Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pekka528 Creative Commons License 2006.12.07 0 0 342
szia!
igen, igaz.
de az is hogy a csimborám Ladája 8 literrel beéri, a másik komámé viszont 30-at is iszik.
hogy miért? Nem tudom, pedig az első Lada gyári,a második meg crossra teremtett...:))
Az én Discoverym is simán megeszi a 22-23-at városban, de hosszútávon autóztam már 10-11 literes fogyival is.Tehát összetett dolog a fogyasztás, kinek több, kinek kevesebb benzin kell.
Előzmény: mr.mokus (341)
mr.mokus Creative Commons License 2006.12.06 0 0 341

Sziasztok

 

Most tervezem, hogy veszek egy Range Rover 4.6 HSE-t. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyit fogyaszt egy ilyen autó ha csak országúton járok vele ? Semmi terepezés. Egyesek szerint 25-28 l-t eszik. Igaz ez?

Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 340

Köszi a segítséget Lozsa!

 

Én is a kormányműre gyanakodtam. Még egyenlőre nem vettem meg az autót, filózok rajta erősen. Egyébként erről lenne szó: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=874154&command=ugras&screenwidth=1024 

Egyébként Bp-en hol vagy megtalálható ha szervízről lenne szó? Mennyibe kerülne a kormánymű és a szilentek cseréje sacperkábé?

Előzmény: Lozsa (339)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.04 0 0 339
A kormánynak esetleg lehet még holtjátékából elvenni, bár valszeg kopásból adódik a dolog. De mindenképp ellenőrizni kell a keresztkitámasztónak a szilentjeit és a kormányműhöz menő kormányrúd csuklóiank rögzítettségét lógását. A koppanás általában valamelyik csukló kotyogását jelenti a bordán. Szélén lehet holtjáték nagy is, bár ott úgysem érzékeled, mivel a visszatéritőerők kiküszöbölik a holtjátékot ott. Jó kormánymű amúgy nem lóg középállásban, de mint mondtam ez már nyilván kopott. Mellesleg ha sétál is az úton az lehet a két első hossztartónak a 2-2 első szilentjének, vagy a hásó hossztartók első nagy "pogácsájának" lógásából is. Bp.-en gyere hozzánk ha gondolod, 200-asban egész biztosan nem lehet már újat mutatni. Az ülésed azért lehet furcsa mert sokszor már az ülésbak ill. alatta a lemez van elrohadva. Terepváltó: Jobb oldalon állva: HI=normál, LOW=felező, a kettő között üresben van a terpváltó és ilyenkor egyáltalán nincsen hajtás !!!!! (hoztak már több ilyet tréleren, pedig csak sebességbe kellet tenni :) A bal oldalon ugyanez csak +kardánzárral (hosszdiffi zár)
Előzmény: Zotyik (335)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.04 0 0 338
A kormánynak esetleg lehet még holtjátékából elvenni, bár valszeg kopásból adódik a dolog. De mindenképp ellenőrizni kell a keresztkitámasztónak a szilentjeit és a kormányműhöz menő kormányrúd csuklóiank rögzítettségét lógását. A koppanás általában valamelyik csukló kotyogását jelenti a bordán. Szélén lehet holtjáték nagy is, bár ott úgysem érzékeled, mivel a visszatéritőerők kiküszöbölik a holtjátékot ott. Jó kormánymű amúgy nem lóg középállásban, de mint mondtam ez már nyilván kopott. Mellesleg ha sétál is az úton az lehet a két első hossztartónak a 2-2 első szilentjének, vagy a hásó hossztartók első nagy "pogácsájának" lógásából is. Bp.-en gyere hozzánk ha gondolod, 200-asban egész biz
Előzmény: Zotyik (335)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 337

Oké!

 

Köszi!

elf Creative Commons License 2006.12.04 0 0 336
Az kene, hogy lehuzod az ablakot, es kozben rangatod a kormanyt.
Jaro motornal.

Az ablakon kihajolva tudod nezni a kereket.

Mutasd meg egy a TIPUSHOZ ERTO szerelonek. O meg tudja majd mondani hogy sok vagy sem, es hogy mi az oka.
Előzmény: Zotyik (335)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 335
Egyébként igen, középállásban sztem nagy. Legalább is sztem. Mondjuk amikor megrángattam jobbra-balra, akkor nem kopogott.
Előzmény: Zotyik (334)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 334

Szia!

 

Köszi neked is!

 

Azt sajnos nem néztem, hogy a végállásban milyen a kormány holtjátéka. Egyébként ha ott is nagy, akkor az mit jelent?

Előzmény: elf (333)
elf Creative Commons License 2006.12.04 0 0 333
www.mlre.hu

kihez-hova rovat.

Ott vannak szervizek. Es alkatreszboltok is.
Ha eddig szemelyautot vezettel fogasleces kormenymuvel furcsa lehet egy terepjaro csigas kormanymuve.
Kozepallasban is nagy a holtjatek, vagy csak a szelen?
Előzmény: Zotyik (331)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 332
Bocs elírtam, az olajfolyás szemből nézve a motor jobb oldalán, alján volt.
Előzmény: Zotyik (331)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 331

Szia!

Köszi! :-)

 

És az vajon miért lehet, hogy olyan nagy a kormány holtjátéka? A kormányösszekötőt megrángattam, de nem kotyogott. Akkor maga a szekezett lenne rossz? Vagy csak én vagyok gyengus? :-) És valami kattant is néha a tekerés közben. De érezni nem éreztem a kormányon semmit. Ja és valami olaj folyást találtam a motor szemből nézve bal oldalán. De sajnos nem tudtam megállapítani honnan folyhat. A terepváltó sémájának mi a kiosztása? Bal alul, bal felül, jobb felül, jobb alul milyen állások vannak a terepváltón? Az is érdekelne, vajon mennyibe kerülhet a jobb oldali sárvédő javítása? A motortérnél belül ki van lyukadva és a lyuk körül rohad is egy kb 15 * 15 cm-es részen. Egyébként máshol a korához képest jó állapotban van a kasztni. Sajnos sehol sem találtam Land Rover szervízt (a gyárin kívül). Alkatrészeket honnan lehet beszerezni hozzá?

Bocs a sok kérdésért, de hát nem egy tömegautó a Landy és elég nehezen találok hozzá bármit a neten.

Előzmény: pekka528 (330)
pekka528 Creative Commons License 2006.12.04 0 0 330
Szia, Zotyik!
Üdv a klubban!
A szervó nekem is búg, valszeg azért mert az előző tulaj nem kímélte és meghajtotta olaj nélkül, ezért a belseje elkopott:((.
Nem olyan vészes a javítása, de a fel-le szerelés elég jó móka/ legalábbis nekem az volt, igaz az enyém benzines/.
Ha tudok segíteni, szólj!
Pekka
Előzmény: Zotyik (329)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 329

Na ma megnéztem mégegyszer az autót élesben is.

A motor pöcre indult. Szép egyenletesen járt nem kopogott nem zörgött. A váltó mint kés a vajban. A kormánynak nagy a holtjátéka és néha kattan-koppan egyett tekerés közben. A kardánkereszt zsírozva van. A jobb első sárvédő a motortérnél át van rohadva. A vezetőülés meg mintha nem lenne rendesen lecsavarozva, mozgott alattam. Meg egy picit fura hangja vana szervónak. Mintha búgna kormány tekerés közben. Nagyjából ennyi. Vélemény?

Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 328
nem semmit...
Előzmény: Zotyik (327)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 327
Ja tényleg! Nem tudsz valahol egy honlapot, ahol lehetne olvasni műszaki leírást, esetleg tesztet a Discovery 1-ről?
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 326

Oké!

Köszi mégegyszer a segítséget!

 

Előzmény: Lozsa (325)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 325
nagyon megbízható. ha rendesen volt olaj cserélve akkor akár 4-500000-et is elmegy. Holtátékot nehéz lenne elmagyarázni, de amit nézz meg mindenképpen az első agy nál a gumispkát vedd le és ha mozgatják a kardánt a közepén a féltegley vége ne lógjon a bordában.
Előzmény: Zotyik (324)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 324

Köszönöm szépen a gyors választ!

Olajfolyás nincs az autó alatt! Pedig már vagy 2-3 hete áll az autó! Engem is meglepett...

A hajtáslánc holtjátékát hogy tudom megnézni? És mennyi az ami még jónak számít és hol kezdődik a rossz. Egyébként a karosszéria nagyon egyben van. Alul sem rohad, belül is szép az autó, bár beindítva még nem hallottam. Az majd hétfőn jön el. Sajna hétvégén nincs senki a kersekedésben, de a biztonsági őr beengedett. Egy dolgott vettem észre rajta ami picit zavart, mégpedig azt, hogy a szélvédő gumitömítése felül mintha nagyon el lenne öregedve. Bár mondjuk ez legyen a legnagyobb probléma...  

Ez a motor egyébként mennyire megbízható?

Előzmény: Lozsa (323)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 323
A 200-as a 2.5 tdi motorok közül a régebbi verzió, 94-ig építették az autókba. Nagyon hasonlít a 300-ashoz, de ez még kisebb befecskendezési nyomással dolgozik, teljesen mechanikus, és több ékszíj hajtja a segédberendezéseket. Vásárláskor a motor tekintetében nem sok mindenre lehet "odafigyelni" jobban jársz ha megmutatod egy szerelőnek. Amúgy talán a holtjátékokat érdemes a leginkább megnézni a hajtásláncban, mert az nagyon húzós tud lenni ha már sok összeadódik. Olajfolyással kár törődni hacsaknem ömlik belőle, mert minden land-rover olajos, max. le lehet vele törni az árból. Rendszeres zsírzást igényelnek a kardánkeresztek! Persze a már kopott kersztnek semmit nem ér. Amúgy időnként lehet szelephézagot nézni. (15-20) olajszinteket érdemes gyakran ellenőrizni főleg a terpváltóban. Szervizelni 10.000-enként kell, minden 2. szervíznél illik a hidakban, minden 4.nél pedig a váltó+terpváltóban is. 80000.ként vezérműszíj csere. Típusbetegsége a hajtáslánckopások, és a váltókihajtás tengelyen lekopó borda.
Előzmény: Zotyik (318)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 322
Képzeld raktam már :) Szerintem pont a tiédet :))
Előzmény: Alfred (321)
Alfred Creative Commons License 2006.12.03 0 0 321
Lozsa:
És raktál már automata váltót 110 Defibe? ;o)
Előzmény: Lozsa (319)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 320

Szia!

 

Akkor nekem máris segíthetnél! :-)

A kérdések a hsz-ed alatt találhatok!

Előzmény: Lozsa (319)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 319
Sziastok! Most látom, hogy van land-rover topic. Én Land-Rover szervizes vagyok, ha gondoljátok szívesen segítek mindenben (főleg 2004-5 évjáratig). ui: nem túl gyakran járok itt úgyhogy ha fontos akkor jöhet e-mailben. Üdv: Lozsa
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 318

Sziasztok!

 

Még új vagyok itt. Kinéztem magamnak egy Discovery-t 2.5 tdi 200-as. Mit jelent ez a 200-as jelölés a motornál? Mi a különbség a 200-as és a 300-as között? Mire kell odafigyelni vásárláskor? Vannnak olyan dolgok amiket külön meg kell nézni?

Hány km-erenként kell szervízelni? Vannnak rajta olyan pontok amiket rendszeres időközönként zsírozni, ill karbantartani szükséges? Van tipusbetegsége az autónak?

Bocs a rengeteg kérdésért, de nem találtam sehol erre vonatkozó leírásokat a neten!

Előre is köszi a segítséget!

 

Üdv! Zoli

b_nagy Creative Commons License 2006.10.27 0 0 317

A hátsó diffi szimering kil lett cserélve. Az a fém (drive flange) ami forog a szimeringben tényleg be volt maródva. Most ideiglenesen fel lett csiszolva a felülete.

Valószínű első 4 csavarosat és a hátsó 3 csavarosat cserélni kell ha nem áll meg az olaj folyás.

b_nagy Creative Commons License 2006.10.26 0 0 316

Igazad van, láttam valami hasonló javaslatot az angol szerelési útmutatóban. Utánna fogok nézni.

Kössz.

Előzmény: elf (315)
elf Creative Commons License 2006.10.26 0 0 315
Ha difitszimeringet cserel az ember, erdmes lehet beruhazni arra vasdarabra ami a szimeringhez dorzsolodik.
menesztőtárcsának(drive member, drive flange) hivjak.

Idovel ugyan is ais kopik, szimmering kidorzsoli.
Viszont nem draga.
b_nagy Creative Commons License 2006.10.26 0 0 314

Üdv Pingu.

 

A kardánkereszteket átnéztem, bezsíroztam, szerintem ok. A diffiből jön a kottyanás, de meg fogom nézetni. A diffi szimeringeket meg ma berakják ha minden igaz. A kormánymű olajfolyása több annál amit még el lehet nézni. A tetején szivárog lassan az olaj a 4 csavar kornyékén. Azért gondolkodom mit csinaljak vele, tömítés készlet? felújítás? A vezérműszíj és kiegészítői frissen voltak cserelve.

Barna 

Előzmény: pinguru (311)
Ivwi Creative Commons License 2006.10.26 0 0 313

Úgy látom kapósak a discóveryk:)

Én péntektől vagyok márkatárs. Hétvégén mentem vele 600km-et, és most a szerelőnél dekkol:( No nem az út miatt!! Vezérműszijj csere, és bonuszilag egy vízpumpa.

 

Üdw: Ivwi 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!