Keresés

Részletes keresés

Silvan Creative Commons License 2015.11.09 0 0 36196

Nekem MB van,nincs igazi magas fám,de igazán az alkatrész ellátás miatt választottam(az AM kifutó).Kb.hét év alatt(lehet,hogy rosszul emlékszem) gumi tömítés kellett,de azt sem szervizben vettem az ára és a határidő miatt.

Előzmény: sujgojo (36195)
sujgojo Creative Commons License 2015.11.09 0 0 36195

60-70eft-ot tudok raszanni, igy csak hasznalt johet szoba. nekem az am190 szimpatikus, mert magas faim vannak. hasznaltan az mb 15-tel dragabb, es eddig csak azt talaltam amit Silvan is irt, hogy a motor kisebb karosanyag kibocsatasu. ez meg nem meggyozo erv az mb mellet.

Előzmény: Kapa bácsi (36194)
Kapa bácsi Creative Commons License 2015.11.08 0 0 36194

Az AM 190-et már nem gyárták évek óta.Néhány bolt készletében lehet még találkozni vele.Inkább az újat vedd!Mekkora összegben gondolkozol a vásárláskor?

Előzmény: sujgojo (36192)
Silvan Creative Commons License 2015.11.07 0 0 36193

Talán a motor korszerűbb.

Előzmény: sujgojo (36192)
sujgojo Creative Commons License 2015.11.05 0 0 36192

meg nem jutottam dulore, de lehet, hogy hetvegen megnezem oket. a dontest tovabb neheziti, hogy permetezo is kellene. 

 

tudja valaki, hogy mi a kulonbseg az oleo-mac AM190 es az MB800 kozott? amit tudok, hogy az AM kicsit regebbi es olcsobb

Előzmény: Only55 (36188)
zoliee81 Creative Commons License 2015.11.02 0 0 36191

Kicsit kihalt a topik.. :)

Sajnos engem is utolért a hidró váltó bosszúja, mert nem tudom üresbe tenni.

Először azt hittem, hogy a váltót mozgató mechanika van kikopva, ami stimmel, de kiszedve a váltót, hiába mozgatom a mocskot kézzel, a kerekek befeszülnek, nem tudom üresbe tenni. 

Teszek fel képeket, ha valaki tudna segíteni, hogy merre induljak váltót felújítani, vagy hagyjam a fenébe, és vegyek egy használtat?

Köszönöm.

 

Z

 

https://plus.google.com/103321554041984401210/posts/Jr1rFGhYprn?pid=6212177154779716498&oid=103321554041984401210

 

zoliee81 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 36190

Kicsit keresgéltem a neten, miután levakartam róla a port, ki tudtam olvasni a motorvédő burkolaton a:

cast iron sleeve feliratot. Közben találtam hasonló gépet, az enyém is nagyjából így néz ki: 

http://king-nc.americanlisted.com/27021/garden-house/mtd-lawn-tractor-185hp-briggs-stratton-46-deck_22473941.html

 

Robbantott ábrán megkerestem a gyújtás helyét, elvileg 64 mm a lyuk közepe a gyújtást helyén tartó csavaroknak.

Előzmény: zoliee81 (36189)
zoliee81 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 36189

Sziasztok!

 

Sefteltem ma egy boxer motoros, (talán 16.5 HP) önjáró fűnyírót, egy régebbi, de jó állapotban lévő szerkezetet.

Olyan bajom van, hogy az előző gazdája darabokra szedte, alváz fémig lecsiszolva, olaj cserélve a motorban, hidro hajtás olaja leengedve.

Összerakta a gépet, viszont "elkopott" a gyújtása. Sajnos nem találtam rajta azonosítót, gyári táblát, amiből rá lehetne jönni a pontos típusára.

Egyébként kompresszió van dögivel, szerintem érdemes megmenteni az öreglányt.

Ha teszek fel képeket, tudtok segíteni a típus, vagy a konkrét gyújtás vadászatban?

Ha ez plusz infó, három késes a gép.

Segítségeteket előre is köszönöm,

 

Zoltán 

Only55 Creative Commons License 2015.10.22 0 0 36188

Azt is mindenképp kérdezd meg hogy itthon van e alkatrész
Sok pl német,swédjapán belpiacos és abszolút semmi nincs ez pedig dühítő nagyon...

Én amúgy amióta megvan a makita amin 3 sebesség van kb 1x változtattam :D De a tudat hogy bármikor tudnám felbecsülhetetlen

sujgojo Creative Commons License 2015.10.22 0 0 36187

igen, a meghajtasra tartalekolni kell, ez biztos. esetleg megkerdezem elore a szervizet, hogy mennyi egy ekszij. 

de ha megcsinalom, akkor megint jobb lesz, mint egy uj alko vagy mtd, nem? megneztem, es 100eFt-ert meg nem lehet valtoztathato sebessegu gepet kapni, az legalabb 120-130.

Előzmény: Only55 (36185)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.21 0 0 36186

Olaj akkor habos ha falsot szív 

 

Habos olaj

- kevés az olaj
- vizes az olaj
- nem megfelelő az olajminőség (viszkozitási probléma)
- szívóági tömítetlenség
- szivattyú tengely tömítése rossz (ez általában olajfolyással is együtt jár)

 

Zajos szivattyú üzem

- alacsony az olajszint
- magas fordulatszám
- olajtartály szellőző nyílása eltömődött
- szűrő szennyezett
- a szivattyú valamelyik alkatrésze nagyon kopott vagy eltörött

 

 

Ha vissza löki a kart az azt jelenti elér egy bizonyos nyomást... Tutti vmi keringetési hiba lesz ott a rendszerben....

Valamint nem enged át annyi olajat amit kellene 

 

Előzmény: Only55 (36183)
Only55 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 36185

Elég sok "kinti" gépem volt.
Motorikusan nincs velük gond viszont a hajtásuk előbb utóbb megadja magát, általában kint is azért kerülnek a konténer mellé mert már a végét járja. Most egy ilyen javítás lehet 10-30 Ft között.
Jelenleg egy Husqvarnával szenvedek de inkább vettem volna meg 120 ér újonnan,  mert lassan 90 be lesz...és újabb ugye sose lesz..

100e ft körül már 2 év garis önjárós gépeket lehet kapni én azt mondom nem éri meg néhány 10 ezerért egy több száz üzemórát futott gépet venni ami akár 1 hét mulva is elromolhat, attól függetlenül hogy vigyáztak rá.

Előzmény: sujgojo (36184)
sujgojo Creative Commons License 2015.10.21 0 0 36184

Sziasztok,

 

szerintetek jo otlet 50-60 ezerert nemetorszagbol behozott benzines onjaro funyirot venni? Most eppen ilyenen gondolkozom. ezek altalaban premium funyirok, tehat maga a vaz es a szerkezet olyan, amit en ujan soha nem tudnek megfizetni. nemetek elvileg karbantartjak a gepeket, viszik szervizbe stb... sabo, toro, kawasaki, viking,... ilyenek szoktak lenni. aztan, ha esetleg egyszer nem birja tovabb a motor, teszek ra valamit, manapsag mar 10-20eFt kornyeken uj kinai motorokat is lehet venni, azt mondjak az is elmegy 10 evet. vagy briggs  hasznalt motor.

 

a kerek meghajtas motorhoz illesztese ilyenkor nem okoz gondot?

 

ennek az alternativaja, hogy veszek ketszer ennyiert egy uj alko-t peldaul (kb. 130eFt), ami messze nem premium. de uj. csak sokak szerint szar...

 

suj

Only55 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 36183

Üdv még mindig hidraulika

Sikerült odáig eljutni  hogy az új dugattyúkkal néha már pár másodpercig jár a gép elég gyatrán. Viszont csak kis fordulat mellett és elég visító hanggal.
Amikor jár akkor szinte visszalökdösi a kart középállásba.

Készítettem egy videót, kiszedve ezt a a csavart(egy golyós szelep felett van pont), előremenetbe kinyomja az olajat hátra menetbe szívja.
Tökéletesen látszik hogy teljesen tejszerű habos...



Tehát levegősödik/habosodik ?
A motor/szivattyú hajtóműházából(videón kopottas alu ) a fölösleges "résolaj" olaj a hajtómű magasságának a felénél egy járaton keresztül kifolyik a difi házába(mert ez a hajtómű olaj is egyben). Ezért gondolnám hogy a hajtóműháznak nem kell légmentesnek lennie mert a difi sincs ledugózva légmentesre.  Viszont ha abban a félig olajjal telt házban pörög a dugattyú 1000-t akkor meg nem tudom elképzelni  hogy ne habosodna fel az olaj. Jelenleg favorit 68 hidraulika olaj van benne (ilyennel viszont 1 éve még ment rendesen egy ideig)Gyárilag shell spirax s4 kellene de fölöslegesen nem vennék bele ha nem tuti hogy ez a baja.
http://kepfeltoltes.hu/view/151021/804548_972347026145590_618555645_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151021/12179374_972347099478916_5327144_n_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kérdés?
Az olaj minőségétől van a habzás
Vagy valami nem jó a rendszerben és ilyen olajjal is mennie kellene habzás nélkül


Esetleg egyéb meglátás ?

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 36182

:) :) :)

Én "írtam" róla!

Ha ilyet produkál a gép:

akkor a két regulátor rúgót kell cserélni!

:) :) :)

Előzmény: ati791122 (36181)
ati791122 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 36181

Szia a B&S forumon irtak elröl hogy a rugokat kell kicdserélni a karburátor es a kis kar ami szabájozza a fordulatott az között

Előzmény: emcett79 (36154)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.14 0 0 36180

Az üzemi kondit okvetlen cseréld le rajta, addig ne is erőltesd a dolgot!

Előzmény: kaszás lászló (36177)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.13 0 0 36179

Műveleti fúvóka dugulás! Robogóval jártam így, tipikus tünetekkel!

Porlasztó csere után tökéletesen üzemelt! :)

 

Ősszel a nagy leállás előtt, érdemes alaposan ki járatni a benzint!

Előzmény: Rrobi (36173)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 36178
Előzmény: gromer (36176)
kaszás lászló Creative Commons License 2015.10.13 0 0 36177

üv mindenkinek van egy elektomos fűnyíróm de nem veszi rendesen a fordulatot de füstöt ,.le égés szagot nem éreztem mi lehet a hiba a villany motor is elgyengül vagy kondenzátor nem jó vagy más köszi a válazt

gromer Creative Commons License 2015.10.13 0 0 36176

Craftsman DLT3000 a gép tipusa.

Előzmény: MCA-001 (36175)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.13 0 0 36175

Ha típust mondasz, akkor szerintem könnyebben tudnak neked válaszolni:)

 

pl. nekünk a kb. 20 éves MTD B100 Transmatic váltójánál felfelé 1-2-3-4-5 nem fell pedált nyomni. De lefelé igen.

Előre-hátra tudok pedál nélkül váltani, de inkább megállok vele egy pillanatra, mert néha így is megemeli az orrát a gép ha gyorsan váltok vele:)

Előzmény: gromer (36174)
gromer Creative Commons License 2015.10.13 0 0 36174

Sziasztok!

Megoldodott a traktor leallas problema. A vakumos benzin pumpa nem volt jo helyre bekotve.

Egy masik kerdesem az lenne, hogy ez a traktor sima mechanikus valtoval van szerelve.

A sebesseg valtas ezeknel hogy mukodik. Menet kozben ha sebesseget szeretnek valtani, be kell nyomni a fek/kuplung pedalt vagy lehet ezen hasznalata nelkul is valtani, akar hatramenetet kapcsolni?

Mi a helyes hasznalata ezekenk a valtotipusoknak?

Nem szeretnem kinyirni ido elott ezert is kerdezem.

A videok amik youtube-on fent vannak ott "kuplungolas" nelkul valtogatnak veleuk.

Koszi a valaszokat elore is!

 

Rrobi Creative Commons License 2015.10.07 0 0 36173

Helló!

Van nálam egy ismerősöm Partner Colibri fűkaszája.

A gond vele, jobbára csak szivatóval megy. Ugye 3 állású a szivatója: teljes, fél és üzemi állás.

Pár rántás teljes szivatóval, aztán megváltozik a hangja ahogy feltelik benzinnel a motor, ekkor vissza kell venni fél szivatóra és elindul. Füstöl, de gázadást veszi, fel is pörög, de ahogy fogy ki a "betermelt" benzin a forgattyús házból, már nem pörög úgy ki, érezni hogy keveset kap, 4-5 mp. után már megint jobban rá kell húzni a szivatót. Ha olyan 2/3 állásban tartom a szivatót, akkor jó kipörög és ha tényleg jól eltalálom, akkor nem is füstöl és jól kipörög. Fél szivatóra húzva ilyenkor már kevés neki a benzin.

Alapjárat nem nagyon van, leáll. Ekkor megint küzdősen indítható, már bemelegedve is erős szivató állás kell neki és szintén csak szivatóval megy.

 

Nyáron szétszedtem, kipucoltam a karbit, megultrahangoztam. Az után is szintén elég küzdelmes volt az indulás, teljes szivató, elindul, visszarak félre, pörget, melegítget, felpörget, gázfröccsök, azt ahogy melegszik vissza lehetett tolni teljesen a szivatót.

 

De ezzel már új korában is voltak ilyen gondok, sokszor visszavitték a szervizbe, igazából jól megcsinálni nem tudták, mindig küzdelmes volt a bemelegítési fázis.

 

Kisebb lehet a fúvóka méret, vagy a rugó erő nem jó a tűszelepnél?
Még megpróbálom szűrő nélkül, bár könnyen felpumpálható az üzemanyag.

gromer Creative Commons License 2015.10.07 0 0 36172

Sziasztok!

Van egy funyiro traktor amin van egy 15Le motor. A karburator aljan volt vmi magnesszelep ami konnyzett. Ezt megszuntették a gepen, es a helyere egy csavart raktak ami most az uszohaz poharat fogja a helyen. Ezek az elozmenyek amit tudok. Most jelenleg olyat csinal a traktor, hogy elindul megy egy darabig, aztan elkezd pruszkolni, es lassan leall. Mintha elfogyna a benzin belole. 

Lehet oka a megszuntetett magnesszelep a karburator aljarol? 

Igazbol eladasra ajanlottak a traktort de nem akar osszeallni a dolog, a stabil mukodesre.

Ismerose a traki, nem akar atvagni vele, csak kicsit nehezkes hogy osszealljon a mukodese.

Mikor elhoztam is ez volt a gondja , akkor megneztek, es azt mondtak a vakumos benzin pumpa volt elszennyeződve rajta, es hogy elvileg jo, meg levegot szívott be valahol. Elhoztam mentem vele par kort

mar kezdtem orulni es megint elkezdte a hibat. Mikor megall nem is tudom egy darabig elinditani. Ha olyankor nezem a gyertyat szaraznak tunik. Uzemanyag ellatasi gond lehet, csak nem tudok rajonnni mi okozza. Valakinek otlete?

Koszi elore is a segitseget!

 

Kovacsger Creative Commons License 2015.10.05 0 0 36171

Sziasztok!

 

Alko cc38e (vle) -hez keresek forgórészt 1300w, esetleg tekercselőt aki tekercselt már ilyet.

 

Segítséget köszönöm!

 

üdv: Gergely

Sanyi1995 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 36170

Maruyama MS-100E permetezőhöz keresek gépkönyvet.

ClaasMan Creative Commons License 2015.09.22 0 0 36169

Szia! A vontatást jól csináltad, akkor lett volna baja ha a bypass szelepet nem nyomtad volna be.

Légteleníteni elvileg úgy kell hogy felbakolod a gépet. elindítod a motort. Szintén benyomod a bypass szelepet, és a menetpedállt lassan lenyomod telejesen előremenetbe. 2-3 percig járatod így majd ugyanez hátrafelé. Utána Én még felbakolva szoktam hagyni és most már kiengedett bypass szeleppel is eljátszom ugyanezt.

Ha "ráfolyós" a rendszer mint pl egy egyszerű fűnyírótraktornál ahol a tartályba van benne a hidrosztatika akkor mondjuk légtelenítés nélkül is mennie kellene, max darabosan, mivel levegős, és az baromira nem tesz jót neki. Viszont ha nem "ráfolyós" a rendszer akkor el tudom képzelni hogy meg se nyekken rendes légtelenítés nélkül mert nem tudja felvenni az olajat míg a levegő el nem távozik a rendszerből.

Előzmény: Only55 (36167)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.20 0 0 36168

Valami karnál nincs kopás esetleg ? Vagy rudazat kopás ? Esetleg elállítódás ? 

Ha minden ennyire rendben akkor vmi beállítás gond lesz.

Elvileg a tartályba ki kellene dolgozni az olajat mert gondolom nem egy a szivattyúban van olaj.

;)

 

Előzmény: Only55 (36166)
Only55 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 36167

lemaradtak... :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!