Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
sztem neked az lesz a megoldás, h pillangó + barometrikus + terelők a kazánba. füsthőt leszorítani, ezzel a leadott hőmennyiséged is ugrásszerűen növekedni fog, már ha csak 300fokig leviszed.
bepakolni a fát, felülről meggyújtani, h ne égjen az egész rakat egyszerre. így jónek kell lennie!
Az, hogy bálás a ligno, semmit nem jelent. Parasztvakítás!!! A Kiss úr is azt mondta, hogy rakjak bele 100kg száraz tüzifát és tudja a 100KW-ot. No de a láng kijár a kéménybe. Ahhoz hogy ne járjon ki valamit szűkítenem kell. Vagy a huzatot ajtókat, vagy a füstcsövet. A 400 fokot nem egyszerű mérni. Amik kaphatóak hőmérők azok tudnak 500 fokot de nem a lángban. Honnan tudjam meddig van láng?? Egy biztos, fölöttünk nincs hófelhő mert fűtöm őket, szóval csak eső esik. :)
Itt állok tétlenül, egy közel 3millás fűtési rendszerrel mögöttem.
Azért ha a fűst hőmérsékletét szabályozod attól még a bála közepe továbbra sem fog el égni. Próbáltál már csak fával fűteni (felső begyújtás), ha működik akkor a kazán jó csak a bálás tüzelésnek biztos van speciális technológiája amiben én nem tudok segíteni. Az ablakok nyitási aránya 80/20% jó, de ha már kevés a tüzelő van a kazánban a szekundert le lehet zárni, és így alul a primeren több levegő megy be és maradéktalanul minden elég.
Nem tudom ,hogy működnek a bálás kazánok, én fával tüzelek felső begyújtással a kazán metszetét „46263” ban láthatod. Kiss úr biztos ad tanácsot mi kép tüzeljél bálával.
Huzat szabályozás a leg egyszerűbb módja a kijövő fűst csőre egy pillangó szelepet rakni. Ezt a szelepet lehet folyamatosan (Blu féle) és on/off módban forgatni. Az utóbbi egyszerűbb és olcsó, hátránya a +/- 5-8°C lengés. Ezt megoldhatod egy Belimo LM-24-F és egy Rex C 100 –as vezérlővel. (ha kérsz küldök bekötési rajzot ha már el döntötted) A 210°ra ne vegyél mérget, ezt a helyi viszonyok és tüzelő anyag hoz kell ki kísérletezni, ez 200-300°közt kell eltalálnod.
A huzat ablakok beállítását egyenlőre a gyári láncos termoszab.ra bizd, ez 80/20% os nyitás a primer és szekunder ablakokra. (ez egyben biztonsági célt is szolgál ha jól van beállítva)
ettől függetlenül nekem a max nyomás bennük 1,9bar 80fokon jelenleg. ez akkor van, mikor már a kazán köröm 90+ fokos néha mikor sikerül olyan csőröge fákat ráraknom a tűzre h teljesen elzárt levegőkkel is 160-180fokos a füst. épp tegnap is sikerült egy ilyen szituációt összehoznom, +radiátornyitás és ajtó nyitás lett az eredménye. elmentem az egyik radiátor mellett és éreztem h eléggé ontja a meleget, megérintettem és rögtön tudtam h ki kell néznem a kazánhoz. kazán 95fok, fűtés 80, szivattyúkat 3asba kapcsoltam, fentebb említetteket megtettem és szépen elkezdett visszaállni a rend.
OK. Köszönöm ! Most kezdtem a tájékozódást, a következő szezonban lenne aktuális. Megkeresem a rajzokat és jelentkezem. Leírom a jelenlegi állapotot, azt, hogy mit szeretnék... és majd kiderül, hogy abból mit lehet és érdemes megvalósítani.
Igen, én is ezért várok türelmesen ( de már fogy ! :))). Naponta látogatok egy motoros fórumot és ott is már évek óta ismétlődő kérdések vetődnek fel, ha érkezik egy új belépő. Ilyenkor segítünk egymáson még akkor is, ha már nagyon ismétlődő a téma. Vannak rutinos fórumozók akik egyből dobnak egy linket, vagy egy előző hozzászólás számát. Úgy látom ez is egy pörgős topic, ezért elég nehéz a közel 50E hozzászólásban rátalálni a válaszra. Egy fórum arról szó, hogy a tájékozotlanokat segítik a tájékozottabbak a tapasztalataikkal. Ezért várok választ a 46107-es kérdésemre...
Nekem van eladó nedvességmérőm, Az aprodon hirdetem. Ha gondolod keresd meg. Nincs fent kép, de tudok küldeni. Ugyanilyet használok és tökéletesen működik, már többet eladtam. Fűrészpor mérésre is alkalmas.
A VTA az a radiátorköri keverőszelep, ezzel tudod beállítani hogy milyen hőmérsékletű víz menjen a radiátorok felé. A VTC pedig a kazánvédő/puffertöltő keverőszelep, ami a benne lévő partontól függően visszakeveri a visszatérő hőmérsékletét hogy ne legyen kondenzáció.
A VTA szelepet a szivattyú elé kell beépíteni. Az után már mehet 5 rétegű cső, de a VTA elé inkább réz, vagy vascső menjen.
A visszatérő nem lehet olyan meleg mint a radiátorköri előremenő, mert ha igen, akkor a radiátorok nem jól üzemelnek, nincs meg a hőlépcső.
Akkor nekem került eddig a legtöbbe, októberben :(((
Igaz megvettem mindent rendes áron, az 1000L-es M-puffer 2 hőcserélővel és szigeteléssel 265e, Laddomat 75e, 150L tágulási 41e, csövek, csapok (Mofém), 30m 28-as, 6m 15-ös szénacél, termikus lefújó, idomok, T-k, légtelenítők, radiátorokra Hertz szelepek, túlnyomásvédő, hőmérők+merülőhüvelyek, VTA372 (nekem bevált, lehet azért, mert elég messze van a hőforrásoktól) összesen 310e.
Sajnos a régi 27 éves kazán csak 8 órát bírta, Totya S38 lett ami plusz 187e, plusz munkadíj 4 napra összesen 100e. Az elektronikus vezérlés, ízlés és szükség szerint, nekem közelít már a 100-hoz. Az itteni tanácsok, ötletek pedig megfizethetetlenek :)