Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
a segítségeteket kérném. A napokban tervezek venni egy fűkaszát, és tudatos fogyasztó lévén, a tanácsotokat kérném, hogy milyet/mekkorát érdemes vennem. Két ingatlannál lenne használva a masina, az egyiknél (700-800 m2) csak a kerítés mentén, fák tövében, meg olyan helyeken ahová nem fér be a tologatós fűnyíró. A másik ingatlannál kb 1300 m2 fűterület van. Eleinte itt egy 1600 W -os fűnyírót használtam, de nem tartottam elég hatékonynak a dolgot :). Beszereztem egy 53 cm -es benzines fűnyírót, de azt meg nehéz mozgatni, mert a terep jópár helyen dimbes dombos. Egyszóval tegnap megfogadtam, hogy itt az ideje egy fűkaszát beszerezni. Ekkkora területre milyen teljesítményűt érdemes vennem? Esetleg vannak márkák, amiktól óvakodjak/preferáljak? konkrét típust is írhattok, ha tudtok vmi sikerterméket. Én olyan 40-45 ezer körül gondoltam venni.... Előre is köszönöm a segítséget!
Ja, még egy dolog, bocsi az offért, fűre való jó gyomírtót tudtok nekem ajánlani? GyomStopon kívül, mert azzal elég költséges lenne ekkora területet lekezelni...
Valóban nem látszik a csavar. Amennyiben nem az, szerintem olyan műanyag patent lehet, mint pl az autóknál van. Azt úgy lehet bontani, hogy a hátsó fele felől kiütni a középső feszítő szeget .Amennyiben az van benne . Nem tudsz vmi jó minőségű
Nincsen. Látszik, hogy egy kúpos fejű műanyag stift van benne. Az a gondom, hogy nem tudok alányúlni mert nem akarom felsérteni az illesztést. De azért köszönöm a válaszokat!
Márpedig ez nem vicc! Elhiheted, hogy egy csavart azért én is felismerek!!!:) De valóban ezt a kaszát én vettem. Lehet, hogy te egy titkos ügynök vagy???
Szóval a lényeg, hogy műanyag stiftel van összefogatva de nem tudom, hogy kell szétfeszíteni...
Ezért mertem kérdezni.
De lehet szét sem kéne szednem ha valaki meg tudná mondani miért nem éri el az ütköző az alapjárati csavart. Használtam már vagy 4-5 órát és ez ma történt minden előzmény nélkül...
Lenne egy kis problémám és a segítségetekre lenne szükségem. Van egy Dolmar Lt30 típusú fűkaszám. Az alapjárat egyik pillanatról a másikra elment, szóval gázelvétel után is folyamatosan pörög a motor. Belenéztem és észrevettem, hogy a gázkar alaphelyzetben való állásakor az ütköző nem ér neki az alapjárat állító csavarnak. Kb. 1-1.5mm hézag van. Valaki meg tudná mondani ez hogyan fordulhat elő?
Arra gondoltam, hogy a markolat alatt esetleg valami beszorúlhatott a bowden alá. Meg szeretném nézni de sajnos a markolatot nem tudom szétszedni. Csavar kötés nincsen rajta, gondolom műanyag patentekkel van rögzítva. Feszegetni nem merem nem akarom eltörni vagy megrongálni. Valaki meg tudná mondani a markolatot szakszerűen, hogyan lehet szétválasztani?
Köszönöm a tippeket. Mivel a motort nem fogom itthon szétszedni - nincs hozzá sem helyem, sem szerszámom, sem szakértelmem -, ezért megy a jól megérdemelt szervizelésre.
Hogy mi lehet a gond, azt én nem tudom, de mondok rá valamit.Először nézd körbe a csöveket, tömítéseket,tömítetlenséget keresve.Ha leáll, nézd meg a szikrát, melegen van e.Esetleg gyertyát cseréld ki, gyertyapipát nézd meg jól érintkezik e.Melegedést nem értem, azt nem szabadna csinálnia.Vedd le a kipufogót, és nézd meg a dugót.Ha karcos, akkor baj van.De lehet még szimeringes is, ilyen idősen már előfordul.Sok lehetőség, valamit csak összehozol belőle.
Most akadtam erre a fótumra. Nem olvasgattam sokat vissza, csak pár oldalt. Lenne egy problémám, hátha tud valaki segíteni. Szoval, van egy 11 éves (2000-ben vettem) STIHL FS350-es kaszagépem, amit főleg késsel használok. Eddig csak zsíroztam a fejet, időnként megtisztítottam, benzint töltöttem bele, esetleg gyertyát és légszűrőt cseréltem. Szervizben soha nem volt. Évente kb. 90-100 órát volt használva, és soha semmi gond nem volt vele. Kb. 2 hónapja azt vettem észre, hogy pár perc használat után a szokásosnál jobban melegszik, és egy idő után gázadásra leáll. Ha hagyom hűlni 10-15 percig, akkor megint megy pár percig, és aztán megint leáll, gázadásra lefullad. A karburátort leszedtem, és ahol tudtam kitisztítottam. A karbutrátorban levő benzinszűrőt is ellenőriztem, de látszólag semmi baja. Ezután ment kb. 30-40 percet, de aztán megint előjött a probléma. Mi lehet a gond?
Talán annyi a különbség a régi és az új széria között,hogy otthoni felhasználás során a régieken 8-10 év után kell esetleg a karbit felújítani,míg az új szériánál ezt nem fogod tudni megtenni,mert mindenféle hiperszuper céleszköz kell a javításához,már-már számítógéppel kell fordulatszámot és gyújtást állítani.Az új nem barkácsolható házilag,mint a régi,bár a régi szériához nem is kell hozzányúlni.
Sziasztok ismét! Igazából apámmal közösen vásároljuk az új fűkaszát. Sajnos őt lehetetlen meggyőzni más termékről, csak a Stihl. Tehát a márka adott. Ahogy láttam van belőle néhány új szériás darab. Azokról mit tudni? Érdemes azt választani, vagy inkább a régi jól beváltat? Bp.-en hol célszerű Stihl terméket vásárolni? Hol van a legtöbb "kedvezmény"?