83-84 környékén már volt Szeged - Eger gyors, hasonló módon, hétvégenként. Cegléden akasztották le/rá a szegedi gyorsról/ra. Kapaszkodj meg, eleinte a 4-5 vagonból (benne 1. o. is) 2-3 közvetlen kocsiként Szilvásváradig közlekedett. És ezt nem hiszem, tudom. ;)
Miért? Attól függ, mikor. A kétezres évek elején egy óriási (18 kocsis) vonattal mentem Szegedről Bp-re. Ebből 8 lealadt Cegléden, ennek fele ment Miskolcra. Melyik menetrendi évben volt önálló egri vonat?
Amúgy nem Szolnok a megfejtés, de erre kíváncsi lennék arra, hogy mi a válasz a fenti kérdésre.
Miskolc felé továbbra is megvan, ha kevesebb, akkor is. Ugyanúgy Szeged felé is. ja, Eger kiesett, de az csak közvetlen kocsi volt, nem önálló vonat. Ja meg Szentes felé is kinyírták.
Fehérvár: Itt Pécs felé és Győr felé hiányzik, más szerintem nem!
És fizikailag egyik városból sem lehetetlenült el, és a színvonal sem romlott jelentősen.
Egy város van csak az országban, ahol mindez bekövetkezett. A többi ehhez képest jóval jelentéktelenebb visszafejlődést élt csak át.
Itt nagyjából megvannak ugyanazok a vonatok, mint régen. Bár a Budapesten túliak már nincsenek, de azok még kvázi ugyanarra mennek, csak rövidebb útvonalon.
Sziasztok a nyári menetrendröl tudtok valami "félhivatalos" információt?Engem az érdekelne hogy lessz az idén is IC kocsis szerelvény a balaton mindkét oldalán?
Rejtvény: Melyik az a vasúti csomópont, ahonnan annó akár 7 irányba is ment gyorsvonat, ha nem is a hét minden napján, és nem is egész évben, de ennek mára csak töredéke maradt, és abban sincsen köszönet?
Hogy a tervekben szereplő napi több ezer utast el tudják szállítani, csökkenteni kellett valahogy a fordulóidőt. Ennek legegyszerűbb módja, ha ingavonati közlekedést vezetnek be. Mivel az Mk48-hoz nincs vezérlőkocsi, maradt ez a lehetőség.
További előnyök:
Az egyik húz, a másik táplálhatja a klímát a főnök kocsijában.
Ha az imperialista szabotőrök mesterkedései folytán az egyik lerobbanna, helyben van a tartalék.
Az utastájékoztatás margójára: napjaink információs táblája néhány kilométerre a határtól, egy kétvágányú fővonal elágazóállomásán, Máriaradnán, ahol a nemzetközi vonatok is megállnak: