Egyébként valóban az autópálya után-alatt lehet növekvő olajfogyasztást tapasztalni. Lehet csak ennyi, "ez egy ilyen motor" lesz a magyarázat, bár nem ezt várnám egy új motortól. (Hasonló területen mozgok, de ilyenért kicsontoznának minket az ügyfelek).
Atyám cége is autócserénél ilyent vett, ment át a sofőr Debrecenbe a Merkurhoz átvenni. Milyent hozzak főnök?
Mindegy, csak ne sárgát! Hívja Atyámat: Csak sárga van! Hát az lett nekik. Egy év múlva mehettünk mi is érte.
Persze a miénk is sárga lett.
De ekkor már rutinosan a Merkurtól az első szervízbe vitte a megbeszélt randira. Összerakták (a futóművön kézzel lehetett tekerni a csavarokat..). Otthon kapott egy alvázvédelmet, kerékdobokat, belső hangszigetelő szőnyegezést..
(Na a kárpitok alatt találtunk ottfelejtett: Csavarhúzót, meggymagot, munkáskesztyűt, hagymát!)
De ilyen kezelés után elég sokáig megvolt, és hiba nélkül szolgált...
Én is csak néhány hete kezdtem ezt a külföldi netes vásárlást...előtte soha.
Tök egyszerű az aliexpress, csak némi angoltudás kell hozzá.
Biztonságosan lehet fizetni bankkártyával, még biztonságosabban webkártyával (én is azt használom).
A vásárlás se annyira kockázatos. Elég jól védik a vásárlókat.
Lehet reklamálni, pénzt visszakövetelni, ha nem olyan az áru, stb. Az eladó addig meg se kapja a zsetonját, amíg vissza nem igazolsz.
Az első vásárlásom kapásból ilyen is lett, és kis egyezkedés után vissza is kaptam a pénzem felét, a cucc meg nálam maradt (ami tök jól működik, csak kicsit hazudtak róla).
A szóban forgó kis izzók 16 nap alatt itt voltak (ez persze lehet több is).
Annyit súgok, hogy lehet kérni kedvezményt kevesebb darabra is ;)
Gyerekként emlékszem - apám mindig 6 évre hozta a Zsigulikat - hogy átmentünk megnézni ahogy a szomszéd "újrarakta" a TLX 1310-eket:) de valamiért ragaszkodott hozzájuk. Ha jól rémlik a Daciákat egy évre meg lehetett kapni nálunk.
Nekem a rendszamtabla vilagitas van megoldva LED -el a helyzetjelzo ( 50 Lumen kb 5500 Kelvines meg a 4300 K xenonom is kicsit sargas kozelrol mellette,neha bejelez a CAN-BUS a helyzetjelzore ,de 10 mp utan elalszik a muszerfalon a kis izzo)
Ami a leghasznosabb szerintem a csomagtarto vilagitasa sokkal nagyobb fenyt ad a LED nem kell tapogatozni!
A belsoter vilagitast en kerulnem mert este a szemed megszokja a sotetet azt utana ajtonyitasnal olyan mintha el vinnenek az ufo-k kell egy jo fel perc mire az ember visszanyeri a latasat :)
A cég ahol dolgoztam a 9o-években kereskedett a Dacia gyárral és bartelbe fizettek. Kaptunk pár év alatt vagy 1oo autót. Egy óriási telephelyről kellet elhozni őket, válogatni nem igázan lehetett, mindig fehér kombi 131o-est hoztunk (egyszerre párat), azt könnyen el lehetett adni.
Az autókkal alig lehetett megtenni azt a százvalami kilómétert Bukarestig, általában lerobbantak. Elvittük őket egy magán műhelybe (vontatva a Pitesti-Bukarest autópályán), ott használhatóvá tették őket valamennyire, az új árúk kb.15%- ért. Azaz a garancia nem létezett.
Az 1968-ban beindítoitt Dacia gyár mellé építettek egy városkát (Colibas), jó fizetést és lakást biztosítva összeszedtek Erdély iparosodott részeiből a mérnököket és szakmunkásokat és az első pár évben még a francia szerszámokkal elég normális autókat készitettek. Apámnak volt egy 72-es modelévű Daciaija, az sokat ment. A 8o évek végére, a szakik kiöregedtek-hazahúztak, ott maradtak az első generációs regáti munkások. Arra már szinte mindent in-haus gyártottak, a motortól az utólsó fröccsentett alkatrészig (hogy ne kelljen valutát fizetni az államnak), több gyáregység epűlt az szerelde köré, amelyek egyre szarabb minőségben szállították a komponenseket.
Ezért nekem az első autóm egy argentin exportra gyártott 1.4-es Oltszit volt (amit nagy nehezen intéztem a gyárból az ára felett plusz pénzért), olyan vastag viaszréteggel rajta (a tengeri szállítás miatt), hogy higítóval kellet átmosni 1ox a kocsit. Az még roszabb volt. Az első kirándulásunk után a Nyugati Érchegységbe a fél autót kicserélték a szervizbe: a mind a négy lengéscsillapítót, a összes diót és szilentet és a bütyköstengelyeket is, mert azok kopó alkatrészek voltak. Ötvenezer lejt fizettem azért a szervízért (itt se volt gari), ami jó három átlagfizetés volt akkoriban.
Csak röhögök a bajszom alatt, amikor olvasom az új autóik miatt panaszkodó fórumtagokat finnyáskodásait.
Pedig akkor is pénzt adtunk a kocsikért, 18oe lejre emlékszem egy 131o-es Dáciáért 1992-ben, ami talán 35oo amerikai dollárt ért, de egy munkás alig keresett többet, mind 15o dollár.
A tapasztalatot majd a hozzáértők megmondják. Vannak olyan motorok, amik hajlamosak enni az olajat, szinte természetes náluk, másokra meg nem jellemző és keresendő az oka. Remélhetőleg nemsokára erre járnak. De esetleg próbálhatsz itt (vagy a Skoda orrmotor topikban) rákeresni a bud-ra, talán megtalálod.
Egyébként, ha jól emlékszem, a sok és gyors autópályázás is fogyasztja az olajat.
Hát, az olaj márkája éppen nem sokat mond... És nem is a márkaváltástól várnék változást, főleg, ha belevaló (előírt minősítésű) olajat használtál eddig is.
A miénkbe (1.6/75, AEE) a kezdetektől 5w-40 olaj megy, abszolút nem fogy. Ha fogyna, akkor kapna 10w-40 -et. Ha nagyon fogyna, akkor szerelőt.
Sokat olvastam-olvasom a fórumot, elég sokat visszakeresgéltem, de eldöntetlen maradt egy kérdőjel.
O2 facelift 2010 1,4 16V (BUD)119.000 km- jelenleg. Én valamiért 15.000-ként tervezem az olajcserét elvégezni, ilyen a fejem.
108.000 km -Castrol olaj lett olajcserénél belebillentve.
116.000 km -1 liter hiányzott, (nem csöpög)
119.000 km - hiányzik egy kicsi, nem vészes.
Ez alap eset ennél a motornál vagy már inkább beteges? Shell-re váltás eredményes lehet?
Illetve szeretném kérdezni, hogy van-e tapasztalat: a két első ülés tekergetős-deréktámaszos. Sajnos már meg sem moccan, pedig nekem "erősen ajánlott" a használata.
Javított valaki már ilyet? Sokmindent magamnak megoldok, de nem akarok elhamarkodott lenni, ezért szeretnék iránymutatást kapni.
Apróbb dolgokat én is megcsináltam, semmi kedvem nem volt azzal időt elcseszni, hogy a szervizben üldögéljek.
Bal hátsó lábtér világítás:
Az elejétől szarozott, hol világított-hol nem. 2x próbálták megcsinálni (izzócsere, majd beforrasztották fixre a diótát, mondván, hogy az nem érintkezett.
Másodszorra is úgy kaptam vissza, hogy 2 nap múlva már megint szarakodott.
Szerintem szar benne a dióda, valahol belül nem érintkezik jól.
Kissé meggörbítettem az egyik lábát, most jó, de majd lehet, hogy dióda csere lesz. Valami egyszerű van benne, van a fiókomban.
Kicseréltem az egészet az egyik csomagtér lámpával, hogy ha megint villogni kezd, legalább ne bent az autóban.
Középső légrács:
Gyárilag ki volt fordulva az egyik sarka.
Egy idő után el is kezdett zörögni gyorsításkor.
Hiába nyomkodtam vissza a sarkát, mindig kipattant.
Az egyik fül nem akarta a helyén tartani.
Kiszedtem, kissé megmelegítettem + kihajtottam a fület.
Utána már szépen a helyére pattant, és nem ugrik ki többet.
Dörömbölés hátulról:
Szerencsére felfedeztem, hogy lazára van állítva a zár + az ütközők.
Az ajtó a végén zötyögött is, nem is a dörömbölés miatt kezdtem el nyomozni.
Feszesebbre állítottam a zárat. Az ajtó nem zötyög + elmúlt a durva dörömbölés hátulról.
Ez volt a legkomolyabb eredmény :)
Hátravan még az ablakvezérlő kapcsolók zizegésének megszüntetése :)
Még szerencse, hogy műszaki beállítottságú vagyok :)
Mindenkinek szíve joga hogy amikor lehetősége nyílik rá, olyan autót konfiguráljon össze magának, amilyet szeretne, amiben jól érzi magát és amiben megbízik. Ha nem bántál meg semmit amit esetleg kihagytál belőle, akkor jól döntöttél. :)