- a hátsó ablakfűtést szerettem volna használni, de hiába kapcsolom be, a led felvillan, világít, de az ablakon nem volt hajlandó sem a jeget (minimálisat), sem a párát eltávolítani.
- a bal oldali tükörfűtés a jobb oldalihoz képest semmi (jobb oldalon leolvad, páramentesül minden, míg a balon csak az alja, teteje dolgozik)
- valamint a jobb oldalról hallok egy olyan halk hangot, mintha levelek zizegnének menet közben és mintha a burkolat alól szólna. Nagyon tud idegesíteni :)
Nekem tavaly előtt szerelte be Minit mester és mondhatom, hogy életem legjobb döntése volt! Ha valaki gondolkozik rajta akkor ne tegye! Húzzon Minithez és szereltesse be!
Inkább azt mondanám, hogy vezetőfüggő, hogy mikor romlik el a turbó meg a lendkerék.
Egy TDI meg kell tanúlni vezetni és akkor sokat tart ez a két alkatrész.
Nem városi autó, azok szoktak hamar tönkremenni amelyeket sokat járatják hidegen városba.
Nekem 3 TDI-m volt az elsővel voltak problémák a turbóval, ami egy O1-es volt, mert nem tudtam, hogyan kell vezetni. Aztán megtanúltam és 23oe-be adtam el a kocsit, a gyári turbóval.
Csak azt nem tudom, hogy ha 2o1o-es az autó, akkor 1,6CR TDI van benne, vagy 1,9PD TDI.
Nem víz van benne, hanem fagyálló. Az meg veszélyes hulladék, ne enged csak úgy le sehová.
Illetve abban is hiszek, hogy ha egy ilyen szintű dolog gondot okoz, akkor ne vágj bele magad, nagyjából 1 óra óradíjából megoldják neked bármilyen szervizben.
De ha nagyon akarod, szerintem inkább fogj valami kiszippantásra alkalmas dolgot, szívj le a kiegyenlítő tartályból (csak ne szájjal! a legtöbb fagyálló a monoetilén-glikol összetevő miatt "Xn ártalmas" besorolású), mondjuk mittomén bő fél litert, aztán töltsél rá töményet, járasd meg az autót, és utána mérd meg újra. Max 2-3 kör, és nagyon faszán be tudod lőni.
Bár van, aki szerint amúgy se hiba x évente teljesen lecserélni, szóval GoTo első bekezdés.
Sziasztok 2 hete vettem egy oktaviat 2002 modelt es a hutufolyadekot szeretnem kicserelni rajta mert csak -14 fokos hogy tudnam leengedni a hutobol a vizet.? Ha valaki tud segiteni? Előre is köszönöm.
Olyat szeretnék kérdezni hogy vettem egy 2004-es 1.9 PD Octavia 2-t de RS futómű van alatta(2008-as autó alól) ezért keresek télire lemezfelniket, de nemigazán tudom hogy milyen felnik mennének fel rá? Gondolom 16-os már elférne de milyet keressek pontosan a konszernen belül melyik lenne jó rá? Esetleg pontos paramétereket tudna valaki mondani róla?
Kérdésem kinek van ez a fajta és mik a tapasztalatok?
Utána olvastam és azt írták több helyen is hogy ennyi km után sajnos igen zsebbe nyúlós a javítása a turbónak 150000 a vezérlésnek 100000 a kéttömegű lendkeréknek vele együtt a kuplungnak 450000ft
Én Németbe dolgozok 1.3-as felicia kombit cserélném le mert kb 300 000 ft-ot kéne rákölteni karosszériára és festés+ alvázvédelemre 1999-es és meg van rohadva sajna.
jelenlegi problémám hogy a BGU motorkódú octaviánál a hűtőventilátorok elindulnak hideg hűtövel is. Ahogy leállítom az autót akkor lekapcsol egyből. Az alsó vízcső hideg tehát a termosz még ki se nyitott. Mitől lehet? (MANUÁL KLÍMÁS) Segítségeteket előre is köszönöm.
Az Opel ECOTEC-motorjainál állandó "probléma" az olajfogyasztás, pedig ott ez nem bug, hanem feature: a dugattyú olaj lehúzó gyűrűjei szándékosan nem feszülnek neki akkor erővel a hengerfalnak, mint más autókban, és nem húzzák le az összes olajat, így az olaj egy pici része minden egyes motorfordulat során elég az égéstérben. Cserében viszont a henger és a dugattyú kopása is lényegesen lassabb, mint más konstrukcióknál.
Ha az Opel marketingese lennék, akkor én is ezt mondanám. Csakhogy a helyzet az, hogy ennek a gondolatmenetnek a mentén az egész motort a piacon szokásos kínálat duplájára kellett volna méretezni élettartamban, ugyanis akkor lenne értelme a kisebb kopásnak. Ez az állapot az általam ismert Ecotec-motorok alapján nem áll fenn.
Nincs itt köztünk véletlenül az a polgártárs, aki szombat du fél5 körül a 4-es gyorsforgalmin suhant kifelé 20-30-cal egy fehér O2fl kombival? Megkérdezném, miért nyomogatta folyamatosan a féket ezen szédítő sebesség mellett? Sajna ott elég sok a záróvonal, és egy ilyen "okoskodás" több km-es sort generált maga mögött pár perc alatt.
Lehet csak ennyi, "ez egy ilyen motor" lesz a magyarázat, bár nem ezt várnám egy új motortól. (Hasonló területen mozgok, de ilyenért kicsontoznának minket az ügyfelek).
Az Opel ECOTEC-motorjainál állandó "probléma" az olajfogyasztás, pedig ott ez nem bug, hanem feature: a dugattyú olaj lehúzó gyűrűjei szándékosan nem feszülnek neki akkor erővel a hengerfalnak, mint más autókban, és nem húzzák le az összes olajat, így az olaj egy pici része minden egyes motorfordulat során elég az égéstérben. Cserében viszont a henger és a dugattyú kopása is lényegesen lassabb, mint más konstrukcióknál.
Egyébként egy pici olajfogyás minden motornál természetes. Engem az sem tölt el nagy örömmel, ha egy autó olajszintje tizenezer kilométer után pontosan ugyanott van, mint betöltéskor: ez csak annyit jelent, hogy az olajba be tudott kerülni mindenféle külső anyag, ami rontja a kenés hatékonyságát (hűtőfolyadék, üzemanyag).
Mindennel előfordulhatnak hibák, de a legrosszabb esetben annyi történik, hogy ugyanazt kell csinálnod kézzel, amit ezen eszközök hiányában csinálnál.
Hát ez nem biztos.
A fényszenzor (túl)érzékenysége nem okoz problémát, tompítottat bármikor használhatsz, a lényeg az, hogy ne felejtsd el felkapcsolni a fényt, ezt hibátlanul teljesíti, pipa.
Pl. nem kapcsolja időben le a távolságít, és elvakítja a szembejövőt.
Az esőszenzor szerintem nem a legtutibb, de kézzel bármikor bele lehet törölni, ki is lehet kapcsolni az automatikát (de annyira azért nem rossz, hogy kézzel kapcsolgassak helyette).
Pl. a szembejövő kamion beteríti a szélvédőt, ilyenkor biztosan lassabb lesz, mintha én már előre gyors fokozatba kapcsolnám a törlést.
A tempomat nekem hibátlan, pont azt csinálja 100-ból 100-szor, amit kell. Csak a 2.0 motorokkal hallottam problémáról.
Azért egy váratlan lassulás a pályán elég balesetveszélyes lehet.
Szenzoros tükröm ebben nekem nincs, de azzal sok minden gondot nem tudok elképzelni.
Volt itt valami olyasmi, hogy állandóan elállítódott.
Az automata klíma hibátlanul működik, csak muszájból használnék manuálist.
Erre is volt már aki panaszkodott, hogy orkán erővel fúj időnként indokolatlanul, persze ez nem nagy gond, de azért időnként azt is kell piszkálni.
A világ erre halad, úton vagyunk a vezető nélküli autók felé, ott aztán majd max. az automata klímát meg az olvasólámpát fogod kapcsolgatni, máshoz oda sem enged a gép
Még szerencse, hogy akkor éltem, amikor még én vezethettem. De a bicikli úgyis megmarad (bár már oda is bejöttek az elektromos váltók - na abban sem bízok).
fázom ezektől az okos(kodó) automata dolgoktól. Vacakoló fényszenzor, esőszenzor, tempomat, szenzoros tükör, automata klíma stb. Nekem ilyen dolgok nem kellenek, így minden akkor és úgy kapcsol, ahogy én akarom,
Mindennel előfordulhatnak hibák, de a legrosszabb esetben annyi történik, hogy ugyanazt kell csinálnod kézzel, amit ezen eszközök hiányában csinálnál.
A fényszenzor (túl)érzékenysége nem okoz problémát, tompítottat bármikor használhatsz, a lényeg az, hogy ne felejtsd el felkapcsolni a fényt, ezt hibátlanul teljesíti, pipa.
Az esőszenzor szerintem nem a legtutibb, de kézzel bármikor bele lehet törölni, ki is lehet kapcsolni az automatikát (de annyira azért nem rossz, hogy kézzel kapcsolgassak helyette).
A tempomat nekem hibátlan, pont azt csinálja 100-ból 100-szor, amit kell. Csak a 2.0 motorokkal hallottam problémáról.
Szenzoros tükröm ebben nekem nincs, de azzal sok minden gondot nem tudok elképzelni.
Az automata klíma hibátlanul működik, csak muszájból használnék manuálist.
A világ erre halad, úton vagyunk a vezető nélküli autók felé, ott aztán majd max. az automata klímát meg az olvasólámpát fogod kapcsolgatni, máshoz oda sem enged a gép.
Egyébként valóban az autópálya után-alatt lehet növekvő olajfogyasztást tapasztalni. Lehet csak ennyi, "ez egy ilyen motor" lesz a magyarázat, bár nem ezt várnám egy új motortól. (Hasonló területen mozgok, de ilyenért kicsontoznának minket az ügyfelek).
Atyám cége is autócserénél ilyent vett, ment át a sofőr Debrecenbe a Merkurhoz átvenni. Milyent hozzak főnök?
Mindegy, csak ne sárgát! Hívja Atyámat: Csak sárga van! Hát az lett nekik. Egy év múlva mehettünk mi is érte.
Persze a miénk is sárga lett.
De ekkor már rutinosan a Merkurtól az első szervízbe vitte a megbeszélt randira. Összerakták (a futóművön kézzel lehetett tekerni a csavarokat..). Otthon kapott egy alvázvédelmet, kerékdobokat, belső hangszigetelő szőnyegezést..
(Na a kárpitok alatt találtunk ottfelejtett: Csavarhúzót, meggymagot, munkáskesztyűt, hagymát!)
De ilyen kezelés után elég sokáig megvolt, és hiba nélkül szolgált...