Amennyire kivettem, hétvégén beavatkozni még csak a toronyból és a jelfogóból lehetett (ez utóbbiból persze nem irányítottak), így elvileg az irányítás teljes egészében a toronyból ment.
Az alagúttal nem volt probléma, értsd már meg! A bejárattól jobb felé a hegyoldal indult meg, ami veszélyeztette a vonatforgalmat, illetve megmozdította a támfal egy részét a kapuzat előtt.
De a cikk címe ez! Az üzemanyagok nagyot drágultak
A valóság meg ez!
Áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. Ezen időszak alatt 11 százalékkal csökkent az üzemanyagok ára. Márciusról áprilisra 0,8 százalék volt az infláció, az üzemanyagok 4 százalékkal drágultak.
Tehát összességében a 4%-os drágulás ellenére is 11% volt a csökkenés tavaly április óta. A közelmúltbeli 4%-os drágulás ellenére!
Megint egy idióta kattintásvadász cím! Mint a Déli pályaudvarról szóló tegnapi. Tényleg olyanok a firkászok, mint a viccben!
A pápát az amerikai látogatása előtt megpróbálja felkészíteni a protokolltanácsadója az újságírókra, mert azok nagyon dörzsöltek. Azt javasolják neki, hogy ne válaszoljon nekik, hanem a kérdésekre kérdéssel feleljen!
Leszáll a repülőgép New Yorkban és az újságírók megrohanják a vatikáni küldöttséget. Az első újságíró azt kérdezi a pápától. - Mi a véleménye a New Yorki nyilvánosházakról? A pápa gondolkodik, forgatja szemét és megkérdezi: - Hát vannak New Yorkban nyilvános házak? Másnap a New York Herald főcímben hozza: "A pápa első kérdése a repülőtéren: Vannak New Yorkban nyilvánosházak?"
Jelen építési fázisban már szükséges a torony, mint munkaterület átadása a kivitelezők felé, ezért az ottani forgalmi szolgálat megszűnik, a szakik kipakolják a forgalmit és a műszaki helyiségeket. (Hétfő reggelig ott volt az új biztosítóberendezés kezelőfelülete, ez akkor leköltözött az első vágány mellé, fent csak a régi maradt, illetve már az sem.)
A vonatközlekedést immáron a korábban átadott új forgalmi irodából irányítják.
"alagútbeszakadás - nem volt alagút beszakadás sem!"
Mint annó Angliában!
Valójában nem vonatrablás történt, hiszen nem hiányzott egy vonat sem. Ilyen esetekben inkább a vonat tartalmának elrablásáról beszélhetünk. (Monty Python/Galla Miklós)
Az üzemi területet sem lehet leválasztani olyan hamar! Ahhoz kellenek Kelenföldön új vágányok! Valamint a 3. híd, mert sokkal több lesz a rezsimenet. Erről Ilonka néni is beszélt.
Miért olyan sürgős nekik??? 1000 más dolog van infrastuktúra(vissza)fejlesztés terén ami sokkal fontosabb lenne. Ennél még a 6-os metró is fontosabb!
1. Hogy bírja el Kelenföld a forgalmat nyáron, hiszen még az évközit sem bírta el?
2. Holt tárolják a szerelvényeket, ha egyszer a tárolókat eltüntették?
3. Hol és hogy zajlik az üzemi előkészítés, mert ahhoz át kellene menni a hídon, az meg telítve van?
4. Ha a Nyugatit lezárják, és a forgalmának egy része Kelenföldre kerül, akkor az végképp összeomlik!
Na és a régi tervekben szerepelt a metró kivitele oda. Most akkor még villamos sem lesz helyette???
Na ez a Magyar vasút 170 éves történetének legnagyobb őrültsége! Nagyobb őrültség, mint a 4-es metró elkészítése volt a mai formájában!
:(((
A próbaüzem (alagútbeszakadás) is bizonyította, hogy ez nem fog menni, akkor meg miért?
Melyik elmeroggyant hozta elő ezt a témát január elején??? Na azt a barmot kellene Izlandra száműzni, mert ott nincsen vasút, így nem tudna abban kárt okozni! És a nyaralást sem élvezné, mint Máltán vagy Cipruson!
Na ja. Elegem van abból, hogy minden nagyberuházás húzódik, emiatt meg az utasok szívnak. Ld. Esztergom! Gondolom, normális esetben a nyári szezonra már régen teljes üzemmódban kellene üzemelnie az állomásnak! Most ebből mi lesz?
Nemrég láttam, talán újságban, egy képet a telgárti viaduktról. Nézem-nézem, és nem értem, mert a fenyőfák tetejéről sem lehet ilyen szögben - hacsak nem, mittudomén, drónról. Pár másodperc múlva persze rájöttem: basszus, hát egy terepasztalt fotóztak le. :) Na, ez viszont valóságos, pedig pont olyan, mint egy terepasztal.
Némi türelem és sz.rrá ázás árán ki lehet azért fogni tehervonatot ott is...
Kukuccs!
Amikor a kötéltáncos a kötél közepénél tart, a súlya alatt a kötél egy V-alakot ír le. Itt ugyanez történik. (A vonalbejáró vélhetően nehéz ételt vacsorázott.)
Ezeket már olyan régen szerettem volna, csak sosem jutott rá időm. (Szerencsére a ZSSK Cargo "alám dolgozott".)
A gravitáció komoly dolog. A nehéz testek vonzzák egymást, ahogy a képen is látjuk. Ha túl sok utas ülne a kocsiban, a tömegvonzás hatására összeolvadna a mozdonnyal, és a szemünk előtt megszületne egy motorkocsi.
Igen, most elolvastam a Peti által beidézett részletet. És sajnos azóta ezt már kipróbálták. Az eredménye sok értelmetlenül elköltött pénz, üre gyalogos zónák, amiknek semmi szerepük nincs, de még a maradék növényzetet is kiírtották, dögunalom. Ezek a körülmények még a tömegközlekedést is akadályozzák. Olyan, mintha Brasiliákat építenének, csak ezúttal nem az autóknak, hanem egy elképzelt embertípusnak.