Eloszor is a kutya nem beszelt rajtad kivul 20 oras repuloutrol. Masodszor, konkret pelda: London - Budapest, repulovel netto 2:10, vonattal 19 ora... En a repteri kb. egy oras varakozassal egyutt is inkabb a repulot valasztom. (Ja es mielott jonnel a "de a securitynel le kell venni az ovet" resszel, a Eurostaron is ugyanilyen check-in rendszer van...
Egyébként én nem vagyok benne feltétlenül biztos, hogy magyar vonat volt ez. :)
Én ugyan nem sokszor, de párszor utaztam már, és 2 legkellemetlenebb nemzetközi utazásom nem magyar kocsiban volt. Railjet Ausztriában Bécsig (nyugatról), illetve Hamburgból a JJ még német kocsikkal a cseh szakaszon.
Olyan tömegnyomor volt, hogy órákig nem tudtam mozogni.
Akkor én mazochista volnék ha mondjuk nyaranta Hro-ba 800-900 km-t vezetek egyhuzamban, és ráadásul ezzel oda-vissza több mint 100 liter benzin elégetésével terhelem a környezetet?
Ez az elemzés kb olyan mint amikor a bölcs kielemezte a szexualitást hogy mi van benne: agresszió, birtoklási vágy, szenvedély... satöbbi... erre csendben megjegyzi a parasztbácsi: na ez sem b.xott még egy igazán jót!
Azért egy dolgot ne hagyj figyelmen kivül hogy a Volán összevonásoknak a legnagyobb nyertese a Vasi Volán volt,gondolom feltünt az is neked hogy azóta jó pár új helyijáratos busz is lett,de nem merülnék ebbe bele mert ez VASUTAS FÓRUM!!
Azért attól még nem lesz IC, hogy a 13 megállóból, kiszedünk 3-4-et, attól még nem lesz IC! Ellenben manapság a messzi állomás nevű probléma egyre marginálisabb! Ugyanis ha sebesvonat közlekedik, akkor nem kell átszállni Bp-ig, így érdemes lesz kocsival kimenni az állomásra és úgy P+R-ezni, ahogyan Ausztriában tízezrek csinálják, de most inkább a többség végig autóval megy, mert nem szeret átszállni!
"Ha kiszedjük a legfeleslegesebb állomásokat, akkor több ilyen szakasz is fog akadni."
és megkaptuk mai IC-t!!
"Addig meg"
Magyarul semmi alapja a fantazmagóriádnak,csak írtál valamit a nagy személyszállítási reformról.
"Jánosszállás és Kiskundorozsma között van ilyen."
Nem azt kérdeztem,hogy hol van ilyen távolság 2 megálló között!(Tudod,el is kell érni azt a sebességet,meg le is kell fékezni róla.)Mennyivel csökkent a menetidő a mai 80 km/h-hoz képest?
A szombathelyi buszok kihasznál(a)t(lan)sági adatai dühítettek be annyira, hogy egyre jobban gyűlölöm az autókat. Meg az a tény, hogy a legnagyobb lakótelep régebbi részén szinte csak nyugdíjasok utaztak, így a valamikori legsűrűbb menetrendből a lehető legvacakabb lett. 5 perces hajdani követésből 40 perces, egyes részeken. :( Holott a parkolók dugig vannak, tehát nem igaz, hogy csak nyuggerek laknak arrafelé. Közben meg az autóizmus százmilliós összegbe vagy többe is fáj az önkormányzatnak, mert ki kell pótolnia a "Volán" veszteségét. :(
Meg amikor felszállok a buszra, és velem együtt 3 utas, nem ott, ahol felszálltam, hanem később, mert először csak egyedül utaztam! A három utasból egy megszállott (én), egy nyugdíjas, és egy "Volán" dolgozó, mellesleg ismerős. :)
Ezek után nem csoda, hogy egyre jobban utálom az autókat. Ha többen mennének buszon, akkor az önkormányzatnak több pénze maradna, ami másra is jó lenne. Ráadásul a dugók is csökkennének. Na meg ha több utas, akkor a hétvégi siralmas menetrendeken is lehetne javítani!
??? Hogy-hogy hol? Abból indultunk ki, hogy 160-as a pálya. Ha kiszedjük a legfeleslegesebb állomásokat, akkor több ilyen szakasz is fog akadni. Addig meg Jánosszállás és Kiskundorozsma között van ilyen. De ahol már van 4-5 km, az meg több is van, ott meg simán mehet 120-szal!
Én vagyok lehülyézve, miközben egy esetből messzemenő következtetést levonni olyan, mint hétfőn reggel fél 8-kor metrózni, levonni a következtetést, a metró zsúfolt, és legközelebb szombat délután is autózni a metró helyett! Egy mérés nem mérés! Ez alapszabály! Gondolom te bölcsész vagy és nem műszakis, hogy ezt nem tudod! :)
Bravó! Egy útból messzemenő következtetést vonsz le! Tömeg volt, tehát csúcsidőben mentetek, amikor az autópálya is nagy eséllyel dugós. Kifogtál egy rossz légkondis vonatot, peched volt! MÁV-os kocsi volt legalább? Hová mentél, ha nem titok? München van 700 km-re komolyabb városok közül, de oda nem megy fülkés vonat, csak éjjel!
Ha 700 km-t képes vagy levezetni, akkor mazochista vagy! :(
Ezt nem igazán értem, a párosnak Félegyházán láttam +2 percet, a páratlannak Szatymazon, ebből sehogy nem lehetne egyiknek sem -20. Még akkor sem, ha egyszerűen kivennénk Kistelek és Szatymaz megállásokat, gondolom ezek sem jelentenének 2-2 percnél többet.
el kellett jutnia 5 embernek a-ból b-be nemrég. a kettő közötti távolság 700 km.
repcsi. leggyorsabb, az ára 1 pénz.
autó. második leggyorsabb, az ára 1 pénz.
vonat. leglassabb. az ára 1,5 pénz. de kalandvágy!
vittünk kávét, sört, unikumot, szendókat. volt helyjegyünk. ellenben a folyosón is álltak a népek. (a végén én is álltam, mert megsajnáltam egy kismamát). a büfékocsiba eljutni lehetetlen volt. a klíma nem ment, és bár nem volt még igazi nyár, meg lehetett rohadni a vagonban, hiába nyitotta ki a kaller a folyosón a kis bukóablakokat. a retyó nem működött, és persze a wifi sem, hiába volt kitacepaózva a kocsi oldalára. az meg már a mi bajunk, hogy dohányzunk, és nyilván az egyes megállások során éppcsak stikában két slukk...
a kaland megvolt, de legközelebb inkább vezetek...
A és B között a menetidő 4 óra vonattal és repülővel is.
10 ember közül 9 ezt csinálja:
vonattal végig átszállás nélkül,
otthonról hozott kávé vagy sör elfogyasztása.
egy kis mozgás a vonaton, ki a folyosóra vagy át a büfébe
10. DJ Bakter:
buszozás a reptérre vagy méregdrága taxi vagy méregdrága parkolás
ellenőrzés cipő és gatyaszíj nélkül
méregdrága sör vagy kávé vásárlása a reptéren
várakozás a beszállásra
tolakodás a jó helyért, vagy ülés rossz helyen
mellékesbe menet helyett két emberen való átmászás vagy egy helyett két ember kiengedése e célból
szűk lábtér, mozgási lehetőségek hiánya
gyorsvasutazás a belvárosba drágán
Ráadásul a légkör is jobb, mert a vonat útközben az ajtónyitásokkal kicsikét szellőzik, míg a repülőgépen 200 ember szagát szívod végig, ott meg max. 80 van egy kocsiban, és az tud kifelé is szellőzni.
Személyvonat: alapból Te Kecskeméttől írtad a személyvonatok megszűntetését, majd felsoroltál olyan személyvonatokat, amik Kiskunfélegyházáról indulnak.
Az is a Kecskemét-Szeged szakasz része, nem?
Másrészről ha jól számolom, akkor 2 óránként IC bevezetésével nyernél mondjuk 20 percet (túlzás!), viszont a köztes, 2 órás sebesek menetidejét meg megnöveled 30 perccel.
ÁÁÁ!!!
Miért túlzás a 20 perc, régen az IC majdnem ezt tudta?
Miért nőne 30 perccel a menetidő?
Jelenleg 25 perccel több a személyeké Kiskunfélegyházától. Na de ha kiesik a dupla vágány miatt a keresztre várás, kiszednek pár gyengén prosperáló megállót, meg, ahogy tőlünk nyugatra is szokásos, hogy a személyek 140-nel mennek, ugye itt 160-as pályáról beszéltünk), akkor ebből maximum 10-15 perc marad!