Napfüggő, legtöbbször LRT-850, az ország egyetlen közforgalmú S419 GT-HD-ja, ami az összes Volán valószínűleg legjobb és legkényelmesebb busza.
De ha ma utazol, ez a kocsi hétfőnként máshova megy, így valószínű az egy generációval korábbi testvérével fogsz találkozni, ami még szintén igen impozáns. :)
Gondolatban összeszedtem a suli pénteki járatokat, illetve mentesítőket, hogyan kellene lenniük a fordáknak. Aki esetleg tudja, hogy így vannak-e a fordák, megírhatja...
Kh1: 15:00 körül rezsiben Kh-M7-Bp - 19:00 Bp-M7-Kh
Nyári szünetben a 4-es, és az 1-es dupla fordulója kimarad.
Kicsit normalizálódott a helyzet, most már csak +2 kocsija van fent a keszthelyi üzemnek sulipénteken a normál napokhoz képest. Ahogy az egerszegi és a lenti üzemnek is +2, +2 db.
Pénteken a keszthelyi üzem melyik kocsival végzi a 19:00-es mentesítőt?
Csak mert a 4:00 órakor keszthelyről induló, 11:00kor hazainduló kocsi bőven visszamehet még egy körre, hogy a 19:00-es konvojjal hazainduljon. De gondolom ez így is van azért adták át a Bp-Veszprém-Bp járatot a volánbusznak. Ha jól számolok, 5 kocsija dolgozik a keszthelyi üzemnek pénteken ezt a 19-eset leszámítva, ha ezt a reggeli kocsival megoldják, akkor nem kell egy hatodik is.
a táblákon múlt héten az volt kiírva, hogy a pályaudvar felújítása miatt kerültek át a kocsiállások (akkor még nem volt kerítés). amúgy az esőbeállókat jó magyar módra közel 1 hónapja mind az 5-ről elbontották..:(
Érdekes, hogy ezért képesek fenntartani egy buszt. Az oké, hogy olcsón meg lehet venni egy ilyen 30 éves gépet, de azért üzemben tartani nem 10 fillér. Biztosítás, súlyadó nem személyautó árában van, évente műszaki vizsga, és ott ugye mindennek működnie kell.
Kiviszik a munkaterületre a munkásokat, ott tartózkodik egész nap, majd 16:30-kor visszahozza a melósokat. Ebédidőben lehet benne kajálni és eső elől menedék. De az a munkája csak kb 1 hónapig van amíg a cseresznye érik. Alapesetben Roburokkal viszik a különböző területekre a dolgozókat. Két éve láttam Zegen, akkor hozott be a városba melósokat, gondolom most is előfordulhat ha sokan dolgoznak városiak.
Konkrétan mire használják? Gondolom akkor lett felújítva, mikor a mostani tulajához került, mert kétlem, hogy a Volán felújítás után selejtezte. Általában leharcolt, ramaty állapotú gépeket szoktak csak továbbadni.
Nem tudom sajnos. 1999-2000-ig voltak itt 266-osok, nem biztos hogy ez az utolsó. 2004 körül több ex Zalás 266-ost láttam országszerte, pl Dunaújvárosban, Debrecenben, Budapesten. Mind amit láttam magán kézben volt szerződéses járatként.