Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 2006.09.09 0 0 282

SZEGEDRE TEREPEN!

Szeptember 29.-én pénteken reggel indulunk a szegedi találkozóra Budapestről terepen!

Az idei újítás az lesz, hogy az autópálya keleti oldalán fogunk próbálkozni, ezért az indulás legyen Vecsésen, a pontosabb helyet és időt apránként összeszervezzük.
A temetika alapvetően az lesz mint eddig, azaz megyünk az orrunk után és estére Szegedre, pontosabban a találkozó helyszínére érünk.

Aki jön tegye fel a kezét!

www.mlre.hu  (Landroverfórum)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tisztelt Márkatársak!

Ebben az évben is megszervezzük Szegeden a Land Rover „Baráti Találkozót”.

Helyszín: Szeged-Kiskundorozsma Sziksós fürdő.
Időpont: 2006 szeptember 29-30, október 1
Részvételi díj: 4000 Ft/fő. Tartalmaz: szobaton reggeli-vacsora
Vasárnap :reggeli
Találkozós matrica

Program: érkezés pénteken délután, este. Vacsora egyénileg  alacart.
GPS pontkereső verseny, 21 órától tetszés szerinti indulással.( nem kötelező)
Hossza: maximum 2 óra.
Kategória: off-road
Light: külön útvonalon egy teljesen karcmentes, részben közúti szakaszokkal.
Ezzel szeretnénk az „óvatos” nagy értékű és új autóval rendelkező Landi tulajdonosokat is a részvételre csábítani.
Szombaton vezetett túra, közös autózás, (igény szerint itt is két kategóriában közös találkozási pontokkal.)
Este: vacsora, buli kifulladásig.
Vasárnap: reggeli ébredés után.
Sajnos a szálláslehetőségek részben korlátozottak.
Lefoglaltam az összes szálláshelyet.
Az alábbi bontásban lehet szállást foglalni:

Faházak:
10 DB Mókus faház (3 ágyas mosdós) 1600 Ft/fő/ éj pótágyazható
4 DB Nyuszi faház (3 ágyas ) 1600 Ft/fő/ éj pótágyazható
10 DB Őzike faház ( 2 ágyas, tusolós, mosdós) 1900 Ft/fő/ éj pótágyazható
Vendégházak:
Fecske 5 DB (2 ágyas szoba) 1600 Ft/ fő/ éj
2 DB (3 ágyas szoba) 1600 Ft/ fő/ éj
Maros: 4 DB (2 ágyas szoba) 1800 Ft/ fő/ éj közös konyha tusoló, TV
Tisza: 4 DB (2 ágyas szoba) 2000 Ft/ fő/ éj közös konyha tusoló, TV
Sátor, lakókocsi:
Sátorhely: 200 Ft/ nap/ fő autó: 200 Ft/nap Személyi szállásdíj 1200 Ft/ fő/ éj
Lakókocsi: 200 Ft/ nap/ fő lakókocsi: 700 Ft/nap Személyi szállásdíj 1200 Ft/ fő/ éj

Idegenforgalmi adó 300 Ft / fő/ éj

Elektromos csatlakozás: sátor: 300 Ft/ nap. Lakókocsi: 600 Ft/ nap

Szervezők: Pozsgai Zoltán, Székesi Pál, Szecsődi István
Jelentkezés: pozsgai.zoltan@t-online.hu mobil: 30/9380539

Tie Creative Commons License 2006.09.06 0 0 281

Hát, bontottak előfordulnak, de az sem olcsóbb, mint az alumínium, és az ráadásul ugye ugyanúgy elrohad előbb-utóbb. Ez sajnos típushiba.

 

Ha nincs pénzed hirtelenjében kicserélni, akkor vedd le, szedd szét, takarítsd ki rozsdamaróval, csiszold meg szépen, gitteld ki, aztán fesd le. Tömítsd ki alaposan valamivel (mondjuk sziloplaszt), hogy ne rohadjon tovább, aztán spórolj az alumíniumra. :)

 

Szerintem nem éri meg bontottra cserélni, mert lehet, hogy az se lesz sokáig jobb állapotban.

Előzmény: kutisz (280)
kutisz Creative Commons License 2006.09.06 0 0 280
Hátsó csomagté-ablak keretet hol tudok venni legolcsóbban? (Anyagi okok miatt alumíniumból készültet még nem tudok rendelni, de így se járhatok vele!)
elf Creative Commons License 2006.09.04 0 0 279

Pl

www.homasita.hu

 

Tudsz rendelni, asszem.

Sajna mindehol csak nagyon komoly szervizcuccokat arulnak. Az olcso hobbimuszerek eleg ritkak.

 

Előzmény: kutisz (278)
kutisz Creative Commons License 2006.09.04 0 0 278
Stroboszkópot hol tudok venni? (vidék!)
Tie Creative Commons License 2006.09.04 0 0 277
Ez mongyuk igaz... :-D
Előzmény: elf (276)
elf Creative Commons License 2006.09.04 0 0 276
Tudom, a Pistanak vannak olyan megoldasai amit elrettento peldakent szoktak mutogatni munkavedelmi filmekben.
De o ugye nem ma kezdte...
Előzmény: Tie (275)
Tie Creative Commons License 2006.09.04 0 0 275
Pista mindig így szokja csinálni, csiszolópapír, járó motor. :)
Előzmény: elf (274)
elf Creative Commons License 2006.09.04 0 0 274
Azert ez a csiszolopapir megoldas eleg extrem sport.

Magam reszerol en ALLO motornal takaritottam le a tarcsat, es feher lakkfilccel megjeloltem
a nullat.

Stroboszkopot celszeru hangolhatot venni, ez tizenezer ft de szvsz megeri.

Az alapjarati elogyujtas JELLEMZOEN 6-8 fok szokott lenni, a felso holdpont elott(BTDC).
De a legjobb ha kb beallitod aztan szepen novelgeted, amig be nem csorren.
Ezt celszeru meleg motorral erosen gyorsitva tesztelni pl emelkedon.

Ablak felhuzva persze, hogy meghalld a csorgest.

Ha megvan az a pont ahhol mar nem jo, visszaveszel belole ket fokot, es probalsz ujra.
De mindehhez nem art tudni milyen is a csorges(pinging) hangja.
Ha ebben nem vagy tapasztalt, legjobb ha maradsz a 6-8 foknal.

Azert a gyari kezikonyben nezd meg a te motorodra ajanlott erteket.


Előzmény: kutisz (273)
kutisz Creative Commons License 2006.09.03 0 0 273
Tie: Köszi az információt!
Tie Creative Commons License 2006.09.03 0 0 272

Ha veszel valami boltban háromezer forintért egy gyújtás-ellenőrző villogós stroboszkóp-pisztoly lámpát, akkor akár Te is be tudod állítani, hót egyszerű az egész.

A leírásban benne van, hogy kell, nem nagy ördöngősség. Fellazítod a csavart, rárakosgadot a lámpa kábelétt a gyújtáskábelre, aztán befekszel az autó alá, járó motornál egy csiszolópapírral letakarítod a dzsuvát a tárcsáról, amin rajta vannak a fokok (leírásban ez is ott van, hogy melyik, és hol), aztán rávilágítasz a lámpával. Fogod látni, hogy mennyi az előgyújtásod. Aztán csavargatod az elosztót, csekkolod a lámpával, és így szépen beállítod a gyári értéket. Mindenestül talán 10 perc is lehet, ha egy sört is megiszol közben. :)

Előzmény: kutisz (271)
kutisz Creative Commons License 2006.09.03 0 0 271
Most már mindegy, legalább minden ki lesz cserélve és tökéletresen be lesz állítva. A gyújtásbeállítást "vidéki" szerelő meg tudja csinálni?
Tie Creative Commons License 2006.09.03 0 0 270

Az bizony könnyen előfordulhat. Teljesen szar gyújtásod lehetett.

Előzmény: kutisz (268)
atompyka Creative Commons License 2006.09.03 0 0 269
Lehet.
Előzmény: kutisz (268)
kutisz Creative Commons License 2006.09.03 0 0 268
Szétszedtem a teljes gyújtáselosztót, kitisztítottam, holnap cserélem az elosztófedelet, a rotort és a kábeleket. Szétszedés előtt észrevettem, hogy az elosztót szabad kézzel el tudom tekerni kb.10 foknyit.(Nem volt rendesen meghúzva a csavar!) Lehet, hogy menet közben elrázkódott a helyéről, és ez okozhatta az egész galibát?
elf Creative Commons License 2006.09.03 0 0 267

A motor suritese bele van uttve  a blokkba, a motorszam fole.

1:8.13    1:9.35  ilyesmik.

 

Előzmény: kutisz (263)
kutisz Creative Commons License 2006.09.02 0 0 266
A gyertyákat kicseréltem. Ami eddig benne volt: Champion RN 11YC, most a gépkönyv szerintiek kerültek bele. A kiszedett gyertyákból 5 kormos volt, 3 működött rendesen. Következik az elosztó szétszerelése, kitakarítása, hétfőn érkezik az új rotor, elosztófedél, és az új gyújtáskábelek. Remélem lesz javulás.
kutisz Creative Commons License 2006.09.02 0 0 265
Tie: Köszi!
Tie Creative Commons License 2006.09.02 0 0 264

Pontosan így igaz, a tiéd a 9,35:1 kompressziójú motor.

Előzmény: kutisz (263)
kutisz Creative Commons License 2006.09.01 0 0 263
Hétvégén kezdetét veszi a gyújtásprojekt:
- első lépés gyertyacsere, és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.
A kocsihoz adott kezelési útmutató szerint kétféle gyertyát ajánlanak: Champion RN 9YC (9,35:1 kompresszióhoz) és Champion RN 12YC (8,13:1 kompresszióhoz). A www.mlre.hu oldalon utánanéztem és az alábbit találtam:

Kompreszió:
9.35 (3.9l) 188 BHP/4750 318Nm/2600
8.13(US 3.9 1989-92) 178 bhp/4750 307Nm/3500
(3.9l 92-95) 181 bhp/4750 313Nm/3100
8.94(4.2 l) 200 bhp/4850 339Nm/3250

A fentiek szerint az én autómban (1991-es) a kompresszió 9,35?
pekka528 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 262
Urak!
Van valakinek 96-os Discovery kézikönyve? Van néhány dolog ami roppant módon izgatja a kis lelkemet...
elf Creative Commons License 2006.08.28 0 0 261
Ja, a legtrivilalisabbat kihagytam, gyertyacsere.

De csak ovatosan, az alu hengerfej nem szereti ha nagyon megtepik.
Előzmény: kutisz (260)
kutisz Creative Commons License 2006.08.28 0 0 260
elf: Köszi a tanácsokat! Most szép lassan végigcsinálom a leírtakat, aztán majd meglátom. Bízom benne, hogy helyreáll minden.
elf Creative Commons License 2006.08.28 0 0 259

Komplett új osztófejet ne akarj venni, mert

 

1 a tied biztos nem rossz.

2. vagyon pénzbe kerül.

 

Kezd először a kopó alkatrészek cseréjével:

 

Gyujtáskábel, rotor, osztófejfedél.

 

Az ország melyik felén laksz?

Szegeden pl most nyílt boltja a Lan-drive-nak.

De a Landy-car Bupapestről is küld neked bármit postán.


A fenti boltok elérhetőségeit megtalálod az mlre.hu-n.

Ja, és nézd meg hogy az osztófejben a jeladó kábele milyen állapotó. Néha el tud az is pusztulni. Alapjáraton járó motornál vedd le a vákumcsövet az oszófejről.

 

Deugózd le, és a tegyél az osztófejre a egy másik csövet. Ha jól megszívod változni kell az előgyujtásnak.

 

De valószínübb hogy csak a gyusjtáskábeleid használódtak el már nagyon.

 

 

 

Előzmény: kutisz (256)
kutisz Creative Commons License 2006.08.27 0 0 258
A problémához egy kis adalék: úgy néz ki, hogy csak hideg motornál jelentkezik, de akkor sem mindig.
Tie Creative Commons License 2006.08.27 0 0 257
Nem biztos ám, hogy ki kell cserélni mindent. Ok, gyertyákat, kábeleket nem árt, de az elosztófej lehet, hogy szimplán csak koszos. Nekem is tele volt retekkel, szétszedtem, kitakarítottam, kapott féktisztítót, WD40-et, egy-két helyre egy picike zsírt, de nem sokat, ossza be, és csókolom, ment vissza a helyére. Egy délutánt el lehet vele szöszölni, csak arra figyelj, hogy valahova a blokkon karcold fel, hogy merre állt a rotor, hogy ugyanúgy rakd vissza a helyére az egész elosztót, mert különben lesznek érdekességek. :)
Előzmény: kutisz (256)
kutisz Creative Commons License 2006.08.27 0 0 256
Hol és mennyiér beszerezhető az elosztófej és a rotor? (Gondolom "vidéken" nem kapható minden autósboltban.)
Tie Creative Commons License 2006.08.27 0 0 255

Geri ismerőséé volt az autó, aztán nálam volt egy-két hétig, és akkor adtuk el egy barátomnak.

 

Kutisz: a hátsó ablakkeret mindegyiken rohad, típushiba, bonyolult profilokból van összerakva, elcseszett konstrukció.

Angliából lehet rendelni hozzá alumíniumból ablakkeretet, 150GBP körüli áron, az aztán nem fog elrohadni többet.

Előzmény: loygolf (254)
loygolf Creative Commons License 2006.08.27 0 0 254
Akkor most kutisz kinek a kocsiját vette meg?

Kutisz: gyertya csere, rendesen behézagolva, gyútáskábelek minőségire csere, a márka neve: MAGNECOR (0620-954-1827, 0620-346-4870), osztófej csere, rotor csere. :) Ja és egy frankó gyújtásállítás. Levegőszűrő csere. :) Ha ezek megvannak, tuti frankó a gyújtásod nem durranhat.
kutisz Creative Commons License 2006.08.27 0 0 253
Tie: Hazafelé jövet (Bp.-Pápa) 40km Bp., 120km autópálya, 50km országút, teljesen ismeretlen autóval, ezért nem hajtva a fogyasztása 13 liter volt. Amit legelsőre sikerült elérnem: rosszul csuktam be a tetőablakot, és éjszaka szépen elázott az autó. Tetőkárpit, padlókárpit kiszedve, jelenleg száradnak. Néha induláskor nem akar pörögni a motor, rángatva megy és a motortérből "puffogó" hang hallatszik, mintha nem lenne tökéletes a gyújtás. Merre keresgéljek?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!