Keresés

Részletes keresés

Komlósfecskés Creative Commons License 2016.05.31 0 1 429000

A pótjegyet a távolsági utazások, azon belül is a főváros-vidék relációra találták ki odafent. 

 

Ne beszélj szamárságokat. Ész nélkül rányomták a vastag számos vonatokra, aztán ahol aránytalanul nagy sérelmeket okozott, ott szép lassan korrigálták. Meg van ahol az élet oldotta meg - lásd a szentesi sebest. (Az is milyen volt már, ment szerencsétlen polgár mondjuk Martfűről Szolnokra, reggeli csúcsban megkapta az Uzsgyi helyett a retkes Bhv-t felárért, mert csak.) 

Előzmény: timetable (428997)
kivi000 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428999

A kedvedért nem fogják Debrecent egy kilométerrel közelebb tolni Budapesthez... :)

 

Nem kell Debrecent, elég egy nyomvonal korrekció... :P

Előzmény: timetable (428997)
manhattani Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428998

>az egész gyorspótjegy egy nagy baromság

 

Szerintem a MÁV egész menetjegy rendszere nagy baromság.

Kalauz és egyéb profi MÁVosok vitatkoznak a vonaton, hogy arra a vonatra kell-e pótjegy, de lehet, hogy különdíj, pótdíj, vagy globáláras segédszakdíj volt a kérdés.

Előzmény: haha 1970 (428995)
timetable Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428997

Nyugati-Debrecenre tényleg kihozza a 221 km-re szóló 355 Ft-os pótjegyet. (Ráadásul okosan pont 220 felett van meghúzva a határ, ami +30 Ft. Nem nagy összeg, de azért mégis a k. anyjukat.)

A kedvedért nem fogják Debrecent egy kilométerrel közelebb tolni Budapesthez... :) 

 

Az alapkoncepciót röviden össze lehet foglalni, csak mivel mindig vannak speciális esetek, a díjszabás igyekszik ezeket lekövetni, ettől tűnik a szabályozás iszonyatosan bonyolultnak.

 

A pótjegyet a távolsági utazások, azon belül is a főváros-vidék relációra találták ki odafent. A főszabálya pedig annyi, hogy ha olyan vonattal utazol, mely egy adott szakasza mentes a gyorsvonati pótjegy alól (legyen A meg B), akkor ha olyan C állomásra utazol, mely az A-B szakaszon kívül van, és azt közvetlenül eléred azzal a vonattal, akkor kell rá a pótjegyet fizetni A-tól C-ig. 

 

Az viszont például nem számít, ha mondjuk A-B között végigutaztál, és D felé másik gyorsvonattal mész tovább, a pótjegyet ott csak B-től számítják fel. 

Előzmény: jbaal (428991)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.05.31 0 1 428996

Igen, arra, hogy az még rosszabb volt, amikor hajszálra ugyanaz a szolgáltatás az egyik órában x, a másik órában x+y forintba került. (Mondjuk Debrecen - Kaba között páratlan órában 650 forintért, párosban 800-ért vitt el ugyanaz a rozzant Bo vagy Bp 25 perc alatt. Akinek meg a páros órai rettenethez volt csatlakozása, (pl. 128) az így járt).

Előzmény: Izsó001 (428993)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428995

Igazából az egész gyorspótjegy egy nagy baromság föleg igy hogy bizonyos szakaszon nem kell!Elméletileg Ceglédig megyek zónázóval onnan meg a sebessel Debrecenig és máris nem kell a pótjegy! Mint irtam ELMÉLETILEG gyakorlatilag meg egy nagy hülyeség lenne így!

Előzmény: jbaal (428991)
jwkllr Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428994

Nem csak ott.

Előzmény: Lovrin (428922)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428993

Kifejtenéd, hogy miben jobb? Mire gondolsz? Hogy Ceglédtől már nem kell?

Előzmény: Komlósfecskés (428985)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428992

Az, valóban. Bizonyára csak a kóbor apácák megtévesztésére jelzi az Elvira pirossal. ;) Gondolom az ukrán közvetlen kocsi miatt, amire nem kell pótjegy nemzetközi forgalomban. A Rákóczi is ilyen.

Előzmény: paca664 (428988)
jbaal Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428991

Igazad van, most néztem Elvirában, Nyugati-Debrecenre tényleg kihozza a 221 km-re szóló 355 Ft-os pótjegyet. (Ráadásul okosan pont 220 felett van meghúzva a határ, ami +30 Ft. Nem nagy összeg, de azért mégis a k. anyjukat.)

Eszembe nem jutott volna ilyesmi, ha az van leírva meg bemondva világosan, hogy Nyugati-Cegléd között gyorsvonati pótjegy váltása kötelező, akkor addig veszem meg és kész. Az Üzletszabályzatban ez amúgy hanyas pontban van, mert most nincs kedvem végigbogarászni a 100 oldalast pdf-et?

 

Tehát akkor az "eltöröljük a pótjegyet" c. szöveg tavaly augusztusban egy jó adag hazugság volt, ha valaki Budapestig utazik a Cegléd-Záhony vagy a Sátoraljaújhely-Miskolc szakaszról, ugyanúgy meg kell vennie végig. Arról nem is beszélve, mikor pl. vágányzár miatt a Keleti-Hatvan szakaszon a sebesekkel pótolják a személyeket, a Hatvanon túl utazók ilyenkor változatlanul fizetik a pótjegyet, miközben a vonat az összes rákoshalálfaszai megállóban megáll.

Előzmény: haha 1970 (428990)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428990

Akkor te szerencsés vagy hogy még nem büntettek meg!

Előzmény: jbaal (428989)
jbaal Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428989

Én csak arra a szakaszra szoktam megvenni, ami pótjegyköteles. Eszembe se jutott, hogy máshova is megvegyem, nem kell nekik 230 forintot se ajándékozni.

Előzmény: JCSABA (428987)
paca664 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428988

a Latorca, ami olyasmi, arra IC-pót kell

 

Még jó hogy, mivel IC.

Előzmény: Izsó001 (428982)
JCSABA Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428987

Nos az elvira a lekérdezéskor kiírja:

 

"A gyorsvonati pótjegyről részletes tájékoztatást itt talál."

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/arak-es-kedvezmenyek/gyorsvonati-potjeggyel-igenybeveheto-vonatok

 

Ezek szerint ez a tájékoztatás minden, csak nem részletes. A táblázatban megjegyzésként szerepelnek azok a szakaszok, melyek felár nélküliek. 

 

A Díjszabás szerint:

"7.4.2. Igénybevételi feltétel A gyorsvonati pótjegyköteles vonat  a beutazott távolságra érvényes, az utas által igénybevett kocsiosztálynak megfelelő menetjegy és a viszonylatot tartalmazó gyorsvonati pótjegy egyidejű felmutatásával vehető igénybe."

 

De hogy melyik az a viszonylat (a vonatszám szerinti vagy a menetrendben a vonathoz kötött pótjegy váltása nélkül igénybe vehető szakaszon kívüli szakasz), az nem derül ki mondatból.

"7.4.3. Gyorsvonati pótjegy A gyorsvonati pótjegy díját a Vasúti menetdíjtáblázatok I. kötete tartalmazza. Gyorsvonati pótjegy kiadása a helybiztosítási rendszertől függetlenül történik, önállóan, vagy az alap menetjeggyel együtt. Ha az utas utazása teljes viszonylatán gyorsvonati pótjegy-köteles vonattal utazik és a jegykiadó gép ismeri ezt a funkciót, alapjeggyel együtt kiadott gyorsvonati pótjegyet, minden más esetben önálló gyorsvonati pótjegyet kell kiadni.

... Ha az utas utazása során személyvonatot és gyorsvonati pótjegyköteles vonatot is igénybe vesz, az utas utazásának teljes viszonylatára alap menetjegyet, a gyorsvonattal megtett szakaszra önálló gyorsvonati pótjegye(ke)t kell kiadni. A több egymást követő, de folyamatos gyorsvonati szakasz esetében a kilométer-távolságot össze kell adni és egy gyorsvonati pótjegyet kell az utas részére kiszolgáltatni."

És vissza az alapelvekhez:

"1.1.1. A gyorsvonati pótjegy díját gyorsvonati pótjegy-köteles vonattal megtett egybefüggő viszonylatonként, a különböző vasúti társaságok figyelmen kívül hagyásával kell megállapítani. A megszakított feláras szakaszok távolsága nem adható össze."

 

Akkor döntsük el, hogy a karikában kis fekete háromszög miatt teljes viszonylaton gyorsvonati pótjegyköteles vonattal utazok-e? És melyik a kijelölt kocsi, mert a gyorsvonati pótjegyes vonatok táblázata ezt nem jelöli.

 

A van ilyen jegyvizsgáló és van olyan jegyvizsgáló válasz rossz válasz: az utas nem ilyen forinttal vagy olyan forinttal fizet a szolgáltatásért, hanem forinttal. A nem egyértelmű szabályozások okozzák az utasvitákat, sokszor nem 200 hanem 2000 vagy 20000 forintos kérdésekben.

 

Vilibáttya Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428986

Egy kis friss gőz:

Komlósfecskés Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428985

Mondjuk ez is érdekes, hogy ismét csak finoman fejezzem ki nemtetszésemet. Ugyanazon a vonaton van aki fizet és van aki nem mondjuk a Cegléd - Debrecen távra???

 

Igazad van, de még mindig jobb, mint az eredeti rendszer.

Előzmény: Izsó001 (428982)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428984

Igazábol ez erősen jv függő dolog hogy elfogadja e hogy Ceglédig van pótjegy,ezért is irtam (ahogy te is) hogy 200 forint a különbség igazából ennyiért nem érdemes "kijátszani a rendszert"!

Előzmény: Izsó001 (428982)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428983

Magán véleményem szerintem nincs értelme variálni mert 230 forint a különbség csak!

Előzmény: haha 1970 (428981)
Izsó001 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428982

Nos, ha volna gyorsvonat, akkor végig. ;) De olyan szerintem nincs, a Latorca, ami olyasmi, arra IC-pót kell Elvira szerint. A sebesekre, mivel nem átszállós, arra is végig kéri a gyp-t. Mondjuk ez már magában is muris, hogy finoman fejezzem ki magam.

Ellenben, ha megbontod az "utazást", akkor csak Ceglédig és spórolsz úgy 200 Ft-ot. Mondjuk ez is érdekes, hogy ismét csak finoman fejezzem ki nemtetszésemet. Ugyanazon a vonaton van aki fizet és van aki nem mondjuk a Cegléd - Debrecen távra???

Előzmény: JCSABA (428980)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428981

Szerintem Budapeströl nem tudsz gyorsvonattal menni csak sebessel! Dijszabásilag mind a kettő megoldás jó,az a kérdés mennyire vagy ügyes! Hivatalosan meg kell venned Debrecenig a pótjegyet miután a jegyed is Budapest-Debrecen viszonylatra szól,üzletszabályzatilag így szól ( bocs de szó szerint nem tudom idézni) hogy Cegléd-Záhony között a kijelölt kocsi pótjegy megfizetése nélkül igénybe vehetö!

Előzmény: JCSABA (428980)
JCSABA Creative Commons License 2016.05.31 0 0 428980

Díjszabási kérdés:

Ha Budapestről Debrecenbe utazok gyorsvonattal, akkor Ceglédig vagy Debrecenig kell gyorsvonati pótjegyet venni?

haha 1970 Creative Commons License 2016.05.30 -2 1 428979

Elméletileg természetesen mehetnének mert ugyanolyan kocsik,csak hát a gyakorlat az más! Részletezem beérkezik a szerelvény Miskolcról leszállnak az utasok de a Győr felé utazok meg szállnak is fel mert rendesen fel van számozva 412-414-ig na ezekböl a kocsikból villámgyorsan kell csinálni 55-57 számú kocsit,közben a vonat végéröl le kell venni a kettö Miskolci 20-67-es kocsit és be kell tolni a vonat elejére géppel együtt a Grazig menö kocsikat! Ennyi! Tudtad követni?Egyébként mint irtam elöző hozzászolásomban vasárnap ezek a kocsik a 916 erősitésére kellenek,azért is irtam anno hogy több okból az lehetne a megoldás hogy az 504-et kettö kocsival erösitik és úgy müködne a rendszer!Egyébként még egy lehetöség is lenne úgy lenne csinálva mint péntekenként hogy a 917-es már reggel úgy indul hogy van rajta egy plussz 55-ös számú kocsi,de sajnos vasárnap kocsihiány miatt nem megvalósitható!

Előzmény: M63 010 (428978)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.30 -1 0 428978

Mi a különbség, miért nem mehetnének azok a kocsik Grazig?

Előzmény: haha 1970 (428977)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.30 -1 1 428977

Ha elöl vannak azok a kocsik azoknak kellene menni Grazig,azt azért ne várd el hogy Szombathelyen fognak tologatni hogy kiviszi a mozdony a kocsikat a tárolóra majd visszajár a szerelvényre majd fékpróba és mindez megvan 9perc alatt!Egyébként az álltalad emlitett szerelvény hétfötöl-szombatig lezárva közlekedik a 916-os végén,vasárnap pedig az utas forgalom függvényében megnyitásra kerül egy minimum de van olyan is hogy mind három kocsi!

Előzmény: M63 010 (428975)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.30 -2 0 428976

http://civilhetes.net/brutalis-birsag-kiszabasara-keszul-az-eu Hahahahaha!!!

 

 

estagerék vizsgálatuk során hangsúlyozták, hogy az EU-ban jelenleg mintegy 600 ezer fuvarozási vállalat működik, ezek többsége kisebb vállalkozás, s a gyártók közötti bármilyen tisztességtelen ármegállapodásnak komoly kihatásai vannak az európai árszínvonalra, befolyásolja szinten minden termék eladási árát, a bútoroktól kezdve az élelmiszerekig.

 

Na ez egy kapitális baromság! Töredéke a szállítás költség az  termékek többségénél az áraknak! Egyedül a gyorsan romló hűtőkocsis, vagy a nagyméretű, de alacsony árú termékek esetén van jelentősége mint az ásványvíz vagy a WC-papír. Már párszor kiszámoltam, hogy egy raklapra mekkora költség jut, főleg a mostani röhejes benzinárakon, amiből a fuvarozók, nem tudom miért, még kedvezményt is kapnak! :(

 

M63 010 Creative Commons License 2016.05.30 -1 0 428975

??? Miért is? Nincsen stokkozás, csak reggel!

Előzmény: haha 1970 (428972)
M63 010 Creative Commons License 2016.05.30 -1 0 428974

Igazából 3 van, mert ott a BKV is. És az sem igaz, hogy nem átjárható, mert ugye ott voltak a Margit hídig közlekedő Dezsők! Ausztriában meg jóval több ilyen cég van. Igaz, a többségük csak saját pályán visz ablakost, de ott is jelen van a GYSEV, na meg ott van két vasúttársaság párhuzamosan (ÖBB/GYSEV /Raaberbahn/).

Előzmény: 1047 005-2 (428973)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.05.30 -1 0 428973

"a kocsik mávosok amiket a máv szabadon elvisz"

 

 

A MÁV biztos nem.

 

 

 

"Az a helyzet hogy Szombathely a " fekete bárány"mivel Gysevhez tartozik"

 

 

Ez is mutatja,hogy mekkora hülyeség 1 ilyen országban 2 állami közszolgáltató pályaüzemeltető,személyszállító szerződő.

Előzmény: haha 1970 (428969)
haha 1970 Creative Commons License 2016.05.30 0 0 428972

Mivel Szombathelyig közlekednének annak a vonat végén kell lenni!

Előzmény: M63 010 (428970)
István Gyuri Creative Commons License 2016.05.30 0 0 428971

Ákos Koncz: De ha Szekszárdról előbb elindult volna akkor 5 perccel előbb ott lenne Kelelnföldön.

Még egy kétvágányú pályán sem mindig megoldható, hogy csak úgy ide-oda tologass egy vonatot...

Előzmény: Ákos Koncz (428941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!