Szeptember 29.-én pénteken reggel indulunk a szegedi találkozóra Budapestről terepen!
Az idei újítás az lesz, hogy az autópálya keleti oldalán fogunk próbálkozni, ezért az indulás legyen Vecsésen, a pontosabb helyet és időt apránként összeszervezzük. A temetika alapvetően az lesz mint eddig, azaz megyünk az orrunk után és estére Szegedre, pontosabban a találkozó helyszínére érünk.
Program: érkezés pénteken délután, este. Vacsora egyénileg alacart. GPS pontkereső verseny, 21 órától tetszés szerinti indulással.( nem kötelező) Hossza: maximum 2 óra. Kategória: off-road Light: külön útvonalon egy teljesen karcmentes, részben közúti szakaszokkal. Ezzel szeretnénk az óvatos nagy értékű és új autóval rendelkező Landi tulajdonosokat is a részvételre csábítani. Szombaton vezetett túra, közös autózás, (igény szerint itt is két kategóriában közös találkozási pontokkal.) Este: vacsora, buli kifulladásig. Vasárnap: reggeli ébredés után. Sajnos a szálláslehetőségek részben korlátozottak. Lefoglaltam az összes szálláshelyet. Az alábbi bontásban lehet szállást foglalni:
Faházak: 10 DB Mókus faház (3 ágyas mosdós) 1600 Ft/fő/ éj pótágyazható 4 DB Nyuszi faház (3 ágyas ) 1600 Ft/fő/ éj pótágyazható 10 DB Őzike faház ( 2 ágyas, tusolós, mosdós) 1900 Ft/fő/ éj pótágyazható Vendégházak: Fecske 5 DB (2 ágyas szoba) 1600 Ft/ fő/ éj 2 DB (3 ágyas szoba) 1600 Ft/ fő/ éj Maros: 4 DB (2 ágyas szoba) 1800 Ft/ fő/ éj közös konyha tusoló, TV Tisza: 4 DB (2 ágyas szoba) 2000 Ft/ fő/ éj közös konyha tusoló, TV Sátor, lakókocsi: Sátorhely: 200 Ft/ nap/ fő autó: 200 Ft/nap Személyi szállásdíj 1200 Ft/ fő/ éj Lakókocsi: 200 Ft/ nap/ fő lakókocsi: 700 Ft/nap Személyi szállásdíj 1200 Ft/ fő/ éj
Idegenforgalmi adó 300 Ft / fő/ éj
Elektromos csatlakozás: sátor: 300 Ft/ nap. Lakókocsi: 600 Ft/ nap
Hát, bontottak előfordulnak, de az sem olcsóbb, mint az alumínium, és az ráadásul ugye ugyanúgy elrohad előbb-utóbb. Ez sajnos típushiba.
Ha nincs pénzed hirtelenjében kicserélni, akkor vedd le, szedd szét, takarítsd ki rozsdamaróval, csiszold meg szépen, gitteld ki, aztán fesd le. Tömítsd ki alaposan valamivel (mondjuk sziloplaszt), hogy ne rohadjon tovább, aztán spórolj az alumíniumra. :)
Szerintem nem éri meg bontottra cserélni, mert lehet, hogy az se lesz sokáig jobb állapotban.
Azert ez a csiszolopapir megoldas eleg extrem sport.
Magam reszerol en ALLO motornal takaritottam le a tarcsat, es feher lakkfilccel megjeloltem a nullat.
Stroboszkopot celszeru hangolhatot venni, ez tizenezer ft de szvsz megeri.
Az alapjarati elogyujtas JELLEMZOEN 6-8 fok szokott lenni, a felso holdpont elott(BTDC). De a legjobb ha kb beallitod aztan szepen novelgeted, amig be nem csorren. Ezt celszeru meleg motorral erosen gyorsitva tesztelni pl emelkedon.
Ablak felhuzva persze, hogy meghalld a csorgest.
Ha megvan az a pont ahhol mar nem jo, visszaveszel belole ket fokot, es probalsz ujra. De mindehhez nem art tudni milyen is a csorges(pinging) hangja. Ha ebben nem vagy tapasztalt, legjobb ha maradsz a 6-8 foknal.
Azert a gyari kezikonyben nezd meg a te motorodra ajanlott erteket.
Ha veszel valami boltban háromezer forintért egy gyújtás-ellenőrző villogós stroboszkóp-pisztoly lámpát, akkor akár Te is be tudod állítani, hót egyszerű az egész.
A leírásban benne van, hogy kell, nem nagy ördöngősség. Fellazítod a csavart, rárakosgadot a lámpa kábelétt a gyújtáskábelre, aztán befekszel az autó alá, járó motornál egy csiszolópapírral letakarítod a dzsuvát a tárcsáról, amin rajta vannak a fokok (leírásban ez is ott van, hogy melyik, és hol), aztán rávilágítasz a lámpával. Fogod látni, hogy mennyi az előgyújtásod. Aztán csavargatod az elosztót, csekkolod a lámpával, és így szépen beállítod a gyári értéket. Mindenestül talán 10 perc is lehet, ha egy sört is megiszol közben. :)
Szétszedtem a teljes gyújtáselosztót, kitisztítottam, holnap cserélem az elosztófedelet, a rotort és a kábeleket. Szétszedés előtt észrevettem, hogy az elosztót szabad kézzel el tudom tekerni kb.10 foknyit.(Nem volt rendesen meghúzva a csavar!) Lehet, hogy menet közben elrázkódott a helyéről, és ez okozhatta az egész galibát?
A gyertyákat kicseréltem. Ami eddig benne volt: Champion RN 11YC, most a gépkönyv szerintiek kerültek bele. A kiszedett gyertyákból 5 kormos volt, 3 működött rendesen. Következik az elosztó szétszerelése, kitakarítása, hétfőn érkezik az új rotor, elosztófedél, és az új gyújtáskábelek. Remélem lesz javulás.
Hétvégén kezdetét veszi a gyújtásprojekt: - első lépés gyertyacsere, és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. A kocsihoz adott kezelési útmutató szerint kétféle gyertyát ajánlanak: Champion RN 9YC (9,35:1 kompresszióhoz) és Champion RN 12YC (8,13:1 kompresszióhoz). A www.mlre.hu oldalon utánanéztem és az alábbit találtam:
De a Landy-car Bupapestről is küld neked bármit postán.
A fenti boltok elérhetőségeit megtalálod az mlre.hu-n.
Ja, és nézd meg hogy az osztófejben a jeladó kábele milyen állapotó. Néha el tud az is pusztulni. Alapjáraton járó motornál vedd le a vákumcsövet az oszófejről.
Deugózd le, és a tegyél az osztófejre a egy másik csövet. Ha jól megszívod változni kell az előgyujtásnak.
De valószínübb hogy csak a gyusjtáskábeleid használódtak el már nagyon.
Nem biztos ám, hogy ki kell cserélni mindent. Ok, gyertyákat, kábeleket nem árt, de az elosztófej lehet, hogy szimplán csak koszos. Nekem is tele volt retekkel, szétszedtem, kitakarítottam, kapott féktisztítót, WD40-et, egy-két helyre egy picike zsírt, de nem sokat, ossza be, és csókolom, ment vissza a helyére. Egy délutánt el lehet vele szöszölni, csak arra figyelj, hogy valahova a blokkon karcold fel, hogy merre állt a rotor, hogy ugyanúgy rakd vissza a helyére az egész elosztót, mert különben lesznek érdekességek. :)
Kutisz: gyertya csere, rendesen behézagolva, gyútáskábelek minőségire csere, a márka neve: MAGNECOR (0620-954-1827, 0620-346-4870), osztófej csere, rotor csere. :) Ja és egy frankó gyújtásállítás. Levegőszűrő csere. :) Ha ezek megvannak, tuti frankó a gyújtásod nem durranhat.
Tie: Hazafelé jövet (Bp.-Pápa) 40km Bp., 120km autópálya, 50km országút, teljesen ismeretlen autóval, ezért nem hajtva a fogyasztása 13 liter volt. Amit legelsőre sikerült elérnem: rosszul csuktam be a tetőablakot, és éjszaka szépen elázott az autó. Tetőkárpit, padlókárpit kiszedve, jelenleg száradnak. Néha induláskor nem akar pörögni a motor, rángatva megy és a motortérből "puffogó" hang hallatszik, mintha nem lenne tökéletes a gyújtás. Merre keresgéljek?