Nyilván, vezetési stílustól is függ, de azért kicsit korainak találnám, ha vállasodna a tárcsa. Nálam 90ezernél jött az új betét, a tárcsám pedig még jó, most 140ezernél is. Sanszos, hogy nálad is elég egy betétcsere, de azért néz(es)d meg.
Most voltam klímát nézetni a Kalos-omban. Kb 10 hónapja lett feltöltve a gáz, most szintén ugyanez volt a gond, nem hűtött rendesen. Elvittem és feltöltötték (ha jól emlékszem 100 gramm volt benne a 650 helyett). Szerintetek ez normális hogy ennyi idő alatt kiszökik belőle a gáz? Lehet ezzel kezdeni valamit (érdemes-e) vagy szokja hozzá az éve 10 ropi klímatöltéshez? ://
Ma utána érdeklődtem a csőnek. 2 autósboltban is aztmondták, hogy 10ezer a gyári és alapból benne van az érzékelő is. A 3. helyen (Unix) kevesebb, mint 2 ezerért tudnák beszerezni, amit furcsálltam egy kicsit, mert neten a legolcsóbb érzékelő nélküli is 7000 körül volt. Mindenesetre holnapra itt lesz náluk a boltban és megtudom nézni.
A tüneteket jobban kéne ismerni,ha jól megy, jól indul, van olajnyomás ,akkor lehet csak szelepszárszimering is.A gyűrűkopás lassan alakul ki,a szelepszárszimering egy pillanat alatt ii feladhatja.A szimering csere is melós de nem motorgenerál árú mégsem.
Mi "házilag" cseréltük ezt a csövet, semmi probléma nem volt idáig. Nekem egy szerelő bizonygatta, hogy csak 1db lambdaszonda van a Kalosban, és ez márkaszervizben volt, ki is cserélték volna 46 000 Ft + munkadíj.
Köszi a segítséget. Túl egyszerűnek tűnt, gondoltam azért egy csövet csak kitudok itthon cserélni és nem kell megint szerelőhöz vinnem megint, aztán lehet az lesz a vége akkor. Előbb megpróbálok beszerezni egy újat, aztán meglátjuk mi lesz vele. Ha tényleg új csatlakozó is jár hozzá, akkor nemértem mivel tud többet a szerelő :D
LEhet igazad van, nem tudom pontosan, de szervízben csinálták....azt mondta csávó, hogy otthon nem nagyon lehet kicserélni.....(parkolóban 1 órát öntötte a hülyeségét nekünk)
Én nagyon nem szoktam törölgetni.....egy autómosó kefével meg egy kis mosószerrel átszaladok rajta és felülről annyi....olajosabb részeket meg magasnyomásúval.
Különösebben semmi baja nem lesz....csatlakozóknál vigyázni kell, hogy ne 1 pontba menő vízsugár érje, mert lehet bontja a kapcsolatot :D
Illetve fent 1-2 csőre van húzva szivacsos borítás....képes a magas nyomás rongyosítan ia tetejét.
Leömlő mögött nem tudom lemosni rendesen soha, szerintem így nem is lehet....
Levegő szívócső: ha jóra gondolok(levegőszűrő meg motor közt ami van, gégecsőnek is hívják).
Ránézésre a 2bilincsen kívül nem nagy durranás tényleg.....csak van 1 érzékelő az oldaában elvileg....azt meg szervízben tudják átokoskodni(vagy autószerelő, nem tudom), legalábbis nekünk így van
Nagyon ráférne már a motortérre egy mosás, lassan 9 éves a kocsi, törölgetésen kívül máshogy egyszer sem volt még kitakarítva és több helyen is volt olajszivárgás, ami már orvosolva lett de engem zavar, hogy csomó helyen olajos és tiszta retek az egész. Motortér mosásnak már több helyen is utánaolvastam, valahol azt írják, hogy nyugodtan lehet, valahol pedig azt, hogy egyáltalán nem érdemes. Arra lennék kíváncsi, hogy nektek mi a véleményetek/tapasztalatotok? Aki már csinált ilyet, hogy érdemes csinálni, mire figyelni Kalosnál? Vagy tényleg hagyjam inkább és ne próbálkozzak vele?
A másik kérdés lehet, hogy nagyon amatőr, de gondoltam ha már írok, azért megkérdezem: levegő szívócsövet szeretném kicserélni, van vmi különleges dolog amire figyelni kell, esetleg az összetételeknél vmi cuccal szokták-e kenni? Ránézésre a bilincsek eltávolításán kívül nagy nehézséget nem igazán látok benne.
Nem is tudtam, hogy bontója van Mihálynak, és még aránylag közel is van.
Ami kétségtelen, hogy rendes, mert ingyen kaptam meg a 2 foglalat, miután összesen beszéltünk telefonon vagy 8 percet. Postával lett volna 2700ft, de azt mondta, hogy ha már ennyit beszéltünk, lassan több lesz mint amit ér, ajándékként fogadjam el. Szóval egy óriási respect neki :)
Aktív szűrő az orromban nincs, de nagyon jó ötlet :) nicked melletti szám alapján, /már ha az születési év/ igen fiatal vagy. Majd néhány év múlva visszatérek a témához addig pihentessük . Én addigra az unokáimmal szeretnék játszani. Mást meg a szülei látogatnak a kerepesiben.
Tök tiszta a levegő az utastérben :) És ha tegyük fel nyáron, a belvárosban, megy előtted egy fostaliga, és választanod kell, hogy vagy megfőssz a saját levedben, vagy légkondival ostromlod az immunrendszered, amitől nekem spec fél perc alatt begyullad a szemem, vagy visszaváltasz külső levegőre, ami ugyan úgy behozza a fostaliga báját, vagy esetleg lehúzod az ablakot és az eredmény dettó. Egyáltalán, kár hasonlítgatni, hogy én szépen poroszkálok a magam 100-as tempójával a nullás északi szakaszán nyugalomban, és szívom a 'rettenetes' mennyiségű kartergőzömet, amit magamnak főztem, viszont kb a menetszél ki is hajt a motortérből nyomtalanul, vagy poroszkálok minden nap a belváros mocskában, szmogjában, és szívom a fínom, ám legalább kartergőz mentes (?) belvárosi ájert, viszont nyugtathatom magam azzal, hogy legalább a kertergőzt nem kell beszívnom. Én az előbbit választom :) Tudom, Te sem a belvárosban közlekedsz, és semmilyen rákkeltő anyagot nem lélegzel be, mert aktív szénszűrő van az orrodban, és különben is, visszavezeted a kartergőzt a motorba, ami ott az amúgy is rettentő "tiszta" levegővel keveredve, csökkentve a hatásfokot tökéletlen égést okoz, és a kipuffogó gáz károsanyagkoncetrációját növeli, de ugye az úgyis hátul távozik, tehát legalább Te nem lélegzed be. A sajátodat. Hanem majd lélegzed a másét. Mondjuk aki előtted halad. No, szerintem erről ennyit, ebből sehogy sem jövünk ki :) Lényeg, hogy amíg Te nem használsz karterszuszogót, (karter)gőzöd sem lehet arról, hogy mi jön ki rajta és mi nem, milyen hatással van a használata a motorra, motortérre/utastérre, és az egészségedre. Nekem sok éve fönt van, és tapasztalatból állítom, hogy az ég egy világon semmit nem érezni nemhogy az utastérben, egyáltalán sehol, és semmiféle lerakódást nem okoz még a közvetlen környezetében sem a belőle kiáramló kartergőz. Vagy lehet, hogy az olajpára színtelen, szagtalan, lerakódást nem okozó, alattomosan ölő gyilkosgáz...?
Ha egy fostaliga megy előttem, átkapcsolok belső levegőkeringetésre. Igy viszont esély sincs tiszta levegőre az utastérben. De igazad van, mindenki a maga sorsának a pogácsa.
Nincs családom, csak én járok vele. :) De hidd el, nem a kartergáztól fogok rákot kapni. Ha ott olyan mennyiségű olajpára/nehézfém/mocsok jönne ki, hogy az már az utastérbe is bejuthat, akkor közvetlenül fölötte, 60.000km alatt legalább egy kicsi foltnak kéne lennie a motorháztetőn, ami utalna arra, hogy ott mocsok távozik a motorból. De minden tiszta körülötte, úgyhogy nem féltem az utasteret a rákkeltő olajpárától. Valószínű a motorba sem juttat vissza túl sok mindent, de mikor ezt csináltam, egyszerűbb volt ráhúzni egy ilyen karterszuszogót, mint vezetgetni a csövet. Az úton előttem haladó répafőzelék kolbászfüstölő ördögszekerektől előbb kapok rákot, mint ettől a karterszuszogótól :)
"A kartergázvisszavezetés meg azért van, mert tele van olyan dologgal (olajpárával, mindenféle nehézfémekkel, meg egyéb rákkeltő mocsokkal), amiket mindenkinek sokkal jobb, ha alaposan elégetünk a munkaütem során. :)"
Elnézést a plágiumért /úgy is divat lett/ ez egy másik fórumból egy hozzáértő hozzászólása. Remélem a családod nem ezzel a géppel furikázod...
A kartergáz annyira minimális, hogy még közvetlen a szuszogó fölött, a motorháztető belső felén sem látni semmi elkoszolódást, amit a kartergőz okozhatna, a motortérre semmilyen negatív hatása nincs, az utastérben pedig nem tűnt fel, hogy bármi változott volna, levegő-minőség szinten, mióta ez fönt van. Az, hogy a motornak ez jó-e, hatásfok tekintetében, azt max mérni lehetne, én (csak ettől) különbséget nem vettem észre, pláne, hogy együtt csináltam a sportlégszűrő beépítésével. Az biztos, hogy a motornak nem mindegy, hogy tiszta levegőt kap, vagy - akár csak kis mértékben is - olajgőzzel dúsítottat :) Pénteken lesz időm babrálni az autóval, megnézem azt a másik szelepet/csövet, hogy mi a szerepe, illetve az esetleges kiiktatása van-e bármilyen negatív/pozitív hatással az alapjáratra vagy a motor viselkedésére.
(Mennyivel egyszerűbb volt régen... szívató kihúz, motor meleg, szívató visszatol, csavarral beállított alapjárat beáll, és kész. Sok rohadt szelep, meg herkentyű, ilyen cső-olyan cső...)