ÜDV. gondolkodom egy Renault Thália -val vontathato lakokocsi vásárlásán.Tudnátok-e segiteni,hogy milyet lenne érdemes venni,és kb.milyen súlyadó,kötelező biztositás ,átírás és egyébb költséggel jár.Minden segitséget előre is köszonök.
Ez csak a biztosító egyesületeknél van így, mivel azokra az egyesülési törvény vonatkozik (persze a biztosítási is) és az egy önkéntes nonprofit szervezet. Pont ezért tud olcsó lenni. Ha elfogy a kárfizetésre félretett alap (vagy ellopják), akkor kell a tagoknak a pénztárhoz járulni és újra feltölteni azt. Ez a biztosító társaságokkal nem így van. A hagyományos biztosító társaságoknál nem tudsz így bukni, az ha becsődöl, nem kell helytállnod a társaság nevében, max a befizetett díjadat bukod, és mész tovább ügyfélnek a másik biztosítóhoz. Egyesületi tagként fizetheted - mert tag vagy - az okozott kárt, ha bebukik az egyesület, de ha az gazdasági társaság, akor nem tag vagy, hanem szerődött ügyfél.
Hát ezeket én nem biztosításnak hívom,hanem az autóstól beszedett még egy adó!Ha úgy tetszik:húzzunk le az autósról még egy bőőrt...
Aztán,ha valami gebasz van akkor mehet a bíróságra!Ezt akár tudom élőben is közvetíteni ugyanis 7. éve szenvedő alanyai vagyunk egy nem általunk okozott balesetnek.Nálunk a Nejem mozgássérült lett!Aki a balesetet okozta az meg röhög a markába.A MABISZ meg sz@rik a fejünkre.Esze ágában sincs fizetni...
Na majd most a sztárügyvéd megoldja!-30%-ért,de már azt sem bánom csak tegyünk pontot a végére.Következő tárgyalás jövő tavasszal...
Mert ugye isten malmai lassan őrölnek...És ez így megy még kitudja meddig?
Amióta kiderült, hogy ha csődbe megy a biztosítód vagy fizetésképtelen lesz - akkor te felelsz az okozott kárért !!!! - azóta maradok az én nagy-biztosítómnál.
Lehet hogy most megspórolok valamennyit, de okozok egy jó nagy kárt, a szuper-occsó MÁV biztosítóm (ez csak példa) szépen bedőlt, akkor: FIZETHETEK !!!!
Mert rohadt rossz ennek a biztosításnak a neve. Mert ez NEM felelősségbiztosítás !!! Ennek a helyes neve "kártárítési biztosítás" lenne.
Ugyanis a felelőség végig az autósé !!!...a biztosító csak a kár anyagi részét fedezi (téríti)...mint egy kereskedelmi tranzakciónál.
Ha viszont gebasz van a biztosítónál, akkor az nem fizethet...így hát fizet a kárért felelős - vagyis az autós.
Én öt kötelezőt fogok változtatni: a saját Renaultom a Babettám a lakókocsim a 120-as Skodám /apám használja/ a kisebbik lányom Szamarája /apósom ajándéka a gyereknek szülinapjára, a kocsi idősebb mint a gyermek, aki ma tette le az utolsó vizsgát (elsősegély) a jogsihoz/
Látom elkezdődött a biztosítási kampány jómagam gyakorlatilag minden évben váltok. Már mondhatom rutinszerű. Még nem néztem az ajánlatokat,de biztos váltok.
Hát akkor minket pestieket büntetnek mert a 1660 köbcentis 82 kw-os Meganera a legolcsóbb díj 27800 negyedéves fizetéssel. A lakóra meg 1729 a legolcsóbb, de van olyan biztosító aki 7962 forintot kérne.
Hali! Az autóm 1498 cm³ 66Kw-os, éves biztositási díja 11800Ft.Igaz egy összegben szoktam befizetni.Lakókocsi után 1860Ft fizettem éves dijban.Ahogy láttom nem sokkal jövök ki olcsóbban.
Lakósok! Mindenki nézzen utánna a kötelező biztosításának! Érdemes váltani. A lakóra az eddigi biztosítónál 6120-ra jött ki a díj, de egy másik biztosítónál a 1729-re jött ki. Felmentem a biztosító honlapjára, és ott 1300-ra számolták. A Renaultomnál évi 18000-rel lesz olcsóbb, ha váltok, sőt a Babettám is csökken 7200-ról 3120-ra.
Én a hivatalos verzióról beszéltem. :) Hogy meséljek valamit én is. Újkorában vizsgázott vonóhorogra. Vettem hozzá egy horgot aminek a műbizonylatában 2000kg max terhelés volt. Erre beírták a 2200kg-t.
Volt főnököm esete: Vett egy Ford duplakabinos-platós gépezetet. Amerikából. 1 éves, tizenezer km-rel. Gyárilag 3,5 T horoggal volt szerelve. Az autó kint 5 személyesként futott, 3100 kg önsúllyal, 5000 kg össztömeggel. Az itthoni forgalombahelyezéskor jött rá, hogy neki C-s jogsi kéne erre a gépre :) Mivel az nincs neki, megkérdezte, hogyan lehetne 3500 kg össztömegre lepapírozni a dögöt. A kpm-nél a kinti adatokat vésték volna a magyar forgalmiba, összsúlycsökkentést nem engedélyeztek. Ekkor az autót az összes papírral meg egy kis készpénzzel odaadta egy neppernek, aki gyakran vizsgáztat autókat. Pár nap múlva hozta a Fordot, 3500 kg össztömegre levizsgáztatva ( 400 kg raksúly :)), a vonóhorognál megmaradt a 3500 kg-os érték. Hab a tortán, hogy a gyári amerikai vonóhorog elektromos csatlakozóval sikerült a vizsga, és a lámpákat-indexeket sem kellett lecserélni európaira :) Itt a jogszabályok éppen rendes éves szabadságukon voltak :))