szia! igen, igaz. de az is hogy a csimborám Ladája 8 literrel beéri, a másik komámé viszont 30-at is iszik. hogy miért? Nem tudom, pedig az első Lada gyári,a második meg crossra teremtett...:)) Az én Discoverym is simán megeszi a 22-23-at városban, de hosszútávon autóztam már 10-11 literes fogyival is.Tehát összetett dolog a fogyasztás, kinek több, kinek kevesebb benzin kell.
Most tervezem, hogy veszek egy Range Rover 4.6 HSE-t. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyit fogyaszt egy ilyen autó ha csak országúton járok vele ? Semmi terepezés. Egyesek szerint 25-28 l-t eszik. Igaz ez?
A kormánynak esetleg lehet még holtjátékából elvenni, bár valszeg kopásból adódik a dolog. De mindenképp ellenőrizni kell a keresztkitámasztónak a szilentjeit és a kormányműhöz menő kormányrúd csuklóiank rögzítettségét lógását. A koppanás általában valamelyik csukló kotyogását jelenti a bordán.
Szélén lehet holtjáték nagy is, bár ott úgysem érzékeled, mivel a visszatéritőerők kiküszöbölik a holtjátékot ott.
Jó kormánymű amúgy nem lóg középállásban, de mint mondtam ez már nyilván kopott.
Mellesleg ha sétál is az úton az lehet a két első hossztartónak a 2-2 első szilentjének, vagy a hásó hossztartók első nagy "pogácsájának" lógásából is.
Bp.-en gyere hozzánk ha gondolod, 200-asban egész biztosan nem lehet már újat mutatni.
Az ülésed azért lehet furcsa mert sokszor már az ülésbak ill. alatta a lemez van elrohadva.
Terepváltó: Jobb oldalon állva: HI=normál, LOW=felező, a kettő között üresben van a terpváltó és ilyenkor egyáltalán nincsen hajtás !!!!! (hoztak már több ilyet tréleren, pedig csak sebességbe kellet tenni :) A bal oldalon ugyanez csak +kardánzárral (hosszdiffi zár)
A kormánynak esetleg lehet még holtjátékából elvenni, bár valszeg kopásból adódik a dolog. De mindenképp ellenőrizni kell a keresztkitámasztónak a szilentjeit és a kormányműhöz menő kormányrúd csuklóiank rögzítettségét lógását. A koppanás általában valamelyik csukló kotyogását jelenti a bordán.
Szélén lehet holtjáték nagy is, bár ott úgysem érzékeled, mivel a visszatéritőerők kiküszöbölik a holtjátékot ott.
Jó kormánymű amúgy nem lóg középállásban, de mint mondtam ez már nyilván kopott.
Mellesleg ha sétál is az úton az lehet a két első hossztartónak a 2-2 első szilentjének, vagy a hásó hossztartók első nagy "pogácsájának" lógásából is.
Bp.-en gyere hozzánk ha gondolod, 200-asban egész biz
Ott vannak szervizek. Es alkatreszboltok is. Ha eddig szemelyautot vezettel fogasleces kormenymuvel furcsa lehet egy terepjaro csigas kormanymuve. Kozepallasban is nagy a holtjatek, vagy csak a szelen?
És az vajon miért lehet, hogy olyan nagy a kormány holtjátéka? A kormányösszekötőt megrángattam, de nem kotyogott. Akkor maga a szekezett lenne rossz? Vagy csak én vagyok gyengus? :-) És valami kattant is néha a tekerés közben. De érezni nem éreztem a kormányon semmit. Ja és valami olaj folyást találtam a motor szemből nézve bal oldalán. De sajnos nem tudtam megállapítani honnan folyhat. A terepváltó sémájának mi a kiosztása? Bal alul, bal felül, jobb felül, jobb alul milyen állások vannak a terepváltón? Az is érdekelne, vajon mennyibe kerülhet a jobb oldali sárvédő javítása? A motortérnél belül ki van lyukadva és a lyuk körül rohad is egy kb 15 * 15 cm-es részen. Egyébként máshol a korához képest jó állapotban van a kasztni. Sajnos sehol sem találtam Land Rover szervízt (a gyárin kívül). Alkatrészeket honnan lehet beszerezni hozzá?
Bocs a sok kérdésért, de hát nem egy tömegautó a Landy és elég nehezen találok hozzá bármit a neten.
Szia, Zotyik! Üdv a klubban! A szervó nekem is búg, valszeg azért mert az előző tulaj nem kímélte és meghajtotta olaj nélkül, ezért a belseje elkopott:((. Nem olyan vészes a javítása, de a fel-le szerelés elég jó móka/ legalábbis nekem az volt, igaz az enyém benzines/. Ha tudok segíteni, szólj! Pekka
A motor pöcre indult. Szép egyenletesen járt nem kopogott nem zörgött. A váltó mint kés a vajban. A kormánynak nagy a holtjátéka és néha kattan-koppan egyett tekerés közben. A kardánkereszt zsírozva van. A jobb első sárvédő a motortérnél át van rohadva. A vezetőülés meg mintha nem lenne rendesen lecsavarozva, mozgott alattam. Meg egy picit fura hangja vana szervónak. Mintha búgna kormány tekerés közben. Nagyjából ennyi. Vélemény?
nagyon megbízható. ha rendesen volt olaj cserélve akkor akár 4-500000-et is elmegy.
Holtátékot nehéz lenne elmagyarázni, de amit nézz meg mindenképpen az első agy nál a gumispkát vedd le és ha mozgatják a kardánt a közepén a féltegley vége ne lógjon a bordában.
Olajfolyás nincs az autó alatt! Pedig már vagy 2-3 hete áll az autó! Engem is meglepett...
A hajtáslánc holtjátékát hogy tudom megnézni? És mennyi az ami még jónak számít és hol kezdődik a rossz. Egyébként a karosszéria nagyon egyben van. Alul sem rohad, belül is szép az autó, bár beindítva még nem hallottam. Az majd hétfőn jön el. Sajna hétvégén nincs senki a kersekedésben, de a biztonsági őr beengedett. Egy dolgott vettem észre rajta ami picit zavart, mégpedig azt, hogy a szélvédő gumitömítése felül mintha nagyon el lenne öregedve. Bár mondjuk ez legyen a legnagyobb probléma...
A 200-as a 2.5 tdi motorok közül a régebbi verzió, 94-ig építették az autókba.
Nagyon hasonlít a 300-ashoz, de ez még kisebb befecskendezési nyomással dolgozik, teljesen mechanikus, és több ékszíj hajtja a segédberendezéseket.
Vásárláskor a motor tekintetében nem sok mindenre lehet "odafigyelni" jobban jársz ha megmutatod egy szerelőnek. Amúgy talán a holtjátékokat érdemes a leginkább megnézni a hajtásláncban, mert az nagyon húzós tud lenni ha már sok összeadódik.
Olajfolyással kár törődni hacsaknem ömlik belőle, mert minden land-rover olajos, max. le lehet vele törni az árból.
Rendszeres zsírzást igényelnek a kardánkeresztek! Persze a már kopott kersztnek semmit nem ér. Amúgy időnként lehet szelephézagot nézni. (15-20)
olajszinteket érdemes gyakran ellenőrizni főleg a terpváltóban.
Szervizelni 10.000-enként kell, minden 2. szervíznél illik a hidakban, minden 4.nél pedig a váltó+terpváltóban is. 80000.ként vezérműszíj csere.
Típusbetegsége a hajtáslánckopások, és a váltókihajtás tengelyen lekopó borda.
Sziastok!
Most látom, hogy van land-rover topic.
Én Land-Rover szervizes vagyok, ha gondoljátok szívesen segítek mindenben (főleg 2004-5 évjáratig).
ui: nem túl gyakran járok itt úgyhogy ha fontos akkor jöhet e-mailben.
Üdv: Lozsa
Még új vagyok itt. Kinéztem magamnak egy Discovery-t 2.5 tdi 200-as. Mit jelent ez a 200-as jelölés a motornál? Mi a különbség a 200-as és a 300-as között? Mire kell odafigyelni vásárláskor? Vannnak olyan dolgok amiket külön meg kell nézni?
Hány km-erenként kell szervízelni? Vannnak rajta olyan pontok amiket rendszeres időközönként zsírozni, ill karbantartani szükséges? Van tipusbetegsége az autónak?
Bocs a rengeteg kérdésért, de nem találtam sehol erre vonatkozó leírásokat a neten!
A hátsó diffi szimering kil lett cserélve. Az a fém (drive flange) ami forog a szimeringben tényleg be volt maródva. Most ideiglenesen fel lett csiszolva a felülete.
Valószínű első 4 csavarosat és a hátsó 3 csavarosat cserélni kell ha nem áll meg az olaj folyás.
Ha difitszimeringet cserel az ember, erdmes lehet beruhazni arra vasdarabra ami a szimeringhez dorzsolodik. menesztőtárcsának(drive member, drive flange) hivjak.
Idovel ugyan is ais kopik, szimmering kidorzsoli. Viszont nem draga.
A kardánkereszteket átnéztem, bezsíroztam, szerintem ok. A diffiből jön a kottyanás, de meg fogom nézetni. A diffi szimeringeket meg ma berakják ha minden igaz. A kormánymű olajfolyása több annál amit még el lehet nézni. A tetején szivárog lassan az olaj a 4 csavar kornyékén. Azért gondolkodom mit csinaljak vele, tömítés készlet? felújítás? A vezérműszíj és kiegészítői frissen voltak cserelve.
Én péntektől vagyok márkatárs. Hétvégén mentem vele 600km-et, és most a szerelőnél dekkol:( No nem az út miatt!! Vezérműszijj csere, és bonuszilag egy vízpumpa.