Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429194

Menetidőben nem nagy többlet mert májusban amikor Pusztaszabolcs felé jártak a gyorsok a menetidő 3 óra 12 perc volt most rendes utvonalon 2 óra 57 perc a Budapest-Tapolca távolság! Szerintem Pusztaszabolcs-Budapest közé is be férnének ha nagyon akarnák! De .......

Előzmény: Dreamy (429192)
v_peti Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429193

Pár éve még befértek, tavaly is arra ment egy része a 29-es vonatainak.

Előzmény: Dreamy (429192)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429192

Vajon menetidőben túl nagy többlet, vagy Pusztaszabolcs és Budapest közé nem férnek be az északi parti gyorsvonatok?

Előzmény: M63 010 (429189)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429191

Ez egy jelentős tényező a menetellenállások között, mivel ennek alacsonyabb értéke teszi lehetővé a vasúton relatíve kisebb teljesítmény esetén is nagyobb tömeg mozgatását.

De nem :) A menetellenállások nem azt határozzák meg, hogy mekkora tömeg mozgatható, hanem hogy mekkora sebesség érhető el. Mivel ezek többségében a sebesség valahányadik hatványa szerepel, a végsebesség elérése meg ugye az a pont, ahol a gyorsulás nulla, a tömeg első körben nem játszik. Ja, és szóltam, hogy kötözködök :P .

 

A közúti járművek esetében kb. a fogyasztás 20%-a fordítódik a gördülő ellenállás legyőzésére. Ezt nem nevezném jelentéktelen különbségnek.

Azt én sem tettem, említettem is a faktort.

Előzmény: r1232 (429188)
M63 010 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429190

Na meg újranyitottak egy állomást!

Előzmény: M63 010 (429189)
M63 010 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429189

Az elmúlt években használták a nyári tehermentesítésre, emiatt fel is lett újítva.

Előzmény: Dreamy (429181)
r1232 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429188

Ez most nem nyert, csak nézd meg gördülő surlódási tényező értékeit, melyek optimális esetben a vasúton kb. a hatoda, kedvezőtlenebb esetben akár a huszad része a gumiabroncsénak. És ez a göídülési ellenállás értékét jelentősen befolyásolja mivel egy szorzat egyik tényezője.  Ez egy jelentős tényező a menetellenállások között, mivel ennek alacsonyabb értéke teszi lehetővé a vasúton relatíve kisebb teljesítmény esetén is nagyobb tömeg mozgatását.

A közúti járművek esetében kb. a fogyasztás 20%-a fordítódik a gördülő ellenállás legyőzésére. Ezt nem nevezném jelentéktelen különbségnek.

Előzmény: vrobee (429187)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 -1 1 429187

Kötözködés ON:

Hogy mekkora tömeg mozgatható, azt sokkal hamarabb fogják a tapadás, lejtviszonyok, elvárt gyorsulás stb. meghatározni. A gördülési ellenállás a végsebességbe fog beledumálni, de tipikusan sem a Bz-nél, sem a busznál nem ez a limitáló tényező :) . Persze a gördülési ellenállás még _állandó sebességű sík_ haladásnál jelent majd az üzemanyagfelhasználásban valamekkora különbséget.

Kötözködés OFF.

 

A _helyközi_ tömegközlekedési személyszállítás externáliái között az üzemanyagfelhasználás ill. környezetszennyezés nem nagyon lesz meghatározó faktor, szélsőséges eseteket leszámítva*. Az infra fenntartása, lakott területi helyfoglalás ill. elvágó hatás, a közúti zsúfoltságra kifejtett hatás, a biztosított mobilitás társadalmi értéke és valszg. a zajszennyezés is valószínűleg mind előbbre való.

 

*Abban manhattaninek igaza van, hogy a vasútnál sokkal több a fent említett szélsőséges eset: a néhány utassal billegő jármű, illetve azok a motorok, amik kibocsájtására a kutya nem néz rá, nem a busznál jellemzőek.

Előzmény: r1232 (429186)
r1232 Creative Commons License 2016.06.07 0 1 429186

Pl. sokkal kisebb gördülési ellenállás mellett. Ami ugye azt eredményezi, hogy ugyanakkora teljesítménnyel nagyobb tömeg mozgatható.

Előzmény: manhattani (429175)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429185

Néhány hete is közlekedett rajta vonat. Ablakos is. 

Előzmény: Dreamy (429184)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429184

Nyilván elolvasták már a MÁV vezetők is ezt, de gondolom valami még sem lehetett jó, ha nem használják ki:

 

Korábban fontos része volt az országos hálózatnak, mivel az 1909. június 19-én átadott BörgöndSzabadbattyán vasútvonal kiépítésével létrejött a PusztaszabolcsBörgöndSzabadbattyánTapolca összeköttetés, amelynek célja a Déli Vasút Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa-vasútvonalának elkerülése volt BörgöndPusztaszabolcs útirányon.

Előzmény: Dreamy (429182)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429183

á... nem minden vasúti témában vagyok naprakész, szoktam itt kezdeni a tájékozódást. szerintem más is van ezzel így.

Előzmény: haha 1970 (429180)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429182

Még a menetrendben is benne van, de 24 km = 38 perc. Mondjuk megállással együtt, tehát nem is biztos, hogy olyan használhatatlan. Esetleg Pusztaszabolcs - Budapest annyira telített, hogy az északi parti vonatok már nem férnek el?

A 45-össel mi a gond? Miért nem újítják fel? Kevés volt az utas?

Előzmény: Dreamy (429181)
Dreamy Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429181

Egyébként a Szabadbattyán - Seregélyes - Pusztaszabolcs - Budapest útvonal nem használható? Annak mi a baja? És ha baja van, miért nem oldották meg a felújításig?

Előzmény: jwkllr (429174)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 -2 0 429180

Itt többségében olyan emberek vannak akik ezekben a cikkekben naprakészek(gondolom te is így vagy),nem lenne baj ha mondjuk már egy olyan link lenne ami a valós menetrendet mutatná!Egyébként igazad van!

Előzmény: vrobee (429178)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429179

:)

Előzmény: jwkllr (429177)
vrobee Creative Commons License 2016.06.07 0 2 429178

Nem értek egyet. Legyenek csak itt az ONTOPIK linkek.

Akit nem érdekel, az meg ne kattintson rá.

Előzmény: haha 1970 (429176)
jwkllr Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429177

ok

Előzmény: haha 1970 (429176)
haha 1970 Creative Commons License 2016.06.07 -4 1 429176

Tisztelt topic társak sziveskedjenek mellözni ezeket a linkeket( index,alfahír,hvg) mert már elég unalmasak hogy mindenhol ezek jelennek meg,amelyek olyan hasra ütéssel irodnak semmi konkrétum nincs bennük!

Előzmény: jwkllr (429174)
manhattani Creative Commons License 2016.06.07 -1 0 429175

Az igaz, hogy a Bz-kben hasonló motorok vannak, mint a buszokban, de az a motor a Bz-ben egy utasra nagyobb holtsúlyt cipel, ezért többet fogyaszt/füstöl.

jwkllr Creative Commons License 2016.06.07 0 0 429174
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429173

Ami egyébként szintén jól ismert a hazai buszos körökben.

Előzmény: r1232 (429172)
r1232 Creative Commons License 2016.06.06 0 1 429172

Már nagyon régóta nincs bennük semmiféle Rábához köthető motor, sem D2156, sem D10. MAN D2866 LUH20 van beépítve.

Előzmény: siófoki35 (429169)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429171

Ha autóval megyek más fizeti a költségeket, ha vonattal megyek más fizeti a költségeket. Amit én fizetek, az elhanyagolható. Nem lehetne, hogy ezt az elhanyagolható, szóra sem érdemes összeget valaki átvállalja tőlem?

kbn Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429170

Ha 3 utasra dupla Bz-t indítanak, akkor utaskilométerre tényleg többet füstöl, mint egy átlgos buszjárat.

Előzmény: r1232 (429132)
siófoki35 Creative Commons License 2016.06.06 -1 0 429169

Tudtommal ugyanaz a MAN-RÁBA motor van a Bz-ben mint a korabeli Ikarusokban volt. Hogy ez D2156, vagy D10, nem tudom pontosan.

Előzmény: r1232 (429132)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429168

Ezt ott írják:

"...werden in Deutschland seit 2002 Systeme ohne mechanische Teile eingesetzt, die allein mit elektronischen Bauteilen den Strom wandeln. In diesem Fall spricht man von Umrichtern.[17] Die Umformerwerke werden sukzessive durch Umrichterwerke ersetzt."

Előzmény: orangutan (429165)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429167
Előzmény: segélyvonókészülék (429166)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429166

Helyesbítek, nekünk 2008-ban tanfolyamon azt mondták, hogy Ausztriában már nem nagyon van.

Előzmény: orangutan (429165)
orangutan Creative Commons License 2016.06.06 0 0 429165

 

Az 50/3-as világban is rég kikoptak már a forgógépes átalakítók.

 

Nem tudom, mennyire aktuális a lista, az Umformer jelenti a forgógépes átalakítókat

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrom#Umformer-.2FUmrichterwerke

Előzmény: segélyvonókészülék (429163)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!