Még nem látom az előző hozzászólásom, de abban a linkben amit bemásoltam a vonohorog lapról a vontathat alatt van egy leirás,aminek a végén van egy olyan mondat és ez adja az eltérő értékeket, hogy van a gyártó és van a köhém besorolás egy egy tipusra. Ott azt irják ha eltérő a kettő akkor a kisebbet kell alkalmazni. Namost a kintről behozottnál elfogadják a beirást, mig az itt felszerelt horognál már ezt a szabályt alkalmazzák.
Visszatérve a tuaregre, ha az tényleg frankón és nem ismerős ismerőse uton esetleg az autó nélkül lett horgoztatva tuti nem kapott volna ennyit. Kiváncsi lennék az autó sulytáblájára. Alapban már a törvény szövegével is ellentétes. Egy kiskapu látható talán még a tehergépkocsinál az 1.4 szeres szorzó, de ezt már én nem tudom ilyen kocsinál alkalmazható e.
Arra gondolok hogy tgk-nt lett forgalomba helyezve aztán rátették a horgot 1.4 szeres szorzóval, majd valamiért átminősitették szgk-nak.
Nem csak nekünk lenne "egyszerübb" - hanem a hatóságnak is.
Csakhát pont ez a szó, amitől a hatóság úgy retteg, mint ördög a tömjéntől. Mert ettől kiderül, hogy javarészt feleslegesen pusztítják azt a kevés erőforrást is, amink még maradt.
És még az a "harmonizációs" bla-bla is felesleges ebben az esetben - pláne, hogy az is eltart vagy 4-5 évig - amig jószarul összehozzák.
El kell olvasni mit ír az autó gyári speckóján - és azt kell beírni a forgalmiba. Mi a lószart kell még ezen "harmonizálni"? Hogy és kivel lehet "harmonizálni" egy rohadt, gyári adatot?
A "harmonizált" 1.850 kiló....az nem pont 1.850 kilót jelent? Rohadjanak meg. . .
Igen arra.Van a kerítés mellett is parkoló,jó széles az út van egy park és jóó messze a túloldalon lakóházak.Szerintem jó lesz.Ha valaki tudja időzíteni a seggét akkor a csigát bevisszük a termálba.De elvisszük a bijóót is,mert hátha sürgősségi eset is lesz!
Nem vagyok benne biztos,de mintha a parkoló végén valami szántóföld lenne a jobb oldalon.
De igen, sokkal egyszerűbb lenne (nekünk). Volt egy autókiállítás, ahol jelen volt a közlekedési hatóság okoskája, lehet kérdezni címszóval. Kérdeztem mikor lesz ezen szabályok eu-s harmonizációja. Azt mondta kész, ez már az. :-(
Hát akkor neked megértem,hogy nem a bolhapiac az első!Sok kicsi sokra megy.
Nálunk az a helyzet,hogy most nem dicsekedésképpen mondom,de van meló!Kitudja meddig...2 hétig most biztos!Átmeneti állapot?Majd meglátjuk.
A Bilgecóót meg én is útálom!A múltkor mondtam,hogy az indexen nem tudok vastag vagy dőlt betűt írni.Namost ez átment a gémélemre is.Ez ott is szünetel.Se vastag betű se színes se semmi. csak nóórmálbetűkkel írhatok aztán kész.(mekkora probléma!régen csak levél volt meg távirat...)
Először van az egyértelmű, Európától teljesen eltérő, marha egyszerűen számolható határ. A ráfutófékes 75%. Aztán valaki felfedezte, hogy ez esetleg több mint a gyártó által megengedett. Na ez ciki. Erre betoldották ezt és a viták itt kezdődnek: "22. § (1) Az 5-8., 17., 18., 21., 33. és 34. §-okban említett adatok, a gyártó által közölt és a forgalomba helyezés engedélyezése során megállapított adatok, valamint a pótkocsi csatlakozásához szükséges szerelvények meglétének, illetőleg felszerelhetőségének a figyelembevételével kell meghatározni, hogy a jármű vontathat-e pótkocsit, illetőleg hány pótkocsit vontathat és azt a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni.
(2) Az európai típusbizonyítvánnyal ellátott M1 kategóriájú jármű esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani."
Szerintem még lehet!Én megközelítésileg Agárdot támogatom annak ellenére,hogy maga a termál annyira nem szimplatikuss.Viszont,ha jó idő van akkor a környéken lehet kirándulni akkor is,ha hideg lesz.
A termál előtt nagy parkoló van ott tuti nem zavarunk senkit.A kemp nem tudom nyitva van-e még ilyenkor,de mindjárt megnézem.Szerintem 2 hét múlva lenne jó amikor Te is szabadnapos vagy.
Nem voltam ma kint (biztos betettek hiányzónak) de ennek több oka is volt.
1) Egyrészt ótvar idő volt, de nagyon. 2) Másrészt némi melót is le kell adjak kedden - jobb szépen elosztani, mint hétfő éjjel nyomatni. 3) Harmadrészt meg, ha kimegyek, akkor tuti nem több pénzzel jövök haza - mint amennyivel kimentem. Sőt, vélhetően lényegesen kevesebbel.
Namár ha így van - nem tudom, hogy ott tifelétek mi a helyzet - de nekem erőst el kell gondolkodjam a jövő nyáron.
Vagyis hogy már most jól-megnézzem a lóvémat - hogy összejöjjön az a fél milla, amibe az én kis kamperolásom fog kerülni az egész jövő szezonra.
A beugró tuti lesz vagy 250.
Erre pluszba és havonta simán számolhatok 50-60 pluszkiadással (benzin, kis sörital, egy-egy papírvékony flekken, ilyesmik meg főleg: miegymás) - tehát az megint legalább egy negyed milla - a 4,5 hónapra.
A két negyed meg összeadva az egy fél milla - bárhogy számoltam - pedig már Excelben is összeadtam...és neki is annyi jött ki.
Na akkóó most ez csak vicc vóót!Csak pojénkodtam!Tudod,hogy nem olyanok vagyunk...
Nálatok volt ma piac?Itt már megint elköltözött!
Megnyílt az ETO-park és benne a céébééáá nem engedélyezte a piacot a saját parkolójában amit megvetettek vele x db férőhelyet.Amúgy üresen tátongott az egész,mert ma mindenki a temetőket járta.Volt olyan árus aki márcsak azért is odapakolt le!!!
Most az Elektromos pályán volt a piac és állítólag ezentúl ott marad.De hasonlót már nem először mondanak.Ma jól nézett ki,de esőben biztos nem lesz egy leányálom a focipályán dagonyázni!
Szóval a bizonytalanság miatt sok árus hazament a nagyokos látogatók miatt meg televoltak a környező utcák ami a közlekedés biztonságát nem segítette.Pedig a kerítésen belül voltak ingyenes parkolóhelyek is.Tehát a rendezők nem álltak a helyzet magaslatán...
Látom nagyon elvagytok a vontatható súlyokkal.Szerintem is el van b@szva valami ebben az országban vontatásilag,de nekem az véleményem,hogy tűréshatáron belül kell maradni és kész.
Tudom ez egy fiús fórum,de azért én örömködök!Egy nagypapa már ezt is megteheti...
Hahaaa - amire mi szereltünk GPS-t, annak a négy extrás kerekéért a faszi kerek 1 ezer euró felárat fizetett - darabjáért!!!.
Persze, amilyen az volt - olyan kiszerelésű nem nagyon futkároz sok az utakon. A számlaértéke volt 99.000 valamennyi - és volt még egy plusz számla is mellé.
Jaaa - és az első 100 legyártott példány egyike volt. . .
A t4 caravelle német papírjai szerint 2500kg-ot húzhatott itthon már csak 2000kg-ot írtak a forgalmiba amikor megkérdeztem hogy miért azt mondták nincs benne tachográf azért ekkor mutatom neki, hogy van benne gyárilag szgk létére erre már nem volt válasz. Kint bírja itthon nem.
Te most vagy elhiszed, vagy nem - de ha valamelyik benfentes főfaszi vesz magának egy 124.000 eurós Touareget (mert ennyi fullextrásan) - ez cirka 30 milla - szóval egy ilyen elintézheti, hogy csak erre a tipusra, szakhatósági szabálymódosítás legyen.
De én hajósember vagyok - hát ne tudd meg, hogy mi megy ott is.
Ha egy autóba szó nélkül ki lehet cserélni a motort - mert az nem több egy fődarabnál - a hajónál csak akkor, ha a motor volt (pl. svájci) hajójának megvan az eredeti hajólevele - és egy igazolás attól a műhelytől, amelyik azt ott kiszerelte.
Amikor ilyesmit kérsz ott, azt hiszik, hogy csak szívózol velük...vagy csak simán hülye vagy.
És még akkor is egyedi elbirálásra kell vinni a dolgot a szakhatóság x-edik alosztályára is - végig a soron - mert automatikus, joggal-járó engedélyeztetés: az nincs.
Dehát miből is tevődne össze a 600 ezer állami alkalmazottból...az a 200 ezer amelyik kizárólag csak az állami adminisztrációt végzi? .
B@szki, pont ez a bajom, hogy haver tök azonos, de Osztrákiában bejegyzett autója mi a francér bír 2t kapni a forgalmijába, amikor elvileg mi is Eu-s ország lennénk. A kicsi is a vonóhorog is bőven elbírja a 2t, nálunk, baszki nem nálunk csak 1570 kg-ot húzhat. De, ez sem igaz mert mégis sikerül bejegyeztetni egy-két kocsit, Sharan, Galaxy 2 t.-ra. Meg a Tuareget 3500 kg-ra. A szabályokat nálunk kedvük szerint értelmezheti minden hatóság...Most olvastam az indexen, hogy a a VPOP egyszerüen nem veszi figyelembe a hibrid hajtóművet, hanem a benzin motor alapján veti ki a regadót. 190 e Ft helyett 2,5 milliót. Hát dögöljenek meg.....!
Ha (tudom, hogy ez Magyarországon lehetetlen) de mégis, ha létezne egy olyan lista (3 oszlopból) hogy:
AUTÓTIPUS - KG FÉK NÉLKÜL - KG FÉKKEL
...akkor mindenki rámehetne a saját csotrogányára, rátenne egy vonalzót keresztbe - és simán leolvashatná, hogy max. hány kilós vackot vontathat. Fékkel, vagy anélkül.
Nem kéne értelmezni semmit - csak leolvasni, ami ott vagyon írva.
Dehát akkor miből élne az a sokezer ingyenélő - akik pont azért kapják a szépecske fizetésüket, hogy a dolgok ne legyenek azért már olyan egyszerüek és érthetőek a barom nép számára is. .
A járművekre az ú.n. "köhém hatos" vonatkozik. http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.KOH&kif=k%F6h%E9m+6#xcel A sofőrre a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 1-es számú melléklet http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0000035.BM Ezután jönnek az értelmezési viták, de majd abban is segítek. :)