volán, Volánbusz), az önmagában megkérdőjelezi az egész értelmét.
Természetesen azért érdekes mindez, mert a szegedi busztenderben hasonló referenciát kell teljesíteni.
Nehogy majd lessünk, hogy a Conectoraink BKK-ás szinben az aglós vonalakon fognak majd szolgálni, ez akár simán megtörténhet ha elbukja a szolgáltatást a TV.
Na meg ugye jövőre van még egy fontos tényező, hogy megtörténik majd az összeolvadás (DAKK).
Értem, nagyon szépen köszönöm a válszokat, persze ez ügyben ha folytatódik a csevegés olvasom és informálódom innen . :) "Orengeways City zrt" a bajai téma után hagyjuk a narancsokat :D