Keresés

Részletes keresés

Beer Monster Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73033

A gázarmatúra alján van egy "nyomógomb", egyszerűen összeér a tömszelence pöckével. Ettől nyugodtan leveheted, nem bontasz meg vele semmit.

Előzmény: erga45 (73030)
sjohn Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73032

De ha mégsem, akkor egy ugyan olyan hernyócsavar van szemben is, azt is lazítsd meg!

Előzmény: Törölt nick (73028)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73031

Teljesen elhatárolódik a kettő egymástól, pontos részletekre már nem emlékszem, sok éve volt a legutóbbi karbantartás. Csavar helyét is csak onnan tudtam felidézni, hogy belenéztem előbb.

 

De arra emlékszem, hogy alulról én is be tudtam nyomni valamivel, amitől a gázégő begyújt. Természetesen vigyázni kell ilyenkor, mert kicsaphat a láng, illetve nem is fontos ezzel szórakozni.

Előzmény: erga45 (73030)
erga45 Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73030

Köszi, elvileg holnap el tudom kezdeni a munkát. Még egy apróságot kérdeznék:

 

a vízarmatúrából kiálló kis rúd mozgatja ugyebár a gázszelepet annak függvényében, hogy a Venturi-furaton mekkora a nyomásesés. De ez a kis rúd ugye nem megy bele közvetlenül a gázos részbe? Akkor nyilván nehéz lenne gáztömörré tenni a gázos részt. Hogy van ez megoldva? Gondolom, a gázos rész teljesen zárt. Akkor mit mozgat ez a kis rúd?

Előzmény: Törölt nick (73028)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73029

Mivel azt még nem állítottam, lehetne egy kis távsegítség? Nem vagyok képbe, google sem a barátom. Kösz!

Ez a konvektor mint írtam zsír új, még semmihez nem nyúltam. 

Előzmény: sjohn (73026)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.25 0 0 73028

Vízcsöveket bontani, szemből nézve a gázos szerelvény jobboldalán látsz 1 db csavart, amit csavarhúzóval oldani kell, utána leesik a vizes rész.

Előzmény: erga45 (73027)
erga45 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 73027

Sziasztok, lassanként nekiállok szétszedni a FÉG V4 fali átfolyós vízmelegítőt. Érdeklődnék, hogy a vízarmatúra és a gázszelep között van valami kötés, amit meg kell bontanom, vagy elég a négy vízcsőcsatlakozását oldani, és már ki is tudom venni a vízcsapházat?

 

Köszi!

Előzmény: sjohn (72990)
sjohn Creative Commons License 2014.05.24 0 0 73026

Rosszul van beállítva a békazár, szabályozd be!

Előzmény: Törölt nick (73017)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.24 0 0 73025

A hólé ki tud folyni amikor leolvad? Szigeteld le az ajtót, fúrj egy lyukat a falon amin szükség esetén ki tudod vezetni a kipufogógázt, ha kocsit bűvölnél. Fűtésnek meg, ha nincs bent a kocsi és nagyon kell vegyél egy gázpalackra szerelhető hősugárzót.

Előzmény: vaclav (73014)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73024

Az 55W biztosan helyes??

Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73023

Ugyanmár. Nem volt még fűtetlen szobád? Azt észre se veszed a szomszéd helységből.

Előzmény: halaloszto (73022)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73022

ha a szobat direkt hotovabbitonak hasznalod, akkor abban mindenkeppen lesz egy homersekletkulonbseg a hoforras es a kimenet kozott, mert attol megy a ho. es ez nem tul komfortos.


Vajk

Előzmény: Beer Monster (73020)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73021

"érdemesebb kontrollált módon beküldeni némi hőt"

 

Biztosan nem érdemes akkor, ha az energiatakarékosság a cél. Egy alaprajz sokat segít az ötletelésen, ha itt valami bonyolultabb elrendezés lenne.

Előzmény: vaclav (73018)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73020

A szoba felőli válaszfal együtthatója mintha nem stimmelne.

 

 

"a hideg falat ellensulyozzuk"

 

Hideg fal volt dédanyáinknál, amikor kint -10 fok volt, és nem létezett hőszigetelés. Na de egy 15 fokos helység felé... ;)

Előzmény: halaloszto (73019)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73019

Ez nagyon nem igy mukodik.

 

1. a garazsnak van hovesztesege. ki lehet szamolni.

 

kellenek hozza a feluletei, es azok minosege. hiaba szigeteled komolyan, a feluletek nagyok, es ott van a garazskapu, ami maga alsohangon 4m2 es a falhoz kepest eleg szarul szigetelt. 

 

a szigetelesen es a feluleteken kivul a veszteseg fugg meg a kinti-benti homersekletkulonbsegtol. minnel melegebb van a garazsban, annal nagyobb.

 

2. akkor allandosul a homerseklet a garazsban, ha a hoveszteseg megegyezik a bejovo hovel. 

 

ha pl nem futesz, akkor oda all be a homerseklet, ahol pont annyi hot lop a lakasbol mint amennyit elveszit kifele. 

tehat ha nem futod, akkor mindenkepp a lakas futi, ami plusz futesi igenykent jelenik meg a hataros lakoteri helyisegekben. nem tul komfort novelo tenyezo ha egy szobat azert kell izombol futeni hogy a hideg falat ellensulyozzuk.

 

Hevenyeszett szamitas:

 

Garazs 6x4m, 2.6 belmagassag, 2.1x2.5m kapuval. A garazsban 15 fok van, a lakasban 22, kint 0. Egy hosszu fal hataros a lakoterrel, tobbi kulso fal, felette padlas.

 

Alul 10 fokos talaj fele 5cm hoszigeteles: 24*0.8*5=96W.

Felul 0 fokos szellozott padlas, 20cm gyapot szigeteles: 24*0.2*15=72W

Korben 10cm eps teglafalon: 31*0.3*15=140W

Garazskapu 3cm purhab, korben kicsit szellos zarodas: 5.25*2*15=158W

 

Ez osszesen 467W

 

Lakoter fele szigeteletlen fal, ajtoval nem is szamolok: 15.6*0.5*7=55W - ennyi jon a lakoterbol

 

Tehat ahhoz hogy fenntartsd a 15 fokot a garazsban kell 400W futes. Ez kb napi 1m3 gaz, azaz napi 130 forint. Es csak 0 fok van kint, hidegebb idoben aranyosan no.

 

 

A fenti szamolas igen sok becslest tartalmaz, arra valo az epuletgepesz hogy ezt konkret szamokkal igazibol kiszamolja, es ez alapjan igazi megalapozott dontest lehessen hozni. 

 

Vajk

Előzmény: vaclav (73018)
vaclav Creative Commons License 2014.05.23 0 0 73018

Azt nem tehetem meg, hogy nem szigetelem rendesen a padlót is, mert

akkor számtalan hőhídon át szipkázná ki a garázs a lakótérből a hőt. Azt

gondolom, hogy ha felkerül a teljes hőszigetelés és nem fűtöm a garázst,

akkor is lesz benne mondjuk 23 fokos lakáshőmérséklet mellett kb. 17-18

fok. Ami egyébként teljesen megfelelő.

Nem állandó szobahőmérsékletre gondolok, csak arra, hogy lehet, hogy

érdemesebb kontrollált módon beküldeni némi hőt a garázsba, mintsem

hagyni, hogy maga szívja ki a lakóterekből, ahol tudja.

Üdv,

Előzmény: halaloszto (73016)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 73017

Üdv Néktek!

 

Vadi új FÉG 8.50 parapetes konvektor ha 4-5 közötti fokozat fölé állítom a szabályozót, akkor ki- és visszakapcsolásnál kattogó, rezonáló hangot ad. A lángot nézem, az is kikapcsoláskor és visszakapcsoláskor is egy-egy pillanatra elalszik, majd belobban. Nehezen fogalmazom meg jobban, gyakorlatilag a többi konvektorunk határozottan kapcsol ki és be.

 

Katt és belobban, vagy katt és csak az őrláng.

Ez az új nem ilyen.:((

 

Tudom, jöjjön a gázos, de esetleg tipp?:)

Előzmény: halaloszto (73016)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73016

De, abszolut az a kerdes hogy hany fokot akarsz a garazsban, es hogy mennyire allandoan. A lakassal hataros falat kicsit hoszigetelni, meg rendes ajtot tenni a lakas fele sokkal olcsobb mint evtizedekig futeni a garazst.

 

Egy hoszigetelt garazskapu is sokkal rosszabb hoszigetelo mint a szigetelt fal, es plane sokkal huzatosabb. Es nem kicsi. Allando szobahomersekletet tartani teljesen irrealis elvaras szerintem. Marmint baromi nagy pazarlas. Ha viszont csak a fagymentesseg a cel, lehet hogy az also hoszigeteles inkabb akadalyoz mint segit!

 

Szoval tessen csak eldonteni hogy hany fokot kell tartani, es hogy igeny-e hogy barkacsolas vagy egyeb celjara par ora alatt feljebb lehessen futeni a garazst.


Vajk

Előzmény: vaclav (73014)
Beer Monster Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73015

Természetesen a legenergiatakarékosabb, ha nem fűtöd a garázst. (Ez még akkor is így lenne, ha külön épület volna.)

15 fok alá egyébként nem fog hülni így, én kezdem elveszíteni a fonalat, hogy itt mi lesz a szerepe a fűtésnek.

Előzmény: vaclav (73014)
vaclav Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73014

Hahó!

 

Ha nem lenne egyben a házzal, nem problémáznék rajta :-)

Teljesen egybeépítve a házzal, belül a teljes hőszigetelő

burkon, van lakótérbe vezető ajtó, a garázskapu meg új

lesz, természetesen hőszigetelt. Tehát nem az kérdés, hogy

hány fokot akarok a garázsban, hanem, hogy mi a

legenergiatakarékosabb megoldás.

Üdv,

Előzmény: halaloszto (73011)
nixon70 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73013

Én már meg sem merek szólalni...........tudod,az ügy óta.:-D

Előzmény: sjohn (73012)
sjohn Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73012

Ha egyesen is 80 fokos a víz, akkor alighanem meghalt a termosztát, vagy csak kicsúszott a helyéről és a levegő hőfokát méri.

Előzmény: leslie195612 (73010)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73011

Ez mar egy ujabb szint. 

 

1. egybe van-e epitve, szigetelt-e, van-e kozvetlen lakoterbe atvezeto ajto, mennyire szellos a garazsajto

2. a fentiekbol lehet eldonteni hogy hany fokot akarunk tartani, es mennyire allandot

3. a fentiekbol lehet eldonteni hogy milyen holeadot kell beepiteni.

 

Vajk

Előzmény: Beer Monster (73009)
leslie195612 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73010

Üdvözlet Mindenkinek!

KF 125 gázbojler

 

Kis segítséget kérnék -hozzáértőtől!!!!


Van egy KF 125-ös típusú gázbojlerem. Tudom-e állítani a vízhőfokot -nem kívül, azt a gombot látom! Az most is egyesre van állítva, de kb. 80 fokosra fűti így is a vizet... Kicsit szolidabbra kellene venni! (az őrláng állítót már sikerült kisebbre állítani...!) Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel

László 

 

Beer Monster Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73009

Nagyon nem mindegy az sem, hogy egybe van-e építve a házzal, és hogy hőszigetelve van-e a házzal együtt. Utóbbi esetben például csak pénzpocsékolás lenne fűtés bekötése a garázsba.

Előzmény: halaloszto (73008)
halaloszto Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73008

Mi a cel a garazsban? Nem mindegy.

 

 - ha az hogy ne fagyjon es ne menjen mondjuk 10 fok ala a homerseklet az egy

 - ha szobahomersekletet kell tartani ejjel-nappal, az egy masik

 - ha eleg az 5 fok, de neha melozni akarsz es akkor fel kellene futni, az megint mas.

 

En garazsba nem tennek padlofutest semmikepp. Nagyon lassu, szinte csak fix homerseklet tartasara alkalmas.


Vajk

Előzmény: vaclav (73006)
morgen66 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 73007

Sok variáció van,látni kellene a rendszert, melyik a legjobb megoldás. Alacsony vízhőfokhoz nagyobb radiátor kell,de a padlófűtéshez elég lehet a radiátór visszatérő is. De lehet kombinálni.

Előzmény: vaclav (73006)
vaclav Creative Commons License 2014.05.20 0 0 73006

Hahó!

 

Köszönöm a választ. Az aljzatszigetelés miatt sajnos a garázst is fel kell vésni.

Ha meg fel van vésve úgyis, akkor melyik megoldás az olcsóbb?

Gondolom ha alacsony előremenő hőfokot akarok tartani, akkor

nagyobb hőátadó felületű radiátor kell minden helyiségbe a régiekhelyett, ami szintén kiadás.

Mi ilyenkor a helyes megoldás? Az osztó-gyűjtőről ugyanúgy menjenek

a radiátoros körök, mint a padlófűtésesek? Vagy két teljesen külön

kör, külön keringetőkkel? Vagy a radiátoros kör visszatérője menjen

a padlóba?

 

Üdv,

Előzmény: morgen66 (73005)
morgen66 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 73005

Garázs és a gépészeti helyiség: - garázsba ha nem muszáj ne vésd fel az egész betont oda elég egy radiátor

                                                   -  gépészeti helyiségbe valahogy be kell vinni a csöveket,már ha oda akarod a padlófűtési 

                                                       osztókat

 

Emelet: a kérdés az milyen állapotba van a parketta,ha nagyon rossz akkor érdemes felszedni,ha marad a parketta a falon kívül vagy a falba lehet vinni az új fűtéscsöveket,vagy padlószegélyben.

 

Elfér a padlófűtés ha felvésel mindent?

 

Árajánlatot kérjél két három szakitól,ha nem te csinálod.

Előzmény: vaclav (73003)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.20 0 0 73004

A régi parkettát ki ne dobd! A vegyestüzelésűbe be tudod építeni :)

Előzmény: vaclav (73003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!