Nem volt már erőm végigolvasni a topicot, ezért bocs, ha offolnék vagy már kitárgyaltátok volna amit kérdezek. Ígérem, majd pótolok :)
1.) nyári gurigák tárolása: felnin maradtak, előírt (terheletlen) nyomás felett picivel, alaposan lecsutakolva. állítva állnak, pár naponta átgörgetem mindet. ez így korrekt/szakszerű v. teljesen rossz elgondolás? :)
másik: érdemes valamivel lefújni a gumikat amíg állnak (pl szilikon)?
2.) karosszéria-védő fólián gondolkodom, ha emberi áron és szép minőségben meg lehet csinálni, és persze ha érdemes. milyen szinten védi meg a lemezeket (pl autópályás kavicspuszi?), fólia eltávolítása hagy-e nyomot stb?
Ezekből a szerekből elég nagy a választék. A Preventet speciel itt nem szeretem, mert (szerintem) büdös. Most egy Rex névre hallgató vanilia illatú sprayt használok. Jólé leviszi a kosz az összes belső felületről.
Szeerintetek melyik a leginkabb ajanlott tisztitoszer muszerfal es egyeb muanyag feluletek tisztitasara. Vegyesen vannak kopogos es nem kopogos reszek.
Ismertek-e BP környékén olyan mosót, ahol van nagynyomású mosó(a pisztolyos)+gépi mosó+le is tudom szárítani a kocsit úgy hogy reggelre nem fagy be az összes ajtó?
Szóval preventről ennyit. Van gumiápolója, öregedésgátló fullextra minden, az alján apró betűkkel virit a felirat: összetétel: szilikonolaj, viz..... Az ÖSSZES gumiápoló tartalmazza!!! A spray is, a kis flakon is. Tesco, Cora, Auchan összes szara ilyen. Ők pedig a homasitából táplálkoznak.
A gumiápolókkal vigyázni! Rendesen megfogja a karosszériát, szóval mértékkel és ésszel kell applikálni. Nekem a felnikrôl csak lekopni tudott, nem voltam képes lesikálni...
A Preventnek van gumiápoló trutyija, a flakon szövege szerint minden fekete gumifelület (abroncs, díszcsík, tömítés) ápolására jó. Én tegnap kentem fel, mára nem fagyott be.
A Prevent jégmentesítőről mi a tapasztalat? Mindenhol kapható, de nem túl olcsó. Az Auchanban viszont most 299.-ért lehet kapni 300ml-es 'Holts' jégoldó sprayt, ami baromi hatékony. Villámgyorsan oldja a jégpáncélt az üvegről. Érdemes kipróbálni.
Rosszul tudod, a szilikontól egy ideig szépen csillog a gumi, de napsütés hatására aztán kiszárad és megrepedezik. Vannak külön gumiápoló löttyök, azok jók...
A gumi semmilyen olajat nem szeret. Vannak ugyan olajálló gumik, az autókban illene valamilyen szinten olajálló dolgokat alkalmazni, de ez nem mindig van így. Az olajálló guminak sem használ az olaj, csak tovább ellenáll a káros hatásnak.
Nem feltétlenül jó ötlet. Működni prímán működik, csak a szilikont nem szereti a gumi, hamar elöregszik tőle. Léteznek erre a célra speciális löttyök, nézz körül egy nagyobb benzinkútnál....
NEm olvastam vegig a topikot, bocs, ha mar kitargyaltatok a temat: mi lehet tenni az ajtok befaygasa ellen? Nem a zar fagy be, hanem az ajto egesze fagy hozza a kerethez.
Vettem egy flakon Motip páramentesítő löttyöt. Az első tapasztalatok kedvezőek, egyáltalán nem jelenik meg a pára az oldalablakokon. A hátsóra nem kentem, mert ott van fűtés, a szélvédőn pedig hatékony a meleg levegő.
Olyan kérdésem lenne, hogy gyártotok-e olyan fémtisztitó(pl.réz) spray-t, amivel ezeréves elektromos csatlakozásokat lehetne az oxidációtól megtisztitani? Pl. késes csatlakozók. Kicsit gyorsabb lenne mint egyenként réz drótkefével...:o)
Rengeteg alu-hengerfejes autó szaladgál kishazánkba! Lehet, hogy csak valamilyen "tömítés" érzékeny a "átlagos" fagyálló valamelyik összetételére. Meg kell nézni, hogy a Honda méregdrága fagyállójának mi az összetétele, és utánna olyat keresni/megvenni a mezei üzletbe 10-ed áron.
Összetételt tekintve nem hiszem, hogy olyan sokféle létezik...
úgy sejtem, hogy a ti cégetek készit fagyállokat is a hütörendszerekhez. Ha nem vissza az egész.
Ma megneztem többet is a CORAban, de egyiknel sem tapasztaltam a dobozon feltüntetve, hogy lehet alkalmazni aluminium hengerfejes autokhoz. A honda gyari könyve viszont szigoruab kiköti, hogy csak az ö saját honda fagyállóját lehet használni, különben kárositja a hengerfejet az egyeb anyagok. CSak annak 3000ft literje kb. , de ez nem csak a hondanal elöirás, hanem az osszes alu hengerfejes autonal.
Lehet használni akkor a kereskedelemben kaphato fagyallokat.
Segitsegedet elöre is köszönöm:
hondafan
Macimedve: nos én nem polirozok, de némi saját késztetésre, meg absolution ajánlására kipróbáltam a Prevent Páramentesítő, vagy milyen spray-ét. S ha ezt elöbb tudom, hogy ilyen, sok dühödt ablakpucolástól mentett volna meg.
Szóval a prevent cuccokat egy termék alapján nem kellene leirni. Persze lehet.
kivi: hát én a lama autósokat utálom télen, meg azt, hogy a tükör tiszta havla lesz, s nem látok normálisan hátra. Sajna ez nem fűthető, s a köd is hasonló szépeket tesz vele. Na meg az ablakmosás... ( jó kis taposós ablakspriccelő van a kocsimban...
Sós lé: van, az utcán hagyom a gépet, aztán vagy megfagy, vagy lefolyik... Elkerülhetetlen. Gondolj bele a tengerparton lakók helyzetébe, nekik a korrózia soxoros probléma az állandó sós párától...
Majd tavasszal nagymosás, hibajavítás, meg igy ősszel is a havas sós idő elött egy alvázvédelem javitás. Igy lehet csökkenteni a problémát.
Úgy látszik itt a tél, a éjjel már 0 celsius alá megy a hőmérséklet. Ráfagy a pára a kocsira, odafagy az ablaktörlő, befagy az ajtó (vagy a zár). Ezzel párhuzamosan lassan megjelenik majd a sós lé az utakok. Csak emiatt utálom a telet... Ti nem?
Az, hogy nem volt panasz, SZVSZ nem jelent semmit.... Ilyen dolgokért az ember nem ír levelet, nem reklamál, mert tovább tart és többe kerül mint újra polírozni. Inkább káromkodik egyet az ember és elhajítja az egészet a francba....A másik a jó hazai tapasztalat: úgyis elhajtják az embert, mint a legyet, inkább nem idegesítem fel magam.
De ha körülnézel itt a topicban is találsz 3-4 panaszt. Javaslom a minőségügyi előadótoknak a neten az autós fórumok olvasgatását.
Amit a fékfolyadékról írtam, azt ma is tartom. Ha ez ember elveszti a bizalmát egy márka iránt, azt nagyon nehéz visszaszerezni. Márcsak érzelmi okokból is... Tudod, az az „azok egyszer kiböktek velem, egyszer rámsóztak egy gané terméket” érzés.....
Azóta újabb tapasztalat autóápoló ügyében: úgy néz ki, hogy gyorsan megoldódik a probléma: a hétfői eső szépen lemosta a kocsiról. Csak az oldalán van még némi zsírfolt. Mikor elkezdett esni, olyan szép fehéres lé folyt le róla, mint mikor nagyon poros az autó.... A tetején és a gépháztetőn már semmiféle vízlepergető hatás nincs... Azt egy fél napos csendes eső megszüntette.... Ráadásul nem is autóztam esőben, csak a cégparkolóban álltam napközben.
A prosi persze 20-25 mosásról irkál. Valami nagyon nincs rendben ezzel az anyaggal.......
A 148. beírásban én is szidtam egy polírozó anyagot. Ma kezembe került a flakon és kiolvastam. Ugyanaz, amit itt többen is elátkoztak. Úgy látszik tényleg van vele valami probléma. Az enyémet 2001. márciusban gyártották.